پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

خبر

تغییر شرایط محدودیت سنی دانشگاه فرهنگیان از کنکور 1402 به بعد

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
4/5 - (1 امتیاز)

یکی از بهترین خبرهایی که برای داوطلبان کنکور 1402 به بعد میتوانست در روزهای آخر مانده به انتخاب رشته منتشر شود، برداشته شدن شرط سنی دانشگاه فرهنگیان براساس تصمیم دیوان عدالت است. عدم محدودیت سنی دانشگاه فرهنگیان نه تنها برای بچه هایی که امسال کنکور داده اند میتواند مفید باشد، بلکه داوطلبان نظام قدیم که میخواهند کنکور مجدد دهند نیز میتوانند با خیال راحت برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان اقدام کنند.

این خبر که بر قرار معلوم باید برای انتخاب رشته کنکور 1402 اجرا میشد، یک دروغ بیشتر نبود و محدودیت سنی 24 سال برای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان با قدرت پابرجاست. وعده عدم اجرای محدودیت برای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان برای کنکور 1403 به بعد داده شده است.

متن صریح این خبر را در ادامه برایتان آورده ایم و میتوانید جزئیات و نتیجه لغو محدودیت سنی دانشگاه های فرهنگیان را با مشاوران تیم مشاوره تحصیلی آکو بررسی کنیم. “موسی‌الرضا کفاش” مدیر کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش گفت:

دیوان عدالت اداری مصوبه اخیر شورا درباره سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان را ابطال کرد و رأی دیوان عدالت از زمانی که مصوبه را ابطال می‌کند، حاکم است. آموزش و پرورش نیز دفاع لازم را انجام داده است اما ظاهراً نتوانستند دیوان عدالت را اقناع کنند به این ترتیب از کنکور امسال به بعد دیگر شرط سن وجود نخواهد داشت چون رای دیوان هم قطعی است.

از بین رفتن محدودیت سنی دانشگاه فرهنگیان یعنی چه؟

پیش از این همه داوطلبان کنکوری که از نظر علمی برای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان شهید رجایی مجاز میشدند، یعنی داوطلبانی که تراز بالای 6.500 داشتند و معدل دیپلم حداقل 14 برای سه پایه دبیرستان داشتند، در صورت نداشتن شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان نمیتوانستند برای ورود به دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی اقدام کنند.

البته برای بچه های کنکور 1402 به بعد این محدودیت تراز به 6000 رسیده است و باتوجه به افزایش 2000 نفری ظرفیت دانشگاه های فرهنگیان و اضافه شدن چند رشته دانشگاه تربیت معلم در دفترچه انتخاب رشته 1402 احتمال قبولی تا حد زیادی افزایش یافته است.

ظاهرا آموزش و پرورش باتوجه به کمبود تعداد نیروهای آموزش دیده در خود دانشگاه و عدم پاسخگویی آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال های گذشته برای تامین نیروی متخصص، در سال جاری تصمیم گرفته است این شرط سنی را از بین بردارد و از بین همه داوطلبان با هر سنی(چه دختر و چه پسر) دانشجو میپذیرد.

البته داوطلبان پسر برای ورود به دانشگاه فرهنگیان باید از شرایط نظام وظیفه اطلاع کافی داشته باشند و به غیر از داشتن شرایط سنی دانشگاه فرهنگیانف مشمول خدمت نظام وظیفه نیز نباشند.

این یعنی تو بدون داشتن شرایط سنی زیر 24 سال و فقط با داشتن رتبه علمی لازم در کنکور میتونی وارد دانشگاه تربیت معلم شهید رجایی بشی و نهایتابه عنوان معلم در آموزش و پرورش خدمت کنی. فراموش نکنید که برای ورود به دانشگاه فرهنگیان هنوز هم مصاحبه انجام میشود و پذیرش آن به صورت متمرکز با شرایط خاص است و باید شرایط عمومی دانشگاه فرهنگیان را در نظر داشته باشید.

شرایط سربازی و شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان را دارم حالا چیکار کنم؟

برای ورود به دانشگاه فرهنگیان از طریق کنکور سراسری میتوانید در یکی از رشته های این کنکور ثبت نام کنید و در صورت کسب تراز لازم (که البته هنوز از طریق دفترچه پیوست انتخاب رشته اعلام نشده است که مثل پارسال باشد یا نه) میتوانید اقدام به انتخاب رشته کنید.

برای رشته تجربی و ریاضی و هنر و زبان رشته های دبیری بسیار محدود و فقط در چند رشته خاص مثل آموزش علوم، آموزش ریاضیات، آموزش زیست شناسی، آموزش هنر و آموزش زبان انجام میشود و اصل رشته های دانشگاه فرهنگیان از طریق کنکور سراسری انسانی اقدام به پذیرش میکنند. رشته های دانشگاه فرهنگیان که میتوانید از طریق کنکور انسانی و به صورت بومی گزینی انتخاب کنید را در جدول زیر میبینید.

آموزش الهیاتآموزش عربیآموزش زبان و ادبیاتآموزش علوم اجتماعی
امور تربیتیراهنمایی و مشاوره آموزش ابتداییآموزش تربیت بدنی
آموزش دانش آموزان با نیاز های ویژهعلوم ورزشیآموزش تاریخآموزش جغرافیا

پس برای شرکت در یکی از کنکور های نظری و انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان با دیپلم نظام قدیم یا جدید بعد از حذف محدودیت سنی دانشگاه فرهنگیان کافی است با یک مشاور تحصیلی کنکور مربوطه مشورت کنید و بعد از اطمینان از شرایط و تعهدات تحصیل مجدد، تحصیل همزمان، تغییر رشته و سایر شرایط دانشگاه فرهنگیان برای کنکور 1403 خودتان را آماده کنید.

مشاوره کنکور تجربی

مشاوره کنکور انسانی

مشاوره کنکور ریاضی

مشاوره کنکور هنر

مشاوره کنکور زبان

میتوانید با شماره گیری 02633408944 اولین جلسه مشاوره تان را به صورت حضوری یا آنلاین رزرو کنید و یا از طریق کانال تلگرام تیم مشاوره تحصیلی آکو پشتیبانان ما را از نیاز به مشاوره هدف گذاری و بررسی شرایط خود را مطرح و تایم جلسه را دریافت کنید.

تلگرام تیم مشاوره تحصیلی آکو

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا