پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

خبر

حذف دروس عمومی کنکور سال 1402

تغییرات کنکور

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

دروس عمومی تا سال 1401 سهم عمده ای در کنکور سراسری داشته اند و یک دفترچه جداگانه را به خود اختصاص می داد و همچنین درصد بسیار بالایی را به خود نیز اختصاص می داد، دروس عمومی در هر 5 گروه آزمایشی (ریاضی – فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی، هر و زبان) وجود داشته و درصد بالایی را نیز به خود اختصاص می داد، در ادامه با مرکز مشاوره تخصصی آکو همراه باشید تا از تغییرات کنکور 1402 و حذف دروس عمومی کنکور مطلع شوید.

از سال 1402 تمام سهم کنکور به دروس اختصاصی می رسد و دروس عمومی که از درس های (ادبیات فارسی، عربی، معارف، زبان انگلیسی) تشکیل می شد کاملا حذف شده و داوطلبان کنکور دیگر نیازی به مطالعه دروس عمومی ندارند.

حذف دروس عمومی کنکور

دروس عمومی کنکور زمان زیادی از داوطلبان برای مطالعه می گرفت و همین طور در رتبه داوطلبان نیز تاثیر بسیاری داشت و همین طور در کنکور سال 1401 دارد، اما از سال 1402 داوطلبان کنکور می توانند تمام زمان خود را تنها به دروس اختصاصی، اختصاص دهند.

این موضوع باعث شده که از این پس کنکور سراسری در هر سال دو بار برگزار می شود، این موضوع باعث می شود داوطلبان برای قبولی در کنکور سراسری شانس بیشتری داشته باشند، همچنین داوطلبان کنکور باشد توجه داشته باشند که می توانند با تسلط بر روی دروس اختصاصی و تلاش زیاد به هدف خود برسند.

[aparat id=’O1hVa’]

همچنین از سال 1402 تاثیر کنکور تنها 60 درصد می باشد و تاثیر معدل در کنکور 40 درصد می باشد، این 40 درصد مانند سال های گذشته نیست و تاثیر آن ها کاملا قطعی می باشد یعنی چه تاثیر منفی بر روی رتبه چه تاثیر مثبت هر دو لحاظ می شود و داوطلبان می بایستی برای پذیرفته شدن در کنکور به امتحانات و تاثیر معدل خود نیز توجه داشته باشند.

این طور که مشخص است از سال 1402 تغییرات بسیاری بر روی نحوه برگزاری کنکور سراسری اعمال می شود، بنابراین با توجه به تغییرات کنکور 1402 داوطلبان کنکور 1402 اخبار تغییراتی که از سال 1402 بر روی برگزاری کنکور اعمال می شود را دنبال کنند تا بتوانند با توجه به این تغییرات برنامه ریزی مطالعه سالانه خود را انجام دهند.

البته در پایان این دوره با توجه به طرح جدید مجلس شورای اسلامی درباره ی تغییرات کنکور 1403 امکان برگشت دروس عمومی در کنکور 1403 وجود دارد. تغییرات احتمالی کنکور 1403 را حتماً بخوانید.

اینستاگرام مرکز مشاوره تخصصی آکو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا