پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور من

اگر در دانشگاه سراسری درس بخوانم می‌توانم دوباره کنکور بدهم؟

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

شرایط شرکت در کنکور برای دانشجویان روزانه چگونه است؟ آیا شرایط کنکور مجدد برای فارغ التحصیلان روزانه دانشگاه سراسری وجود دارد؟ شرایط کنکور برای دانشجویان درحال تحصیل چیست؟ آیا دانشجو دانشگاه آزاد یا پیام نور میتواند دورباره در کنکور شرکت کند؟ مشاوره تخصصی تحصیلی و کنکور آکو کرج برای پاسخ به همه سوال های شما درباره کنکور و شرایط شرکت در آن همراه شماست.

بسیاری از شما در دانشگاه سراسری در حال تحصیل هستید و یکبار از سد کنکور عبور کرده‌اید، اما بسیاری در میانه راه و حتی در پایان تصمیم بر کنکور مجدد برای شرکت در یک رشته ثانویه خواهند داشت. در این زمان است که این پرسش به وجود می‌آید که اگر در دانشگاه سراسری درس بخوانم می‌توانم دوباره کنکور بدهم؟ در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد.

شرایط شرکت در کنکور برای دانشجویان روزانه

پاسخ به این سوال که آیا شرایط کنکور مجدد برای فارغ التحصیلان یا دانشجو های روزانه دانشگاه های آزاد یا سراسری وجود دارد یا خیر، قطعاً بله خواهد بود. اما شرکت مجدد در کنکور برای دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه های دولتی روزانه و شبانه و دانشگاه آزاد دارای شرایط و حالات مختلف خواهد بود که برایتان بیان خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: گزینش دانش آموزان در آزمون سراسری

البته این موضوع به لطف یک قانون در چند سال اخیر بوده است. قبل از آن هر کسی که در یک مقطع از دوران تحصیل از خدمات دولتی بهره‌مند شده باشد (در دانشگاه سراسری درس خوانده باشد) به هیچ وجه نمی‌تواند در همان مقطع به تحصیل بپردازد. امروزه این قانون برداشته شده و فرد در پایان تحصیل می‌تواند به تحصیل مجدد در همان مقطع بپردازد. پس شرایط شرکت در کنکور برای فارغ التحصیلان دانشگاه های سراسری روزانه بسیار مساعد است.

شرایط شرکت در کنکور مجدد برای دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه های سراسری روزانه

این موضوع در وهله اول کاملاً جنسیتی خواهد بود. یعنی اگر دختر باشید کمتر از پسران اذیت خواهید شد. علت این تفاوت در بحث سربازی خواهد بود. پسران به طور کلی یک سال فراغت از تحصیل خواهند داشت. این موضوع را می‌توانند در هر مقطعی استفاده کنند، اما فقط یکبار قابلیت استفاده خواهد داشت.

در صورتی که شما دختر هستید یا فارغ التحصیل دانشگاه های سراسری روزانه هستید و سربازی رفته‌اید و حالا مجدد می‌خواهید برای شرکت در کنکور لیسانس اقدام کنید، از نظر نظام وظیفه و سازمان سنجش مشکلی نخواهید داشت و می‌توانید در آن شرکت کنید. بهتر است بعد از این مدت طولانی دور بودن از درس و درس خواندن ، برای شروع از یک مشاوره تخصصی کنکور راهنمایی بگیرید.

شرایط انصراف و شرکت در کنکور برای دانشجویان روزانه

سوالی که در این بین برای دانشجویان دانشگاه های سراسری و آزاد روزانه و شرکت مجدد در کنکور بوجود خواهد آمد درباره قضیه انصراف از رشته تحصیلی است؟ آیا شرایط برای شرکت در کنکور برای دانشجویان روزانه مهیا است؟ برای شرکت مجدد در کنکور سراسری اول از همه اینکه شما از معافیت تحصیلی یک ساله بهره نبرده باشید. دوم این که باید حتماً از دانشگاه سراسری انصراف بدهید و تا قبل از شروع ثبت نام برای کنکور که در بهمن ماه است، انصراف از دانشگاه سراسری برای شما ثبت شده باشد. به این ترتیب در همان سال قادر به ثبت نام و شرکت مجدد در کنکور خواهید بود.

درباره شرایط  کنکور مجدد برای دانشجویان روزانه دانشگاه های سراسری باید بدانید که شما که از تحصیل در دانشگاه سراسری انصراف داده‌اید، می‌توانید در کنکور شرکت کنید، اما به هیچ وجه نمی‌توانید در دانشگاه سراسری به ادامه تحصیل بپردازید. بله، شما باید برای یکی از سه دانشگاه پیام نور، غیر انتفاعی و آزاد اقدام کنید.

راه حل کنکور مجدد دانشجویان روزانه

در مورد شرایط کنکور مجدد برای دانشجویان درحال تحصیل در دانشگاه های سراسری روزانه ، یک راه ثانویه نیز وجود خواهد داشت. افراد می‌توانند در رشته‌های انسانی و ریاضی تغییر رشته بدهند. یعنی این که هر کدام از این گروه‌ها دو دسته انتخاب خواهند داشت.

شرایط کنکور مجدد برای فارغ التحصیلان و دانشجویان روزانه دانشگاه سراسری

اولین راه حل برای کنکور مجدد دانشجویان روزانه، انتخاب رشته‌های شناور در کنکور خواهد بود که به تفصیل در مورد آنان در همین سایت صحبت کرده‌ایم. البته با این کار دروس مشترک که پاس کرده‌اید، تطبیق خورده و در رشته جدید نیز منظور می‌شود. شما دیگر نیاز به پاس کردن آن نخواهید داشت. البته حواستان به سنوات نیز باید باشد و از دانشگاه در مورد قوانین سوال بپرسید.

حالت دوم هم برای مساعد شدن شرایط کنکور مجدد برای دانشجویان درحال تحصیل ، این است که در بین رشته‌های دانشکده خود اقدام به تغییر رشته کند. البته این کار یک شرط بزرگ دارد. این که شما در روز کنکور حد نصاب را برای تحصیل در رشته جدید دانشگاهتان را آورده باشید. به طور مثال کسی که رشته مکانیک می‌خواند، قصد تغییر رشته به مهندسی متالوژی دارد. در صورتی که تراز رشته مکانیک او از آخرین نفر قبولی در رشته متالوژی بالاتر باشد، قادر به تغییر رشته خواهد بود. در غیر این صورت نمی‌تواند در دانشکده خود رشته را تغییر دهد.

شرایط شرکت مجدد در کنکور تجربی برای فارغ التحصیلان روزانه

بسیاری از افراد هستند که فارغ التحصیل یکی از رشته های تجربی هستند و امروزه به هر دلیلی قصد کنکور مجدد و شرکت در این رشته ها را خواهند داشت. خب اولین شرط از شرایط کنکور مجدد برای فارغ التحصیلان روزانه دانشگاه سراسری این است که باید تحصیل داوطلبان در دانشگاه سراسری پیش از تاریخ ثبت نام به پایان رسیده باشد، اما این همه داستان نخواهد بود.

طبق قوانین موجود برای فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد پیوسته و ناپیوسته دانشگاه های روزانه سراسری هستند و همچنین فارغ التحصیلان رشته‌های دندان پزشکی، داروسازی، پزشکی و دامپزشکی باید 2 شرط را رعایت کنند.

  • اول از همه آن که باید قانون خدمات پزشکان و پیراپزشکان را به طور کامل انجام دهند.
  • دومین مورد عدم تعهد داشتن به هیچ کدام از ارگان‌ها خواهد بود. (عدم تعهد اشتغال در هر ارگان  عمومی و خصوصی )

البته کسانی که در رشته اپتیک تحصیل کرده اند، می‌توانند در کنکور حضور پیدا کرده و به تحصیل در رشته بینایی سنجی بپردازند.

مشاوره تخصصی برای شرکت مجدد در کنکور سراسری

برخی از افراد بیان می‌کنند که شرایط کنکور مجدد برای فارغ التحصیلان یا دانشجویان دانشگاه های روزانهسراسری آسان خواهد بود یا سخت. شرایط کنکور مجدد برای دانشجویان دانشگاه های آزاد یا پیام نور چگونه است؟  اصلا آیا دانشجو میتواند دورباره در کنکور شرکت کند؟ شانس قبولی در کنکور برای فارغ التحصیلان و دانشجویان به چه صورتی است. اگر همه شرایط تحصیلی را داشتید، حالا باید خودتان را نگاه کنید. اول از همه اگر در رشته دیگری در دانشکده خود می‌خواهید تحصیل کنید، توصیه می‌کنیم که از گزینه تغییر رشته استفاده کنید. این کار به‌صرفه‌تر و راحت‌تر خواهد بود. البته تصمیم گیرنده شما خواهید بود.

شرایط کنکور برای دانشجویان درحال تحصیل و فارغ التحصیلان دانشگاه های روزانه

در مورد این که بخواهید از انسانی به ریاضی بروید یا هر رشته دیگری، باید دو اصل اساسی را در نظر بگیرید. اول از همه اینکه تا خرداد ماه یا شهریور نسبت به پاس کردن درس‌هایی که در رشته خود در زمان گرفتن دیپلم نداشته‌اید، اقدام کنید. موضوع دوم که اهمیت دارد نیز بحث توانایی داشتن است.

عموماً این موضوع برای افرادی که قصد دارند از رشته‌های تجربی و ریاضی تغییر رشته دهند، آسان‌تر خواهد بود. علت هم در داشتن مباحثی همچون ریاضی و فیزیک مشترک تا حد زیاد خواهد بود. اما رشته انسانی کار سخت‌تر خواهد بود. اما غیر ممکن نخواهد بود.

برای این که نتیجه خوب بگیرید باید برنامه ریزی دقیق داشته باشید. این نکته را هم در نظر بگیرید که اگر به خدمت سربازی نرفته باشید، باید بعد از کنکور به خدمت بروید یا اینکه در دانشگاه‌های آزاد یا مؤسسات غیر انتفاعی ثبت نام کنید و اقدام به تحصیل کنید.

نقش مشاور در کنکور مجدد دانشجویان و فارغ التحصیلان

شاید برخی بپرسند چرا مشاور مهم است؟ با خود می‌گویید که یک بار کنکور داده‌ام و همه زیر و بم را می‌دانم. در حقیقت برای این سوال که اگر در دانشگاه سراسری درس بخوانم می‌توانم دوباره کنکور بدهم، یعنی آن که شما حداقل 6 ماهی از کنکور دادن فاصله گرفته‌اید. این میزان عموماً بیشتر نیز خواهد بود.

چند چیز از آن زمان تغییر کرده است و  شرایط کنکور برای دانشجویان درحال تحصیل و فارغ التحصیلان روزانه دانشگاه های سراسری سخت تر خواهد بود . اول از همه خود شما و خصوصیات درس خواندن شماست که تغییر کرده است. مورد دوم بحث فراموشی مطالب کنکوری خواهد بود. شاید با خواندن ریاضی 1 در دانشگاه کمی حرفه‌ای‌تر شده باشید، اما در مورد بقیه درس ها فراموشی به سراغتان آمده است.

شما همانند دانش‌آموزی خواهید بود که سال‌های دهم و یازدهم کار خاصی نکرده و به نمره متوسط مدرسه راضی بوده است و به یکباره برای کنکور می‌خواهد درس بخواند. پس حتماً به یک نفر نیاز خواهید داشت که کمک حالتان باشد و علاوه بر برنامه ریزی موارد مختلف همچون نحوه مطالعه را نیز سروسامان دهد. از طرفی در رشته ثانویه قصد تحصیل دارید که به هیچ وجه از آن شناخت کافی و لازم را نخواهید داشت. یک مشاوره تخصصی کنکور میتواند شرایط درس خواندن و شرایط شرکت کردن مجدد در کنکور سراسری را برای فارغ التحصیلان و دانشجویان درحال تحصیل مساعد تر کند.

تغییر زندگی با شرکت مجدد در کنکور کارشناسی تجربی و ریاضی و انسانی برای فارغ التحصیلان و دانشجویان

مشاوره تخصصی کنکور آکو درباره کنکور مجدد دانشجویان روزانه میگوید

هنوز هم قصد شرکت در کنکور را داری و دنبال دانستن شرایط کنکور مجدد دانشجویان روزانه درحال تحصیل و فارغ التحصیلان دانشگاه های سراسری و آزاد هستی؟ میخواهی قبولی ات در کنکور امسال تضمین شده باشد؟ حواستان باشد که همه چیز منوط به کنکور دادن نیست و باید همه چیز را از جوانب مختلف بررسی کنید. صرف توانستن از نظر قانونی ملاک اصلی نباید باشد. بلکه توانایی خودتان در درس خواندن مجدد و این که آیا توانایی مطالعه این دروس را دارید یا خیر اهمیت بالایی خواهد داشت. مشاوره تخصصی کنکور آکو کرج با افتخار تبدیل شدن شما را به نسخه دلخواه خودت در کنکور امسال تضمین میکند.

مشاوره کنکور آکو دیگه رویا نیست.

تلفن تماس: 02633408944

تلفن تماس: 02633405075

اینستاگرام مرکز مشاوره تخصصی کنکور تجربی آکو کرج

آیا دانشجو درحال تحصیل میتواند دوباره در کنکور شرکت کند؟

بله. اما باید شرایط خاص شرکت مجدد در کنکور سراسری را بداند و رعایت کند.

کنکور در رشته غیر دیپلم مشکل ندارد؟

خیر. میتوانید با دیپلم ریاضی در کنکور تجربی شرکت کنید یا با دیپلم انسانی در کنکور ریاضی شرکت کنید. اما باید درس‌هایی که در رشته مد نظر وجود دارد را حتماً پاس کنید.

خدمت سربازی برای دانشجویان یا فارغ التحصیلانی که میخواهند کنکور مجدد بدهند چه صورتی خواهد بود؟

در صورتی که از یک سال فراغت تحصیل استفاده نکرده باشید، مشکلی نخواهید داشت.

آیا برای ثبت نام در کنکور باید تحصیل تمام شده باشد یا می‌توان در حین تحصیل ثبت نام کرد و بعد از کنکور نسبت به انصراف تصمیم گیری کرد؟

خیر. حتماً باید ابتدا از تحصیل در دانشگاه انصراف بدهید و سپس ثبت نام را که در بهمن ماه می‌شود انجام دهید.

در صورت انصراف می‌توان دانشگاه های سراسری را در انتخاب رشته کنکور مجدد انتخاب کرد؟

اگر از دانشگاه دولتی انصراف دهید، نمی‌توانید در دانشگاه سراسری مجدد در همان مقطع تحصیل کنید. اما دانشجویان دانشگاه های پیام نور و آزاد برای انتخاب دانشگاه های سراسری محدودیت ندارند.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام بنده دانشجوی شبانه هستم و با احتساب مرخصی تحصیلی این ترم پنج ترم می‌شود میخواستم برای کنکور تیر 1402 ثبت نام کنم ایا از لحاظ نظام وظیفه مشکل خواهم داشت خواهشمندم جواب من را بدهید🙏🙏🌹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا