پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

خبر

ثبت نام نظام وظیفه در کنکور ارشد 1401

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

مجله آکو از ثبت نام نظام وظیفه در کنکور ارشد 1401 گزارش می دهد. به گزارش مجله آکو و به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران یکی از شرایط اختصاصی ثبت نام داوطلبان مرد در کنکور ارشد ۱۴۰۱ وضعیت نظام وظیفه آن ها است. به این ترتیب متقاضیان مرد که قصد شرکت در آزمون مذکور را دارند باید قبل از هر چیزی از نظر نظام وظیفه مشکلی نداشته باشند تا بتوانند برای تحصیل و شرکت در کنکور اقدام کنند، به این منظور سازمان سنجش در فرم ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۱ از داوطلبان مرد می خواهد تا وضعیت نظام وظیفه خود را از طریق لیست کد نظام وظیفه که با توجه به شرایط هر داوطلب تعریف شده و در دفترچه ثبت نام کنکور درج شده مشخص نمایند.

داوطلبان مرد باید با آگاهی کامل از شرایط نظام وظیفه خود لیست کدهای نظام وظیفه مندرج در دفترچه مذکور را مطالعه و کد مربوطه را در فرم ثبت نام کنکور ارشد وارد نمایند. با توجه به اهمیت کد نظام وظیفه برای ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۱ برای داوطلبان مرد در این گزارش بر آن شدیم لیست کد نظام وظیفه برای ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۱ را در اختیار داوطلبان قرار دهیم.

در دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ این موضوع به شرح زیر امده است:

بر اساس اعلام رسمی سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی، متقاضی مرد لازم است به هنگام پذیرش در دانشگاه (قبولی قطعی و ثبت نام)، یکی از شرایط مشروحه زیر را از لحاظ وضعیت مشمولیت و مقررات وظیفه عمومی دارا باشند، و یکی از کدهای ۱۱ گانه  را در بند ۱۵ فرم تقاضانامه ثبت نام اینترنتی درج نمایند؛ در غیر اینصورت مجاز به ادامه تحصیل نخواهند بود.

لیست کدهای نظام وظیفه

در جدول زیر لیست کدهای نظام وظیفه برای ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۱ را مشاهده می کنید. داوطلبان مرد برای ثبت کد نظام وظیفه خود در فرم ثبت نام کنکور ارشد می بایست وضعیت تعریفی هر کد را مطالعه و بر این اساس کد مربوطه را در فرم ثبت نام مذکور درج نماید.

کد شرایط نظام وظیفه
01 دارا بودن کارت پایان خدمت هوشمند.
02 دارا بودن کارت معافیت دائم هوشمند (کفالت، پزشکی، ایثارگران و موارد خاص).
03 مشمولان فارغ التحصیل کارشناسی (در سنوات مجاز تحصیلی)، دارای برگ آماده به خدمت بدون غیبت، که زمان پذیرش و ثبت نام آنان در دانشگاه قبل از تاریخ اعزام به خدمت (مندرج در برگ اعزام) باشد.
04 دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی که تا تاریخ 31 شهریور سال 1401 در سنوات مجاز تحصیلی (برابر تبصره 1 و 2 و ماده 33 قانون وظیفه عمومی) فارغ التحصیل می شوند.
05 فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی که در سقف مجاز سنوات تحصیلی فارغ التحصیل شده و از تاریخ فراغت از تحصیل آنها تا زمان پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد، بیش از 1 سال سپری نشده و وارد غیبت نشده باشند.
06 کارکنان متعهد خدمت در سازمان ها و یا وزارتخخانه ها با ارائه گواهی اشتغال به خدمت و موافقت بالاترین مقام اجرایی سازمان مربوط برای ادامه تحصیل.
07 کارکنان پایور شاغل در نیروهای مسلح با ارائه گواهی اشتغال به خدمت و موافقت سازمان مربوط برای ادامه تحصیل.
08 طلاب علوم دینی دارنده مدرک کارشناسی و دارای معافیت تحصیلی حوزه.
09 مشمولان دارای برگه معافیت موقت هولوگرام دار بدون غیبت در مدت اعتبار آن.
10 کارکنان وظیفه فارغ التحصیل مقطع کارشناسی بدون غیبت اولیه و به شرط داشتن سایر شرایط استفاده از معافیت تحصیلی.
11 دانشجویان انصرافی دانشگاه ها در صورتیکه در سقف مجاز سنوات تحصیلی اولیه (موضوع تبصره 1 ماده 33 قانون وظیفه عمومی)، انصراف از تحصیل داده و همچنین از تاریخ انصراف آنان در دانشگاه و رشته قبلی تا زمان پذیرش در دانشگاه و رشته جدید، بیش از یکسال سپری نشده باشد. مضافا مشروط به اینکه از تاریخ 22 آبان سال 1390 به بعد، از امتیاز 1 بار انصراف استفاده نکرده باشند.
ثبت نام نظام وظیفه در کنکور ارشد 1401

تیم مشاوره تحصیلی مهندس حاج کرم

در خبر ثبت نام نظام وظیفه در کنکور ارشد 1401 سعی کردیم دید جامع و کاملی از این خبر را ارائه دهیم. اگر قبولی در کنکور و بهترین دانشگاه‌های کشور هدف شماست و می‌خواهید با ورود به دانشگاهی معتبر و انتخاب رشته‌ای مناسب آینده شغلی خود را به بهترین شکل بسازید، تیم مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی آکو به مدیریت مهندس حاج کرم در کنار شما خواهد بود. ما به شما کمک می‌کنیم تا در مهم‌ترین سال زندگی‌تان، بهترین خود را اجرا کنید و عالی‌ترین نتیجه را بگیرید. شما می‌توانید برای ارتباط با برترین مشاوران کشور با شماره 02633408944 ارتباط برقرار کنید. تیم مشاوره تحصیلی مهندس حاج کرم اینجا حضور دارند تا پاسخگوی سؤالات شما باشند. همچنین می‌توانید سؤالات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

سهیل حاج کرم

برنامه ریزی و مشاور تحصیلی یک هنره! من سهیل حاج کرم همیشه و همه جام میگم و گفتم: که من یک مشاور تحصیلی ام نه یک مشاور جذب!!!

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. درود
    خیر مشکلی ندارید فقط باید هماهنگ کنید روز کنکور بتونید شرکت بکنید
    طبق قانون شما هر حظه که قبول بشید می تونید برید دانشگاه و مشکلی برای ثبت نام ندارید
    اگر وسط خدمت هم نیاز باشه ترک بکنید و به دانشگاه برید سربازی تون متوقف و بعد از دانشگاه می تونید ادامه سربازیتون رو انجام بدید

  2. من الان سرباز هستم و 1402/3/1 خدمتم تموم میشه، آیا برای کنکور ارشد 1402 مشکلی دارم
    نیازی به ایست خدمت دارم یا چون قبل از سال تحصیلی جدید خدمتم تموم میشه، باید هنگام ثبت نام کارت پایان خدمت ارائه کنم؟
    چه کدی رو باید انتخاب کنم

    1. با سلام
      من در تیر ماه ۱۴۰۱ فارغ از تحصیل شدم و تا تیر ۱۴۰۲ وقت دارم. ولی نتایج نهایی کنکور در شهریور ۱۴۰۲ میاد.
      دفترچه سربازی هم نگرفتم هنوز.
      من باید کد ۰۳ رو بزنم یا ۰۵ ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا