پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

خبر

تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 1401

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

به گزارش مجله آکو، علیرضا کمرئی از تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 1401 می گوید. معاون آموزش متوسطه، در مورد تغییرات کنکور سراسری از سال ۱۴۰۲ بیان کرد: این مصوبه به تغییراتی در سال ۱۴۰۲ نظر خواهد داشت. به این معنا که سوابق تحصیلی دانش آموزان به میزان ۶۰ درصد در پذیرش آن‌ها اثر خواهد داشت.

وی ادامه داد: دانش آموزانی که برای سال ۱۴۰۱ در نظام آموزشی پایه دوازدهم بوده و داوطلب کنکور می‌شوند تاثیر سوابق تحصیلی در این آزمون را به صورت تاثیرمثبت ۴۰ درصدی مشاهده می‌کنند که این موضوع طبق قانون پیش می‌رود.

معاون آموزش متوسطه اظهار کرد: آموزش و پرورش موظف بوده تا در رویه‌های برگزاری آزمون ملاحظاتی انجام دهد و خوشبختانه در حال برنامه‌ریزی برای آزمون‌هایی با اعتبار بیشتر و استاندارد نسبی بالاتر است.

تاثیر سوابق تحصیلی

کمرئی تاکید کرد که دانش آموزان از بابت روند برگزاری کنکور نگران نباشند. خودشان را برای یادگیری موثر آماده کنند و به تاثیر سوابق تحصیلی هم توجه داشته باشند. لازمه این موضوع مطالعه عمیق است.

او اضافه کرد: از ۱۴۰۲ با تاثیر ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی، تاثیر نظام آموزشی را بر آینده تحصیلی دانش آموزان از حیث ورود به دانشگاه بیشتر شاهد خواهیم بود.
معاون آموزش متوسطه گفت که به این ترتیب نگرانی خانواده‌ها و دانش آموزان که تصور می‌کردند سرنوشت تحصیلی آن‌ها طی چند ساعت تعیین می‌شوند، کمرنگ شده و ۱۲ سال تحصیل اثرگذار خواهد بود.

حذف دروس عمومی از کنکور ۱۴۰۲

به گفته کمرئی این مصوبه سعی دارد بین سنجش و پذیرش جدایی قائل شود به همین دلیل به دانشگاه‌ها اجازه داده است تا براساس سوابق تحصیلی و حتی نمره‌ای که در آزمون برگزار شده توسط سازمان سنجش با اثرگذاری ۴۰ درصدی، اگر لازم بداند ملاحظاتی در نظر بگیرد و آن‌ها را یکی از ملاک‌های پذیرش دانشگاه قرار دهد.

در ادامه خبر او درباره حذف دروس عمومی از کنکور از سال ۱۴۰۲ بیان کرد: دروس عمومی پایه دوازدهم سهم خود را در سابقه تحصیلی دانش آموزان ایفا می‌کند. همچنین دروس تخصصی هم که باید در پایه دهم و یازدهم منشا اثر باشد در طول سنوات تحصیلی یادگیری مفاهیم آن انجام می‌شود و در سنجش با اثرگذاری ۴۰ درصد، تاثیر گذار است.

تیم مشاوره تحصیلی مهندس حاج کرم

در خبر تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 1401 سعی کردیم دید جامع و کاملی از این خبر را ارائه دهیم. اگر قبولی در کنکور و بهترین دانشگاه‌های کشور هدف شماست و می‌خواهید با ورود به دانشگاهی معتبر و انتخاب رشته‌ای مناسب آینده شغلی خود را به بهترین شکل بسازید، تیم مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی آکو به مدیریت مهندس حاج کرم در کنار شما خواهد بود. ما به شما کمک می‌کنیم تا در مهم‌ترین سال زندگی‌تان، بهترین خود را اجرا کنید و عالی‌ترین نتیجه را بگیرید. شما می‌توانید برای ارتباط با برترین مشاوران کشور با شماره 02633408944 ارتباط برقرار کنید. تیم مشاوره تحصیلی مهندس حاج کرم اینجا حضور دارند تا پاسخگوی سؤالات شما باشند. همچنین می‌توانید سؤالات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

سهیل حاج کرم

برنامه ریزی و مشاور تحصیلی یک هنره! من سهیل حاج کرم همیشه و همه جام میگم و گفتم: که من یک مشاور تحصیلی ام نه یک مشاور جذب!!!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا