پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مقالات آموزشی و مشاوره ای

آیا میتوان عضو مدارس برتر نبود و رتبه شد

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
2.8/5 - (9 امتیاز)

در مقاله آیا میتوان عضو مدارس برتر نبود و رتبه شد به شرح دلایل و موارد لازم می پردازیم. عبور موفقیت آمیز از دوران کنکور برای هر داوطلبی یک دستاورد بزرگ محسوب می‌شود. اکثر داوطلبان تلاش می‌کنند تا در این آزمون بزرگ بهترین خود را ارائه دهند و به خواستهٔ قلبی خود برسند. چه‌بسا تعداد افراد زیادی هستند که پیشینه درسی خوبی دارند و در سال کنکور تصمیم می‌گیرند تا یکی از نفرات برتر این آزمون سراسری باشند. پس از اعلام نتایج اولیه کنکور و نفرات برتر، بسیاری به دنبال مشاوره گرفتن از افرادی هستند که در کنکور خوش درخشیده‌­اند. معمولاً اولین سوالی که مطرح می‌شود این است که افراد برتر در کدام مدارس درس خوانده‌­اند؟! در این مقاله می‌خواهیم به رابطه مدارس خاص و کنکور بپردازیم و ببینیم اگر فردی در مدارس عادی درس بخواند توانایی کسب رتبه برتر را دارد یا خیر؟!

در سال های اخیر بسیار شاهد بررسی تأثیر مدارس بر روی نتیجه قبولی کنکور بوده‌­ایم. وجود مدارس مختلف و خاص در کشور متأسفانه باعث ایجاد معضلات و دغدغه‌های فکری متفاوتی چه برای دانش آموزان و چه برای والدین آن‌ها شده است. آمارها نشان می‌دهند متأسفانه مدارس دولتی جای درخشانی در میان رتبه های برتر ندارند. طبق فهرست‌های طراحی شده از محل تحصیل رتبه های برتر کنکور سراسری 1400 نام‌های دبیرستان تیزهوشان، دبیرستان غیر دولتی و دبیرستان نمونه دولتی به چشم می‌خورند.

سهم مدارس دولتی در سال های اخیر

در مقاله آیا میتوان عضو مدارس برتر نبود و رتبه شد به شرح سهم مداری دولتی در سال های اخیر می‌پردازیم. در سال های اخیر در میان مدارس نام‌های آشنایی به گوش می‌خورند که رتبه های برتر از آن‌ها برمی‌خیزند. اگر حتی 40 نفر برتر را در گروه ­های آزمایشی مختلف کنار بگذاریم، نمونه ای از آمار رتبه های زیر 1000 به صورت زیر است:

  • 39 درصد از این لیست 3 هزار نفر را مدارس تیزهوشان
  • 19 درصد مدارس غیر دولتی
  • سهم مدارس دولتی حدود 10 درصد

دراین‌بین می‌توانیم به‌راحتی متوجه این موضوع شویم که کنکور نمی‌تواند تضمین‌کننده عدالت باشد! چراکه در مدارس خاص باتوجه‌به هزینه‌های هنگفتی که از خانواده‌ها دریافت می‌شود، قطعاً کیفیت آموزشی بالاتر است و نتیجه آن دیدن این آمار و ارقام در میان رتبه های خوب کنکور می‌شود. این موضوع نشان‌دهندهٔ این است که امکانات و کیفیت مدارس در رتبه آوری نقش دارند. در واقع حمایت‌های صورت‌گرفته از طرف این مدارس دانش آموزان را به سمت مسیر رتبه آوری سوق می‌دهد.

نفرات برتر کنکور 1400 در کدام مدارس بوده اند

در ادامه مقاله آیا میتوان عضو مدارس برتر نبود و رتبه شد به مواردی از قبیل نفرات برتر کنکور و شانس قبولی دانش آموزان مدارس دولتی در کنکور می پردازیم. نگاهی به رتبه های برتر سال 1400 این موضوع را به‌خوبی نشان می‌دهد:

نفرات برتر کنکور ریاضی

در جدول زیر به آمار نفرات برتر کنکور ریاضی می‌پردازیم.

نفرات برتر کنکور ریاضی

نفرات برتر کنکور تجربی

در جدول زیر به آمار نفرات برتر کنکور تجربی می‌پردازیم.

نفرات برتر کنکور تجربی

نفرات برتر کنکور انسانی

در جدول زیر به شرح نفرات برتر کنکور انسانی می‌پردازیم.

نفرات برتر کنکور انسانی

متأسفانه این آمار و ارقام جای خالی مدارس دولتی را میان رتبه های برتر نشان می‌دهند. بااین‌همه نمی‌توان منکر شد که کیفیت آموزشی آن‌چنان که باید در مدارس دولتی باشد، نیست. قطعاً این مدارس نیاز به سیستم آموزشی بسیار قوی دارند تا جان دوباره به این مدارس بازگردد. در اینجا موضوع عدالت آموزشی مطرح می‌شود که در این مقاله جای بحث در آن نمی‌باشد. اما این سوال برای همگان پیش می‌­آید که آیا واقعاً درس خواندن در مدارس دولتی امکان قبولی را کاهش می‌دهد؟! در ادامه به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

سهم مدارس دولتی در کنکور

در ادامه مقاله آیا میتوان عضو مدارس برتر نبود و رتبه شد به این موضوع می‌پردازیم که سهم مدارس دولتی در پذیرش کنکور چقدر است. همهٔ ما به‌خوبی می‌دانیم مسئله اصلی موفقیت در کنکور تلاش و زحمت داوطلب است. اگر داوطلبی به‌اندازه کافی تلاش کند به هر شکلی می‌تواند به موفقیت و رتبه های برتر دست پیدا کند. همان‌طور که می‌دانیم دستیابی به رتبه های برتر کاری غیرممکن نیست و بخش بیشتری از مسیر را تلاش دانش آموز شکل می‌دهد. قطع به‌یقین کنکور هرساله قصهٔ پر غصه‌­ای است که داوطلبان آن را می‌شنوند. اما باید دید آیا می‌توانند نتیجه نهایی را تغییر دهند یا نه؟! نتیجه‌ای که بخش خیلی زیادی از آن به دست خود دانش آموز می‌باشد. نا عدالتی ها می‌تواند در هر قسمتی از جامعه گریبان‌گیر آدم‌ها شود. اما این خود فرد است که می‌تواند از دردها و ناراحتی‌ها و مشکلات موجود پله بسازد تا به سمت موفقیت روانه شود. حضور در مدارس خاص و یا غیر دولتی قطعاً می‌تواند فوایدی داشته باشد اما هرگز فراموش نکنید این مدارس هم به علت خاص بودن، فشارهای روانی بسیاری را بر دانش آموز تحمیل می‌کنند و بعدها می‌تواند اثرات سوء برای دانش آموز داشته باشد. همیشه یادتان باشد رتبه برتر شدن به هر قیمتی نباید به دست بیاید. چه‌بسا به قیمت ازبین‌رفتن سلامت روح و روان انسان باشد.

شانس قبولی دانش آموزان مدارس دولتی در کنکور

در ادامه مقاله آیا میتوان عضو مدارس برتر نبود و رتبه شد به شرح موضوع شانس قبولی دانش آموزان مدارس دولتی در کنکور می‌پردازیم. اکثریت برایشان سوال است که شانس قبولی دانش آموزان مدارس دولتی در کنکور چقدر است. سر جلسه کنکور شما و دانش آموزان مدارس خاص سر صندلی مشابه می‌نشینید. حال این به خودتان بستگی دارد که برنده بازی باشید یا نه! در مقاله های قبلی به این موضوع اشاره کردیم که داشتن اطلاعات زیاد هرگز به‌تنهایی نمی‌تواند مسیر شما را به سمت موفقیت هموار کند. قطعاً عوامل دیگری در مسیر شما قرار دارند که راه را برایتان باز می‌کنند تا بتوانید به هدفتان نزدیک شوید. سر جلسه کنکور همگان شرایط یکسانی از لحاظ جو محیط و استرس و زمان دارند. کسی در این بازی برنده خواهد بود که بتواند شرایط جلسه را به‌خوبی کنترل کند و از دانش خود هرچند کم نهایت استفاده درست را داشته باشد. چه‌بسا افرادی که اطلاعات بسیار زیادی دارند اما نحوه استفاده از آنها را نمی‌دانند.

همیشه به‌خاطر داشته باشید در دوران کنکور نباید خود را درگیر آمار و ارقام سال های گذشته کنید. این خود شما هستید که این آمار را ارقام را می‌سازید. به این فکر کنید که توانایی این را دارید که این ارقام را تغییر دهید. پس برای بهترین بودن تحت هر شرایطی تلاش کنید. در هر مدرسه­ای که درس می‌خوانید فرقی نمی‌کند؛ تلاش کنید از وقت‌های خود به‌درستی استفاده کنید شما چیزی از بقیه کم ندارید. تنها باید به سمت رشد و موفقیت حرکت کنید و بدانید غیر ممکنی در این مسیر وجود ندارد. شرایط در هنگام برگزاری آزمون سراسری برای همه یکسان است؛ کسی این بازی را می‌برد که از این شرایط بهترین استفاده را کند و بداند فارغ از هر سختی و مشکلی می‌تواند به رویا های خود دست پیدا کند.

تیم مشاوره تحصیلی مهندس حاج کرم

در مقاله آیا میتوان عضو مدارس برتر نبود و رتبه شد سعی کردیم دید جامع و کاملی از این موضوع را ارائه دهیم. اگر قبولی در کنکور و بهترین دانشگاه‌های کشور هدف شماست و می‌خواهید با ورود به دانشگاهی معتبر و انتخاب رشته‌ای مناسب آینده شغلی خود را به بهترین شکل بسازید، تیم مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی آکو به مدیریت مهندس حاج کرم در کنار شما خواهد بود. ما به شما کمک می‌کنیم تا در مهم‌ترین سال زندگی‌تان، بهترین خود را اجرا کنید و عالی‌ترین نتیجه را بگیرید. شما می‌توانید برای ارتباط با برترین مشاوران کشور با شماره 02633408944 ارتباط برقرار کنید. تیم مشاوره تحصیلی مهندس حاج کرم اینجا حضور دارند تا پاسخگوی سؤالات شما باشند. همچنین می‌توانید سؤالات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا