پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

خبر

امتحانات نهایی 1403 دامن دهم و یازدهمی ها را هم گرفت

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

بچه های دهم و یازدهم محکم بشینید که امسال قراره در امتحانات نهایی 1403 شرکت کنید! یادتون هست که قبلا گفته بودیم در تغییرات جدید کنکور سال 1402 دو درس از هر کدوم از درس های عمومی و تخصصی دهم و یازدهم رو نهایی کردند برای اینکه سال آینده بتونن همه درس ها رو به صورت نهایی برای دهم و یازدهمی ها برگزار کنند؟

خب خبر خوب(!) اینکه امسال امتحانات نهایی دهم و امتحانات نهایی یازدهم را در خرداد 1403 خواهیم داشت! بعد از شوک وارد کردن به همه داوطلب های کنکور درباره تغییرات قوانین کنکور 1403 و بازگشت همه چیز به حالت قبل و سپس لغو این شرایط، حالا طی یک حرکت انتحاری اعلام کردن شرایط امتحانات نهایی خرداد 1403 رو داریم که قراره برای همه پایه های متوسطه دوم به صورت نهایی برگزار بشه.

این یعنی اجرای تاثیر معدل سه سال از کنکور 1406 قطعیه و شما از همین الان دارید برای کنکور آماده میشید و تقریبا هر سال 20 درصد از کنکور رو با درس خوندن ساپورت میکنید!

شاید واقعا برای بچه های دهم و یازدهمی خنده دار به نظر برسد اما این تقسیم کردن تاثیر نمرات امتحانات نهایی در تراز کنکور بین دهم و یازدهم و دوازدهم هم از نظر پایین آوردن استرس و اضطراب دانش آموزان و هم از نظر عدالت آموزشی به نفع دانش آموزان درس خون و به ضرر دانش آموزان لحظه آخری است!

برگزاری امتحانات نهایی 1403 برای دهم و یازدهم و دوازدهم

بعد از اعلام نتایج امتحانات نهایی شهریور 1402 و نتایج اعتراض داوطلبان به نمره امتحانات نهایی شان حالا آقای محسن زارعی، رئیس مرکز ارزشیابی آموزش و پرورش اعلام کرده است که:

در خرداد ۱۴٠۳ برای همه دروس پایه دهم و یازدهم امتحانات نهایی خواهیم داشت. طراحی سوالات به صورت کشوری، تصحیح به صورت کشوری و محل آزمون در مدرسه ای غیر از مدرسه خود دانش آموزان خواهد بود.

آقای زارعی با این شرایط تصحیح الکترونیک امتحانات نهایی و این پرونده های گنده تقلب در امتحانات نهایی ، خدا به داد بچه های دهم و یازدهمی برسد که باید در امتحان نهایی خرداد 1403 شرکت کنند. قبل از اینکه پیامد برگزاری سه ساله امتحانات نهایی 1403 را بررسی کنیم بهتر است ببینیم قرار است کدام درس ها را به عنوان دروس مورد امتحان در امتحان نهایی 1403 خواهیم داشت؟

میدانیم که برای پایه دوازدهم نظری همه دروس در همه رشته ها مورد آزمایش قرار میگیرند یعنی 12 درس برای هر رشته اما آنطور که اعلام شده است در برگزاری امتحان نهایی خرداد 1403 چند درس فاکتور گرفته شده است!

پایه و رشتهتعداد درس مورد امتحان نهایینام دروس غیر نهایی
دهم ریاضی و تجربی9 درسنگارش،جغرافیا،سوادرسانه ای و آزمایشگاه علوم
دهم انسانی11 درسنگارش،سواد رسانه،جفرافیا
یازدهم تجربی11 درسنگارش،کارآفرینی و آزمایشگاه علوم
یازدهم ریاضی 12 درسنگارش،کارآفرینی و آزمایشگاه علوم
یازدهم انسانی12 درسنگارش،کارآفرینی و آزمایشگاه علوم

برای موفقیت در امتحان نهایی خرداد 1403 باید چیکار کرد؟

همانطور که پیش تر هم در مقاله “نکات موفقیت در امتحانات نهایی” گفته بودیم، امتحان نهایی مسئله خواندن کتاب درسی است! یعنی اگر از اینجور دانش آموزانی هستید که فقط به کتاب کمک درسی تکیه میکنند و کتاب درسی شان نو و تمیز مانده است برای موفقیت در امتحان نهایی دهم و یازدهم خیلی امید نداشته باشید.

به علاوه باتوجه به تغییرات سوالات امتحانات نهایی 402 موفقیت در امتحان نهایی خرداد 1403 به شرطی میسر میشود که از جزوه های شب امتحانی و نمونه سوالات زیادی استفاده کرده باشید! شناخت نحوه چینش سوالات و تفکرات طراحان سوالات امتحان نهایی از روی نمونه سوال های سال های گذشته خیلی اسان است و برای دروسی که سال گذشته نهایی داشته اند که نمونه سوال دارید و برای سایر امتحانات نهایی میتوانید از کتاب های شب امتحان خیلی سبز یا پر سوال های مهر و ماه استفاده کنید و تا میتوانید نمونه سوال تشریحی حل کنید.

برای دانلود نمونه سوالات امتحانات نهایی و جزوات مورد نیاز شب امتحانی میتوانید در کانال تلگرام تیم مشاوره تحصیلی آکو عضو باشید و در نقطه های حساس سال تحصیلی از یک تیم حرفه ای برای مشاوره و برنامه ریزی و معرفی منبع کمک بگیرید.

تلگرام تیم مشاوره تحصیلی آکو

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا