پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

خبر

حذف سهمیه های کنکور

آیا سهمیه ها در کنکور 1402 تغییر می کند ؟

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

حدود 26 نوع سهمیه برای داوطلب آزمون سراسری وجود دارد، این سهمیه ها عمدتا می تواند برای خود فرد یا  خانوادی وی باشد و استفاده از آن ها مشمول شرایطی می باشد که با رعایت آن ها می توان از این سهمیه ها استفاده نمود. در ادامه این خبر با آکو همراه باشید تا در جریان حذف سهمیه ها در کنکور 1402 قرار گیرید.

از سهمیه ها در کنکور می توان به سهمیه شهدا، سهمیه رزمندگان، سهمیه بهیاران، سهمیه مناطق و … اشاره کرد، این سهمیه ها با شرایطی برای داوطلبان کنکوری قابل استفاده می باشد. سال هاست درباره تغییر این سهمیه ها در کنکور صحبت می شود اما جدیت لازم و تغییرات خاصی صورت نمی گیرد.

حذف سهمیه های کنکور

حال با توجه به تغییراتی که برای کنکور 1402 ترتیب داده شده بود گویا زمزمه های تغییر شرایط سهمیه ها نیز زده شده است، اما این طور به نظر نمی رسد که این تغییرات برای کنکور 1402 اجرایی شود و به احتمال زیاد نحوه استفاده از سهمیه ها نیز به همان شکل گذشته خواهد بود، و اگر قرار بر تغییراتی در سهمیه های کنکور باشد از سال های بعد اجرایی خواهد شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در رابطه با سهمیه های کنکور فرمود که در 40 سال گذشته که سهمیه ها بر روی کنکور اعمال می شد به همان شکل باقی مانده است و تغییراتی در آن ایجاد نشده است و باید توجه بسیاری به آن صورت گیرد، یکی از مهم ترین سهمیه های کنکور باید مرتبط با طبقات جامعه باشد.

یکی از پیشنهادها برای سهمیه این است که دانش آموزان را بر اساس دهک ها دسته بندی کنند و بر اساس این سهمیه دانش آموزان در دانشگاه های کشور پذیرفته می شوند. تمام این مسائل در مورد سهمیه ها در حد پیشنهاد بوده است و هیچکدام به مرحله تایید و اجرایی شدن نرسیده است. مرکز آکو در صورت اجرایی شدن هر کدام از این تغییرات دانش آموزان را مطلع خواهد کرد.

اینستاگرام مرکز مشاوره تخصصی آکو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا