پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور منتکنیک های کنکور

برنامه ریزی شروع کنکور از صفر تا صد

کنکور را کی و از کجا شروع کنم

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

به بحث جذاب درس خواندن و برنامه ریزی برای کنکور خوش آمدید. برنامه ریزی صفر کنکور را در هر بازه زمانی از کجا شروع کنیم؟ آیا برنامه ریزی صفر کنکور از عید با برنامه ریزی از بهمن ماه برای شروع کنکور یکسان است؟ قطعا نه! پس با ما همراه بشید تا به تفکیک هر بازه زمانی درباره برنامه ریزی شروع کنکور صحبت کنیم.

اول از همه این نکته را بدانید که شروع کنکور از عید یک اتفاق معمول در میان داوطلبان کنکوری است و فقط نیازمند ساماندهی خواهد بود. حرف اول و آخر را خود شما خواهید زد. پس صرف برنامه داشتن مهم نیست. بلکه باید آن را اجرا کنید. در ادامه این موضوع درس خواندن برای کنکور از صفر تا صد در دوران نوروز را توضیح خواهیم داد. پس با مرکز مشاوره تخصصی کنکور آکو کرج همراه باشید تا به صورت رایگان نحوه برنامه ریزی صفر تا صد کنکور را آموزش ببینید.

شروع کنکور 1402 با برنامه ریزی تخصصی

برای اینکه برنامه ریزی درس خواندن برای کنکور را شروع کنید، ابتدا یک کاغذ پیش روی خود بگذارید و شروع به نوشتن اهداف خود کنید. شما دارید نقش مشاور کنکور خود را بازی میکنید. پس مشخص کنید از ایرن برنامه ریزی و مشاوره تخصصی رایگان کنکور واقعاً چه می‌خواهید. رتبه خوب، رشته خاصی علاقه دارید یا می‌خواهید یک رتبه معمولی به دست آورید؟

[aparat id=’wTtZz’]

ممکن است همین حالا هر کسی چیزی به ذهنش بیاید. بهتر است که این هدف کمی بالاتر از حد شما باشد. نه آن‌قدر دور که غیر ممکن باشد و نه آنقدر نزدیک که تلاش شما را کاهش دهد. برای تصمیم گیری بهتر درباره رشته مورد علاقه تان میتوانید بخض معرفی رشته های دانشگاهی مرکز مشاوره تخصصی کنکور آکو را بخوانید.  بعد از این مرحله باید هدف‌های کوچک را به وجود آورید. این موارد به عنوان اهداف ماهانه محسوب خواهد شد.

به طور مثال اگر رتبه زیر 1000 می‌خواهید و 10 ماه تا کنکور وقت دارید، باید در طول 10 ماه هدف گذاری کنید تا هرماه یک قدم به رتبه 1000نزدیکتر شوید.

مشاور تخصصی خودت باش و برای کنکور برنامه ریزی کن

حالا که هدف معلوم شد، باید آغاز حرکت مشخص شود. پیش از برنامه ریزی برای کنکور باید جایگاه خود را مشخص کنید. این مشخص کردن با لفظ من ضعیف هستم یا متوسط امکان پذیر نخواهد بود. درس به درس باید این موضوع را تعیین کنید. ممکن است که ریاضی شما قوی باشد، اما عربی شما ضعیف. باید این موارد را از هم تفکیک کنید.

مورد آخر قبل از شروع برنامه ریزی تعیین یک آزمون است. این امتحان باعث خواهد شد که شما ارزیابی درستی از مطالعه خود داشته باشید. همچنین می‌توانید برنامه مطالعاتی را بر این اساس به راحتی تقسیم بندی کنید. اگر در آزمون شرکت هم نمی‌کنید، حداقل از بودجه بندی آن برای مطالعه استفاده کنید. درست است که یک مشاوره تخصصی کنکور بهتر میتواند شما را برای برنامه ریزی همراهی و راهنمایی کند ، اما برای برنامه ریزی رایگان سال کنکور ما شما را تا جای ممکن راهنمایی میکنیم.

اصول برنامه ریزی از صفر کنکور

اول از همه برای برنامه ریزی صفر کنکور، باید ببینید چند ساعت می‌توانید در روز مطالعه کنید. سپس قادر هستید که برای آن برنامه بریزید. به هیچ کس برای این موضوع نگاه نکنید. خودتان را در نظر بگیرید. مهم نیست که این ساعت کم یا زیاد است، مهم واقعی بودن آن خواهد بود.

شروع کنکور از کی و کجا؟

حالا که میزان ساعت مشخص شده برای دروس عمومی 60 دقیقه و اختصاصی بین 75 الی 90 دقیقه زمان قرار دهید. برخی بیان می‌کنند که کمترین زمان چقدر باید باشد؟ حداقل 3 الی 3.30 ساعت برای شروع مورد نیاز خواهد بود. البته این عدد برای کنکوری‌ها است و مقاطع پایین‌تر به 1 الی 1:30 ساعت می‌توانند این میزان آغازین را کاهش دهند.

برنامه ریزی و زمانبندی درس خواندن کنکور به همینجا ختم نمیشود و پس از آن باید یک درس عمومی و حداقل دو زنگ اختصاصی در برنامه قرار دهید. این زنگ‌ها بهتر است که از دو درس متفاوت تشکیل شده باشد. شاید بپرسید که کدام یک از درس‌ها؟ درس‌هایی که برای فردا هست یا درس‌های امروز؟ وقتی شما فردا امتحان ندارید و کارهای آن را انجام داده‌اید، بهتر است که از درس‌های امروز مطالعه شود.

تخصیص میزان زنگ مطالعه به هر درس

یک چالش بزرگ این است که چه چیزی بخوانیم. برای این موضوع برگه ضعف و قوت خود را که مشخص کرده اید، کنار دستتان بگذارید. بر این اساس مجموع ساعاتی که در هفته می‌توانید مطالعه کنید را بین دروس خود بر اساس قوی و ضعیف بودن تقسیم کنید. شاید بپرسید که چگونه؟

به طور مثال شما اگر روزی 4 ساعت می‌توانید مطالعه کنید در هفته به میزان 28 ساعت زمان درس خواندن خواهید داشت. از نظر قوی به ضعیف نیز دروس به صورت زیر خواهد بود.

  • ادبیات
  • دینی
  • زبان
  • فیزیک
  • شیمی
  • عربی
  • ریاضی

اگر به صورت مساوی قادر باشید این تقسیم بندی را انجام دهید، تقریباً هر درس 4 ساعت در هفته تایم مطالعه خواهد داشت. این موضوع برای دروس عمومی برابر 4 زنگ و برای تخصصی تقریباً 3 زنگ خواهد بود. حالا وقت کم و زیاد کردن زمان خواهد بود. به این صورت که از درس ادبیات که قوی هستید دو ساعت (معادل 2 زنگ) کاسته و به ریاضی اضافه کنید. داشتن یک پلنر یا دفتر برنامه ریزی روزانه برای داشتن یک برنامه مرتب خیلی کمک کننده خواهد بود.

درس خواندن برای کنکور را کی و کجا شروع کنم

همچنین از درس دینی دو ساعت کم کرده و به درس شیمی بیفزایید. به این ترتیب تعادل برقرار خواهد شد. البته این روند را برای درس‌های دیگر نیز می‌توانید انجام دهید تا به نتیجه برسید. میبینید چندان هم پیچیده نیست و خیلی راحت میتوانید به صورت رایگان برای درس خواندن در سال کنکور برنامه ریزی کنید.

مورد بعدی که اهمیت دارد نحوه قرار دادن زنگ‌های اضافی خواهد بود. بهتر است که این زنگ‌ها را در هر روز تقسیم کنید. فقط به هیچ وجه به سمت 4 درس متفاوت بیشتر نروید. این کار باعث پرش ذهن شما و عدم تمرکزتان خواهد شد.

شروع برنامه ریزی کنکور از تابستان

تابستان قصد شروع به مطالعه دارید. در این زمان بهتر است که دو مقطع یازدهم و دوازدهم ترم 1 را در دستور کار قرار دهید. برای برنامه ریزی کنکور از تابستان باید اصول را رعایت کنید. سپس در پاییز مباحث دهم و دوازدهم تا ترم اول را تا دی ماه ادامه دهید. سپس تا عید باید ترم 2 سال دوازدهم را مطالعه کنید.

میتوانید یک برنامه تخصصی برای شروع کنکور تجربی از تابستان یازدهم را در لینک قرمز مشاهده کنید. یا اگر قصد دارید امسال را پشت کنکور بمانید نکاتی را درباره پشت کنکور ماندن که احتمالا نمیدانید در این بخش به شما خواهم گرفت.

در طول عید بازه طلایی دوره دهم و یازدهم خواهد بود. همچنین در بعد عید بحث دوره کردن و ادامه سال دوازدهم را باید ادامه دهید تا به نتیجه برسید.

اگر انقدر جدی از تابستان شروع کنید و برنامه ریزی صحیح داشته باشید احتمالا نیازی به مشاوره تخصصی کنکور و پرداهت هزینه نخواهید داشت. اما کمی غفلت شما را از مسیر درست خارج میکند.

شروع صفر کنکور از مهر ماه

در برنامه ریزی صفر تا صد کنکور از مهرماه بهتر است که دهم و ترم اول سال دوازدهم را با هم و طبق بودجه بندی آزمون انتخاب کرده مطالعه کنید. همچنین این کار را تا پایان امتحانات دی ادامه دهید. سپس در بازه دو ماهه تا عید، ترم دوم سال دوازدهم و سال یازدهم را با هم بخوانید. برای تایم عید و بعد از آن را مانند حالت قبل باید به پیش ببرید.

شروع برنامه ریزی از صفر برای کنکور از مهرماه

برنامه ریزی برای شروع کنکور از بهمن

برنامه ریزی از بهمن برای صفر تا صد کنکور ، به این صورت خواهد بود که باید از ابتدا بهمن ماه کمی به خود فشار بیاورند. بهترین کار برای این گروه این خواهد بود که تا عید ترم 1 سال دوازدهم را مطالعه کنند.

سپس در عید مباحث مرتبط با دهم و یازدهم را به خوبی جمع کنند. در نهایت و بعد از عید روی دوازدهم ترم 2 و دوره ترم 1 وقت بگذارند. بیشترین فشار این گروه باید روی مباحث تخصصی در بازه دو ماهه تا عید باشد. کسانی که بعد از عید شروع به مطالعه می‌کنند باید طبق نظر مشاور درس بخوانند تا بتوانند به نتیجه مطلوب برسند.

بیشتر بخوانید: شروع صفر کنکور از بهمن ماه

شروع کنکور از عید چگونه خواهد بود؟

اگر میخواهید از عید درس خواندن برای کنکور را شروع کنید، باید به خرداد ماه نگاه ویژه‌ای کنید. در این بازه زمانی زدن تست‌های جامع و شبیه به کنکور بسیار اهمیت دارد. باید بتوانید در این بازه سوالات مرتبط را حل کنید و در قالب 3 روز یکبار آزمون بدهید.

در این تایم بسیار مهم است که روی نواقص خود فکر کنید. در حقیقت این پوشش دادن بسیار اهمیت دارد. نکته کلیدی این است که بتوانید در خرداد ماه خوب مباحث نقطه ضعف را بخوانید. برای اینکه بتوانید سریع تر خودتان را به سایر داوطلبان برسانید ، پیشنهاد ما اول از همه بهره مندی از مشاوره تخصصی کنکور است.

شاید اگر زودتر به فکر بودید، نیازی به هزینه کردن نبود ولی حقیقتا برای شروع صفر کنکور از عید نمیتوانید از برنامه ریزی های خودنوشته رایگان نتیجه مطلوب بگیرید. 

نحوه تغذیه و استراحت در سال کنکور

موردی مهم و اساسی در این بین بحث نحوه برنامه ریزی برای ساعات غذا خوردن و استراحت کردن شما خواهد بود. حتماً در برنامه ریزی خود این موضوع را در نظر بگیرید. سعی کنید که برنامه جامع و متناسب با این موضوع را طرح کنید و از مزایای آن بهره ببرید. تا حد امکان تایم‌های استراحت منظم باشد و از استراحت کافی بهره ببرید. در مورد تغذیه نیز بهتر است که از خوردن چربی و مواد مضر تا حد امکان خودداری کنید.

بیشتر بخوانید: نقش تغذیه صحیح در کنکور

نقش مشاوره تحصیلی در برنامه ریزی کنکور صفر تا صد

مشاور بسیار اهمیت دارد. این مشاور است که می‌تواند همه چیز را برای شما بالانس کند. در حقیقت موارد بیان شده پایه‌های انتخاب بوده‌اند و برخی از موارد دیگر می‌تواند در روند شما تاثیر مستقیم بگذارد. مشاور می‌تواند در زمان‌های حساس کنار شما باشد. در حقیقت او قادر خواهد بود که برنامه ریزی را با توجه به شرایطتان برای شما تنظیم کند.

بهترین مشاور متخصص کنکور در کرج و اولین لایف کوچ تحصیلی تهران و کرج برای آینده روشن تر بهتون برنامه ریزی دقیق کوتاه مدت میده

برنامه ریزی رایگان کنکور رو همین حالا دریافت کن

آموزش رایگان برنامه ریزی برای کنکور صفر تا صد یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید رعایت کنید. حواستان باشد که برنامه بیان شده، فقط ستون‌های اصلی آن است و شما باید موارد شخصیتی مثل تایم استراحت یا حتی نحوه مطالعه را در نظر بگیرید.

اگر نیاز به اطلاعات بیشتر دارید با شماره 02633408944 تماس بگیرید و سعی کنید که با یک پکیج کامل به سراغ کنکور بروید. مشاوره تخصصی کنکور بهترین گزینه برای شروع برنامه ریزی کنکور است.

 

برنامه ریزی برای کنکور کار سختی خواهد بود؟

خیر. اما زمانی آسان خواهد شد که شما همه شرایط را در نظر بگیرید و برای آن برنامه ریزی تخصصی انجام دهید. با یک مشاوره تخصصی برای درس خواندن کنکور دیگر استرس ندارید.

آیا می‌توان از بهمن به راحتی برای کنکور استارت زد؟

بله، در هر زمانی می‌توان شروع کرد. نحوه مطالعه و البته برنامه ریزی شما است که در این بین تعیین کننده قبولی یادعدم قبولی در کنکور خواهد بود.

آیا عید باید درس خواند؟

بله مطالعه در عید یکی از مهم‌ترین موارد خواهد بود که باید انجام شود. بدون انجام آن قسمتی از کار شما به مشکل اساسی خواهد خورد. اردو های نوروزی میتوانند گزینه خیلی خوبی برای استفاده از وقت آزاد دوران عید خواهد بود.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا