پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور من

پیش از انتخاب رشته تخصصی کنکور انسانی باید بدانید

مشاوره تخصصی انتخاب رشته کنکور

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

انتخاب رشته تخصصی کنکور انسانی یک کار سخت است که باید با احتیاط و با کمک مشاوره انجام شود. در این کار باید چندین مسئله مختلف را در نظر بگیرید. به این ترتیب می‌توانید به نتیجه خوبی دست پیدا کنید. حواستان باشد که الزاماً انتخاب رشته به رتبه بستگی ندارد و موارد زیادی در آن دخیل هستند که در ادامه در این باره صحبت می‌کنیم. با ما همراه باشید.

انتخاب رشته تخصصی کنکور انسانی

مشاور کسی است که می‌تواند نکات مختلف بیان شده درباره رشته ها و انتخاب رشته کنکور را در کنار علایق شما بگذارد و یک گزینه مناسب را به شما پیشنهاد دهد. به کمک مشاوره تخصصی انتخاب رشته کنکور انسانی قادر هستید که یک انتخاب درست داشته باشید و به نتیجه برسید.

از طرفی مشاوران می‌توانند با توجه به رتبه شما به صورت دقیق رشته‌ها و دانشگاه‌ها را قرار دهند تا احتمال از دست رفتن گزینه‌های احتمالی به صفر برسد. میدانید که برای انتخاب رشته باید به آخرین رتبه قبولی سال قبل توجه ویژه داشته باشید.

برای یک انتخاب درست باید بدانید که در رشته انسانی واقعاً چه چیزی در انتظارتان است. وکالت نه به آن صورتی است که در دادگاه می‌بینید و نه این رشته فقط به دادگاه خلاصه می‌شود. پس بهتر است درباره رشته های مورد علاقه تان و بازار کار و درآمد رشته های کنکور انسانی قبل از انتخاب رشته تحقیقات کافی داشته باشید. در ادامه موارد مهمی که در انتخاب اثر گذار است را بیان می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: معرفی رشته های دانشگاهی کنکور انسانی

بررسی دروس تخصصی پیش از انتخاب رشته

اولین مورد مهم برای انتخاب رشته کنکور این است که رشته شما کدام یک از دروس را به عنوان مباحث اصلی در اکثر دروس خود دارد. این رشته طیف وسیعی از رشته‌ها از وکالت، روان‌شناسی تا مدیریت را شامل می‌شود.

مشاوره تخصصی انتخاب رشته کنکور رشته انسانی در کرج

در مورد دروسی که با قضاوت در ارتباط است باید شما از عربی و احکام خوشتان بیاید. از جایی که کشور ما اسلامی است، دین و مباحث قرآنی بسیار اهمیت خواهد داشت. پس اگر به سراغ قضاوت، فقه، وکالت می‌روید باید از این دروس در دبیرستان لذت ببرید.

مورد بعدی گرایش‌های مدیریتی است. برای این موضوع شما باید چند موضوع را حتماً بررسی کنید. اول از همه بحث ریاضی است. علاقه به آن اصل اول است. بعد از آن باید از مباحثی که در کتاب اقتصاد بیان شده لذت برده باشید. روحیه رهبری و قدرت تصمیم گیری از موارد مهم بعدی است که در این رابطه به شما کمک می‌کند.

در مورد موارد روان شناسی و مواردی در این دست شما باید علاقه به جامعه شناسی و منطق داشته باشید تا بتوانید در ادامه تحصیل موفق باشید. مواردی همچون حسابداری نیز وجود دارند که کاملاً سمت و سویی مشخص دارند. به طور کلی دروس انسانی محاسبات کمی دارند، اما در برخی از آنان که گرایش دروس به سمت قانون و تئوری است، ریاضیات کاملاً حذف می‌شود.

درآمد رشته در ایران و خارج

نکته قابل تأمل در مورد رشته انسانی و انتخاب رشته آن در بخش درآمدی است. اما چرا؟ اول از همه باید بیان کرد که در این رشته همه مواردی که انتخاب می‌کنید، امکان درآمد زایی دارد. عموماً درآمد این گروه در بخش متوسط رو به بالا تعریف می‌شود. این که شما در کدام بخش قرار می‌گیرید کاملاً به توانایی خودتان بستگی دارد. بله وکالت درآمد خوبی دارد اما باید شما از ود پتانسیل نشان دهید.

بر خلاف داخل کشور، در خارج از ایران رشته‌هایی که از بیشترین درآمد برخور دار هستند، پزشکی نیست. بلکه رشته‌های علوم انسانی و به خصوص مدیریت است. به این ترتیب می‌توانید به درآمدی عالی دست پیدا کنید. عموماً برای این رشته‌ها در موارد مختلف کار است. حتی آن رشته‌هایی که در ایران برای آنان کار تعریف نشده، در خارج از کشور بسیار تقاضامند است. یکی از این موارد کتابداری است که درآمد جذابی دارد.

درآمد هر رشته برای انتخاب رشته کنکور مهم است

کسب درآمدهای نجومی از رشته

همان طور که یک پزشک درآمد عالی دارد، یک مدیر نیز می‌تواند درآمدی بسیار زیاد داشته باشد. اگر به درستی انتخاب کرده باشید و کاملاً مطابق با روحیاتتان رشته مد نظر را برگزید باشید، درآمدی عالی دارید. طبق بررسی‌های صورت گرفته یک مدیر حقوق ماهانه بین 12 الی 50 میلیون ماهانه دارد.

در حالی که وکلایی که در سطح متوسط هستند، حداقل درآمدی 1 میلیاردی در سال دارند. البته این اعداد به توانایی فعالیت شما بستگی دارد و هر چقدر بیشتر توانایی خود را بروز دهید به نتیجه می‌رسید.

بررسی بازار کار رشته در ایران و خارج

بازار کار در رشته انسانی در ایران عموماً به موارد زیر تعریف می‌شود.

  • روان شناسی،
  • صنایع،
  • مدیریت،
  • صنایع
  • وکالت و حقوق.

عموماً در خارج از ایران موضوع به شکل دیگر بوده و رشته‌های مرتبط با تحلیل امور مالی و مدیریت بیشترین متقاضی و کار را دارد. طبق آمار بیشترین میزان جذب شدن به کار در همین موارد است. در داخل کشور عموماً این رشته‌های بیان شده از دیگر گروه‌های تحصیلی نیز ورودی دارد، اما در خارج از ایران همه جذب شوندگان مربوط به خود رشته تحصیلی در دانشگاه هستند.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته

رشته انسانی شامل دانشگاه‌های زیادی است و در سطح دانشگاه‌های سراسری، آزاد، غیر انتفاعی، پیام نور وجود دارد. اما اگر سؤالتان این است که کدام یک از دانشگاه‌ها عالی هستند، باید بیان کرد که دانشگاه‌های دانشگاه تهران، علامه طباطبایی، اصفهان، تربیت مدرس، شهید بهشتی، فردوسی مشهد، آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران، شیراز، خوارزمی و تبریز است.

بیشتر بخوانید: معرفی دانشگاه های داخل و خارج کشور

البته این موارد تنها گزینه‌ها نیستند و می‌توانید سایر دانشگاه‌ها را نیز امتحان کنید. گزینه موارد شبانه و حتی پردیس این دانشگاه‌ها نیز خوب هستند و تنها شما باید یک مقداری هزینه پرداخت کنید. مشاوره تخصصی انتخاب رشته کنکور انسانی میتواند بهترین دانشگاه را با رشته مورد علاقه تان به ارمغان بیاورد.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته برای انتخاب رشته تخصصی کنکور انسانی

گرایش‌های ارشد

نکته مهمی که باید در هنگام انتخاب رشته در نظر بگیرید این است که در آینده این شغل چه گرایشی دارد و تا کجا می‌توانید ادامه بدهید. این را باید بدانید که عموماً در مقطع لیسانس شما با یک سری درس روبرو هستید که کلیات را توضیح می‌دهد و در مقطع ارشد می‌توانید به درستی موارد مختلف را از هم تفکیک کنید.

مشاوره تخصصی انتخاب رشته کنکور انسانی آکو کرج

به عنوان مشاوره تخصصی انتخاب رشته باید بدانید که علاوه بر نکات مهم بیان شده، دقت کردن به میزان علاقه شما اهمیت بسیار زیادی دارد و باعث می‌شود که به نتیجه درستی برسید. همچنین حواستان باشد که موفقیت، زمانی امکان پذیر است که شما تمام جوانب را سنجیده باشید. در انتخاب دانشگاه و رشته مورد نظر دقت کافی رو داشته باشید و اگر بر سر آن با خانواده جنگ دارید، حتما از یک مشاوره تخصصی انتخاب رشته کمک بگیرید. در گروه مشاوران آکو در کنارتان هستیم تا بهترین انتخاب را داشته باشید و به بهترین دانشگاه‌ها راه پیدا کنید.

انتخاب رشته 1401 انسانی

چند نکته کوتاه درباره انتخاب رشته تخصصی کنکور

حتماً در هنگام انتخاب رشته به آخرین رتبه‌های قبول شده دقت کنید. این موضوع بسته به رشته و دانشگاه مد نظرتان دارد. به طور کلی برای قبولی در رشته‌های خوب انسانی باید رتبه زیر 7000 داشته باشید. برای رشته وکالت زیر 1000 و مدیریت زیر 3000. البته مدیریت دارای گرایش‌های مختلفی در مقطع لیسانس است.

مورد بعدی علاقه است که باید حتماً در نظر بگیرید. بهتر است که نوع کار رشته مد نظر خود را یک بار از نزدیک ببینید و به سخنان و فیلم‌ها اعتماد نکنید تا بتوانید به جمع بندی برسید.

 

اولین مرحله برای شروع انتخاب رشته تخصصی چیست؟

پیش از هرچیز باید حتماً رشته‌هایی که به آن‌ها علاقه دارید را لیست کنید.

برای انتخاب رشته تخصصی کنکور انسانی دانشگاه اولویت دارد یا رشته؟

این مسئله کمی شخصی است، اما این را بدانید که دانشگاه 4 سال با شما خواهد بود و رشته تا اخر عمر. از این رو درست انتخاب کنید.

کدام یک از رشته‌های انسانی درآمد بهتری دارد؟

وکالت، مدیریت، روان شناسی و صنایع. البته هر رشته ای با نوآوری و کارآفرینی میتواند به درآمد نجومی برسد.

بهترین مرکز انتخاب رشته کنکور در کرج کجاست؟

مرکز مشاوره تخصصی انتخاب رشته کنکور آکو در کرج با حضور مشاورین برتر کنکور ایران میتواند بهترین دوست شما برای رسیدن به خواسته هایتان باشد.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا