پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

معرفی رشته

رشته امنیت اقتصادی

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

در این مقاله رشته امنیت اقتصادی را معرفی خواهیم کرد. رشته امنیت اقتصادی جزو زیر مجموعه های کنکور ریاضی, تجربی و انسانی است و در دنیای امروزی طرفداران زیادی را پیدا کرده. در واقع امنیت اقتصادی موضوعی است که هر فرد در طول زندگی خود به آن فکر کرده و تصمیاتی بر اساس آن گرفته است.

این رشته کاربردی بطور تخصصی و علمی برقراری امنیت اقتصادی جامعه و کشور را آموزش می دهد. در ادامه بیش تر با شرایط تحصیلی این رشته آشنا خواهید شد. اگر برای انتخاب رشته و یا دوره تحصیلی خود به مشاوره نیاز داشتید با مشاوران تلفنی آکو در تماس باشید.

رشته امنیت اقتصادی

در ابتدا بیایید امنیت اقتصادی را تعریف کنیم. امنیت اقتصادی به معنای داشتن یک درآمد ثابت برای زندگی استاندارد در حال و در آینده می باشد. به واسطه امنیت اقتصادی می توانیم امنیت شغلی داشته و جریانات اقتصادیمان را برای آینده برنامه ریزی کنیم. و البته در کنار آن پس انداز نیز داشته باشیم. حالا که تعریف امنیت اقتصادی کمی برایمان واضح تر شد رشته امنیت اقتصادی در دانشگاه را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

6

رشته امنیت اقتصادی یکی از رشته هایی است که توسط دانشکده اطلاعات وابسته به وزارت اطلاعات ارائه می شود. متاسفانه این رشته تنها برای آقایان است و امکان تحصیل بانوان وجود ندارد. علاقمندان می توانند تا مقطع کارشناسی تحصیل کرده و بعد از آن در صورتی که مورد قبول وزارت اطلاعات واقع شدند و دارای صلاحیت علمی و گزینشی بودند در سازمان اطلاعات استخدام شوند.

اگر به رشته های مشابه امنیت افتصادی علاقه دارید, رشته امنیت اطلاعات نیز می تواند برایتان جالب باشد. همچنین لازم به ذکر این نکته است که دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی نیز یکی از دانشگاه های خوبی است که رشته های مشابه را ارائه می دهد. این دانشگاه نیز تحت نظارت وزارت اطلاعات می باشد.

توانایی های لازم برای مطالعه رشته امنیت اقتصاد

حفظ امنیت کشور مسئله ای است مهم و دانشجویان با توانایی ها و دانشی که دارند این رشته را مطالعه کرده و وارد بازار کار می شوند. یکی از توانایی هایی که خوب است داشته باشید مدیریت کردن پروژه های کوچک و بزرگ است. همچنین باید بتوانید مسائل را به درستی تحلیل کرده و مشکلات را بررسی و حل کنید. از مهم ترین کارها بررسی حملات سایبری است. با بررسی این حملات باید بتوانید در جهت رفع آن کمک کنید. در ادامه توانایی های بیش تری را بررسی می کنیم:

  • قادر به درک مباحث محرمانه باشید و متعهد به محرمانه نگه داشتن مسائل.
  • محصولات آزمایشی را به خوبی ارزیابی کنید.
  • برای مدیران و کاربران مستندات و گزارشات مختلفی را تهیه و ارسال کنید.
  • توانایی کار با سیسیتم های کامپیوتری و بررسی آن.
  • داشتن اعتماد به نفس و قدرت تصمیم گیری.
  • آگاهی و متعهد بودن به قوانین و استانداردهای امنیت اطلاعات.

رشته امنیت نرم یکی از رشته های ارائه شده در دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی است که در آن باید به برقراری امنیت نرم افزار ها پرداخت. برای مطالعه این رشته بر روی لینک آن کلیک کنید.

تحصیل در رشته امنیت اقتصادی

تنها راه انتخاب این رشته شرکت در آزمون و کسب نمره قبولی می باشد. همانطور که اشاره کردیم تنها آقایان می توانند به انتخاب رشته امنیت اقتصادی بپردازند. بعد از کسب نمره قبولی در آزمون کنکور, متقاضیان به دو مصاحبه دعوت خواهند شد.

4

مصاحبه اول مربوط به مسائلی مانند عقاید, فرهنگ و اعتقادات است و در مصاحبه دوم متقاضیان باید به سوالاتی که درباره خودشان و خانواده شان است پاسخ دهند. همچنین برای آن که سلامت جسمی و روانی افراد را بسنجند و از صحت آن اطمینان پیدا کنند, آزمون های مربوط به آن را از متقاضیان می گیرند.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته امنیت اقتصادی

هر یک از محصلانی که در حال انتخاب رشته هستند باید دانشگاه ها و ظرفیت آن ها را هم بررسی کنند. در این قسمت قصد داریم تا دانشگاه هایی که رشته امنیت اقتصادی را ارائه می دهند معرفی کرده و ظرفیت آن را هم مشخص کنیم.

نام دانشگاهمحل دانشگاهنوع پذیرشظرفیتنوع دوره
دانشگاه اطلاعات وابسته به وزارت اطلاعاتتهرانبا آزمون – نیمه متمرکز30روزانه

آینده شغلی رشته امنیت اقتصادی

رشته امنیت اقتصادی با توجه به نمودار رو به رشدی که دارد, بازار کار و آینده شغلی آن نیز در حال پیشرفت می باشد. افرادی که فارغ التحصیل این رشته هستند می توانند به عنوان متخصص در زمینه های شغلی مختلفی مشغول به کار شوند. در ادامه تعدای از مشاغل مربوط به این رشته را مشاهده می کنید:

  • سازمان های امنیتی و نظامی
  • شهرداری
  • سازمان حمل و نقل جاده ای
  • وزارت خانه ها

لازم به ذکر است که 4 نهاد اصلی وجود دارند که بطور مستقیم به امنیت اقتصادی مرتبط هستند. اولین این نهادها نهادهای مالی هستند. نهادهای مالی شامل بانک ها, بازار سرمایه و موسسات مالی می باشند.

دومین نهاد, نهادهای اداری مانند سازمان ها و ادارات دولتی و وزارتخانه ها می باشند. سومین نهاد, نهادهای قضایی می باشند. نهادهای قضایی شامل دادگستری و نیروی انتظامی است. آخرین نهاد نیز نهاد اجتماعی است که اتحادیه ها و اصناف, اتاق های بازرگانی, احزاب سیاسی, مجالس قانون گذاری را شامل می شود.

علاقمندان به رشته امنیت اقتصادی می توانند در هریک از نهادهای ذکر شده نیز طبق علاقه و گرایش خود مشغول به کار شوند.

مشاوره تحصیلی آکو

با معرفی رشته امنیت اقتصادی امیدواریم که اطلاعات خوبی از این رشته جذاب بدست آورده باشید. یکی از مزیت های این رشته داشتن شغلی با درآمد خوب و ثابت است. اگر می خواهید سایر رشته های پردرآمد را بشناسید بر روی لینک کلیک کنید.

همچنین می توانید در کانال تلگرامی مشاوره آکو عضو شوید و سوالات مشاوره ای خود را بپرسید و سایر سوالات افراد دیگر را نیز بخوانید.

رومینا

رومینا ابوالحسنی هستم عضو تیم تولید محتوای سایت آکو، امیدوار هستم که همیشه بتونم جواب سوالاتتون رو به بهترین شیوه ممکن بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا