پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مقالات آموزشی و مشاوره ایمشاور منمعرفی دانشگاه های کشور سراسری، آزاد، پیام نور و غیرانتفاعی

اعتبار مدرک دانشگاه پیام نور

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

هرساله تعداد زیادی از داوطلبان تصمیم می‌گیرند تا در دانشگاه‌های پیام نور به ادامه تحصیل بپردازند. این افراد برای به دنبال به‌دست‌آوردن اطلاعاتی از دانشگاه پیام نور و اعتبار مدرک این دانشگاه هستند و این موضوع برایشان از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین اگر فردی قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را داشته باشد به دنبال اطلاع از اعتبار مدرک دانشگاه پیام نور خواهد بود. در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی در مورد دانشگاه پیام نور و مدرک آن ارائه دهیم اگر جز افرادی هستید که می‌خواهید بدانید میزان اعتبار مدرک دانشگاه پیام نوردر داخل و خارج از کشور چقدر است و برای آینده شغلی خود برنامه ریزی کنید، خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

اعتبار مدرک دانشگاه پیام نور در داخل و خارج کشور چقدر است ؟

دانشگاه پیام‌نور

دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه‌های موجود در سراسر کشور است که از سال 1367 در ایران تأسیس شده است. در ابتدا این دانشگاه به روش آموزش از راه دور و نیمه‌حضوری کار خود را آغاز کرد و سپس گسترش یافت و شعبه‌هایی در سراسر ایران تأسیس کرد. در حال حاضر این دانشگاه از نظر ساختاری دارای یک ساختمان مرکزی در تهران می‌باشد و شعب مختلفی در شهرهای ایران دارد. دانشگاه پیام‌نور دارای رتبه 22 در میان دانشگاه‌های برتر ایران می‌باشد و 232 امین رتبه را در میان دانشگاه‌های برتر آسیا دارد.

[aparat id=’HfZ7D’]

پذیرش دانشجو در این دانشگاه در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد ناپیوسته و دکترا تخصصی صورت می‌گیرد و در سال های اخیر این دانشگاه در مقطع کارشناسی پیوسته پذیرش بدون کنکور را در دستور کار خود قرار داده است. تحصیل در دانشگاه های پیام نور رایگان نیست و دانشجویان موظف‌اند هر ترم شهریه‌ای در قالب شهریهٔ ثابت و متغیر به دانشگاه بپردازند. هرچند مدرک فارغ التحصیلی از دانشگاه های پیام نور از اعتبار خوبی در کشور عزیزمان ایران برخوردارند اما تحصیل در دانشگاه پیام‌نور مزایا و معایبی دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

بیشتر بخوانید : مزایای تحصیل در دانشگاه پیام نور

مزایای تحصیل در دانشگاه پیام نور

  • غیرحضوری بودن کلاس‌ها و عدم اجبار به حضور در کلاس‌ها
  • وجود شعب متعدد در سرتاسر کشور
  • هزینه تحصیل کمتر نسبت به سایر دانشگاه‌ها
  • امکان تحصیل در مقاطع بالا
  • امکان تحصیل هم‌زمان در دو رشته
  • پذیرش دانشجو به‌صورت مجازی در مقطع کارشناسی ارشد
  • معتبر بودن مدرک

معایب تحصیل در دانشگاه پیام نور

  • کیفیت پایین ارائه دروس به دانشجو
  • سؤالات امتحانی هر ترم از بانک سؤالات پیام نور مطرح می‌شود و در سرتاسر کشور سؤالات مشترک است
  • عدم وجود بعضی منابع درسی و وجود اشکالات زیاد در کتاب‌های چاپ شده توسط این دانشگاه
  • متغیر بودن قوانین
  • عدم برگزاری کلاس‌های رفع اشکال توسط اساتید
اعتبار مدرک دانشگاه پیام نور در داخل و خارج کشور چقدر است ؟
نمونه مدرک فارغ التحصیلی دانشگاه پیام نور

آیا مدرک پیام نور اعتبار دارد؟

دانستن اعتبار مدرک دانشگاهی در حین ثبت‌نام به شما کمک می‌کند تا بدانید در آینده امکان استخدام در ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی را دارید یا خیر. همچنین اگر شخصی علاقه به ادامه تحصیل در خارج از کشور را داشته باشد باید بداند مدرک دانشگاهی که در دست دارد از اعتبار کافی برای کشور مقصد برخوردار است یا خیر. در این قسمت به بررسی میزان اعتبار مدرک دانشگاه پیام نور می‌پردازیم. همان‌طور که میدانید دانشگاه پیام نور یک دانشگاه دولتی به‌حساب می‌آید با این تفاوت که برای تحصیل از دانشجو هزینه دریافت می‌کند. مدرک دانشگاهی پیام نور توسط وزارت علوم صادر می‌شود و نتیجتاً مشکلی از بابت اعتبار مدرک دانشگاه پیام نور وجود ندارد.

با دردست‌داشتن مدرک دانشگاه پیام‌ نور می‌توانید در ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی کشور استخدام شوید و یا به جهت ادامه تحصیل در خارج از کشور مدرک خود را ترجمه کرده و مهاجرت کنید.

اعتبار مدرک ارشد فراگیر پیام‌نور

دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی ارشد از دو طریق دانشجو می‌پذیرد:

کنکور فراگیر پیام نور مخصوص افرادی است که می‌خواهند بدون کنکور در مقطع ارشد در رشته موردنظر خود تحصیل کنند. هر دو گروه برای ورود به دانشگاه توسط سازمان سنجش ارزیابی می‌شوند و برنامه درسی یکسانی به هر دو گروه تعلق می‌گیرد. تنها تفاوت این است که افرادی که از طریق آزمون فراگیر قبول می‌شوند یک نیمسال تحصیلی جلوتر از افرادی هستند که از طریق کنکور ارشد سراسری پذیرفته می‌شوند. مدرک ارشد دانشگاه های فراگیر پیام نور نیز از طرف وزارت علوم تحقیقات و فناوری صادر می‌شود و هر مدرکی از جانب این وزارتخانه دارای اعتبار کافی در داخل و خارج کشور است.

همچنین افرادی که مدرک فراگیر پیام‌نور را در دست دارند می‌توانند بدون هیچ مانعی در مقطع دکتری نیز در دانشگاه های سراسری یا آزاد تحصیل کنند.

معرفی دانشگاه های پیام نور تهران

ادامه تحصیل در خارج از کشور با مدرک دانشگاه پیام نور

موضوع ادامه تحصیل در خارج از کشور و میزان اعتبار مدرک دانشگاه پیام نور یکی از دغدغه افراد علاقه‌مند به مهاجرت می‌باشد. در پاسخ به این سؤال که آیا امکان ادامه تحصیل در خارج از کشور با داشتن مدرک پیام نور وجود دارد؟ باید گفت بله! باتوجه‌به اینکه دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه‌های دولتی کشور می‌باشد و سیستم آموزشی آن با استانداردهای موجود مشابه است این مدرک از اعتبار کافی در خارج از کشور نیز برخوردار است.

البته هنگام مهاجرت باید به شرایط و قوانین کشور مقصد نیز توجه کرد برای مثال کشورهایی مانند هند، مالزی، استرالیا و حتی انگلستان شرایط آسان‌تر برای پذیرش دانشجو دارند. اما از طرفی دانشگاه‌های کشور ترکیه مدرک دانشگاه پیام‌نور را فاقد اعتبار می‌داند. بهتر از پیش از تصمیم گیری برای مهاجرت به کشور های خارجی با مشاورین مخصوص مهاجرت تحصیلی آکو مشورت کنید.

مشاوره انتخاب رشته و کنکور

استخدام در ارگان های دولتی با مدرک پیام‌نور

مدرک دانشگاهی پیام نور از تمامی جهات دارای اعتبار کافی در ارگان های دولتی و خصوصی می‌باشد و قابل استناد است چراکه توسط وزارت علوم صادر شده است و شما می‌توانید با دردست‌داشتن مدرک پیام نور در ارگان‌های دولتی و غیردولتی مشغول به کار شوید. همچنین رئیس دانشگاه پیام‌نور اعلام کرده است مدارک پیام‌نور به لحاظ استخدامی و ادامه تحصیل همانند تمام دانشگاه‌های دولتی است و چیزی از آن کمتر ندارد. اما باید توجه داشت که هر سازمان و ارگانی برای استخدام نیرو دارای شرایط و ضوابطی می‌باشد. به‌عنوان‌مثال شرکت ملی پالایش نفت و پخش فراورده‌های نفتی مدرک فراگیر پیام‌نور را برای استخدام قبول ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا