پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

کنکور سراسری

تحلیل ریاضی کنکور دی 1401

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
4.8/5 - (34 امتیاز)

هر ساله با برگزاری کنکور سراسری شاهد سوالاتی سخت و پیچیده در برخی از دروس کنکور هستیم که شاید در کنکور سال های گذشته توجه چندانی به آنها نشده بود. در درس ریاضی کنکور دی 1401 شاهد سوالات سخت و پیچیده بودیم که ضریب سختی درس ریاضی در هر سه رشته تجربی ریاضی و انسانی  با یکدیگر متفاوت بود. بهتر است پیش از تحلیل سوال به سوال ریاضی کنکور 1402 به بررسی تغییرات ضریب این درس در کنکور گروه های مختلف بپردازید.

با تغییرات گسترده‌ای که سازمان سنجش پیرامون کنکور سراسری گرفته است و ضریب دروس تغییر کرده است پس قطعاً باید شاهد سوالات سخت و زمانبر در بین سوالات کنکور باشیم که در کنکور دی ماه نیز این اتفاق برای درس ریاضی افتاده است.

با بررسی سوالات کنکور سالهای گذشته داوطلبان (به ویژه فارغ التحصیلانی که همه مباحث را یکبار خوانده و الان وقت جمع بندی شان است) آمادگی بیشتری دارند و با دانش عملی بیشتری وارد جلسه آزمون میشوند. با تیم مشاوره کنکور آکو همراه باشید.

ریاضی کنکور تجربی دی 1401

تحلیل ریاضی کنکور دی 1401

کنکور سراسری دی ماه در تاریخ بیست و نهم و سی دی ماه سال ۱۴۰۱ برگزار شده که در ۲۹ دی ماه پنجشنبه داوطلبان رشته تجربی کنکور تجربی را دادند و در تاریخ سی‌ام دی ماه ۱۴۰۱ در روز جمعه داوطلبان رشته انسانی و ریاضی کنکور سراسری را دادند.

در کنکور دی 1401 درس ریاضی به عنوان درس پرچالش هر سه رشته معرفی شده است که در رشته ریاضی میزان سختی درس ریاضی متوسط تا دشوار ، در رشته انسانی میزان سختی درس ریاضی دشوار بوده است و در رشته تجربی میزان سختی متوسط تحلیل شده است.

البته لازم به ذکر است که میزان سختی هر درس بسته به نوع مطالعه و برنامه‌ریزی داوطلب و علاوه بر آن بستگی به سوال مطرح شده توسط طراحان کنکور نیز دارد. مثلا بعضی از سوالات زمانبر و وقت گیر هستند با اینکه ممکن است سطح سوال ساده باشد اما به دلیل زمان بر بودن داوطلب تصمیم به استفاده از تکنیک ضربدر منفی برای این سوال بکند تا با این روش زمان مناسب خود برای پاسخگویی به سوالات همه دفترچه ها داشته باشد.

تحلیل ریاضی کنکور تجربی دی 1401

در تاریخ 29 دی ماه 1401 کنکور تجربی در ساعت 8.30 برگزار شد و دفترچه شامل دو سوال ریاضی و زمین شناسی در دفترچه دوم و بعد از حدود 50 دقیقه در میان داوطلبان پخش شد. در ریاضی کنکور 1401 نیز به این درس به عنوان یکی از درس های سخت و پیچیده در کنکور سراسری مطرح شد که با بررسی های صورت گرفته و متوجه شدند درس ریاضی در کنکور دی ماه 1401 پیچیده‌تر و سخت‌تر از کنکور سال های گذشته بوده است. سوالات ریاضی کنکور دی 1401 دارای 30 سوال است که بودجه بندی سوالات به شرح زیر می باشد:

مجموعه ودنباله3 سوال
توان برای عبارت های جبری1 سوال
معادله و نامعادله2 سوال
هندسه تحلیلی6 سوال
تابع4سوال
مثلثات 4 سوال
توابع نمایی و لگاریتمی1 سوال
حد و پیوستگی 3 سوال
مشتق و کاربرد آن2 سوال
احتمال3 سوال
آمار1 سوال

تحلیل سوالات ریاضی کنکور دی نشان میدهد که برخلاف سال های گذشته به ترتیب دهم به دوازدهم نبود و مباحث و مقاطع در سوال ۳۰ سوال پخش بودند. جالب اینکه سوالات از سطح ساده شروع شده بود و سطح سخت و پیچیده حرکت کرده بود.

مثلاً سوالات حد و پیوستگی سخت بود  و از مبحث مجموعه الگو و دنباله و همچنین از مبحث هندسه تحلیلی تعداد سوالات بیشتری را در کنکور دی ماه شاهد بودیم . از طرف دیگر سوالات مشتق و کاربرد مشتق در که در سالهای گذشته بیشترین سهم سوالات را در بودجه بندی کنکور تجربی داشتن در کنکور دی ماه به آنها کمتر پرداخته شده بود.

در کنکور تجربی دی 1401 در درس ریاضی علاوه بر اینکه سوالات از سختی و چالش زیاد برخوردار بودند در بعضی از سوالات ساده هم  طولانی بودن مراحل برای حل سوالات مشکل پاسخگویی داوطلبان بوده است.

این اتفاق باعث گرفتن وقت زمان بیشتری است  نشده برای مثال سوالات ۱۱۶ ۱۲۱ ۱۲۴ ۱۲۵ ۱۲۷ و ۱۳۰ سوالاتی بودند که فرد می بایست زمان طولانی تری را برای حل آنها صرف کند. مثلاً سوال ۱۱۶ و ۱۲۱ جز سوال های ساده کنکور سراسری دی‌ماه معرفی شدند اما برای حل این سوالات ساده نیاز به زمان زیادی لازم بود. 

دانلود فایل تحلیل سوالات ریاضی کنکور تجربی دی 1401

تحلیل ریاضی کنکور ریاضی دی 1401

کنکور ریاضی دی 1401 در تاریخ جمعه 30 دی 1401 در ساعت 8.30 برگزار شد و دفترچه اول ارائه شده به داوطلبان دفترچه درس ریاضیات یعنی مهمترین درس تخصصی کنکور ریاضی و فیزیک بود. ریاضی کنکور دی 1401 رشته ریاضی باتوجه به نظر داوطلبان سخت بود اما راستش را بخواهید نه به اندازه ریاضی کنکور 1400 و 1401 که بیش از 60 درصد داوطلبان معتقد بودند ریاضی آن از حد انتظار خیلی بالا تر بود.

شاید علت سخت دانستن ریاضی کنکور ریاضی دی 1401 نوع سوالات باشد. سوالات طولانی تر بودند و زمان بیشتری برای بررسی و تحلیل روش پاسخگویی به این سوال ها وجود داشت. شاید بررسی بودجه بندی سوالات ریاضی کنکور گروه ریاضی فیزیک دی 1401 برای داشتن تحلیل دقیق تر از این درس بتواند به ما کمک کند. سوالات کنکور ریاضی دی 1401 درس حسابان به شرح زیر می باشد:

مجموعه و دنباله ها1 سوال
احتمال3 سوال
معادله و نامعادله2 سوال
شمارش1 سوال
مثلثات1 سوال
معادلات و نامعادلات5 سوال
هندسه1 سوال
تابع8 سوال

البته این تمام بودجه بندی ریاضی کنکور ریاضی دی 1401 نبود و مابقی سوالات از مباحثی که گفته شد به صورت ترکیبی نیز مطرح شده است. این ترکیبی مطرح شدن سوالات به درجه سختی درس حسابان رشته ریاضی می افزاید. پراکندگی مباحث و پایه ها در 70 سوال حسابان دی 1401 بر پیچیدگی این درس افزوده بود و تغییرات چشم گیری در این بودجه بندی به چشم میخورد.مثلاً سوالات تابع سهم خیلی بیشتری در کنکور دی را به خود اختصاص داده است ولی از بعضی مباحث حتی یک سوال هم طرح نشده بود.

دانلود دفترچه سوالات ریاضی کنکور دی 1401پاسخنامه ریاضی کنکور ریاضی دی 1401

تحلیل ریاضی کنکور انسانی دی 1401

 ریاضی کنکور انسانی دی 1401 برخلاف ریاضی رشته ریاضی دی 1401 خیلی سخت ارزیابی شده است و بیش از 70 درصد داوطلبان کنکور آن را سخت تر از حد انتظار دانسته اند. نسبت به ریاضی کنکور انسانی تیر 1401 فقط 40 درصد این درس را سخت میدانستند این عدد خیلی بالاست اما برای کنکور 1400 که 90 درصد داوطلبان ریاضی کنکور انسانی را سخت میدانستند، شاید بتوان از طراحان سوال کنکور تشکر کرد.

البته همانطور که پیش از شروع تحلیل ریاضی کنکور دی 1401 نیز گفتیم سختی و آسانی سوالات کاملا به سطح درسی و نظر دانش آموزان درباره این درس برمیگردد. باتوجه به اینکه اکثر داوطلبان کنکور انسانی در درس ریاضی ضعیف هستند، طولانی بودن یا کمی ترکیب شدن مباحث در مقایسه با دو رشته دیگر از درجه سختی زیادی برخوردار بود و میتوان گفت که از بین هر سه رشته درس ریاضی به عنوان درس مشترک بین سه رشته است که در کنکور دی سخت طرح  شده بود.

سخت بودن سوالات نسبی است و سوالات به شکلی گنگ و نامفهوم مطرح شده بود و برای درک سوالات باید وقت زیادی خرج میکردیم. بودجه بندی سوالات ریاضی کنکور انسانی دی 1401 به شرح زیر بوده است.

آمار4 سوال
معادله و نامعادله4 سوال
توابع4 سوال
دنباله2 سوال

سهم بیشتر برای سوالات تابع و آمار در بین سوالات ریاضی رشته انسانی بوده است و واقعا حتی بهترین اساتید ریاضی کنکور نیز معتقدند که به این سوالات در وقت معقول نمیتوان پاسخ داد.

تحلیل سوالات ریاضی کنکور انسانی دی 1401

مشاوره تخصصی کنکور در کرج

برای رزرو اولین وقت مشاوره کنکور و یا دانلود سوالات احتمالی کنکور تیر 1401 کلیک کنید و یا از طریق شماره 02633408944 راهکار موفقیت در کنکور 1402 و اولین مشاوره رایگان کنکور ریاضی و تجربی و انسانی را دریافت کنید.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا