پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور من

بهترین منابع عربی کنکور

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

دروس عمومی اهمیت بالایی در کنکور سراسری دارند و بیشتر داوطلبان که توانسته‌اند رتبه خوبی در کنکور سراسری کسب کنند؛ تراز بالایی در دروس عمومی داشتند. در بین دروس عمومی، درس عربی باب میل داوطلبان نیست و اکثر داوطلبان علاقه زیادی به این درس ندارند به همین علت است که درصد بالا در درس عربی منجر به بالارفتن تراز دروس عمومی می‌شود. تعداد دانش‌آموزانی که در درس عربی تراز 100 درصدی را دارند بسیار اندک است و در هر دو رشته تجربی و ریاضی حدود 10 نفر می‌باشد. در این مقاله می‌خواهیم بهترین منابع عربی کنکور را به تفکیک رشته های تجربی و انسانی و ریاضی ، که به شما در یادگیری درس عربی کمک می‌کند را معرفی و بررسی کنیم. هرچند پیش از این درباره انتخاب بهترین منابع کنکور مفصلا صحبت کرده ایم. بعد از خواندن تحلیل مرکز مشاوره  آکو درباره منابع عربی کنکور میتوانید با انتخابی مناسب جز افرادی باشید که درصد خوبی در درس عربی کسب می‌کند.

در این قسمت به بررسی و تحلیل بهترین منابع کمک‌ آموزشی عربی کنکور می‌پردازیم. بهتر است پیش از خریداری کتاب این مقاله را مطالعه کنید تا بتوانید بر اساس نیاز خود انتخاب بهتری داشته باشید.یا میتوانید برای انتخاب منابع درست کنکور از مشاور های متخصص کمک بگیرید. میدانید که در این آشفته بازار کنکور و تعداد زیاد انتشارات و گروه های آموزشی، انتخاب بهترین منابع برای دانش آموز از همه جا بی خبر مثل پیدا کردن سوزن در انبار کاه است. میدانید که درصورتی‌که منبعی که خریداری می‌کنید مناسب شما نباشد زمان و پول خود را هدر داده‌اید و قطعاً نمی‌توانید به نتیجه‌ای ایده‌آل فکر کنید!

تحلیل بهترین منابع عربی کنکور

برای کسب درصدی خوب و شناخت بهترین منابع عربی کنکور، نیاز است از بودجه‌بندی عربی در کنکور سال های گذشته مطلع باشید و آن را به‌خوبی مطالعه کنید. درس عربی در کنکور شامل 25 سؤال می‌باشد که داوطلب باید در مدت 20 دقیقه به این سؤالات پاسخ دهد. بودجه‌بندی عربی کنکور برای داوطلبان گروه تجربی و ریاضی یکسان است و در سال‌های اخیر از 5 بخش تشکیل شده است:

  • بخش ترجمه: 10 سؤال
  • بخش درک مطلب: 4 سؤال
  • بخش تحلیل صرفی: 3 سؤال
  • بخش شکل: 1 سؤال
  • بخش قواعد: 7 سؤال

در بین این بخش‌ها، بخش ترجمه به‌تنهایی 40 درصد را به خود اختصاص می‌دهد، بنابراین اگر در ترجمه قوی باشید می‌توانید نزدیک به نیمی از درصد سؤالات عربی را به دست آورید. در بخش درک مطلب نیاز است که در طول سال تحصیلی نمونه سؤالات درک مطلب و متن را به طور مدارم در برنامه درسی خود قرار دهید تا در این قسمت به تسلطی کافی برسید. بخش تحلیل صرفی مربوط به پیداکردن نقش کلمات در جمله می‌باشد و 12 درصد سؤالات عربی کنکور را شامل می‌شود. بخش شکل یکی از بخش‌های ساده در عربی به شمار می‌رود و یک یا دو سؤال مربوط به این بخش می‌باشد. آخرین قسمت از سؤالات عربی مربوط به بخش قواعد می‌شود که 20 درصد سؤالات را تشکیل می‌دهد و برای پاسخگویی نیاز است دانش‌آموز بر روی درس‌نامه‌ها تسلط کافی داشته باشد.

خب پس میبینید که از همین ابتدا ی راه فهمیدیم برای پیدا کردن بهترین منابع عربی کنکور تجربی و انسانی و ریاضی میبایست ، کتابی را انتخاب کنیم که شامل درسنامه و سوالات موضوع بندی شده و ترکیبی باشد. همچنین داشتن نمونه سوالات کنکور سال های گذشته را نباید از قلم انداخت. برای تحلیل و انتخاب بهترین منابع عربی برای کنکور همراه ما باشید. مرکز مشاوره تخصصی انتخاب منابع و کلاس کنکور آکو

عربی خیلی سبز از بهترین منابع عربی کنکور

خیلی سبز یکی از انتشارات پرطرف‌دار و البته با کیفیت در زمینه نشر کتاب‌های کنکور است و بسیاری از رتبه‌های برتر کنکور از کتاب‌های این انتشارات استفاده کرده‌اند. در درس عربی نیز این انتشارات کتاب‌های مختلفی تألیف کرده است که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم. با توجه به ویژگی ها و تحلیل های اختصاصی این منابع عربی کنکور، نمیتوان گفت اینها بهترین منابع عربی برای کنکور تجربی و انسانی هستند اما میتوانند تا حد زیادی نیاز داوطلبان را برطرف کنند. این دو کتاب عبارتند از:

  • کتاب عربی جامع خیلی سبز
  • کتاب جمع بندی عربی خیلی سبز

کتاب عربی جامع خیلی سبز

کتاب عربی جامع خیلی سبز شامل سه بخش دهم، یازدهم و دوازدهم می‌باشد و به‌صورت درس به درس طبقه‌بندی‌شده است. در ابتدای هر درس در درسنامه ای مفصل قواعد به طور کامل تدریس شده است و واژگان درس در لیست آورده شده‌اند. در هر درس معنی عبارات و تمرینات درس آورده شده و در قسمت تست‌ها شاهد تست‌های ترجمه، قواعد و لغات و تحلیل صرفی خواهیم بود. که این کتاب را به یکی از بهترین منابع برای تست زدن عربی کنکور تبدیل میکند.

همچنین در قسمت پایانی تست‌ها، تست‌های درک مطلب آورده شده است. سطح‌بندی تست‌ها از آسان به سخت می‌باشد و به‌طورکلی این کتاب مناسب افرادی است که سطح متوسط و یا ضعیف در درس عربی دارند. از ویژگی‌های مثبت این کتاب می‌توان به این اشاره کرد که در چارچوب استانداردهای کنکور و اهداف کتاب درسی تألیف شده است که این موضوع کمک شایانی به دانش‌آموزان می‌کند و آنها را از سردرگمی خارج می‌سازد.

بهترین منابع عربی کنکور بهترین منابع عربی کنکور تجربی بهترین منابع عربی کنکور انسانی تحلیل منابع عربی کنکور مشاوره انتخاب منابع کنکور

کتاب جمع‌بندی عربی خیلی سبز

این کتاب یکی از بهترین منابع عربی کنکور تجربی برای بعد از عید است. بخش اول در این کتاب مربوط به ترجمه و تعریب است که به‌صورت خلاصه توضیح داده شده است. متن درس‌نامه‌های کتاب جمع‌بندی خیلی سبز بسیار روان نوشته شده است اما نمی‌توان از آن به‌عنوان منبع اصلی استفاده کرد چون مثل کتاب های دیگر کامل نیست. در بخش قواعد توضیحات به‌صورت درس به درس آورده شده‌اند و به شکل کاملی توضیح داده شده‌اند و هر دانش‌آموزی در هر سطحی می‌تواند از این درس‌نامه‌ها استفاده کند. بانک تست این کتاب حدوداً شامل 500 تست از تست‌های سراسری و تألیفی می‌شود. پاسخنامه کتاب نیز به‌صورت تشریحی بود و نکات لازم و مهم در این پاسخنامه ها نیز گوشزد شده است. طبق تحلیل و بررسی های مرکز مشاوره انتخاب منابع کنکور آکو این کتاب از بهترین منابع عربی کنکور برای دوران جمع بندی است.

بندی خلی سبز

تحلیل بهترین منابع عربی کنکور انتشارات گاج

انتشارات گاج نیز یکی از نشرهای موفق در زمینه تألیف کتاب‌های کمک‌آموزشی و کنکور می‌باشد که در درس عربی نیز حرفی برای گفتن دارد. کتاب‌های عربی متنوعی در این انتشارات به چاپ رسیده است. در ادامه به بررسی هر یک از این کتاب‌ها می‌پردازیم. طبق تحلیل ها کتاب عربی کامل کنکور میکرو طلایی گاج از بهترین منابع عربی کنکور تجربی و انسانی شناخته شده است. سایر منابع عربی کنکور گاج که به تحلیل آنها میپردازیم عبارتند از:

  • کتاب عربی جامع میکرو طبقه‌بندی گاج
  • عربی جامع کنکور آی­کیو پلاس گاج
  • کتاب عربی موضوعی میکرو طبقه‌بندی گاج

کتاب عربی کامل کنکور میکرو طلایی گاج

این کتاب به‌منظور آمادگی هرچه بیشتر دانش‌آموزان کنکوری در درس عربی تالیف و منتشر شده است. کتاب عربی کامل گاج شامل تمامی دروس سه پایه دبیرستان می‌باشد و از بهترین منابع برای یادگیری عمیق و اصولی درس عربی کنکور می‌باشد. درس‌نامه‌های این کتاب به طور مفصل و کامل به توضیح قواعد و نکات درسی پرداخته است و دانش‌آموزان با سطح ضعیف نیز می‌توانند از این کتاب برای پیشرفت در درس عربی استفاده کنند.

تعداد تست‌ها در این کتاب کافی بوده و شامل تست‌های تألیفی و سراسری سال‌های اخیر نیز می‌شود. این کتاب شامل 7 فصل و 27 مبحث می‌باشد که هر فصل به شکل زیر تقسیم‌بندی می‌شود:

  • فصل اول: فن ترجمه (شامل مباحث فعل، اسم، حرف و اسلوب جمله)
  • فصل دوم: قواعد (شامل یادآوری مباحث کلیدی متوسطه اول، عربی سال دهم، عربی سال یازدهم و عربی سال دوازدهم)
  • فصل سوم: اعراب و تحلیل صرفی (تجزیه و ترکیب)
  • فصل چهارم: ضبط حرکات (حرکت‌گذاری)
  • فصل پنجم: واژگان، مترادف و متضاد
  • فصل ششم: مفهوم
  • فصل هفتم: درک مطلب

همان‌طور که ذکر شد در هر مبحث درس‌نامه‌هایی کامل و مفهومی به همراه تمام نکات تست‌های سراسری آورده شده است و پس از هر درسنامه بانک تست کاملی از سؤالات مربوطه وجود دارد. یکی از ویژگی‌های مثبت این کتاب این است که پس از هر مبحث و در انتهای فصل قواعد، تست‌هایی از موضوعات دیگر مانند ترجمه، مترادف و متضاد، ضبط حرکات حروف و تجزیه و ترکیب آورده شده است. هدف از این امر تقویت مهارت تست‌زنی داوطلبان می‌باشد.

خاطرتان هست که در ابتدا گفتیم طبق نظر مشاوره های انتخاب منابع کنکور ، بهترین منبع همان است که دارای تست های دسته بندی شده و موضوعی و ترکیبی است. خب میبینید که کتاب عربی میکرو طبقه بندی گاج این ویژگی را بهترین شکل داراست. پس میتوان آن را بهترین منبع عربی کنکور برای رشته تجربی و انسانی و ریاضی دانست.

بهترین منابع عربی کنکور بهترین منابع عربی کنکور تجربی بهترین منابع عربی کنکور انسانی تحلیل منابع عربی کنکور مشاوره انتخاب منابع کنکور

عربی جامع میکرو طبقه‌بندی گاج

درس‌نامه‌های عربی جامع کنکور میکرو طبقه‌بندی گاج به‌صورت روان و شیوا تهیه شده است و از تست‌ها و مثال‌های آسان جهت تفهیم مبحث استفاده شده است. نکات و جدول‌های موجود در درسنامه برای دانش‌آموزان بسیار مفید است و به جمع‌بندی ذهن آنها کمک می‌کند. تست‌های این کتاب شامل بخش واژگان، ترجمه، تعریب، درک مطلب و قواعد می‌باشد و سطح سؤالات تقریباً به سطح کنکور سراسری نزدیک است. در انتهای هر درس آزمونی جهت سنجش سطح یادگیری داوطلب نیز آورده شده است.

پاسخ‌های تشریحی این کتاب نسبتاً مناسب است اما نقطهٔ ضعف آن است که در برخی از تست‌ها همهٔ گزینه‌ها بررسی نشده‌اند تا شک و شبههٔ دانش‌آموز را برطرف سازد. همین نکات ریز در تحلیل های تخصصی منابع عربی کنکور یکی را بهترین میکند و دیگری را در این رقابت کنار می اندازد. در کنار تمام ویژگی‌های مثبت این کتاب از جمله دسته‌بندی تست‌های قواعد از آسان به سخت این کتاب نمی‌تواند گزینهٔ مناسبی برای افرادی که در درس عربی سطح بالایی دارند، باشد چراکه سطح سؤالات موجود در این کتاب چندان بالا نیست.

این کتاب در کنار پرداختن به واژه‌ها و ترجمه‌های متن درس دارای 4 ضمیمه نیز می‌باشد:

  • ضمیمه اول مربوط به بحث ترجمه و نکات کلیدی آن می‌باشد.
  • ضمیمه دوم مفاهیم درس در قالب آیات و متن‌ها و شعرهای عربی آورده شده است.
  • ضمیمه سوم برای تمرین تجزیه و ترکیب است.
  • ضمیمه چهارم مربوط به ضبط حرکات می‌باشد.

میکروطبقه بندی

عربی جامع کنکور آی­کیو پلاس گاج

این کتاب شامل درسنامه، تست و پاسخ تشریحی بوده و برای هر سه پایه دبیرستان یعنی دهم، یازدهم و دوازدهم نوشته شده است. چینش این کتاب پایه به پایه و درس به درس بوده و همچنین شاهد بانک تست کاملی در این کتاب هستیم. درسنامه کتاب آی‌کیو به‌صورت روان به توضیح مباحث پرداخته است و علاوه بر قسمت قواعد به بیان واژگان جدید هر درس و کلمات مترادف و متضاد آن درس نیز پرداخته. در انتهای هر درس و بیان مطالب یک آزمون جامع قرار داده شده است و وجود پاسخنامه تشریحی برای هر آزمون این امکان را به خواننده می‌دهد تا سطح یادگیری خود را بسنجد.

در این کتاب بیش از 3000 تست استاندارد تألیفی و سراسری وجود دارد که تعداد مناسبی برای آموزش و یادگیری در درس عربی می‌باشد. دانش‌آموزان در هر سطح درسی می‌توانند از این کتاب استفاده کنند و میتوان آن را از بهترین منابع عربی کنکور تجربی و انسانی دانست.

عربی جامع کنکور آی کیو پلاس گاج ، دست دوم

کتاب عربی موضوعی میکرو طبقه‌بندی گاج

طبق  بررسی های مشاوره انتخاب منابع کنکور ،سبک این کتاب با دیگر کتاب‌های معرفی شده از این انتشارات متفاوت است و به‌صورت درس به درس نمی‌باشد. در این کتاب درس‌نامه‌ها با تقسیم‌بندی فعل، اسم، اجزای جمله، حروف و اعداد نوشته شده‌اند و سپس به توضیح واژگان، ترجمه و مفهوم عبارات پرداخته است. برای دانش‌آموزانی که پایه قوی در درس عربی دارند میکرو طبقه بندی موضوعی گاج می‌تواند از بهترین منابع عربی برای کنکور باشد. اما در آزمون‌های آزمایشی دوره ای نمی‌توان از این کتاب به‌عنوان منبع مناسب در کنار شما باشد چراکه به طور درس به درس کارنکرده است!

موضوعی گاج

بهترین منابع عربی کنکور انتشارات مهر و ماه

 کتاب‌های مهر و ماه عبارت‌اند از کتاب جامع عربی مهر و ماه،  کتاب واژگان عربی کنکور مهر و ماه و کتاب جمع بندی عربی مهر و ماه که البته در میان سایر منابع عربی، در رتبه بالایی قرار نمیگیرد. هرچند کتاب جامع عربی مهر و ماه تقریبا همه مواردی را که بهترین منابع عربی کنکور دارند را داراست اما به علت حجم بالا و سختی زیاد سوالات نتوانسته جایگاه خوبی در میان دانش آموزان داشته باشد. تحلیل این سه منبع عربی انتشارات مهر و ماه را در ادامه بخوانید و خودتان به انتخاب بهترین منابع عربی برای کنکور بپردازید.

کتاب جامع عربی مهر و ماه

کتاب جامع مهر و ماه کتابی جامع و کامل است که تمامی دروس کتاب‌های پایه دهم، یازدهم و دوازدهم را شامل می‌شود. بخش درسنامه و پاسخنامه تشریحی این کتاب بسیار کامل است و دانش‌آموز را از معلم بی‌نیاز می‌سازد. هنگام خریداری این کتاب یک کتابچه جیبی به‌عنوان ضمیمه رایگان به خریدار اهدا خواهد شد که در آن در 256 صفحه درس‌نامه‌های موردنیاز دانش‌آموز وجود دارد.

طبق نظر مشاوره انتخاب منابع کنکور ، در واقع درسنامه ی این کتاب به صورت لقمه ارائه شده است و در کتاب اصلی تنها شاهد تست‌ها خواهیم بود. کتاب اصلی دارای 542 صفحه می‌باشد و دارای 4157 تست تألیفی و کنکور می‌باشد. نکته قابل‌توجه در این کتاب و کتابچه همراه آن این است که در کتاب از فونت‌های رنگی و طرح‌های گرافیکی بسیار جالب استفاده شده است که ذوق مخاطب را به هنگام مطالعه درس برمی‌انگیزد. کتاب عربی جامع مهر و ماه برای کلیه دانش‌آموزان رشته‌های ریاضی فیزیک،  هنر و تجربی و انسانی میتواند از بهترین منابع عربی کنکور باشد. لازم به ذکر است در پایان کتاب 22 آزمون به همراه پاسخنامه تشریحی قرار دارد که برای جمع‌بندی و آمادگی جهت شرکت در آزمونهای آزمایشی مناسب است.

بهترین منابع عربی کنکور بهترین منابع عربی کنکور تجربی بهترین منابع عربی کنکور انسانی تحلیل منابع عربی کنکور مشاوره انتخاب منابع کنکور

تحلیل منابع واژگان عربی کنکور مهر و ماه

در این کتاب واژگان خط به خط کتاب درسی و واژگان انتهای کتاب مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته اند. همچنین نکات قواعدی به‌صورت کوتاه و خلاصه در این کتاب وجود دارد. کتاب واژگان عربی مهر و ماه می‌تواند گزینه مناسبی برای مرور و یا حفظ لغات باشد اما فاقد تست بوده و دانش‌آموزان نمی‌توانند از آن به‌عنوان منبع تستی استفاده کنند! در کل هدف از تألیف این کتاب جمع‌بندی کامل لغات عربی دهم، یازدهم و دوازدهم در 320 صفحه بوده است. به طور کلی نمیتوان گفت که واژگان عربی کنکور مهر و ماه بهترین منبع برای واژگان عربی کنکور در بازار است.

vajegan arabi talayi

کتاب جمع‌بندی عربی مهر و ماه

طبق تحلیل ها این کتاب از بهترین منابع برای عربی کنکور یا آزمون های آزمایشی نیستو چون اولا درسنامع کاملی وجود ندارد. ثانیا سوال ها چینش سخت به آسان یا موضوعی ندارند و ثالثا در بخش تست های این کتاب کمتر از نمونه سوال های عربی کنکور سال های گدشته استفاده شده است.

در درس‌نامه‌های این کتاب در ابتدا به توضیح ترجمه و تعریب پرداخته شده است. در نکات مربوط به ترجمه و تعریب، مؤلف ابتدا به بررسی تیپ‌هایی مختلف سؤالات ترجمه پرداخته است و سپس نکات کلیدی حل سؤالات ترجمه آورده شده است. داخل هر درسنامه نیز مثال‌ها و تست‌هایی حل شده است تا دانش‌آموز به طور کامل با کاربرد نکات آشنا شود. سپس درس‌نامه‌های مربوط به قواعد آورده شده که به‌صورت خلاصه و جمع‌بندی است؛

این درس‌نامه‌ها مناسب افرادی است که قواعد را به‌خوبی آموزش‌دیده‌اند و تنها نیاز به‌مرور و دسته‌بندی موضوعات قواعدی دارند. در درس‌نامه‌های مربوط به قواعد از حل تست و مثال به‌عنوان نمونه استفاده نشده که می‌توان از این نکته به‌عنوان یک ویژگی منفی یادکرد. در این کتاب شاهد بخش مشخصی برای اعراب‌گذاری هستیم؛ این بخش به‌صورت خلاصه در این کتاب نوشته شده است اما نکات مهم و کنکوری در آن وجود دارد.

بانک تست این کتاب حدوداً شامل 1000 تست می‌شود. ولی این تست‌ها چینش خاصی ندارند و سؤالات آسان و سخت به طور مرتب چیده نشده‌اند. در انتها پاسخنامه این کتاب کاملاً تشریحی بوده و مجدداً نکات مهم و کنکوری در پاسخ تست‌ها آورده شده است.

بندی مهر

منابع عربی انتشارات نشر الگو

انتشارات نشر الگو حدود 15 سال است که در زمینه کتاب‌های کنکور و کمک‌آموزشی فعالیت می‌کند و در زمینه درس عربی نیز کتاب‌های مفیدی به چاپ رسانده است. میتوان گفت که این کتاب ها از بهترین منابع عربی کنکور هستند. کتاب‌های عربی نشر الگو عبارت‌اند از:

  • کتاب عربی جامع نشر الگو ایاد فیلی
  • کتاب عربی موج آزمون نشر الگو

کتاب عربی جامع نشر الگو ایاد فیلی

کتاب جامع عربی نشر الگو نسبت به باقی کتاب‌های موجود در بازار از نظر درسنامه و حتی تست‌ها خلاصه‌تر می‌باشد و درس‌نامه‌ها مفصل و کامل نیستند در نتیجه اگر کسی بخواهد برای آموزش کامل از این کتاب استفاده کند نمی‌تواند نتیجه خوبی از آن بگیرد. کیفیت تست‌های موجود در این کتاب مناسب است و بیشتر به کار دانش‌آموزان با سطح متوسط رو به قوی و قوی می‌آید. البته لازم به ذکر است با وجود درس‌نامه‌های خلاصه، تمامی نکات موردنیاز دانش‌آموزان در آن بیان شده است. این کتاب بی شک از بهترین منابع عربی کنکور انسانی موجود در بازار میباشد.

جامع نشرالگو

کتاب عربی موج آزمون نشر الگو

درس‌نامه‌های کتاب موج آزمون عربی به طور کاملاً خلاصه بیان شده است و دانش‌آموز با سطح ضعیف در این درس نمی‌تواند از کتاب موج آزمون به‌عنوان یکی منبع آموزشی استفاده کند. در این کتاب آزمون‌های درس به درس و جامع وجود دارد که می‌تواند در هنگام دوران جمع‌بندی مورداستفاده قرار گیرد و دانش‌آموز بتواند با حل آزمون‌ها نسبتاً شبیه به کنکور دانش خود را در این درس بسنجد.

ازمون عربی

منابع جامع عربی انتشارات تخته سیاه

این انتشارات نیز همچون باقی انتشارات در زمینه درس عربی به چاپ کتاب پرداخته است و کتاب کنکوری آن عربی جامع می‌باشد که در بازار موجود است. در ادامه به بررسی این کتاب از مجموعه تخته سیاه می‌پردازیم.

کتاب عربی جامع کنکور تخته سیاه

کتاب عربی جامع کنکور تخته سیاه برای دانش‌آموزان نظام جدید بوده و تک جلدی است. این کتاب یکی از بهترین کتاب‌های تألیف شده در درس عربی است که در بازار موجود می‌باشد. درسنامه این کتاب به طور مفصل به آموزش قواعد و متون درس به شیوه‌ای خاص پرداخته است و به گفته ناشر شما با داشتن این منبع به هیچ منبع دیگری نیاز نخواهید داشت! در بانک تست این کتاب شاهد تست‌های تألیفی و سراسری هستیم که برای پاسخ هر یک از این تست‌ها گزینه‌ها به طور مفصل تحلیل شده‌اند و همین امر منجر به‌وجودآمدن پاسخنامه ای کامل در این کتاب شده است. نکته قابل‌توجه در مورد این کتاب این است که حجم درس‌نامه‌ها در این کتاب بسیار بالا بوده و گاهاً ممکن است دانش‌آموز از خواندن همهٔ این مطالب خسته شود و می‌توان گفت جزو بهترین منابع عربی کنکور برای رشته‌های ریاضی و تجربی نمی‌باشد.

ketab arabi jame takhtesiah mrvi

پیشنهاد مشاوره آکو برای انتخاب بهترین منابع عربی کنکور

همهٔ ما میدانیم انتخاب یک منبع خوب قدمی رو به موفقیت است. چراکه اگر دانش‌آموزان منابع خود را باتوجه‌به سطح درسی‌شان انتخاب نکنند نمی‌توانند استفاده درست و بهینه‌ای از کتاب موردنظر داشته باشند. در نتیجه بهتر است منابع کمک‌آموزشی‌تان را بر حسب نیاز و با کمک مشاوره تخصصی انتخاب منابع کنکور انتخاب کنید. در درس عربی دانش‌آموزان با سطح ضعیف و متوسط که نیاز به یادگیری مطالب دارند بهتر است از کتاب عربی جامع خیلی سبز و یا عربی جامع میکرو طبقه‌بندی گاج استفاده کنند.

هر دوی این کتاب‌ها دارای درس‌نامه‌هایی کامل بوده و به طور درس به درس به توضیح پرداخته است. همچنین دانش‌آموزانی که می‌خواهند دو منبعی درس عربی را پیش ببرند می‌توانند ابتدا کتاب خیلی سبز جامع را تهیه کنند سپس برای تکمیل و تثبیت آموخته‌های خود از کتاب‌های موضوعی گاج کمک بگیرند. اما دانش‌آموزان تک منبعی بهتر است از کتاب عربی جامع میکرو طبقه‌بندی گاج استفاده کنند که دارای درس‌نامه‌های آموزشی بسیار خوبی است و همچنین بانک تست بسیار مناسبی به‌حساب می‌آید.

دانش‌آموزانی که سطح نسبتاً قوی در درس عربی دارند و به دنبال درسنامه مفصلی نمی‌باشند می‌توانند از کتاب عربی جامع مهر و ماه به‌عنوان یکی منبع تست عالی استفاده کنند. در قسمت جمع‌بندی هم در کل کتاب مهر و ماه عملکرد بهتری نسبت به جمع‌بندی خیلی سبز دارد و کتاب مناسب‌تری به نظر می‌رسد. اما در نهایت این نکته را فراموش نکنید که منبع اصلی شما کتاب‌درسی‌تان است و نباید از آن غافل شوید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا