پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

معرفی رشتهرشته های دانشگاهی ریاضی

رشته مهندسی برق بدون کنکور

رشته برق در دانشگاه آزاد و پیام نور

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

با دیپلم تجربی و انسانی میتونم رشته برق بخونم؟ رشته برق بدون کنکور در دانشگاه چطور است؟ اطلاعات انتخاب رشته برق بر اساس سوابق تحصیلی چگونه است؟  لیست دانشگاه های سراسری برای ثبت نام مهندسی برق بدون کنکور کدام است؟ رشته برق پیام نور بدون کنکور چطور است؟ ثبت نام رشته برق دانشگاه آزاد بدون کنکور چند بار در سال انجام می گیرد؟  درباره رشته برق و شرایط ثبت نام بدون کنکور در این رشته چگون اتس؟

مشاوره انتخاب دانشگاه و مشاوره انتخاب رشته در وبسایت تخصصی مشاوره تحصیلی کنکور آکو با بهترین مشاور های تحصیلی کنکور انجام میشود که برای ارتباط با پشتیبانان میتوانید شماره 02633408944 را شماره گیری نمایید.

رشته مهندسی برق بدون کنکور در دانشگاه

معرفی رشته مهندسی برق بدون کنکور و با کنکور

رشته مهندسی برق یکی از رشته های برتر کنکور ریاضی و فیزیک است. مهندسی برق (Electrical engineering) زیرمجموعه ای از مهندسی است که به مطالعه و کاربردهای مرتبط با الکتریسیته، الکترومغناطیس و الکترونیک می پردازد. محور اصلی فعالیت های مهندسی برق، تبدیل یک سیگنال به سیگنال دیگر است. که البته این سیگنال ممکن است شکل موج ولتاژ یا شکل موج جریان و یا ترکیب دیجیتالی یک بخش از اطلاعات باشد. رشته مهندسی برق به طور کلی چهار گرایش برق الکترونیک، قدرت، کنترل و مخابرات دارد.

اما همه این گرایش ها دارای دروس مشترک هستند. دروس مشترک رشته برق ، ریاضی، معادلات دیفرانسیل، برنامه سازی کامپیوتر، محاسبات عددی، فیزیک، کارگاه عمومی، کارگاه برق، زبان تخصصی، نقشه کشی صنعتی، ریاضی مهندسی، مدار های الکتریکی، اندازه گیری الکتریکی، الکترومغناطیس، الکترونیک، ماشین های الکتریکی، مدار های منطقی، تجزیه و تحلیل سیستم ها، سیستم های کنترل خطی، بررسی سیستم های قدرت، مخابرات هستند.

گرایش های مهندسی برق باتوجه به تفاوت های دروس تخصصی، بازار کر های متفاوتی نیز دارند. بازار کار رشته مهندسی برق در رشته های مختلف به شرح زیر است.

 مهندسان برقی که دارای ذهن خلاقی و ایده های ناب برای تولید برق بیشتر، می توانند در زمینه کارآفرینی در این حوزه کار کنند و موقعیت شغلی خوبی داشته باشند. همچنین با توجه به توسعه گسترده صنایع، موقعیت های شغلی و بازار کار رشته مهندسی برق با توجه به علاقه داوطلب و فراخوان های استخدامی نیز در سطح مناسبی قرار دارد. فرصت های شغلی مناسب برای رشته مهندسی برق عبارت است از:

  • ذوب آهن
  • خودروسازی
  • وزارت صنایع
  • وزارت دفاع

پذیرش رشته مهندسی برق با کنکور

پذیرفته شدن در رشته برق به دو صورت (با کنکور و بدون کنکور) امکان پذیر است. قبولی رشته برق در دانشگاه با کنکور در بهترین دانشگاه های سراسری کشور امکان پذیر است. بی شک برای قبولی باکنکور در رشته مهندسی برق باید در آزمون سراسری شرکت کنید. رشته مهندسی برق در زیر گروه 1 کنکور رشته ریاضی فیزیک قرار دارد.

از میان دروس تخصصی رشته ریاضی، دروس ریاضیات، فیزیک و شیمی حائز اهمیت بیشتری در کنکور سراسری ریاضی میباشند و برای قبولی در رشته برق دانشگاه های سراسری باید حسابی درس خوانده باشید.

قبولی رشته مهندسی برق بدون کنکور در دانشگاه های غیر انتفاعی نیز امکان پذیر است اما رشته مهندسی برق در دانشگاه های غیرانتفاعی برتر کشور با کنکور و با شرکت رد آزمون سراسری است. دانشگاه های غیر انتفاعی دانشگاه‌هایی هستند که از بودجه غیردولتی استفاده میکنند و به طور مستقل اداره میشوند.  تحصیل در این دانشگاه‌ها، ملزم پرداخت شهریه میباشد.

دانشجویان از طریق آزمونهای سراسری سازمان سنجش آموزش کشور، پذیرش می‌شوند. تعدادی از دانشگاه های غیرانتفاعی در مقطع کارشناسی رشته مهندسی برق پذیرش انجام می دهند.

مهندسی برق بدون کنکور دانشگاه آزاد

قبولی رشته برق بدون کنکور در دانشگاه

برای تحصیل در رشته مهندسی برق می توان بدون شرکت در کنکور نیز اقدام نمود. برای پذیرش بدون کنکور در رشته برق با استفاده از امتیاز استعداد درخشان اطلاعیه های دانشگاه های مورد نظر را پیگیری و بررسی  کنید یا اگر دنبال ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری هستی کلیک کن.

بعضی از دانشگاه های سراسری رشته مهندسی برق بدون کنکور در بخش روزانه و شبانه ثبت نام میکنند. در دفترچه انتخاب رشته 1401 دانشگاه های سراسری که رشته برق بدون کنکور ارائه میدادند به شرح زیر هستند.

  • دانشگاه بيرجند ـ استان خراسان جنوبی
  •  دانشگاه تربت حيدريه ـ استان خراسان رضوی
  •  مجتمع آموزش عالی گناباد ـ   استان خراسان رضوی
  • مجتمع آموزش عالی فنی مهندسی اسفراين – استان خراسان شمالی
  • دانشگاه دريانوردی و علوم دريايی چابهار ـ استان سيستان وبلوچستان
  •  دانشگاه زابل ـ استان سيستان وبلوچستان
  • دانشگاه ولايت – استان سیستان و بلوچستان
  • مجتمع آموزش عالی سراوان ـ استان سيستان وبلوچستان
  • دانشگاه شيراز ـ استان فارس
  •  دانشگاه جيرفت ـ استان كرمان

ثبت نام این رشته بر اساس سوابق تحصیلی در نیمسال اول (معمولا در شهریور ماه) و نیمسال دوم (در بهمن ماه) انجام میدهند. رشته برق پیام نور و رشته برق دانشگاه آزاد نیز بدونن کنکور ثبت نام میکنند که البته در همه دانشگاه ها اینطور نیست. درباره شرایط ثبت نام در این دانشگاه ها شرایط خاصی دارد که در این باره بیشتر صحبت میکنیم.

رشته برق پیام نور بدون کنکور

معمولا تعداد دانشگاه هایی که در رشته بدون کنکور رشته برق پیام نور پذیرش را انجام می دهند بسیار بیشتر از دانشگاه های سراسری است و در بسیاری از رشته هایی که متقاضی کمتری دارند در تمام دانشگاه های پیام نور پذیرش بدون آزمون انجام می شود. دانشگاه های پیام نور جزو دانشگاه های سراسری محسوب میشوند و به ویژه برای شاغلین و متاهلین که امکان تحصیل تمام وقت حضوری ندارند مناسب است.

دانلود دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه های سراسری 1401

تعدادی از دانشگاه های پیام نور تهران برای ثبت نام رشته مهندسی بدون کنکور فعالیت میکنند که در دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه های سراسری میتوانید این دانشگاه ها را مشاهده کنید. دانشگاه های پیام نور سایر استان ها که رشته مهندسی برق بدون کنکور را ارائه میدهند عبارتند از:

  • دانشگاه پيام نور استان مازندران
  • دانشگاه پيام نور – استان گلستان
  • دانشگاه پيام نور – استان گيلان
  • دانشگاه پيام نور – استان لرستان
  • دانشگاه پيام نور – استان خراسان شمالی
  • دانشگاه پيام نور – استان خوزستان
  • دانشگاه پيام نور – استان زنجان
  • دانشگاه پيام نور – استان سمنان
  • دانشگاه پيام نور – استان سيستان و بلوچستان
  •  دانشگاه پيام نور – استان فارس
  • دانشگاه پيام نور – استان قزوين
  •  دانشگاه پيام نور – استان قم
  •  دانشگاه پيام نور – استان كرمان

رشته برق پیام نور بدون کنکور

رشته برق دانشگاه آزاد بدون کنکور

دانشگاه آزاد به عنوان یکی از دانشگاه های جامع در کشور شناخته می شود که از مقطع کاردانی تا مقطع دکتری تخصصی تمامی رشته ها را در بر میگیرد و امکان تحصیل در بسیاری از رشته ها را هم به صورت بدون کنکور و هم به صورت با کنکور فراهم ساخته است.

متقاضیان رشته های مختلف در مقطع کارشناسی پیوسته در برخی رشته ها(به غیر از رشته های پزشکی و پیرا پزشکی) پس از بررسی سوابق تحصیلی میتوانند در دانشگاه های آزاد شروع به تحصیل کنند. ثبت نام در رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد در شهریور ماه و دی ماه نیمسال اول و دوم صورت میگیرد. اکثر رشته های تحصیلی در دانشگاه آزاد بدون کنکور هستند.

از گروه ریاضی پر تقاضا ترین رشته، رشته مهندسی برق است که بیشترین ظرفیت پذیرش رشته برق در دانشگاه آزاد بدون آزمون است. رشته مهندسی برق در دانشگاه آزاد برق جزو رشته های ثابت بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد است.

دانلود دفترچه انتخاب رشته بدون آزمون دانشگاه آزاد سال 1401

مدت زمان تحصیل مقطع کاردانی این رشته دو سال میباشد که بعد از پشت سر گذاشتن آن مدرک فوق دیپلم دریافت خواهید کرد و مدت زمان مقطع کارشناسی چهار سال است که بعد از گذراندن آن مدرک دریافتی شما لیسانس خواهد بود.

رشته برق دانشگاه آزاد بدون کنکور

حتی اگر دیپلم شما برای رشته های غیر از علوم ریاضی باشد برای تحصیل شما در این رشته در دانشگاه های آزاد، مانعی وجود ندارد. البته اولویت پذیرش با دارندگان دیپلم ریاضی است و ظرفیت باقی مانده شامل فارق‌التحصیلان رشته های دیگر میشود.

رشته مهندسی برق در دانشگاه آزاد شرط معدل ندارد.

مشاوره انتخاب رشته و مشاوره انتخاب دانشگاه با تیم آکو

دنبال بهترین مشاوره انتخاب رشته هستی؟ میخواهی مشاوره انتخاب دانشگاه داشته باشی؟ رشته های برتر کنکور مثل مهندسی برق بدون کنکور میخواهی ثبت نام کنی؟ خب ما همه راه های ثبت نام در رشته های برتر کنکور ریاضی و بقیه رشته ها رو براتون آوردیم. مثلا برای ثبت نام رشته پزشکی بدون کنکور یا رشته روانشناسی بدون کنکور هم برای شما صحبت کردیم.

برای ارتباط مستقیم با مشاوره تخصصی کنکور سراسری از طریق پیج اینستاگرام مشاوره تحصیلی کنکور آکو با ما در ارتباط باشید. در صورت تمایل میتوانید با شماره 09025646234 از طریق اینستاگرام و تلگرام در تماس باشید.

مشاوره انتخاب رشته کنکور و مشاوره انتخاب دانشگاه

رشته برق بدون کنکور امکان پذیر است؟

بله. رشته مهندسی برق بدون کنکور در دانشگاه های سراسری، دانشگاه های آزاد، دانشگاه های پیام نور و حتی برخی از دانشگاه های سراسری امکان پذیر است.

مشاوره انتخاب رشته دانشگاه کجا برم؟

برای دریافت بهترین مشاوره انتخاب رشته دانشگاه و انتخاب رشته با تیم مشاوره کنکور آکو همراه باشید.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا