پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مقالات آموزشی و مشاوره ای

محاسبه معدل کل دیپلم نظام جدید

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
5/5 - (1 امتیاز)

محاسبه معدل نهایی رشته انسانی 

اعداد را رند کنید

محاسبه معدل نهایی رشته ریاضی

اعداد را رند کنید

برای محاسبه معدل کتبی، تعداد واحد هر درس در نمره پذیرفته شده همان درس ضرب مشود. سپس جمع نمرات اخذ شده بر تعداد واحدها تقسیم می‌شود. برای محاسبه معدل کل نیز باید معدل کل کارنامه سال سوم از دوره چهارساله یا سال پنجم از دوره شش‌ساله نظام قدیم با ضریب سه با معدل کتبی (با ضریب یک) جمع شود و سپس نمره حاصل بر عدد 4 تقسیم گردد.

بخشنامه محاسبه معدل کل دیپلم نظام جدید

پیرو بخشنامه شماره 257877/400 مورخ بیست و سوم بهمن‌ماه 90 درمورد مصوبه هشتصد و چهل و نهمین جلسه شورای‌عالی آموزش‌وپرورش مورخ بیست و ششم شهریورماه همان سال در خصوص اصلاح مفاد بند 3-5 شیوه‌نامه تطبیق دوره متوسطه با موضوع نحوه محاسبه معدل کل و معدل کتبی در گواهی‌نامه پایان دوره متوسطه نظری (بدون معدل) لازم است در هر منطقه یا ناحیه آموزش‌وپرورش پرونده افراد متقاضی دریافت گواهینامه معدل دار شامل؛ اصل گواهینامه بدون معدل، اصل کارنامه سال سوم از دوره چهارساله یا سال پنجم از دوره شش‌ساله نظام قدیم و اصل کارنامه تطبیق داده شده به شیوه سالی واحدی توسط کارشناسی سنجش و ارزشیابی تحصیلی مورد بررسی قرار گیرد و در صورت تأیید و احراز شرایط لازم، به انضمام یک برگ فرم گواهی معدل جهت ثبت سوابق و تعیین معدل کل و معدل کتبی به دبیرستان بزرگسالان و محل تحصیل دانش‌آموز ارسال شود.

محاسبه معدل کل دیپلم نظام جدید

نحوه محاسبه معدل کل دیپلم نظام جدید

بر اساس این گزارش، طبق این بخشنامه، دبیرستان‌های بزرگسالان باید پس از بررسی پرونده افراد. متقاضی مطابق مفاد مصوبه هشتصد و چهل و نهمین جلسه شورای‌عالی آموزش‌وپرورش در بیست و ششم شهریورماه 90، معدل کل و معدل کتبی هر یک از افراد را تعیین کند.سپس در فرم گواهی معدل ثبت نمایند. پس از مهر و امضای مدیر دبیرستان بزرگسالان، جهت بررسی سوابق تحصیلی به اداره آموزش‌وپرورش ذی‌ربط ارسال کنند. تا بعد از مهر و امضای کارشناسی سنجش و ارزشیابی و مدیر آموزش‌وپرورش منطقه، تحویل متقاضی شود.

برای محاسبه معدل کتبی، تعداد واحد هر درس در نمره پذیرفته شده همان درس ضرب می شود. سپس جمع نمرات اخذ شده بر تعداد واحدها تقسیم می‌شود.

برای محاسبه معدل کل باید معدل کل کارنامه سال سوم از دوره چهارساله یا سال پنجم از دوره شش‌ساله نظام قدیم با ضریب سه با معدل کتبی (با ضریب یک) جمع شود و سپس نمره حاصل بر عدد 4 تقسیم گردد.

گفتنی است، دانش‌آموزانی که با داشتن کارنامه قبولی سال سوم از دوره چهارساله یا سال پنجم از دوره شش‌ساله قدیم در سال تحصیلی جاری و یا بعد از آن متقاضی دریافت گواهینامه معدل دار پایان دوره متوسطه نظری به شیوه سالی واحدی باشند. می‌توانند در موعد مقرر در یکی از دبیرستان‌های بزرگسالان دولتی، ثبت‌نام نمایند.

مجتبی سادات رسول

کتاب های زیادی خوانده ایم، افراد بسیاری دیده ایم و با بزرگان بسیاری هم کلام شده ایم. راه درست را نشانتان خواهیم داد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا