پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

خبر

آخرین اخبار کنکور 1402

تغییرات کنکور 1402

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

شرایط برگزاری آزمون سراسری سال 1402 بحث بسیار پر اهمیتی برای داوطلبان کنکور می باشد و هر چه زودتر باید این مساله به تایید برسد. اگر بنابر این باشد که شرایط برگزاری کنکور به هر نحوی تغییر کند حتما باید این مساله یک سال زودتر به طور دقیق و شفاف مشخص شود تا داوطلبان بتوانند خود را آماده شرایط جدید کنند. در ادامه مرکز مشاوره تخصصی آکو به تغییرات کنکور 1402 می پردازد.

اعمال سهمیه ها در تغییرات کنکور ۱۴۰۲ سازمان سنجش

نحوه اعمال سهمیه ها نیز در این سال ها بسیار بحث برانگیز بوده و نظرات متفاوتی را به خود جلب کرده است، تا به الان اما طبق گفته معاون وزیر علوم شرایط اعمال سهمیه ها در سال 1402 نیز به شکل 1401 خواهد بود و تغییر نخواهد کرد، اگر قرار باشد تغییری در نحوه اعمال سهمیه ها رخ دهد بر روی کنکور 1403 و سال های پس از آن اعمال می شود که آن هم در زمان خود اعلام می شود.

آخرین اخبار کنکور سال 1402

اعمال تاثیر معدل در تغییرات کنکور 1402

در چند سال گذشته معدل دبیرستان داوطلبان در کنکور تاثیر مثبت داشته یعنی این که معدل بالای داوطلب باعث بهتر شدن رتبه می شود و اگر معدل پایین باشد تاثیری بر روی رتبه نخواهد داشت.

حال اما به بحث تاثیر معدل در کنکور توجه بیشتری شده است و نظر بر این می باشد که آینده داوطلب تنها به چهار ساعت بستگی نداشته باشد، اما این مساله گویا به یک باره ممکن نیست و بنا به گفته دبیر شورای انقلاب فرهنگی از سال 1402 تاثیر معدل در کنکور هر سال بیشتر شده تا این که سهم 60 درصد کنکور را از آن خود کند، در سال 1402 تاثیر قطعی سال دوازدهم به تصویب رسیده و در سال های 1403 و 1404 تاثیر معدل سال یازدهم و دهم نیز افزوده می شود.

برگزاری کنکور دو بار در سال در آخرین اخبار کنکور 1402

از دیگر تغییراتی که از سال 1402 بر روی برگزاری آزمون سراسری اعمال می شود این مساله می باشد که برگزاری کنکور هر ساله از یک بار به دو بار می رسد، همچنین در جلسات برگزار شده در رابطه با آزمون سراسری این مساله نیز مورد توجه قرار گرفته است که دروس عمومی از سال 1402 حذف شوند.

نظر قطعی هر کدام از این موارد تا نیمه دوم خرداد ماه اعلام می شود و در اختیار داوطلبان کنکور سال 1402 و بعد از قرار می گیرد.

اینستاگرام مرکز مشاوره تخصصی آکو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا