پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور منانتخاب رشته کنکور سراسری

تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

هرسال حدود 20 درصد رشته محل های تعیین شده در وزارت علوم ، با صندلی های خالی باقی میمانند. زیرا داوطلبان قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های آزاد را انتخاب میکنند و یا مجددا برای کنکور سراسری آماده میشوند. به همین جهت شورای سازمان سنجش قانون تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری را برای داوطلبان تدارک میبیند. در این مرحله ، داوطلبان برای رشته محل های خالی مجددا انتخاب رشته میکنند. تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری فرصت بسیار خوبی برای داوطلبان کنکور است اما نکتخ اینجاست که در سالهای 97 و 98 تکمیل ظرفیت برای دانشگاه‌های سراسری اجرا نشد. سوالی که احتمالا ذهن شما را درگیر کرده است این است که در کنکور 1400 تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری انجام میشود یا خیر؟ برای مشاوره انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1400 همین حالا با مرکز مشاوره تخصصی کنکور پرسا تماس بگیرید و شانس خود را برای قبول شدن در رشته محل های دانشگاه های سراسری در زمان طلایی تکمیل ظرفیت امتحان کنید.

تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری کنکور 1400

انتخاب رشته برای تکمیل ظرفیت دانشگاه های سراسری درست مثل انتخاب رشته اصلی به صورت اینترنتی و با وارد کردن کد رشته محل های مورد نظر بر اساس دفترچه تکمیل ظرفیت انجام میشود. هرساله دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه های سراسری در سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت و داوطلبان از این طریق میتوانند به انتخاب رشته بپردازند. اما تا به امروز خبری مبنی بر اعلام زمان برگزاری تکمیل ظرفیت در سایت سازمان سنجش قرار نگرفته است.

هرچند متخصصین و کارشناسان کنکور بر این باورند که با توجه به برگزار نشدن این دوره در دو سال گذشته ، احتمال تکمیل ظرفیت در کنکور 1400 زیاد است. اگر نمیدانید شرایط قبولی دانشگاه سراسری در تکمیل ظرفیت چگونه است و نیاز به مشاوره در زمینه انتخاب رشته دارید با ثبت نام در در وبسایت تخصصی کنکور آموزشگاه پرسا میتوانید آخرین خبرهای مربوط به انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه های سراسری را به همراه مشاوره تخصصی انتخاب رشته کنکور آنلاین دریافت کنید.

زمان برگزاری تکمیل ظرفیت دانشگاه

تکمیل ظرفیت دانشگاه ها معمولا درماه های پایانی نیم سال اول تحصیلی یعنی در ماه های آذر یا دی برگزار میشود. بعد از اعلام نتایج تکمیل ظرفیت دانشجویان میتوانند از نیم سال دوم وارد دانشگاه شوند و به تحصیل بپردازند. البته همانطور که گفته شد در دوسال گذشته تکمیل ظرفیت برای همه دانشگاه های زیر نظر وزارت علوم برگزار نشده است و تنها دانشگاه فرهنگیان اقدام به پذیرش دانشجو از این طریق کرد. کارشناسان و متخصصین حوزه کنکور در سالهای اخیر مشاهده کرده اند که پذیرش دانشجویان نیم سال دوم در دانشگاه های سراسری بر اساس معدل و سوابق تحصیلی بوده است.

البته با توجه به زمزمه های حذف شدن کنکور از سیستم آموزشی کشور ، تقریبا منطقی به نظر میرسد. به همین دلیل است که این روزها داشتن پایه درسی قوی و نمرات برتر در متوسطه دوم تحصیلی اهمیت زیادی پیدا کرده است و دانش آموزان برتر از سال دهم اقدام به یادگیری اصولی و بهره مندی از کلاس های کنکوری و تست زنی میکنند. برای شروع قدم گذاشتن در مسیر موفقیت همین حالا با آموزشگاه فوق تخصصی کنکور پرسا تماس بگیرید.

زمان و نحوه برگزاری تکمیل ظرفیت دانشگاه های سراسری در کنکور 1400 با مشاوره آنلاین

برگزاری تکمیل ظرفیت دانشگاه های سراسری امسال

اساس برگزاری تکمیل ظرفیت دانشگاه‌های سراسری رتبه کسب شده در کنکور است. یعنی همه داوطلبانی که در انتخاب رشته اصلی مجاز شده اند ، میتوانند برای انتخاب رشته تکمیل ظرفیت هم اقدام کنند. به اختصار درباره تکمیل ظرفیت مقاطع مختلف دانشگاهی میپردازیم و در پایان این مقاله شما داوطلبان عزیز هرآنچه درباره تکمیل ظرفیت دانشگاه های سراسری نیاز است بدانید را به دست خواهید آورد. به جدول زیر که شرایط برگزاری تکمیل ظرفیت و پیش بینی کارشناسان را در این زمینه بر اساس مقطع دانشگاهی نوشته است نگاهی بیاندازید. برای مشاوره آنلاین انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور کلیک کنید.

تکمیل ظرفیت مقاطع مختلف دانشگاه سراسری کنکور 1400

تکمیل ظرفیت کاردانی

تکمیل ظرفیت دوره های 2 ساله کاردانی معمولا هرسال انجام میشوند. سال گذشته تکمیل ظرفیت مقطع کاردانی در دی ماه صورت گرفت و احتمال برگزاری تکمیل‌ظرفیت دانشگاه‌های سراسری کنکور 1400 در آذر یا دی امسال بسیار زیاد است.

تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی

 

با توجه به ورودی های نیم سال دوم در مقطع کاردانی به کارشناسی ناپیوسته و عدم برگزاری تکمیل ظرفیت در این مقطع در سالهای گذشته ، احتمال برگزاری تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی ناپیوسته در کنکور 1400 بسیار کم است.

تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی پیوسته

در دوسال گذشته اقدام سازمان سنجش برای پذیرش دانشجو به صورت بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی در ورودی های نیمسال دوم بسیار مورد توجه بوده است و با توجه به عدم اعلام زمان انتخاب رشته تکمیل ظرفیت تا به امروز احتمال پذیرش بدون کنکور دانشگاه های سراسری برای نیم سال دوم بدون برگزاری تکمیل ظرفیت بسیار زیاد است.

تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد

درست مثل کنکور کارشناسی ، مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه ها براساس رتبه و آزمون کنکور در سالهای گذشته حذف شده است و نیمه دوم سال دانشجویان براساس سوابق تحصیلی برای ورود به دانشگاه در رشته محل مورد نظر خود اقدام کردند.

تکمیل ظرفیت دکتری نا پیوسته

برای مقطع دکتری نا پیوسته تا به امروز هیچگونه تکمیل ظرفیتی برگزار نشده است و پیش بینی میشود داوطلبان آزمون دکتری امسال نیز از این شانس بی بهره باشند و برای پذیرش در کنکور سال آینده تلاش خود را بکنند.

مشاوره تخصصی انتخاب رشته و تکمیل ظرفیت کنکور سراسری

این روزها با وجود کنکور و اضطراب داوطلبان برای ساختن سرنوشت خود در کنکور ، درآمدزایی زیادی از مشاوره تخصصی برای کنکور میشود. برخی از این به اصطلاح مشاورین حتی مدرک تحصیلی معتبر و مرتبط یا حتی تجربه موفقیت در کنکور را نیز نداشته اند. اما در آموزشگاه و مرکز مشاوره تخصصی کنکور پرسا ، تمامی مشاورین با مدارک تحصیلی مرتبط ، تجربه و سابقه کار در زمینه کنکور میتوانند بهترین همراه شما در دوران پر اضطراب کنکور و انتخاب رشته باشند.

حتی اگر تا به امروز راه درست را نمیدانستید و فکر میکنید که در رقابت تنگاتنگ کنکور بازنده اید ، میتوانیم به شما این اطمینان را بدهیم که با کمک متخصصین آموزشگاه پرسا فرصت تکمیل ظرفیت دانشگاه‌های سراسری سال 1400 و تاثیر سوابق تحصیلی در پذیرش نیم سال دوم دانشگاه های سراسری برای شما به یک فرصت طلایی تبدیل خواهد شد. همین حالا با ما تماس بگیرید.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا