پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

معرفی دانشگاه های کشور سراسری، آزاد، پیام نور و غیرانتفاعی

معرفی دانشگاه علوم تحقیقات تهران

دانشگاه علوم تحقیقات

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

دانشگاه علوم تحقیقات یک دانشگاه غیر دولتی در استان تهران می باشد، این  دانشگاه در سال 1363 با چندین رشته شروع به کار کرد، حال این دانشگاه برترین و بزرگ ترین دانشگاه آزاد ایران محسوب می شود و از سطح علمی بسیار بالایی برخورار می باشد، این دانشگاه از لحاظ سطح علمی با دانشگاه های دولتی در رقابت می باشد، در ادامه مرکز انتخاب رشته تخصصی آکو به معرفی دانشگاه علوم تحقیقات تهران می پردازد.

معرفی دانشگاه علوم تحقیقات

این دانشگاه دستاورد های بسیاری حتی در زمینه بین المللی به دست آورده است و بسیاری از استادان به نام در این دانشگاه تدریس می کنند، بنابراین دانشگاه علوم تحقیقات تهران دانشگاهی می باشد که بسیاری از داوطلبان در صدد قبولی در این دانشگاه برمی آیند.

دانشکده و رشته های دانشگاه علوم تحقیقات تهران

این دانشگاه تا به حال ده ها هزار دانشجو داشته است و در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در ده ها رشته اقدام به پذیرش دانشجو می کند، در جدول زیر شما را با دانشکده ها و رشته های دانشگاه علوم تحقیقات تهران آشنا می کنیم.

دانشکده ها رشته ها
دانشکده مهندسی نفت، شیمی و پلیمر مهندسی نفت، مهندسی شیمی، مهندسی پلیمر، مهندسی عمران
دانشکده مدیریت و اقتصاد هتلداری، مدیریت صنعتی، مدیریت مالی، اقتصاد، مدیریت بازرگانی، حسابداری، گردشگری
دانشکده عمران، معماری و هنر مهندسی عمران، هنر، معماری، حمل و نقل و راه و ترابری، شهرسازی، مدیریت ساخت و آب
دانشکده علوم پایه زیست شناسی عمومی، فیزیک، زیست شناسی گیاهی، فیزیک مهندسی، زیست شناسی سلولی و مولکولی، علوم کامپیوتر، ریاضیات و کاربردها
دانشکده کشاورزی و صنایع غذایی مهندسی کشاورزی گرایش علوم و مهندسی صنایع غذایی، علوم و مهندسی آب، مهندسی ماشین های صنایع غذایی،
دانشکده فنی و مهندسی مهندسی نساجی، مهندسی هسته ای، مهندسی ورزش، مهندسی صنایع، مهندسی مواد ومتالورژی، مهندسی هوا فضا
دانشکده مکانیک، برق و کامپیوتر مهندسی برق، مهندسی کامپیوتر، مهندسی مکانیک
دانشکده حقوق، الهیات و علوم سیاسی حقوق، علوم سیاسی
دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست مهندسی صنایع مبلمان، علوم و مهندسی محیط زیست، علوم و مهندسی شیلات، مهندسی انرژی
دانشکده علوم و فناوری های پزشکی مهندسی پزشکی، علوم تغذیه
دانشکده علوم و تخصصی دامپزشکی بهداشت مواد غذایی، دامپزشکی
دانشکده ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی روان شناسی، آموزش زبان انگلیسی، مترجمی زبان انگلیسی، علوم ورزشی، مترجمی زبان آلمانی، زبان فرانسه- مترجمی، زبان فرانسه- ادبی

رتبه دانشگاه علوم و تحقیقات

دانشگاه علوم تحقیقات یک دانشگاه با سطح علمی بسیار بالا می باشد و تا به الان 37492 مقاله داخلی و 18984 مقاله بین المللی منتشر نموده است،  این دانشگاه حتی به رتبه بندی در سطح جهانی نیز راه پیدا کرده است، رتبه این دانشگاه در سال 1400 در بین دانشگاه های آزاد ایران رتبه یک و در کل کشور رتبه 3 را از آن خود کرده است. در سال 2021 در رتبه بندی لایدن 36 دانشگاه در جمع مقایسه این رتبه بندی بودند، دانشگاه علوم تحقیقات تهران هم نیز در در بین این 36 دانشگاه در رتبه بندی لایدن قرار گرفت و رتبه 611 را از آن خود کرد.

رشته های دانشگاه علوم تحقیقات تهران

امکانات دانشگاه علوم تحقیقات

  • این دانشگاه دارای یک مجموعه ورزشی بسیار وسیع به نام فتح می باشد، در این مجموعه ورزشی بیش از 30 رشته ورزشی برای علاقمندان به این رشته قرار داده شده است که دانشجویان و کارکنان این دانشگاه می توانند از آن استفاده کنند، این مجموعه ورزشی همچنین دارای سالن ورزشی بسیار وسیعی می باشد که تماشاچی نیز در آن می تواند حضور داشته باشد.
  • کتابخانه دانشگاه علوم تحقیقات تهران یک کتابخانه بسیار مجهز و وسیع می باشد و در بین دانشگاه های کشور حرفی برای گفتن دارد، این کتابخانه به قدری مجهز و کامل می باشد که بسیاری از کتاب ها به زبان اصلی یعنی لاتین در آن برای افرادی که به این کتاب ها نیاز دارند وجود دارد، این کتابخانه نیز دارای مقاله ها و پایان نامه های دوران کارشناسی ارشد و دکتری می باشد که می تواند در اختیار دانشجویانی که به این اطلاعات نیاز دارند گذاشته شود.

آدرس دانشگاه علوم تحقیقات

  • این دانشگاه دارای یک پاکینگ طبقاتی می باشد که تمام افراد این دانشگاه می توانند از آن استفاده کنند.
  • دانشگاه علوم تحقیقات دارای یک هتل 5 ستاره به نام هتل 5 ستاره فرهیختگان می باشد دارای 262 اتاق می باشد، این هتل بر این اساس تاسیس شده است که اساتید و خانواده های کارکنان این دانشگاه بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند، همچنین وجود یک بیمارستان به ناتم بیمارستان فرهیختگان نیز مزید بر علت شد تا این هتل ساخته شود.
  • این دانشگاه وسیع و زبانزد یک مرکز تحقیقاتی در زمینه فیزیک پلاسما دارد، اسپکتروفوتومتری، دستگاه میکروسکوپ پروب روبشی SPM ، آزمایشگاه تفنگ الکترونی، آزمایشگاه کندوپاش، دستگاه کاشت یونی، توکاماک IR-T1 ، اسپکترومتری جرمی یون ثانویه SPM ، میکروسکوپ نوری – آنالیز تصویری از امکانات این مرکز تحقیقاتی بسیار مهم می باشد.
  • این دانشگاه دارای چند سلف می باشد، یک سلف مرکزی و چند سلف در دانشکده های مختلف دارد.
  • دانشگاه علوم تحقیقات تهران دارای بیمارستان و درمانگاه دامپزشکی  می باشد.
  • این دانشگاه دارای یک مرکز اسلامی بزرگ می باشد که بزرگ ترین مرکز اسلامی دانشگاهی ایران می باشد که در زمینه های اسلام شناسی و شیعه شناسی فعالیت می کند.
  • مرکز تحقیقاتی سلامت نیز برای خدمت رسانی به دانشجویان و کارکنان این دانشگاه فعال می باشد.

دانشگاه علوم تحقیقات تهران

آدرس دانشگاه علوم تحقیقات

نشانی: انتهای بزرگراه شهید ستاری، میدان دانشگاه، بلوار شهدای حصارک، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات

تلفن: 8 – 44865154 – 021

در آینده ای نزدیک این دانشگاه دارای خط مترو خواهد شد و دانشجویان و کارکنان این دانشگاه شرایط بهتری برای رفت و امد به این دانشگاه پیدا خواهند کرد، در حال حاضر این دانشگاه داری خط مترو می باشد که از میدان آزادی تا دانشگاه علوم تحقیقات ایستگاه دارد.

انتخاب رشته دانشگاه آزاد با مرکز انتخاب رشته تخصصی آکو

در مقاله فوق به معرفی دانشگاه علوم تحقیقات تهران پرداختیم و تا حدودی با این دانشگاه آشنا شدید، همان طور که گفته شد دانشگاه علوم تحقیقات در بین دانشگاه های آزاد برترین دانشگاه و در بین دانشگاه های کشور دانشگاهی با سطح علمی بسیار بالاست و با دانشگاه های سراسری در رقابت می باشد.

این دانشگاه از شرایط و امکانات بسیار خوبی برخوردار می باشد که باعث می شود بسیاری از داوطلبان در پی قبولی در این دانشگاه باشند، البته که قبولی در این دانشگاه نیز به دلیل سطح علمی بالا به راحتی نیست، مشاوران ما در مرکز انتخاب رشته تخصصی آکو آماده پاسخگویی به تمام سوالات شما عزیزان در رابطه با چگونگی قبولی در این دانشگاه و انتخاب رشته دانشگاه آزاد می باشند.

اینستاگرام مرکز انتخاب رشته آکو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا