پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور منتحلیل و برنامه ریزی دروسکنکور سراسری

آنالیز ریاضی کنکور 1400 انسانی

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

در این مقاله قصد آنالیز سوالات ریاضی کنکور انسانی 1400 را داریم. تحلیل و بررسی ریاضی کنکور انسانی سال گذشته به داوطلبان کنکور 1401 کمک می‌کند تا با نحوه سوالات آشنا شوند و بتوانند خود را در آن شرایط قرار دهند. با مرکز کنکور آکو همراه باشید.

آنالیز ریاضی کنکور سراسری انسانی 1400

درس ریاضی در دفترچه اختصاصی کنکور انسانی اولین درسی است که دانش‌آموزان با آن مواجه می‌شوند. اگر دانش‌آموز بتواند این 20 سؤال را با آرامش و تسلط حل کند قطعاً برای ادامه دادن مسیر و حل دیگر سؤالات از دروس دیگر انگیزه و انرژی بیشتری خواهد داشت. متأسفانه در سال 1400 درس ریاضی در کنکور رشته انسانی یکی از سخت‌ترین دروس کنکور بود و برای داوطلبان حل سؤالات در مدت‌زمان محدود بسیار دشوار بود. در واقع درس ریاضی که یکی از تراز آورترین دروس رشته انسانی به شمار می‌رود به سخت‌ترین درس در کنکور 1400 تبدیل شد و چالش‌های زیادی را با خود به همراه آورد. این درس دارای ضرایب مختلف در هر زیرگروه می‌باشد و باتوجه‌به ضریب تقریباً بالایی که دارد برای دانش‌آموزان مهم می‌باشد. ضرایب درس ریاضی در زیر گروه های رشته های مختلف رشته انسانی کنکور1400 به شرح زیر بوده است:

  • زیرگروه 1: 2
  • زیرگروه 2: 4
  • زیرگروه 3: 4
  • زیرگروه 4: 3
  • زیرگروه 5: 3

آنالیز دروس تخصصی کنکور انسانی 1400 - تحلیل سوالات ریاضی کنکور انسانی 1400

تحلیل ریاضی کنکور انسانی

به‌گفتهٔ استاد ابوالفضل بهاری، استاد ریاضی مجموعه آموزشی آکو کنکور 1400 فاجعه‌بارترین کنکور سراسری انسانی بود! و 3 سؤال مطرح شده در درس ریاضی و آمار 1400 مربوط به نظام قدیم بوده و با اهداف کتاب‌های آموزشی نظام جدید یکسان نبوده است. همچنین تعدادی از سؤالات مدت‌زمان زیادی برای حل می‌طلبیدند که قطعاً داوطلب قادر به پاسخگویی به آن سؤالات در شرایط کنکور و مدت‌زمان محدود 25 دقیقه‌ای نبود.

بنابراین باتوجه‌به گفته‌ها و تحلیل های کارشناس درس ریاضی و آمار کنکور رشته انسانی کاملاً متوجه این موضوع خواهیم بود که درس ریاضی یکی از سخت‌ترین دروس رشته انسانی در کنکور سراسری سال1400 بوده است. در ادامه به جزئیات بیشتری درباره سوالات ریاضی این رشته میپردازیم. پیش از هرچیز نگاهی به سوالات کنکور بیاندازیم.

سوالات ریاضی کنکور انسانی 1400

آنالیز سوالات ریاضی کنکور انسانی سال 1400

طبق آمار به‌دست‌آمده پس از کنکور حدود 91 درصد از دانش‌آموزان رشته انسانی درس ریاضی را دشوار دانستند و معتقد بودند در زمان 25 دقیقه پاسخگویی به سؤالات امکان‌پذیر نبود. همچنین در کنکور1400 شاهد بودیم که رویکرد طرح سوالات درس ریاضی نسبت به گذشته تغییراتی داشته و سوالات مطرح شده متناسب با تمرین‌های کتاب درسی نبود و سطح بسیار دشوارتری دارند.

چینش سوالات ریاضی کنکور انسانی 1400 نظم خاصی نداشته و با مباحث کتاب دهم آغاز سپس به دوازدهم و در انتها به سؤالاتی از کتاب یازدهم می‌رسد. به جز سؤالات 108، 111، 113، 114، 116، 117، 119 که تا حدودی مشابه تمرین‌های کتاب درسی و کنکورهای سال‌های قبل بودند باقی سؤالات بسیار مفهومی بودند و داوطلب برای حل آنها نیاز به وقت و البته خلاقیت زیادی داشته است.

آنالیز سوالات ریاضی کنکور انسانی 1400 - تحلیل ریاضی کنکور انسانی

بودجه بندی سوالات ریاضی کنکور انسانی 1400 بر اساس پایه

 در کنکور 1400 تعداد سوالات مربوط به ریاضی یازدهم کاهش‌ یافته و تعداد سوالات از ریاضی دهم و دوازدهم افزایش داشته است. طبق بررسی‌های انجام شده در سال 98 و 99 تعداد سوالات مربوط به ریاضی و آمار 2، شش عدد بوده است اما در کنکور 1400 این تعداد به 4 کاهش‌یافته است.

 بودجه‌بندی ریاضی کنکور انسانی بر اساس مبحث

علاوه بر آنالیز سوالات مبحثی ریاضی کنکور انسانی 1400 که در بالا آمده است باید بدانید که در سوالاتی در درس ریاضی کنکور انسانی1400 شاهد ترکیب مباحث مختلف با یکدیگر بودیم. مثلا :

  • سؤال 103: ترکیبی از مباحث دامنه و برد تابع و میانگین داده‌ها
  • سؤال 104: ترکیبی از تابع قدرمطلق، تابع جز صحیح و تعیین برد تابع
  • سؤال 106: ترکیبی از نمودار سهمی و نمودار خط راست
  • سؤال 109: ترکیبی از توان گویا و دنباله هندسی

همین‌طور در سؤال 107، چالشی ایجاد شده است که دبیران در پاسخگویی به آن اختلاف‌نظر دارند. در این سؤال این‌طور به نظر می‌رسد که طراح سؤال شرط تابع بودن را تمایز در مؤلفه‌های اول در نظر نگرفته است!

جمع‌بندی تحلیل و بررسی سوالات ریاضی کنکور انسانی 1400 در آکو

در میان تمامی چالش‌های ایجاد شده پس از کنکور 1400 و مواجه شدن داوطلبان با سوالات سخت ریاضی و آمار اما از اهمیت درس ریاضی برای بالارفتن تراز در کنکور انسانی کم نمی‌شود و همچنان دانش‌آموزان رشته انسانی باید توجه ویژه‌ای به این درس داشته باشند تا بتوانند به‌خوبی از پس حل سؤالات این درس برآیند. برای سنجش و ارزیابی خود و آمادگی برای کنکورهای بعدی می‌توانید از فایل سوالات ریاضی کنکور1400 رشته انسانی و یا آزمون های آزمایشی موجود در سایت استفاده کرده و شرایط داشتن کنکور را تجربه کنید تا با آمادگی بیشتر در سر جلسه کنکور حاضر شوید.

برای دریافت تحلیل و آنالیز تخصصی و کامل درس ریاضی کنکور انسانی و سوالات آن با توجه به شرایط تحصیلی و درسی خود، با مرکز مشاوره تخصصی کنکور پرسا ، بهترین مرکز مشاوره کنکور کرج ، تماس بگیرید. فرامئش نکنید که کلید موفقیت در کنکور برنامه ریزی برای مطالعه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا