پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

تحلیل و برنامه ریزی دروسکنکور سراسری

تحلیل کنکور 1400 انسانی

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

در این مقاله به بررسی تحلیل کنکور 1400 انسانی پرداخته می شود. کنکور سراسری هر ساله در رشته ­های مختلف داوطلبان زیادی را به خود می‌بیند. یکی از رشته­ های مدنظر داوطلبان رشته انسانی است. با بررسی و تحلیل سوالات کنکور 1400 انسانی سعی داریم که شرکت کنندگان کنکور را با میزان سختی و آسانی سطح سؤالات آشنا کنیم که با فضای کلی آزمون آشنا شوید.
آنالیز سوالات کنکور انسانی سنوات قبل مثل سال 1400 و 1399 به شرکت کنندگان دوره­ های بعد این امکان را می‌دهد که با نحوه سؤالات بیشتر آشنا شده و استرس کمتری در آزمون داشته باشند که با سطح آمادگی بالاتری در جلسه حضور به عمل آورند. در این مقاله با تحلیل سوالات کنکور انسانی 1400 سعی بر این داریم که داوطلبان کنکور آزمون راحت‌تری را پیش روی خود ببینند. سوالات کنکور انسانی دارای بخش‌های مختلفی است که در ادامه به آن می‌پردازیم، پس با مرکز مشاوره تخصصی کنکور آکو همراه باشید.

تحلیل سوالات عمومی کنکور 1400 انسانی

همان طور که خود مستحضر هستید کنکور کارشناسی شامل دو بخش عمومی و تخصصی می‌شود. در دروس عمومی ادبیات و دین و زندگی در کنکور انسانی اهمیت بیشتری دارند. اما نکته قابل توجه در آنالیز کنکور انسانی سال گذشتهاین بود که طبق تحلیل سوالات عمومی کنکور انسانی 1400 ، تمامی این درس ها ساده ارزیابی شده اند. اما فراموش نکنید که موفقیت در پاسخ دادن به سوالات کنکور حتی اگر آسان هم باشند در گرو مطالعه عمیق و تست زنی مداوم است. در ادامه به طور کامل سوالات دروس عمومی کنکور انسانی 1400 را بررسی و آنالیز خواهیم کرد.

آنالیز کنکور 1400 انسانی
بررسی سؤالات عمومی کنکور 1400 انسانی

آنالیز سوالات ادبیات فارسی کنکور علوم انسانی 1400

ادبیات متشکل از 25 سؤال با مدت زمان 18 دقیقه برای پاسخگویی است. طبق آنالیز کارشناسان ما سوالات ادبیات کنکور انسانی سال 1400 ساده طراحی شده بود. همچنین نحوه طرح و سطح سختی سؤالات آرایه، تاریخ ادبیات، معنی لغت، املا و قرابت معنایی مانند دوره ­های قبل بوده است. البته امکان این که در سال‌های آتی سطح سؤالات رو به سختی باشد وجود دارد. از این رو به شما پیشنهاد می‌کنیم که با برنامه‌ریزی و خواندن صحیح بخش‌های مختلف ادبیات خود را برای هرگونه سؤالی آماده کنید.

بیشتر بخوانید: روش خواندن تاریخ ادبیات کنکور

تحلیل عربی کنکور علوم انسانی 1400

سوالات زبان عربی شامل 25 سؤال و 25 دقیقه زمان پاسخگویی است. سطح سوالات عربی کنکور انسانی 1400 توسط تحلیلگران کنکور، نرمال ارزیابی شده به‌طوری‌که داوطلبان آزمون با تسلط به تحلیل معنایی و شیوه­ های درست پاسخگویی می‌توانستند به سهولت به سؤالات در زمان مشخص شده پاسخ دهند.

بیشتر بخوانید: بهترین منابع برای عربی کنکور

بررسی سوالات دین و زندگی کنکور علوم انسانی 1400

سومین درس در دفترچه عمومی کنکور 1400 انسانی دین و زندگی است. طبق دوره­های قبل 25 سؤال از این بخش طرح شده و داوطلبان برای پاسخ‌گویی 17 دقیقه زمان دارند. سؤالات طرح شده دینی ساده و قابل پیش بینی است. در واقع طبق تحلیل ها در کنکور انسانی سال 1400 سوالات این بخش به گونه‌ای طراحی شده که دانش‌آموزان با کمی مطالعه می‌توانستند به آن‌ها پاسخ دهند. در هنگام ثبت نام داوطلبان اقلیت مذهبی باید دین خود را انتخاب کنند. بر اساس همین انتخاب سؤالاتی برای آن‌ها طراحی می‌شود.

تحلیل سوالات زبان انگلیسی کنکور علوم انسانی 1400

آخرین بخش سؤالات دفترچه عمومی کنکور انسانی مربوط به زبان انگلیسی است. از این بخش 25 سؤال مطرح می‌شود و داوطلبان 20 دقیقه فرصت دارند که به سؤالات آن جواب دهند. با کمی مدیریت درست زمان می‌توانید به راحتی به سؤالات پاسخ بدهید. سؤالات زبان انگلیسی شامل گرامر، واژگان، درک مطلب و کلوز تست می‌شود. کارشناسان مرکز کنکور آکو سطح سوالات گرامر و واژگان انگلیسی کنکور انسانی 1400 را ساده و کلوز تست و درک مطلب را متوسط آنالیز کرده اند.

بررسی سوالات تخصصی کنکور 1400 انسانی

در این قسمت به آنالیز و بررسی سوالات اختصاصی کنکور انسانی 1400 پرداخته و داوطلبان را از میزان سهولت و دشواری آن‌ها آگاه می‌کنیم، زیرا دروس تخصصی بخش مهم آزمون انسانی است. درصد دروس تخصصی تأثیر سه برابری در رتبه و تراز کنکور شما دارد. سؤالات دروس تخصصی به شرح ذیل است که به تک‌تک آن‌ها به‌صورت اختصار خواهیم پرداخت. پس در ادامه مقاله با ما همراه باشید که با سطح سوالات دروس تخصصی کنکور 1400 انسانی آشنا شوید.

بررسی سوالات تخصصی کنکور 1400 انسانی
بررسی سؤالات تخصصی کنکور 1400 انسانی

تحلیل سوالات ریاضی کنکور انسانی 1400

سؤالات ریاضی بخش اول دروس تخصصی کنکور است. این بخش از 20 سؤال متشکل شده که زمان پاسخگویی به آن‌ها 25 دقیقه است. ریاضی از جمله دروسی محسوب می‌شود که در کنکور انسانی تأثیر زیادی دارد. این تأثیر به علت ضریب بالای آن و ضعیف بودن سایر داوطلبین در پاسخگویی به سؤالات آن است. متأسفانه در کنکور 1400 انسانی شاهد سوالات سخت و غیر قابل انتظاری از طرف طراحان در درس ریاضی بودیم. البته به این نکته دقت داشته باشید که سختی این سؤالات برای تمامی داوطلبین یکسان است و چندان نمیتواند بر رتبه و تراز قبولی شما موثر باشد.

بررسی سوالات اقتصاد کنکور علوم‌انسانی 1400

سؤالات اقتصاد دومین بخش دفترچه تخصصی کنکور انسانی است. این بخش شامل  15 سؤال می‌شود که برای پاسخگویی به آن 10 دقیقه زمان در نظر گرفته شده است. آنالیز سؤالات مفهومی، محاسباتی و حفظی درس اقتصاد در کنکور 1400 انسانی نشان می‌دهد که سطح آن‌ها نسبت به سال‌های قبل آسان‌تر بوده. در حقیقت با کمی مدیریت زمان داوطلبان می‌توانستند به سؤالات پاسخ دهند.

بیشتر بخوانید: آنالیز درس اقتصاد در کنکور انسانی سال های گذشته

بیشتر بخوانید: روش خواندن اقتصاد کنکورانسانی

تحلیل سؤالات زبان و ادبیات فارسی تخصصی کنکور علوم انسانی سال 1400

سؤالات ادبیات تخصصی این دوره یکی از ساده‌ترین مباحث دفترچه تخصصی کنکور انسانی محسوب می‌شود. در سال‌های اخیر سؤالات ادبیات تخصصی و علوم فنون بر اساس پایه نظام جدید طراحی شده است. این موضوع نشان دهنده مفهومی‌تر شدن نوع سؤال بوده. به طور خلاصه در ادامه سطح سؤالات این درس را در چند بخش توضیح خواهیم داد.

  • تاریخ ادبیات: متوسط
  • آرایه: سخت
  • عروض و قافیه: ساده
  • قرابت معنایی: متوسط

بررسی سؤالات زبان عربی تخصصی کنکور علوم انسانی 1400

طبق انتظار سؤالات تخصصی عربی سخت‌تر از سؤالات عمومی عربی در کنکور انسانی سال گذشته بوده که شامل 20 سؤال و 20 دقیقه زمان پاسخگویی برای داوطلبان است. سطح سؤالات بخش‌های مختلف این درس را نیز با یکدیگر بررسی خواهیم کرد:

  • ترجمه و تعریب: متوسط
  • درک مطلب: متوسط
  • صرفی: سخت
  • ضبط حرکات: متوسط
  • قواعد عربی: متوسط

بیشتر بخوانید: تحلیل درس عربی کنکور 

بررسی سوالات تاریخ و جغرافیا کنکور علوم انسانی 1400

نکته مهم در خصوص این درس تطابق سوالات مطرح شده با متن کتاب است. موضوعی که هر ساله در سوالات کنکور مشاهده می‌‌شود.   سال 1400 نیز از این قاعده مستثنی نبود. در واقع تمامی سوالات از کتاب درسی مطرح شده بود. به طور کلی داوطلبان از این دو درس درصدهای خوبی را دریافت می‌کنند. برای آن که بتوانید تست‌های کنکور را به بهترین شکل ممکن پاسخ بدهید، به شما توصیه می‌کنیم که در روزهای نزدیک به کنکور نگاهی به سوالات کنکورهای سال قبل بیاندازید.

 بررسی سوالات علوم اجتماعی کنکور علوم انسانی سال گذشته

20 سوال دفترچه تخصصی به سوالات علوم اجتماعی اختصاص پیدا می‌کند. مدت زمان پاسخگویی به این سوالات در حدود 15 دقیقه است. درس علوم اجتماعی ماهیتی حفظی و البته مفهومی دارد. سوالات مطرح شده از درس علوم اجتماعی در کنکور سال 1400 ساده بوده. این قاعده در خصوص سوالات ترکیبی نیز صادق است.

تحلیل سوالات علوم اجتماعی کنکور علوم انسانی سال 1400
بررسی سوالات علوم اجتماعی کنکور علوم انسانی 1400

بررسی سوالات فلسفه و منطق سال آزمون سراسری 1400

درس فلسفه و منطق در کنکور انسانی 25 سوال دارد. 25 دقیقه زمان نیز برای پاسخ به سوالات آن در نظر گرفته‌اند. در حقیقت برای حل هر سوال تنها به یک دقیقه زمان نیاز دارید. تحلیلگران سوالات این دو درس را در کنکور انسانی 1400 متوسط رو به ساده می‌دانند.

بررسی سوالات روانشناسی انسانی 1400

آخرین درسی که در دفترچه تخصصی کنکور انسانی قرار دارد، سوالات روانشناسی است. 20 سوال برای این درس در نظر گرفته شده که مدت زمان پاسخگویی به ان 15 دقیقه است. طبق بررسی ها و تحلیل های انجام داده سوالات این درس در کنکور 1400 انسانی ساده بوده. تنها کافی است که تسلط کافی به متن کتاب داشته باشید که بتوانید تمامی سوالات را به درستی پاسخ دهید.

کلام آخر مرکز مشاوره کنکور آکو درباره کنکور انسانی سال 1400

کنکور از جمله مهم‌ترین مراحل زندگی است که آینده هر جوانی را رقم می‌زند. البته این بدان معنی نیست که کنکور آخر دنیا و زندگی محسوب می‌شود. یکی از راه‌های موفقیت در کنکور بررسی سوالات مطرح شده در کنکورهای سال قبل است. از این رو در متن فوق به بررسی و تحلیل کامل کنکور 1400 انسانی پرداختیم. به شما توصیه می‌کنیم که چند روز قبل از کنکور سوالات انسانی را به طور کامل بررسی کنید و نکات هر سوال را به طور کامل یاد بگیرید. امیدواریم مطالب فوق مورد استفاده شما قرار گیرد.

مشاوه تحصیلی آکو

مجتبی سادات رسول

کتاب های زیادی خوانده ایم، افراد بسیاری دیده ایم و با بزرگان بسیاری هم کلام شده ایم. راه درست را نشانتان خواهیم داد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا