پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

خبر

تاثیر معدل در کنکور 1402

سهم کنکور سراسری برای پذیرش داوطلبان 60 درصد شد

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

چندی پیش اطلاعیه ایی مبنی بر  پذیرش داوطلبان کنکور سراسری از طریق رئیس سازمان سنجش منتشر شد ، که در این اطلاعیه به سهم 60 درصدی پذیرش داوطلبان کنکور سراسری1402 اشاره شده بود، در ادامه با مرکز مشاوره تخصصی آکو همراه باشید تا با نحوه تاثیر معدل در کنکور 1402 آشنا شوید.

متن اطلاعیه به شرح زیر می باشد:

  • سهم کنکور سراسری1402در پذیرش داوطلبان به 60 درصد و سهم سوابق تحصیلی به 40 درصد تاثیر قطعی رسید.

تاثیر معدل قطعی یا مثبت در کنکور 1402

شرح خبر : به منظور خبری که از سوی رئیس سازمان سنجش اعلام شده است پذیرش داوطلبان به 60 درصد رسیده است که این عدد از طریق کنکور سراسری اعمال می شود و 40 درصد مابقی بر اساس سوابق تحصیلی پایه دوازدهم می باشد.

نحوه محاسبه تاثیر معدل و سوابق تحصیلی 1402 قدری متفاوت تر از سال های پیش است.

تاثیر معدل در کنکور 1402

تاثیر معدل

به گفته رئیس سازمان سنجش سوابق سال دوازدهم که 40 درصد تاثیر معدل قطعی در کنکور 1402 دارد به شکل زیر اعمال می شود:

۱۰ درس از دروس پایه دوازدهم انتخاب شده که به صورت هماهنگ و مطابق با استاندارد های کشوری آزمون از آن دروس برگذار می شود و هر کدام از دروس دارای ضرایب مخصوص به خود می باشند که توجه به این امر لازم است.

و همچنین دروس عمومی در کنکور سراسری سال 1402 حذف شده و بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب اسلامی داوطلبان می بایست در 2 نوبت آزمون دروس اختصاصی بدهند که این آزمون ها در طول سال بر اساس اطلاعیه ایی که از قبل توسط سازمان سنجش در سایت سازمان سنجش اعلام می شود،انجام می شود.

طبق گفته رئیس سازمان سنجش از سال 86 بحث درباره حذف کنکور کلید خورد اما راه به جایی نبرد و این امر سبب شد که قانون به این مقوله ورود کند و بنابراین اولین قانون به عنوان حذف کنکور سراسری مطرح شد و بعد از این قانون هر ساله قوانین دیگری برای کنکور تعریف می شود که این قانون حذف دروس عمومی و بحث اعمال قطعی سوابق تحصیلی و دو مرحله ایی شدن کنکور و … از آخرین قوانین مطرح شده در این امر است.

البته که تمامی این قوانین میبایست متکلی بر توانایی وزارت آموزش و پرورش باشد زیرا بخش اعظم این قانون بر عهده وزارت آموزش و پرورش می باشد که باید همه ی استاندارد های لازم برای بر قراری آزمون هماهنگ در پایه دوازدهم را مدیریت کند.

وی افزود: در کنکور سال 1402 تغییرات اساسی اتفاق خواهد افتاد که حذف دروس عمومی  و انتقال آن به سوابق تحصیلی و…. چندی از این تغییرات می باشد که البته این قانون تا سال 1405 قابل اجرا است.

توضیحات معاون وزیر علوم درباره دو مرحله ایی شدن کنکور:

آزمون های دروس اختصاصی که در دو مرحله در طول سال قرار به اجرای آن شده است برای هر ۵ گروه آزمایشی در طول سال دو بار را در نظر گرفته می شود. و نتیجه آن برای 2 سال اعتبار دارد.

وی ادامه داد:  پذیرش داوطلبان به دو شکل انجام میشود که اولین شیوه کنکور سراسری می باشد و دومین راه بر اساس سوابق تحصیلی داوطلبان رقم می خورد که این شیوه 85 درصد ظرفیت دانشگاه ها را شامل می شود.

اینستاگرام مرکز مشاوره تخصصی آکو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا