پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

خبر

انتخاب رشته مدال آوران المپیاد

ظرفیت و انتخاب رشته المپیادی ها در دانشگاه چه تغییری می کند؟

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

مدال اوران المپیاد کشوری خواستار افزایش ظرفیت دانشگاه ها برای این افراد هستند، الهام یاوری رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) در یک گزارش اعلام داشته است که سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان هر سال 2 آزمون با 130 هزار داوطلب برگزار می کند، در ادامه این مقاله با مرکز مشاوره تخصصی آکو همراه باشید تا در جریان انتخاب رشته مدال آوران المپیاد قرار بگیرید.

انتخاب رشته مدال آوران المپیاد

کبگانیان در رابطه با مدال آوران المپیاد کشوری می گوید که افرادی که در این المپیاد ها مدال طلا کسب می کنند و می توانند بدون کنکور به دانشگاه راه یابند در برخی موارد رشته ای را انتخاب می کنند که شاید هیچ ارتباطی با رشته ای که در آن مدال آورده باشد نداشته باشد.

برای مثال پیش آمده که فردی در المپیاد ریاضی مدال طلا کسب نموده است اما برای انتخاب رشته دانشگاهی خود رشته پزشکی را انتخاب نموده است که هیچ ارتباطی به درسی که در آن مدال آورده اند ندارد.

اما برخی داوطلبانی که در این دروس مدال آورده اند بر این باورند که دید وسیعی در دروس مختلف دارند و تنها در یک درس نیست که استعداد دارند، ان ها می توانند در هر رشته و دانشگاهی که می خواهند درس بخوانند، حق این داوطلبان است که با سطح بالایی که دارند در یکی از دانشگاه های برتر کشور تحصیل کنند و رشته مورد علاقه خود را نیز انتخاب نمایند.

بسیاری از داوطلبانی که در المپیاد کشوری مدال نقره و برنز آورده اند خواستار افزایش ظرفیت و سهمیه خود رد ازمون سراسری و دانشگاه ها شده اند، از طرف دیگر منصور کبگانیان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز معتقد است که باید تدبیری اندیشیده شود تا داوطلبانی که در المیپاد کشوری مدال آور هستند تنها بتوانند رشته هایی را انتخاب کنند که با رشته مدال آور آن ها همسو باشد.

در رابطه با افزایش ظرفیت و رشته انتخابی المپیادی ها مسوولان در حال پیگیری هستند.

اینستاگرام مرکز انتخاب رشته تخصصی اکو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا