پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

اردو و پانسیون مطالعاتی

هر آنچه در مورد اردو مطالعاتی نوروز کنکور باید بدانید

پانسیون مطالعاتی در کرج

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

انتخاب کردن درس خواندن در 14 روز عید شاید تصمیم مهمی باشد که داوطلبان کنکور لازم است بگیرند. در این روز های طلایی، اردو مطالعاتی بهترین انتخاب است اما وقتی که صحبت از اردو مطالعاتی عید کنکور می‌شود، بسیاری از افراد بیان کنند که هیچ بهانه ای برای نرفتن به اردوی مطالعاتی نوروز در سال کنکور وجود ندارد و پانسیون های مطالعاتی عید به طور کامل و در هر حالتی برای شما مفید خواهد بود.

اما من باوجود داشتن بزرگترین مرکز اردو مطالعاتی در کرج، بازهم معتقدم آنچه که شما نیاز دارید باید مخصوص به خودتان باشد و نمیتوان یک نسخه برای همه پیچید.

اردوی مطالعاتی نوروز کنکور 1402

اردوی مطالعاتی نوروز کنکور را چطور انتخاب کنیم

در حقیقت معایب اردو نوروزی، همگی از روز اول شکل خواهد گرفت. از همان موقعی که همه شعار میدهند که میخواهند روزانه 12 ساعت درس بخوانند! از معایب اردو مطالعاتی نوروز کنکور می‌توان همین شعارها دید. سخنانی که در اردو به یک دهم آن اهمیت داده نخواهد شد. حال شاید بپرسید که این سخنان چیست؟ در هنگام تحقیق چه المان‌هایی را باید در نظر بگیریم. چه چیزی اهمیت خواهد داشت. این نکته را توجه کنید که چه جیزی در اردو در قالب خدمات داده خواهد شد.

تعویض محیط در اردو مطالعاتی عید

اولین مورد در بین نکات مهم انتخاب اردو نوروزی در سال کنکور ، دوری از محیط عادی خواهد بود. شاید برخی بیان کنند که این که بسیار عالی خواهد بود. همیشه این طور نیست. فکر کنید که به خانه خود عادت کرده‌اید و به یکباره جا به جا خواهید شد. یک سؤال به وجود می‌آید که در این منطقه آیا همه چیز وجود دارد؟

قطعاً چند نکته اساسی اذیتتان خواهد کرد. اولین موارد و شاید حساس‌ترین عوامل در محیط، گرما و نور پردازی باشد. زمانی که اردو خوبی انتخاب نکرده و بدون در نظر گرفتن نکات مختلف انتخاب می‌کنید، ممکن است که چنین مشکلی به وجود آید. در فصل بهار هوا به سرعت تغییر رنگ می‌دهد و اگر محیط آموزشی، سیستم گرمایش یا سرمایش مناسب نداشته باشد، مشکل زا خواهد بود.

اردوی مطالعاتی نوروز کنکور و نورپردازی محیط

در بحث نور سالن مطالعه بسیار حساس باشید. ابتدا در مورد میزان لامپ های روشنایی استفاده شده در سالن. هر چقدر کم یا زیاد باشد، در نهایت تاثیر مستقیم روی خستگی چشمان شما می‌گذارد که باعث خواهد شد که نتوانید میزان مطالعه کافی داشته باشید. این شدت الزاماً در تعداد لامپ نیست. بلکه نحوه قرار گرفتن روشنایی و در چشم بودن نیز می‌تواند اذیت کند. برخی از این موارد می‌تواند تأثیر به سزایی روی شما و دیدتان داشته باشد.

از طرفی دیگر نوع نور اهمیت بالایی خواهد داشت. در حقیقت پانسیون یا سالن مورد نظر برای اردو مطالعاتی عید نوروز کنکور باید متشکل از نور سفید و زرد باشد. البته برخی در اتاق مطالعه خود با تک رنگ عادت کرده‌اند. در مجموع این مسئله روی نحوه مطالعه فردی شما تأثیر بسیاری خواهد داشت. تا بخواهید به این مسئله عادت کنید، ممکن است که چند روزی طول بکشد.

بهترین شرایط مطالعه

تهویه و رفت و آمد در اردو عید کنکور

شاید وقتی خودتان درون یک اتاق در حال مطالعه هستید، همه چیز معمولی باشد و تنها خودتان باشید، اما از معایب اردو نوروزی این مورد است که چند نفر در یک محیط حضور دارند و در صورت عدم تهویه مناسب، می‌تواند شرایط بدی برای همه افراد به وجود آید. این تهویه باید همواره هوای سالم را پدید آورد و به صورتی نباشد که احساس ناخوشایند برا شما پدید آید.

به علاوه در شرایط شیوع ویروس کرونا ، عدم تهویه مناسب و تجمع زیاد افراد در سالن میتواند خطر ابتلا به بیماری را افزایش دهد. کرونا گرفتن آخرین اتفاقی است که میخواهید در سال کنکور آن هم 3 ماه مانده به کنکور برایتان اتفاق بیوفتد!

پس برای انتخاب بهترین اردو مطالعاتی نوروزی در سال کنکور باید به تهویه محیط و البته بزرگی یا کوچکی سالن و رفت و آمد های موجود در محیط توجه کافی داشته باشید.

دوری از خانواده در اردو نوروز کنکور

در اردو نوروزی درست است که میزان مطالعه از صبح تا شب است و افراد در پایان تایم مطالعاتی به خانه می‌روند، اما برای برخی از افراد، با توجه به اینکه در عید هستند، می‌تواند دردسر ساز باشد. علت هم این است که عموماً شرایط مشابه را سپری نکردید و شاید همان دیدن خانواده در استراحت‌های ده دقیقه ای برای تعویض دروس مناسب باشد که از آن محروم هستند.

این شرایط زمانی سخت تر میشود که در اردو های مطالعاتی 24 ساعته شبانه روزی(پانسیون مطالعاتی) شرکت کرده باشید و خانواده در مسافرت باشند. به همین دلیل است که در مرکز مشاوره تخصصی کنکور آکو پانسیون های شبانه روزی پیشنهاد نمیشود.

اردو مطالعاتی عید نوروز کنکور

افراد حاضر در محیط درس خواندن در اردو عید

شاید این موضوع همچون شمشیر دو لبه باشد که به عنوان مزایا یا معایب اردو نوروزی محسوب شود. در حقیقت این حالت به این صورت خواهد بود که برخی از افرادی که با شما در اردو هستند شاید اهداف مشترکی نداشته باشند یا اینکه نتوانید با سبک مطالعاتی و رفتاری آنان کنار بیایید.

این مورد از مهم‌ترین فاکتور ها برای بهترین بودن یا نبودن اردوی مطالعاتی نوروزی عید برای کنکوری ها میباشد. درواقع همراهان شما مشخص کننده نتیجه یک اردو مطالعاتی خواهد بود. البته نظارت حلقه مفقوده است که در اینجا بیش از پیش نقشش مشخص خواهد شد. گاهی باز و بسته شدن درب یا حتی جا به جا شدن صندلی میتواند در طولانی مدت بسیار اذیت کننده باشد.

هر چقدر محیط مطالعه نفرات بیشتری داشته باشد، این موارد قطعا بیشتر خواهد بود که روی تمرکز هنگام درس خواندن بسیار موثر خواهد بود. درباره رفتار با دوستان در عید کنکور و شرایط تحصیل در اردو نوروزی در مقاله شب جمعه کنکوری بیشتر بخوانید.

غذا و میان وعده در اردوی مطالعاتی نوروز

در حقیقت عامل مهم دیگر در بین عیوب خواهد بود. در این حالت عموماً بسیاری از مراکز از گرم کن غذا استفاده نمی‌کنند که باعث می‌شود، مجبور شوید تمام دوره را با غذای سرد سپری کنید که این موضوع طبق تحقیقات صورت گرفته به صورت مستقیم روی کیفیت مطالعه بعد از ناهار اثر می‌گذارد.

همچنین امکان پایین آمدن قند خون ببا خوردن مداوم غذاهای آماده و فست فود زیاد خواهد شد. علت هم مشخص است، زیرا وقتی غذا سرد باشد، شاید یک الی دو وعده نان و پنیر و گردو باشد که بسیار مغذی است، در غیر این صورت اقدام به خوردن سوسیس و کالباس خواهید کرد که فاقد ارزش غذایی است و در نتیجه به سرعت گشنه خواهید شد.

گروه دیگر نیز به خاطر عدم گرم کن، غذا با خود به همراه ندارند که باعث خروج از مجموعه مطالعاتی و خرید خواهد شد که همین موضوع می‌تواند وقت بیشتری بگیرد و حتی ناچار شوند که از زمان استراحت بعد ناهار برای رسیدن به مباحث نوشته شده در برنامه بزنند که در نتیجه کیفیت کاهش خواهد یافت.

گروه سوم نیز کسانی هستند که در طول مدت اردو مطالعاتی نوروز از گرم کن بهره می‌برند. البته در صورتی که محل مطالعه با میز غذا خوری یکسان باشد، بسیار بد است. علت این است که بعد از صرف ناهار، بوی غذا در محیط تا مدتی بعد باقی خواهد ماند، حال هر چقدر تهویه خوب باشد، بو باقی مانده و در نتیجه کیفیت تایم مطالعاتی اول را کاهش خواهد داد.

اردو نوروزی 1402

ساعت مطالعاتی در اردو نوروزی عید

واقعیتی است که دانش آموزان برای مطالعه موثر در دوران عید باید ساعت مطالعه بالاتری نسبت به روزهای عادی  داشته باشند و قطعاً فراتر از 6 ساعت خواهد بود. اما آیا همه کسانی که در اردو حضور دارند، تمام ساعات مطالعاتی را می‌خوانند؟ قطعاً جواب خیر خواهد بود. در حقیقت در این زمان، برخی کامل و برخی دیگر به صورت نصفه به مطالعه خواهند پرداخت.

در نهایت این دانش آموزان سر به هوا تایم اضافه آورده و ممکن است که شرایط اردو را بهم بریزند. این افراد عموماً چون حق خروج از مجتمع را ندارند، عاملی مخرب روی کیفیت درس خواندن بقیه خواهند بود.

ساعات مطالعاتی در اردو نوروز

البته نکته دیگر میزان ساعت مطالعاتی خواهد بود. شاید بتوان گفت که یک سال است و هر چقدر که فشار بیاوریم بهتر خواهد بود، اما باید به خوبی پخش شده باشد. یافتن نقطه بهینه و اوج کارایی ذهن یک هنر است. به گونه ای که تا 90 روز آینده در این شرایط باقی بماند. این مورد نیز عموماً از مواردی است که اگر مشاور آن را مدیریت نکند، می‌تواند نتیجه بسیار بدی را به همراه داشته باشد.

نبود مشاور از عیوب اردو نوروزی

در اردو مطالعاتی عید نوروز کنکور باید هر روز مشاور وجود داشته باشد. حال بدتر از نبود مشاور، بحث وجود مشاور چرخشی خواهد بود. برخی از مراکز در طول مشاوره از چند مشاوره بهره می‌برند و اگر سوال داشته باشید، باید به مشاور آن روز بسنده کنید و شاید حرف‌هایی کاملاً متضاد با مشاور بعدی یا قبلی بزند.

ممکن است که در مورد عید وعده داده شود که با این میزان مطالعه حتماً چنان نتیجه ای به دست خواهد آمد. در حالی که به هیچ وجه به این صورت نخواهد بود. این موضوع علاوه بر یک دورغ بزرگ، قطعاً عیب بزرگتری نیز خواهد داشت و آن هم افزایش فشار روی فرد است.

شاید اردو بتواند یک نفر را از ده به 19 برساند، اما قطعاً خود فرد باید تلاش کند و همه چیز از صفر تا صد با مجموعه نخواهد بود. در حقیقت اراده و همچنین ادامه درس خواندن برنامه ریزی شده بعد عید خواهد بود که می‌تواند تاثیر اردو را نشان دهد.

برنامه ریزی تستی برای عید نوروز

از دیگر سخنان بحث اردوی نوروزی مطالعاتی صرفا برای درس خواندن تستی خواهد بود. این مورد را به شدت پرهیز کنید. عید صرفاً زمان تست نیست. بلکه باید مکملی از تست و تشریح باشد. در طول اردوی نوروزی پیش از کنکور باید علاوه بر بالا بردن مهار تست زنی، نقاط ضعف را بپوشانید. قطعاً کسی که نتایج عالی هم می‌گیرد در برخی موارد لنگ می‌زند و باید به سراغ تشریحی برود.

مرکز مشاوره تخصصی کنکور در کرج

مرکز مشاوره تخصصی کنکور آکو درباره اردوی مطالعاتی نوروزی کنکور میگوید

معایب اردوی نوروزی عید در سال کنکور شاید بیشتر به محیطی که انتخاب می‌شود، معطوف گردد. در حقیقت نفس کار کاملاً خوب و مفید خواهد بود و این انتخاب افراد است که همه چیز را خوب یا بد خواهد کرد.

خودتان را بسنجید، اردو و امکانات و فضای مطالعاتی را بررسی کنید و سپس تصمیم بگیرید. این دوران زمان حساسی در کل زندگی شما خواهد بود و فقط به حرف یک مشاور یا ثبت نام کننده اعتماد نکنید و با تحقیقات میدانی توسط خودتان، همه چیز را از نزدیک لمس کنید.

برای ارتباط مستقیم با پشتیبانان دپارتمان اردو نوروزی مجموعه آکو با شماره 02633408944 تماس بگیرید و یا از طریق کانال تلگرام تیم مشاوره کنکور آکو اطلاعات کافی را کسب کنید.

مجتبی سادات رسول

کتاب های زیادی خوانده ایم، افراد بسیاری دیده ایم و با بزرگان بسیاری هم کلام شده ایم. راه درست را نشانتان خواهیم داد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا