پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

خبر

تغییر رتبه و تراز کنکور 1402 در روز های گذشته!

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

در پی بی نظمی هایی که در زمان اعلام نتایج کنکور و انتخاب رشته شاهد بودیم در یک اقدام عجیب، سازمان سنجش برای برخی از دانش آموزان پیامکی در خصوص تغییر رتبه و تراز کنکور 1402 داوطلبان ارسال کرده است و برخی دانش آموزان شاهد فاصله بیش از 50هزارتایی بین رتبه ملاک انتخاب رشته و رتبه تغییر یافته شان داشتند!

جالب است که برخی از این دانش آموزان حتی به تراز کنکور یا سوابق تحصیلی خود اعتراض هم نزده بودند و حالا این تغییر رتبه و تراز کنکور برایشان به معضلی تبدیل شده است که آیا در انتخاب رشته شان تغییری ایجاد میشود و اگر تراز یا رتبه شان بهتر شده باشد آیا میتوانند سال آینده با همین تراز و رتبه انتخاب رشته کنند؟(چون بهرحال اشتباه از سازمان سنجش بوده )

درباره تغییرات عجیب و غریب رتبه و تراز کنکوری های 1402 اطلاعات زیادی منتشر نشده است و انگار خود سازمان سنجش و وزارت آموزش و پرورش هم با این سکوت میخواهند فقط سریعتر قضیه کنکور 1402 ختم به خیر شود و اخبار و قوانین جدید کنکور 1403 ذهن دانش آموزان را به خود درگیر کند.

تصویر پیامک ارسالی سازمان سنجش درباره تغییر رتبه و تراز کنکور 1402 را در ادامه مشاهده میکنید:

تغییر تراز و رتبه کنکور 1402 بعد از گذشته یکماه از انتخاب رشته

تغییر رتبه و تراز کنکور 1402 یعنی هیچکس به حق خودش در کنکور نرسیده است!

به عنوان تیم مشاوره کنکور طبق نظر سنجی هایی که از بیش از 80 هزار داوطلب انجام دادیم، نتایج مختلفی درباره تغییر رتبه و تراز کنکور 1402 دریافت کردیم. بعضی ها میگفتن سهمیه مناطقمون عوض شده مثلا سهمیه ام منطقه 2 بوده و الان شده منطقه 1! چند نفر اعلام کردند که رتبه اشون بدتر شده و برخی هم گفتند مثلا من رتبه 60هزار منطقه 1 بودم شدم 14.000 منطقه 3! بعضی از بچه ها گفتند که توی صفحه شخصی سازمان سنجششون به آدرس my.sanjesh.org امکان انتخاب رشته مجدد براشون فراهم شده!!!!!!

واقعا یکی این سازمان سنجش رو بگیره که هم مارو گیج کرده و هم دانش آموز ها و داوطلبان پر از استرس هستند و خودش هم توی مخمصه اعلام نتایج افتاده!

اصلا این کار ها نه تنها به هدف تغییرات کنکور 1402(که افزایش عدالت آموزشی) بود نزدیکمون نکرد بلکه بیشتر از هرچیزی دانش آموزان رو از گرفتن نتیجه متناسب با تلاش هاشون از همیشه دورتر کرد. چرا؟

اصلا چیز سختی نیست! تراز کلا یعنی سنجش میزان پاسخگویی داوطلبان به سوالات کنکور به نسبت همه داوطلبان و وقتی تراز تغییر کند، آنهم باتوجه به تاثیر 40 درصدی و مستقیم تراز سوابق تحصیلی طبیعتا رتبه همان داوطلب و همه داوطلبان بالا و پایین میشود!

شاید با تراز جدید خیلی ها میتوانستند در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان قبول شوند و یا اصلا بتوانند شانس بهتری در رشته های برتر دانشگاه ها داشته باشند! اصلا شاید کسی میخواست از همان تابستان شروع به مطالعه مجدد برای کنکور 1403 کند که حالا با این شرایط و البته باتوجه به قوانین جدید کنکور خیلی غیممکن به نظر میرسد!!

آخرین اطلاعاتی که درباره تغییر رتبه و تراز کنکور 1402 در دسترس قرار گرفته است

علیرضا کریمیان مشاور رئیس کل سازمان سنجش درباره تغییر رتبه و تراز کنکور 1402 بعد از انتخاب رشته و یک هفته مانده به اعلام نتایج اعلام کرده است:

تغییراتی که اعمال شده است عموما مربوط به سهمیه های موثر در کنکور و یا تراز سوابق تحصیلی بوده است و در رتبه بندی دانش آموزان براساس آزمون اختصاصی کنکور مشکلی نداشتیم! به داوطلبانی که تغییرات قابل توجهی در رتبه آنها اعمال شده است مهلت انتخاب رشته مجدد نیز دادیم!

متن صریح صحبت های علیرضا کریمیان را درباره تغییر تراز کنکور 1402 در تصویر زیر مشاهده میکنید.

تغییر تراز و رتبه کنکور 1402 داوطلبان

برای مشاوره درباره پشت کنکور ماندن یا نماندن میتوانید با شماره 02633408944 تماس بگیرید و یا از طریق کانال تلگرام تیم مشاوره تحصیلی آکو برای رزرو اولین وقت مشاوره با ادمین های ما در ارتباط باشید.

تلگرام تیم مشاوره تحصیلی آکو

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا