پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

آزمون های سنجش

صفر تا صد سازمان سنجش

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

سازمان سنجش آموزش کشور یک سازمان دولتی و وابسته به وزارت علوم، تحقيقات و فناوری کشور است که هر ساله آزمون های متفاوتی در کشور برگزار می کند. رئیس سازمان سنجش در حال حاضر آقای عبدالرسول پور عباس است. سازمان سنجش آموزش کشور در سال ۱۳۴۷ بنیان گذاری شد. در این مقاله پاسخ هر سوالی که درباره سازمان سنجش دارید را خواهید یافت. از آزمون های سنجش گرفته تا بودجه بندی و ثبت نام سازمان سنجش صحبت خواهیم کرد.

برای دیدن مقاله های بیش تر به سایت آموزشگاه پرسا مراجعه کنید.

تاریخچه سازمان سنجش

همان طور که گفته شد سازمان سنجش در سال ۱۳۴۷ تاسیس شد که در آن زمان نام این سازمان مرکز آزمون شناسی ایران بود که هدف این آزمون گزینش دانشجویان برای ورود به دانشگاه های کشور بود. سازمان سنجش توسط وزارت علوم و آموزش عالی ایران تاسیس شد.

با افزایش دانشگاه ها در سراسر کشور و همچنین افزایش داوطلبان در سال ۱۳۵۴ سازمان سنجش به سه قسمت معاونت فنی و پژوهش، اجرایی و نظارت بر امور دانشجویان گسترش پیدا کرد . در سال ۱۳۶۸ سازمان سنجش با سه حوزه معاونت اجرایی ، فنی و پژوهشی و گزینش به تصویب سازمان امور اداری و استخدامی رسید.

88 2

آزمون های سازمان سنجش

سازمان سنجش آموزش کشور آزمون های زیادی برای ورود دانشجویان به دانشگاه های سراسر کشور برگزار می کند . این آزمون ها عبارتند از : کنکور سراسری ، کارشناسی ارشد ، کاردانی و فنی و حرفه ای ، کاردانی به کارشناسی ، دکترا تخصصی ، جامع علمی کاربردی و پیام نور است.

سازمان سنجش علاوه بر آزمون های ذکر شده آزمون کارآموزی وکالت و همچنین آزمون های استخدامی متمرکز ، دستگاه های اجرایی ، تعین سطح زبان که این آزمون ها عبارتند از : تافل ، آیلتس ، تولیمو را نیز برگزار می کند. در سایت پرسا می توانید درباره آزمون آیلتس سازمان سنجش بخوانید.

پذیرش های بدون کنکور آزمون های سازمان سنجش

سازمان سنجش آموزش کشور در سال های گذشته و ابتدای فعالیت خود برای تمامی مقاطع کنکور سراسری، کاردانی، کارشناسی ارشد و دکترا آزمون هایی برگزار می کرد که این روند آموزشی دچار تغییراتی شد که این تغییرات شامل این موضوع است داوطلبان می توانند با استفاده از سوابق تحصیلی خود برای ورود بدون کنکور به دانشگاه ها در مقاطع مختلف تحصیلی استفاده کنند.

واحد های ارتباطی سازمان سنجش

واحد ارتباط مردمی : تهران ، خیابان کریم خان زند ، خیابان استاد نجات اللهی ( ویلا ) ، کوچه شهید امانی

واحد اداری : تهران ، خیابان کریم خان زند ، بین خیابان های استاد نجات اللهی ( ویلا ) و سپهبد قرنی پلاک ۲۰۴

رئیس های سازمان سنجش آموزش کشور

  • سید مهدی میر شمسی ( از سال ۱۳۶۸ تا بهمن سال ۱۳۶۹ )
  • غلامحسین رحیمی شعرباف ( از سال بهمن ۱۳۶۹ تا اسفند سال ۱۳۸۴)
  • عبدالرسول پور عباس ( از اسفند سال ۱۳۸۴ تا بهمن سال ۱۳۸۸)
  • محمد حسین سرورالدین ( از بهمن سال ۱۳۸۸ تا خرداد سال ۱۳۹۱)
  • ابراهیم خدایی ( از خرداد سال ۱۳۹۱ تا دی سال ۱۴۰۰ )
  • عبدالرسول پور عباس ( از دی ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون )

کنکور سراسری برگزار شده توسط سازمان سنجش

کنکور سراسری هر سال در مقطع کارشناسی یک بار در تیر ماه برگزار می شد اما از دی ماه سال ۱۴۰۱ آغاز دو مرحله کنکور سراسری اتفاق افتاد و این کنکور یک بار در تیرماه و یک بار در دی ماه برگزار می شود.

11 2

بودجه بندی سازمان سنجش آموزش کشور

این سازمان هر سال متناسب با هر کنکور و هر رشته ای بودجه بندی خاصی ارائه می دهد و داوطلبان باید با توجه به این بودجه بندی برای کنکور خود آماده شوند.

ثبت نام کنکور سازمان سنجش

ثبت نام تمامی کنکور های برگزار شده توسط سازمان سنجش از طریق سایت مربوط به سازمان سنجش آموزش کشور انجام پذیر است . داوطلبان می توانند در زمان مشخص شده توسط سازمان سنجش از طریق سایت sanjesh.org ثبت نام آزمون خود را انجام دهند.

تمدید ثبت نام آزمون جامع سازمان سنجش 1402

کارنامه کنکور

کارنامه کنکور هر فرد با توجه به کد داوطلبی در صفحه شخصی قرار می گیرد و کارنامه داوطلبان نیز در سایت سنجش قرار می گیرد تا هر داوطلب بتواند آن را ببیند. پیشنهاد می کنیم برای دیدن آزمون های سازمان سنجش بر روی لینک آزمون های سنجش کلیک کنید.

رومینا

رومینا ابوالحسنی هستم عضو تیم تولید محتوای سایت آکو، امیدوار هستم که همیشه بتونم جواب سوالاتتون رو به بهترین شیوه ممکن بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا