پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

خبر

۲۲ دانشگاه دولتی ادغام شدند

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

به گزارش مجله ی آکو و به نقل از خبرنگار مهر  علی خاکی صدیق در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت ساماندهی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گفت: این طرح در حال حاضر در دست اقدام است و بعضی از مؤسسات نیز در دانشگاه‌های بزرگ‌تر و مادر ادغام شده‌اند و مصوبه آن در شورای گسترش وزارت علوم وجود دارد و ابلاغ نیز شده است.
وی با بیان اینکه اجرای طرح ساماندهی دانشگاه‌ها با احتیاط پیش می‌رود و این گونه نیست که ما شاهد ادغام تعداد زیادی از دانشگاه‌ها باشیم افزود: تاکنون ۲۲ مؤسسه دولتی ادغام شده‌اند که ادغام ۱۱ دانشگاه ابلاغ شده است.

۲۲ دانشگاه دولتی ادغام شدند

معاون آموزشی وزارت علوم ادامه داد:

در واقع این مراکز دانشگاه‌های خیلی کوچکی هستند که در جوار دانشگاه‌های بزرگ‌تر قرار دارند و با توجه به شرایط کشور و نیاز آموزش عالی نمی‌توانند رشد کنند، چرا که مجوز رشته و مقاطع جدید به آن‌ها داده نمی‌شود و متقاضی نیز برای ورود به این مراکز وجود ندارد از این طریق آنها با دانشگاه‌های بزرگ شبکه می‌شوند که از امکانات آنها برای ارتقا استفاده کنند.
خاکی صدیق افزود: اگر مؤسسه‌ای در دانشگاه‌های بزرگ‌تری ادغام شود دانشجو با اسم آن دانشگاه بزرگ‌تر و بر اساس ادغام‌هایی که انجام شده است، پذیرش می‌شود.
وی ادامه داد: این ساماندهی شامل دانشگاه‌های دولتی است و دانشگاه‌های دیگر نظیر دانشگاه پیام نور، علمی کاربردی و آزاد نیز طرح ساماندهی خود را پیش می‌برند و ملزم به انجام آنها هستند.

مجتبی سادات رسول

کتاب های زیادی خوانده ایم، افراد بسیاری دیده ایم و با بزرگان بسیاری هم کلام شده ایم. راه درست را نشانتان خواهیم داد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا