پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مقالات آموزشی و مشاوره ایمشاور منمعرفی کتاب

بررسی کتاب‌های موضوعی ادبیات نشر الگو

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

اولین درسی که داوطلبان در دفترچه کنکور با آن مواجه خواهند شد درس ادبیات می‌باشد. این درس شامل 25 سؤال با ضریب 4 می‌باشد و یکی از دروس مهم عمومی در کنکور به شمار می‌آید. باتوجه‌به اینکه درس ادبیات اولین درس دفترچه کنکور است اگر داوطلب تسلط کافی برای پاسخگویی به سؤالات این درس را داشته باشد می‌تواند با آرامش خاطر بیشتری به بررسی باقی سؤالات دفترچه بپردازد. در این مقاله قصد به بررسی کتاب‌ های پرفروش ادبیات موضوعی نشر الگو  بپردازیم تا بتوانید با اطلاعات کافی منبع موردنیاز خود را در این درس انتخاب کنید. همانطور که میدانید قیمت کتاب های ادبیات موضوعی نشر الگو نسبتا بالاست و به همین دلیل باید حتما پیش از خرید مطمئن باشیم که به دردمان میخورد.

کتاب‌ های موضوعی ادبیات نشر الگو

سؤالات ادبیات فارسی در کنکور سراسری شامل 6 بخش واژگان، املا، تاریخ ادبیات، آرایه ادبی، دستور زبان و قرابت معنایی می‌شود. در حالت کلی می‌توان گفت سؤالات ادبیات به دودسته حفظی و مفهومی تقسیم‌بندی می‌شود. برای پاسخگویی به سؤالات هر بخش نیاز به تسلط بر روی همان بخش می‌باشد. معمولاً دانش‌آموزان برای درس ادبیات به مطالعه درس به درس می‌پردازند اما باید گفت این اولین قدم یادگیری است و برای یادگیری پیشرفته‌تر نیاز است تا ادبیات را به شکل موضوعی و مبحثی مطالعه کرد. استفاده از کتاب‌ های موضوعی ادبیات انتشارات نشر الگو میتواند گزینه مناسبی باشد.

انتشارات نشر الگو سال‌هاست که به تألیف کتاب‌های موضوعی پرداخته است و کتاب های موضوعی ادبیات نشر الگو بسیار موفق عمل کرده اند. بسیاری از رتبه‌های برتر کنکور از ادبیاتموضوعی نشر الگو به‌عنوان منبع کمک‌ آموزشی خود استفاده کرده‌اند و در کنکور سراسری درصدهای خوبی کسب کردند. البته با توجه به قیمت کتاب های ادبیات موضوعی نشر الگو بهتر است که پیش از خرید درباره آنها اطلاعات کافی کسب کنید. انتخاب بهترین منابع کنکور

کتاب‌های مبحثی ادبیات نشر الگو  که در ادامه به معرفی و بررسی آنها میپردازیم عبارتند از:

  • کتاب موضوعی دستور زبان فارسی نشر الگو
  • قرابت معنایی ادبیات نشر الگو
  • آرایه‌های ادبی نشر الگو
  • کتاب های ادبیات موضوعی لغت و املا نشر الگو
  • تاریخ ادبیات + قلمروها نشر الگو

کتاب های موضوعی ادبیات نشر الگو برای کمک به خواندن موضوعی ادبیات کنکور معرفی شده اند. قیمت ادبیات موضوعی نشر الگو چقدر است؟ مشاور کنکور آکو

کتاب های موضوعی دستور زبان فارسی نشر الگو

دستور زبان فارسی نشر الگو شامل درسنامه، تست و پاسخ تشریحی می‌شود و تعداد صفحات آن 304 می‌باشد. درسنامه کتاب دستور زبان فارسی نشر الگو کامل است و مطالب مربوط به هرکدام از موضوعات دستور زبان به طور مستقل در کتاب آمده است. در درسنامه ها شاهد تعداد بالایی از مثال‌های مرتبط هستیم که اکثر این مثال‌ها از متن کتاب درسی انتخاب شده‌اند و این موضوع به درک بیشتری از مطلب منجر می‌شود اما نکتهٔ منفی این است که سطح اغلب این مثال‌ها پایین است.

نویسنده های کتاب های ادبیات موضوعی نشر الگو در نسخه دستور زبان سعی کرده اند تا تمامی نکات و مطالب مورد سؤال در کنکور را در درسنامه ها بنویسد. در بخش تست‌ها شاهد سؤالاتی از بین سؤالات کنکور سراسری و آزمون‌های آزمایشی هستیم که با تعداد مناسب در کتاب قرار داده شده است. سؤالات به شکل طبقه‌بندی‌شده از سطح آسان شروع شده و تا سطح دشوار ادامه دارد.نکته منفی در مورد تست‌های ادبیات موضوعی نشر الگو این است که برخی از تست‌ها بار آموزشی و سنجشی مناسبی ندارند.

در نهایت به بررسی پاسخنامه تشریحی کتاب موضوعی زبان فارسی ادبیات نشر الگو می‌پردازیم. پاسخنامه این کتاب به طور مفصل به توضیح نپرداخته و در برخی از سؤالات که نیاز به توضیح بیشتری است به طور بسیار خلاصه‌ای توضیح داده شده که حق مطلب را به طور کامل ادا نمی‌کند. همچنین کمبود آزمون جامع دستور زبان به‌شدت در این کتاب احساس می‌شود.

این کتاب به دانش‌آموزانی که سطح متوسط و مبتدی دارند پیشنهاد می‌شود و می‌توانند به‌عنوان منبع دوم از آن استفاده کنند.

کتاب موضوعی دستور زبان نشر الگو

کتاب های موضوعی قرابت معنایی ادبیات نشر الگو

درسنامه کتاب های موضوعی قرابت معنایی ادبیات نشرالگو شامل بخش‌های مختلفی می‌شود که هرکدام از آنها به‌نوعی در یادگیری مطلب تأثیرگذار هستند و این قسمت‌ها عبارت‌اند از:

  • دوکلمه حرف حساب: به بررسی تکنیک‌های حل تست‌های قرابت می‌پردازد.
  • مفاهیم پرتکرار: بررسی مهم‌ترین مفهوم‌هایی که در کنکورهای سراسری اخیر آمده است.
  • مفاهیم کتاب درسی: این قسمت به‌صورت درس به درس به بررسی هر یک از جملات مهم کتاب به همراه بیت نمونه پرداخته است.
  • آیات و عبارات عربی: در این قسمت آیات و عبارات عربی موجود در کتاب و یا مرتبط با بیت‌های کتاب درسی آورده شده است.
  • چند تکنیک و قرابت بازی: شامل بررسی سؤالات رایج و روش افزایش سرعت برای حل تست‌های قرابت می‌باشد.

تست‌های کتاب های موضوعی قرابت معنایی ادبیات نشرالگو نیز با عناوین مختلفی دسته‌بندی‌شده‌اند که بزرگ‌ترین و مهم‌ترین بخش تست‌ها مربوط به تست‌های نون شب قرابت معنایی می‌باشد. این قسمت شامل آزمون‌های 5 سواله است اما نکتهٔ منفی این است که تست‌های تکراری بسیار زیادی در این کتاب دیده می‌شود که بار آموزشی چندانی ندارد.

در قسمت بعدی تست‌ها نیز شامل تست‌های درس به درس هستیم که سطح آنها نسبت به نون شب پایین‌تر است. مجدداً پاسخنامه تشریحی کتاب های موضوعی قرابت معنایی نشرالگو چندان کامل نیست و منجر می‌شود دانش‌آموزانی که سطح پایین در درس ادبیات دارند نتوانند به‌خوبی مطلب را یاد بگیرند. به‌طورکلی می‌توان گفت این کتاب برای دانش‌آموزان سطح مبتدی می‌تواند مناسب باشد.

برای یاد گرفتن روش یاد گرفتن قرابت معنایی برای کنکور کلیک کنید.

files products 33830gherabat224a3e80353efa44c4643dbc77ebf89d

کتاب موضوعی آرایه‌های ادبی نشر الگو

در ابتدای ادبیات موضوعی آرایه های ادبی نشر الگو درسنامه ها را می‌بینیم که به‌صورت تک‌به‌تک به توضیح هر آرایه پرداخته است و نمونه‌های بسیاری برای هر آرایه آورده شده است و در انتهای توضیحات هر آرایه تست‌های چهارگزینه‌ای وجود دارد که منجر به تثبیت مبحث آن آرایه می‌شود. در فصل دیگری بررسی تکنیک‌های حل آرایه انجام شده است که می‌تواند برای حل تست‌ها به داوطلبان کمک کند اما این تکنیک‌ها در هر شرایطی پاسخگو نیستند. تست‌های تیپ بندی شده موجود در این کتاب در تعداد بالا مطرح شده‌اند اما سطح نسبتاً پایینی دارند و متأسفانه شاهد سؤالات تکراری بسیار زیادی نیز هستیم.

در قسمت پاسخنامه ادبیات موضوعی آرایه های ادبی نشر الگو نیز شاهد پاسخنامه قوی نیستیم چراکه توضیحات کافی برای سؤالات موجود در کتاب وجود ندارد و دانش‌آموز نمی‌تواند درک کاملی از موضوع داشته باشد. به‌طورکلی این کتاب می‌تواند برای آموزش ابتدایی مناسب باشد اما بهتر است از منبع دیگری به‌عنوان منبع دوم استفاده شود تا به سطح خوبی در مبحث آرایه‌ها رسید. به نظر میرسد قیمت کتاب‌ های موضوعی ادبیات نشر الگو نسبت به کیفیت و کارایی که دارند چندان بصرفه نیست.

کتاب های موضوعی ادبیات نشر الگو برای کمک به خواندن موضوعی ادبیات کنکور معرفی شده اند. قیمت ادبیات موضوعی نشر الگو چقدر است؟ مشاور کنکور آکو

کتاب موضوعی لغت و املا نشر الگو

مبحث لغت و املا یکی از مهم‌ترین مباحث ادبیات به شمار می‌آید و 6 سؤال از 25 سؤال ادبیات کنکور را شامل می‌شود. کتاب موضوعی لغت و املای نشر الگو به طور تخصصی به توضیح این مبحث پرداخته است و تمام لغات موجود در کتاب دهم، یازدهم و دوازدهم را مورد بررسی قرار داده است. این کتاب در 516 صفحه تألیف شده است و مجموعاً شامل 861 تست می‌شود. در بخش درس‌نامه‌های این کتاب نیز شاهد بخش‌های متنوعی هستیم. این قسمت‌ها عبارت‌اند از:

  • اولین قسمت درسنامه کتاب موضوعی لغت ادبیات نشر الگو : مجموعه‌ای از تکنیک‌ها برای حل سؤالات لغت و املا ارائه شده که بیشتر جنبهٔ بدیهی دارد و برای دانش‌آموزان بسیار ضعیف مناسب است.
  • دومین قسمت درسنامه لغت و املاء کتاب‌ های موضوعی ادبیات نشر الگو : در بخش لغت‌ها، همهٔ کلمات مهم درس (اعم از آن‌هایی که در واژه‌نامه انتهای کتاب آمده یا نیامده) معنی شده‌اند.

از ویژگی‌های خوب این کتاب داشتن کلمات مناسب کنکور ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ است که البته تفکیک شده‌اند تا همهٔ گروه‌های دانش‌آموزان بتوانند از آن بهره ببرند.

  • سومین قسمت درسنامه کتاب لغت و املا نشرالگو: این قسمت شامل تشابهات املایی می‌باشد و مؤلف اقدام به آوردن کلمات هم آوا و متشابه در آن کرده هرچند جداکردن آن و قراردادن در فصلی مجزا چندان منطقی نیست.
  • چهارمین قسمت درسنامه: بخشی دیگر از کتاب شامل ۱۰۰ متن املایی خارج از کتاب است که به‌صورت تشریحی تألیف شده و به‌خوبی می‌توانند توانایی دانش‌آموز در برخورد با سؤالات املایی متوسط به پایین را بهبود ببخشند.

تست‌ های کتاب موضوعی ادبیات نشر الگو لغات و املاء در انتهای هر درس آورده شده است که البته از سطح پایینی برخوردار هستند. در پایان نیز سؤالات ترکیبی لغت و املا آورده شده است و معمولاً در این قسمت از تست‌ها کنکور سراسری استفاده شده است. پاسخنامه این کتاب تشریحی است اما توضیحات کاملی ندارد. یکی از ویژگی‌های مثبت این کتاب این است که انتهای هر پایه آزمون‌های جامعی از آن پایه وجود دارند و دانش‌آموز می‌تواند سطح خود را در آن پایه بسنجد. این کتاب مناسب دانش‌آموزان ضعیف تا قوی بوده و برای کسب 24 درصد از سؤالات کنکور کافی می‌باشد. قیمت ادبیات موضوعی نشر الگو بخش لغات و املاء نسبتا کمتر است و به نسبت مطالب ارائه شده مناسب است.

files products 375766loghat224a3e80353efa44c4643dbc77ebf89d

کتاب تاریخ ادبیات نشر الگو

این کتاب، کتاب کاملی جهت جمع‌بندی کل مطالب تاریخ ادبیات پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم به‌حساب می‌آید. باتوجه‌به اینکه در کنکور سراسری 99 شاهد سؤالاتی نسبتاً سخت در زمینه تاریخ ادبیات بودیم مؤلف این کتاب به ایجاد بخش این عبارت از کیست؟ و یا این بیت از کیست؟ پرداخته است که از نقاط قوت این کتاب به شمار می‌آید. روش خواندن تاریخ ادبیات کنکور را در مرکز مشاوره کنکور آکو بیاموزید. درس‌نامه‌های کتاب‌ های موضوعی تاریخ ادبیات نشر الگو شامل بخش‌های زیر می‌باشد:

  • تاریخ ادبیات درس به درس
  • تشابهات
  • بررسی آثار به تفکیک نظم و نثر
  • تخلص‌ها، مترجم‌ها و اعداد مهم
  • شخصیت‌های شاهنامه و داستان‌های آنها
  • زمینه‌های شاهنامه
  • فهرست الفبایی شاعران و نویسندگان
  • قلمروهای ادبی

کلیه مطالب ذکر شده در جدول‌ها و نمودارهای مربوطه آورده شده است که به دانش‌آموز کمک می‌کند تا از طریق حافظه تصویری مطالب را به‌خاطر بسپارد. تست‌های موجود در این کتاب نیز از سطح خوبی برخوردار هستند و شامل سؤالات ترکیبی نیز می‌شوند. این کتاب می‌تواند گزینه مناسبی برای دانش‌آموزان در هر سطحی باشد.

کتاب های موضوعی ادبیات نشر الگو برای کمک به خواندن موضوعی ادبیات کنکور معرفی شده اند. قیمت ادبیات موضوعی نشر الگو چقدر است؟ مشاور کنکور آکو

قیمت کتاب‌ های موضوعی ادبیات نشر الگو

قیمت کتاب‌ های موضوعی ادبیات نشر الگوبا توجه به قیمت کاغذ هرساله تغییر میکنند و به علاوه ویرایش جدید این کتاب ها نیز میتواند بر قیمت کتاب ها تاثیر بگذارد. اما فراموش نکنید که همه آنچه در سال کنکور خرج میکنید با موفق شدن و رسیدن به هدفتان به شما باز خواهد گشت. اما نظر کارشناسان و مشاوران مرکز مشاوره آکو درباره کتاب‌ های موضوعی ادبیات انتشارات نشر الگو را باهم بخوانیم.

نظر مرکز مشاوره آکو درباره کتاب‌ های موضوعی ادبیات نشر الگو

متأسفانه یکی از اشتباهات رایج بین دانش‌آموزان این است که درس ادبیات را به شکل موضوعی و مبحثی کار نمی‌کنند. درصورتی‌که مطالعه درس ادبیات به‌صورت مبحثی بسیار سودمندتر خواهد بود. کتاب‌های موضوعی ادبیات نشر الگو می‌تواند گزینه مناسبی برای مطالعه درس ادبیات به شکل مبحثی برای دانش آموزان ضعیف تر باشد. اما ناگفته نماند در هر درس و با هر روش مطالعه نیاز است ابتدا به تسلط کافی روی کتاب درسی رسید. به علاوه هر روش درس خواندن ، و سطح علمی دانش آموز منبع مورد نظر خود را میطلبد. پس بهتر است پیش از هرچیز برای انتخاب منبع درست و البته کلاس های کنکور مناسب شما ، با یک مشاور متخصص کنکور مشورت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا