پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مقالات آموزشی و مشاوره ای

دانشگاه صنعتی شریف

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

در این مقاله به معرفی دانشگاه صنعتی شریف واقع در شهر تهران می‌پردازیم. این دانشگاه جز دانشگاه‌های دولتی است و در سال 1344 تأسیس شده است. در ابتدای تأسیس، این دانشگاه با نام دانشگاه صنعتی آریامهر فعالیت می‌کرد و پس از انقلاب 57 با نام دانشگاه صنعتی شریف به فعالیت خود ادامه داد. دانشگاه صنعتی شریف در نزدیکی میدان آزادی است و دارای پردیسی در جزیره کیش می‌باشد. در ادامه به بررسی بیشتر این دانشگاه می‌پردازیم.

معرفی دانشگاه صنعتی شریف

دانشگاه شریف بهترین دانشجویان سطح کشور را به خود جذب می‌کند و هرسال حدود 1000 نفر از بهترین رتبه های کنکور سراسری رشته ریاضی فیزیک جذب این دانشگاه می‌شوند. همچنین فارغ التحصیلان دانشگاه شریف سهم زیادی از نخبگان ایران را تشکیل می‌دهند. دانشگاه صنعتی شریف باتوجه‌به رتبه‌بندی تایمز در جایگاه 600 و در بین دانشگاه‌هایی که در 50 سال اخیر تأسیس شده‌اند دارای رتبه 47 است. دانشگاه شریف در حال حاضر دارای 484 عضو هیئت‌علمی می‌باشد که از این تعداد 181 نفر استاد، 105 نفر دانشیار، 176 نفر استادیار، 20 نفر مربی و 2 نفر مربی آموزشیار می‌باشند. طی 5 سال اخیر بیش از 90 درصد رتبه‌های 1 تا 100 کنکور سراسری و 50 درصد رتبه‌های 1 تا 500 کنکور سراسری دانشگاه شریف را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کرده‌اند.

موقعیت مکانی دانشگاه صنعتی شریف

پردیس اصلی دانشگاه شریف در تهران قرار دارد. موقعیت دقیق آن در ضلع شمالی خیابان آزادی و محله طرشت می‌باشد. این پردیس دارای ساختمان‌های مختلفی از جمله ساختمان ابن‌سینا، کتابخانه مرکزی، مسجد و مرکز کارآفرینی می‌باشد. اما پردیس بین‌الملل دانشگاه شریف در جزیره کیش واقع شده است. این واحد دانشگاهی در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می‌پذیرد. این واحد دانشگاهی از سال 1384 فعالیت خود را شروع کرد. دانشکده‌های موجود در دانشگاه صنعتی شریف عبارت‌اند از:

  • دانشکده مهندسی برق
  • مهندسی شیمی و نفت
  • مهندسی و علم مواد
  • دانشکده مهندسی مکانیک
  • مهندسی علوم
  • دانشکده فیزیک
  • دانشکده ریاضی
  • دانشکده شیمی
  • مهندسی صنایع
  • دانشکده مهندسی عمران
  • مهندسی کامپیوتر
  • گروه فلسفه علم
  • دانشکده مهندسی هوافضا
  • دانشکده مدیریت و اقتصاد
  • مهندسی انرژی

در ادامه به معرفی برخی از دانشکده‌های دانشگاه شریف می‌پردازیم.

دانشکده علوم ریاضی دانشگاه شریف

این دانشکده از سال 1347 فعالیت خود را آغاز کرده است و در سال 1351 به دانشکده علوم ریاضی و کامپیوتر تغییر نام داده است. رشته‌ها و گرایش‌هایی که در این دانشکده ارائه می‌شود عبارت‌اند از: کارشناسی رشته ریاضی با گرایش نظری، کارشناسی رشته ریاضی با گرایش صنعتی، کارشناسی علوم کامپیوتر، کارشناسی ارشد ریاضیات با گرایش ریاضی محض، کارشناسی ارشد ریاضیات با گرایش ریاضی کاربردی، کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر، دکتری ریاضیات، دکتری علوم کامپیوتر.

دانشکده شیمی

دانشکده شیمی دانشگاه شریف از سال 1348 فعالیت خود را آغاز کرده است. این دانشکده در مقاطع مختلف تحصیلی دانشجو می‌پذیرد. گرایش‌های زیر در این دانشکده ارائه می شود.

  • شیمی آلی
  • شیمی‌فیزیک
  • شیمی معدنی
  • شیمی تجزیه

دانشکده مهندسی برق دانشگاه شریف

دانشکده مهندسی برق در سال 1345 تأسیس شد. این دانشکده یکی از قدیمی‌ترین دانشکده‌های دانشگاه صنعتی شریف به‌حساب می‌آید. دانشجویان می‌توانند در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری و در گرایش‌های مهندسی برق گرایش الکترونیک، مهندسی برق گرایش سیستم‌های انرژی الکتریکی، مهندسی برق گرایش مخابرات، مهندسی برق گرایش کنترل، مهندسی برق گرایش سیستم‌های دیجیتال، مهندسی برق گرایش بیوالکتریک به تحصیل بپردازند.

دانشکده مهندسی انرژی

دانشکده مهندسی انرژی در سال 1384 تأسیس شده است و شروع به پذیرش دانشجویان در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری کرده. رشته‌ها و گرایش‌های ارائه شده در این دانشکده عبارت‌اند از: کارشناسی ارشد مهندسی هسته‌ای گرایش مهندسی رآکتور، کارشناسی ارشد مهندسی هسته‌ای گرایش چرخه سوخت هسته‌ای، کارشناسی ارشد مهندسی هسته‌ای گرایش کاربرد پرتوها و رادیوایزوتوپ‌ها، کارشناسی ارشد مهندسی هسته‌ای گرایش مهندسی پرتوپزشکی، کارشناسی ارشد مهندسی سیستم‌های انرژی گرایش سیستم‌های انرژی، کارشناسی ارشد مهندسی سیستم‌های انرژی گرایش فناوری‌های انرژی، کارشناسی ارشد مهندسی سیستم‌های انرژی گرایش انرژی و محیط‌زیست، دکتری مهندسی هسته‌ای، دکتری مهندسی انرژی هسته‌ای، دکتری مهندسی سیستم‌های انرژی

رتبه دانشگاه صنعتی شریف

باتوجه‌به رتبه‌بندی جدیدی که برای دانشگاه‌های دولتی ایران انجام شده است این دانشگاه در جایگاه اول قرار گرفته است. بر اساس رتبه‌بندی شانگهای دانشگاه شریف در بین 500 دانشگاه برتر قرار گرفته است و رتبهٔ 401 تا 500 جهان را کسب کرده است. این دانشگاه همچنین دومین دانشگاه ایران پس از دانشگاه تهران در سطح جهان شناخته شده است.

امکانات دانشگاه صنعتی شریف

یکی از بارزترین امکانات این دانشگاه کتابخانه‌های آن است. دانشگاه صنعتی شریف دارای یک کتابخانه مرکزی و 9 کتابخانه تخصصی می‌باشد. کتابخانه های دانشگاه شریف عبارت‌اند از: کتابخانه برق، کتابخانه عمران، کتابخانه فیزیک، کتابخانه مهندسی شیمی و نفت، کتابخانه مهندسی و علم مواد، کتابخانه گروه فلسفه علم، کتابخانه ریاضی و صنایع، کتابخانه بیوشیمی، کتابخانه مدیریت. از دیگر مراکز دانشگاه شریف می‌توان به پارک علم و فناوری، مرکز زبان‌شناسی، گروه فلسفه علم، پژوهشکده علوم و فناوری نانو، تربیت‌بدنی، مرکز گرافیک، کارگاه‌های آموزشی و مرکز معارف و علوم اسلامی اشاره کرد.

نشانی دانشگاه صنعتی شریف

دانشگاه شریف در خیابان آزادی، نرسیده به میدان آزادی واقع است. به دانشجویانی که از شهرستان برای تحصیل آمده‌اند حداکثر 8 ترم خوابگاه تعلق می‌گیرد. همچنین ایستگاه مترویی با نام دانشگاه شریف نیز به‌منظور رفت‌وآمد راحت‌تر نیز تعبیه شده است.

نشانی اینترنتی دانشگاه صنعتی شریف: http://www.sharif.ir/home

تلفن تماس با دفتر آموزش: ۶۱۹۷۵۳۹۷ و ۶۱۹۷۵۳۸۵

تیم مشاوره تحصیلی مهندس حاج کرم

در مقاله معرفی دانشگاه صنعتی شریف سعی کردیم دید جامع و کاملی از این دانشگاه را ارائه دهیم. اگر قبولی در کنکور و بهترین دانشگاه‌های کشور هدف شماست و می‌خواهید با ورود به دانشگاهی معتبر و انتخاب رشته‌ای مناسب آینده شغلی خود را به بهترین شکل بسازید، تیم مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی آکو به مدیریت مهندس حاج کرم در کنار شما خواهد بود. ما به شما کمک می‌کنیم تا در مهم‌ترین سال زندگی‌تان، بهترین خود را اجرا کنید و عالی‌ترین نتیجه را بگیرید. شما می‌توانید برای ارتباط با برترین مشاوران کشور با شماره 02633408944 ارتباط برقرار کنید. تیم مشاوره تحصیلی مهندس حاج کرم اینجا حضور دارند تا پاسخگوی سؤالات شما باشند. همچنین می‌توانید سؤالات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا