پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مقالات آموزشی و مشاوره ایکنکور سراسریمشاور من

آنالیز اقتصاد کنکور انسانی 1400

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

رشتهٔ انسانی در کنکور بیشترین دروس اختصاصی را شامل می‌شود و دومین درس از دفترچه اختصاصی رشته انسانی درس اقتصاد می‌باشد و شامل 15 سؤال می‌شود. معمولاً انسانی‌ها دشوارترین درس خود را ریاضی و آسان‌ترین را اقتصاد می‌دانند. اما باید بدانید درصد کسب شده در درس اقتصاد نقض تعیین‌کننده‌ای در رتبه شما دارد. پس دانستن تحلیل سوالات اقتصاد در کنکور سالهای گذشته به ویزه سال 1400 برای داوطلبان کنکور انسانی 1401 اهمیت زیادی دارد. به عنوان مشاورین متخصص کنکور ادر این مقاله دررابطه‌ با درس اقتصاد و آنالیز سوالات آن در کنکور 1400 انسانی اطلاعاتی داده‌ایم که بتواند شما را برای داشتن درصد بهتر و تلاش موثرتر هنگام  درس خواندن راهنمایی کند.

آنالیز سوالات اقتصاد کنکور انسانی 1400

آنالیز درس اقتصاد در کنکور انسانی 1400

درس اقتصاد شامل بخش‌های مفهومی، حفظی و مسئله می‌باشد و برای مطالعه و آمادگی در این درس باید هر سه بخش را مورد بررسی قرار دهید. بخش مفهومی شامل قسمت‌های توزیع و درآمد، عرضه و تقاضا و … می‌شود که نیازمند درک و فهم مطلب است. برای پاسخگویی به سؤالات این دسته باید عبارات کلیدی را در ذهن خود دسته‌بندی کنید تا بتوانید از آنها به هنگام پاسخگویی استفاده کنید. بخش حفظی درس اقتصاد بیشترین بخش این درس را به خود اختصاص می‌دهد و برای پاسخگویی سؤالات این قسمت باید به تسلط کافی روی مطالب کتاب درسی داشته باشید و حتماً به نکته نویسی و خلاصه برداری برای این قسمت بپردازید. اگر میخواهید بدانید برای اقتصاد و سایر درس های عمومی و تخصصی رشته انسانی خواندن کتاب کمک درسی بهتر است یا کتاب درسی در اولویت است ، روی لینک کلیک کنید.

در نهایت در قسمت حل مسائل که بیشترین سوالات درس اقتصاد را در کنکور سال های گذشته از جمله کنکور انسانی 1400 را به خود اختصاص می‌دهد باید به فرمول‌ها مسلط باشید و با حل مسائل زیاد در دوران مطالعه و یادگیری به تسلط کافی برای حل مسائل کنکور برسید. پس به عنوان یک نکته سریع بدانید که حل سوالات و تست های کتاب های کمک درسی نیز در درس راحت اقتصاد کنکور نیز اهمیت دارد.

درس اقتصاد در زیرگروه 3 رشته های کنکور انسانی دارای اهمیت بسیار زیادی است و ضریب آن 9 می‌باشد. چرا که رشته‌های زیرگروه 3 رشته انسانی شامل رشته‌های اقتصاد، مدیریت، بیمه و … می‌شود. همین‌طور این درس در زیرگروه‌های 2، 4 و 5 دارای اهمیت متوسطی می‌باشد.

ضریب درس اقتصاد در زیرگروه‌های مختلف کنکور 1400

  • زیرگروه 1 : ضریب 3
  • زیرگروه 2: ضریب 6
  • زیرگروه 3: ضریب 9
  • زیرگروه 4: ضریب 6

 آنالیز اقتصاد کنکور انسانی 1400 اقتصاد کنکور انسانی 1400 تحلیل اقتصاد کنکور انسانی 1400 سوالات اقتصاد کنکور 1400 درس اقتصاد کنکور انسانی

بودجه‌بندی درس اقتصاد

در آنالیز سوالات کنکور اقتصاد سال‌های اخیر به ویژه سال 1400 می‌توان متوجه شد که طرح سؤال در درس اقتصاد از یک قاعده مشخص پیروی می‌کند که ممکن است هرسال در یک یا دو سؤال تفاوت داشته باشد. مجموع سؤالات در درس اقتصاد 15 است و مدت‌زمان پاسخگویی به آن سؤالات 10 دقیقه می‌باشد. بودجه‌بندی سوالات درس اقتصاد در کنکور 1400 به شرح زیر بوده است:

  • تولید: 2 سؤال
  • بازار: 2 سؤال
  • آشنایی با شاخص اقتصادی: 5 سؤال
  • فقر و توزیع درآمد: 1 سؤال
  • اقتصاد ایران: 1 سؤال
  • اقتصاد بین‌الملل: 2 سؤال
  • پول و بانک: 2 سؤال

این بودجه‌بندی از بررسی کنکورهای گذشته به دست آمده است و ممکن است در سال آینده چنین نباشد.

تحلیل سوالات درس اقتصاد کنکور 1400

نظرسنجی و آنالیز های اختصاصی انجام شده پس از آزمون این موضوع را نشان می‌دهند که درس اقتصاد در کنکور انسانی 1400 سوالات ساده‌ای داشته و تمامی سوالات بر مبنای فعالیت‌ها و تمرین‌ها کتاب درسی بوده است مگر یک سؤال. ترتیب قرارگیری سوالات در آزمون نظم خاصی نداشت ولی در کنکور 1400 شاهد بودیم که در درس اقتصاد به مفاهیم بهای بیشتری داده شده بود و مسائل کاهش یافته بود.

درحالیکه در اقتصاد کنکور سال 99 هفت سؤال از 15 سؤال درس اقتصاد به بخش مسائل اختصاص داشته است، در سال 1400 این تعداد به 5 کاهش یافته و 10 سؤال به بخش مفاهیم و حفظیات اختصاص داده شده است. نکته قابل‌توجه این است که آنالیز سوالات اقتصاد در کنکور 1400 انسانی نشان میدهد که از تمامی فصول کتاب درسی سؤال طرح شده است؛ و تنها یکی از سؤالات مربوط به بخش حذف شده از کتاب درسی بوده است.

بودجه بندی سوالات اقتصاد کنکور

سؤال 134 اقصاد کنکور 1400 انسانی مربوط به نحوه محاسبه مالیات بر اساس نرخ تصاعدی بود که روش حل این سؤال و مثال‌های مانند آن از کتاب‌های اقتصاد چاپ جدید حذف شده ولی متأسفانه طراح سؤال به این موضوع توجه نکرده است.

از میان سوالات اقتصاد 1400، 6 سؤال به طور مستقل از مباحث کتاب درسی بوده و 4 سؤال به شکل ترکیبی از متن و مفاهیم بوده و 5 سؤال مربوط به بخش مسائل بوده است.

تحلیل مبحثی سوالات اقتصاد کنکور انسانی 1400

در جدول زیر به طور مشخص سؤالات مربوط به هر مبحث اقتصاد در کنکور 1400 بیان شده است:

تحلیل سطح دشواری سؤالات اقتصاد 1400

به‌طورکلی سطح سوالات اقتصاد 1400 متوسط رو به آسان ارزیابی می‌شود. حتی در سؤالات ترکیبی نیز پیچش خاصی دیده نمی‌شود و پاسخگویی به آنان برای داوطلبان چندان زمان بر نبوده است. در میان سوالات اقتصاد کنکور انسانی سال 1400 سؤالاتی مشابه با کنکور های سراسری سال‌های گذشته دیده می‌شود.

برای مثال سؤال 125 مشابه سؤال کنکور 92، سؤال 122 مشابه کنکور 93، سؤال 128 کاملاً شبیه سؤال کنکور 95، سؤال 134 نیز که دشوارترین سؤال اقتصاد در کنکور 1400 بود مشابه سؤال کنکور 95 خارج بود که خارج از اهداف کتاب درسی است. حالا با دانستن تحلیل سوالات اقتصاد کنکور انسانی 1400 بهتر میدانید که چطور برای درصد بالا در کنکور 1401 تلاش کنید. در این مسیر برنامه ریزی را فراموش نکنید.

[aparat id=’n8PpL’]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا