پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مقالات آموزشی و مشاوره ای

دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات یک دانشگاه غیردولتی در تهران است که برترین و بزرگ‌ترین واحد دانشگاه آزاد اسلامی می‌باشد. این دانشگاه پشتیبان واحدهای بین‌الملل و خارج از کشور مانند واحد امارات می‌باشد. در این دانشگاه مراکز مختلف تحقیقاتی و آزمایشگاهی قرار گرفته و اکثر رشته‌های آموزشی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی اشد و دکتری تخصصی و حرفه‌ای به دانشجویان ارائه می‌گردد. این واحد دانشگاهی بیشتر بر مقاطع تحصیلی تکمیلی تمرکز می‌کند. تعداد زیادی از استادان دانشگاهی در این دانشگاه تحصیل کرده‌اند. بزرگ‌ترین کتابخانه دانشگاهی ایران در این دانشگاه قرار گرفته که بیش از یک میلیون کتاب دارد. همهٔ مراحل آموزشی و تحقیقاتی در دانشگاه علوم و تحقیقات با آخرین مصوبات و شاخصه‌های آموزشی شورای عالی برنامه ریزی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطابقت دارد. از جمله دستاوردهای این دانشگاه ثبت چند اختراع توسط دانشجویان این واحد مانند بانک ژن جهانی می‌باشد.

معرفی دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات

در سال ۱۳۶۱ دانشگاه آزاد اسلامی با دستور آیت‌الله رفسنجانی و با حمایت‌های آیت‌الله خمینی تأسیس گردید. دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات در سال ۱۳۶۳ و بعد چند سال از تأسیس اولین دانشگاه آزاد تأسیس شد و فعالیت خود را پذیرش ۲۵۰ دانشجو در رشته‌های گوناگون علوم‌انسانی، فنی – مهندسی، علوم پایه و کشاورزی آغاز نمود. این دانشگاه بعد چند سال فعالیت به‌صورت چشمگیری توسعه یافت و در حال حاضر ۱۲ دانشکده اختصاصی، ۲۷ مرکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی و ۹۶ گروه درسی تخصصی دارد.

آدرس دانشگاه علوم تحقیقات تهران

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دانشجویان آدرس و موقعیت جغرافیایی دانشگاه است. دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات تهران در یکی از بهترین نقاط تهران قرار گرفته و رفت‌وآمد به این دانشگاه از نقاط مختلف تهران امکان‌پذیر است. این دانشگاه در شمال غربی شهر تهران، در انتهای بزرگراه ستاری شمال بلوار حصارک در کنار سازمان مرکزی دانشگاه آزاد قرار دارد. این دانشگاه از نقاط مختلف کشور دانشجو جذب می‌کند و دانشجویان از شهرهای دیگر و از پایانه آزادی، آرژانتین و ترمینال جنوب می‌توانند با استفاده از مترو و وسایل نقلیه دیگر به دانشگاه رفت‌وآمد کنند.

رنکینگ دانشگاه علوم تحقیقات

رتبه و جایگاه علمی دانشگاه علوم تحقیقات در مقایسه با دانشگاه‌های سراسر ایران و جهان بسیار بالاست و همین موضوع باعث افزایش استقبال دانشجویان برای ادامه تحصیل در این دانشگاه می‌باشد. طبق بررسی‌های انجام شده تابه‌حال ۲۹۲۶۸ مقاله علمی را به چاپ رسانده است. از میان این مقالات ۴۴۵۲ مقاله جز مقالات ژورنالی و ۲۴۸۱۶ جز مقالات کنفرانسی می‌باشد. به دلیل حمایت‌ها و راهنمایی‌های اساتید برتر این دانشگاه صاحب‌امتیاز و ناشر ۳۹ مجله تخصصی است. علاوه بر این مقالات، این دانشگاه ۱۸۸۳۴ مقاله معتبر در سطح بین‌المللی منتشر کرده است. باتوجه‌به نکات گفته شده، بر اساس نتایج رتبه‌بندی دانشگاه‌ها در سال ۲۰۲۰ میلادی، ۳۶ دانشگاه برتر از ایران از جمله دانشگاه آزاد علوم تحقیقات به‌عنوان یکی از این ۳۶ دانشگاه برتر ثبت شد. رنکینگ این دانشگاه در رتبه جهانی دانشگاه‌های کشور ۶۱۱ می‌باشد. در نظام رتبه‌بندی Scimago رتبه این دانشگاه رتبه 548 و در نظام رتبه‌بندی Webometrics رتبه دانشگاه 1448 و طبق رتبه‌بندی SciVision رتبه 938 و در نظام رتبه‌بندی Leiden رتبه 682 را به خود اختصاص داده است. رتبه دانشگاه علوم تحقیقات از نظر تولید علم در بین کلیه دانشگاه‌های دولتی و آزاد کشور رتبه 1 است. در نظام رتبه‌بندی Scimago رتبه این دانشگاه رتبه 548 و طبق نظام رتبه‌بندی Webometrics رتبه دانشگاه 1448 و طبق رتبه‌بندی SciVision رتبه 938 و طبق نظام رتبه‌بندی Leiden رتبه 682 را به خود اختصاص داده است. رتبه دانشگاه علوم تحقیقات از نظر تولید علم در بین کلیه دانشگاه‌های دولتی و آزاد کشور رتبه 1 است.

دانشکده های رشته علوم و تحقیقات

در ادامه مقاله معرفی دانشگاه علوم و تحقیقات به شرح دانشکده ها و رشته های این دانشگاه می پردازیم.

  • دانشکده فنی و مهندسی
  • دانشکده مکانیک، برق و کامپیوتر
  • دانشکده مهندسی نفت، شیمی و پلیمر
  • دانشکده ادبیات، علوم‌انسانی و اجتماعی
  • دانشکده علوم کشاورزی و صنایع غذایی
  • دانشکده منابع طبیعی و محیط‌زیست
  • دانشکده علوم و فناوری‌های همگرا (علوم پایه)
  • دانشکده علوم تخصصی دامپزشکی
  • دانشکده علوم و فناوری‌های پزشکی
  • دانشکده عمران
  • دانشکده مدیریت و اقتصاد
  • دانشکده حقوق، الهیات و علوم سیاسی
  • دانشکده معماری و هنر

دانشگاه آزاد علوم تحقیقات مراکز گوناگون تحقیقاتی و آزمایشگاهی دارد و در ۵۰۲ رشته شامل ۱۷۲ رشته دکتری، ۲۰۶ رشته کارشناسی ارشد، ۲۶ رشته کارشناسی و یک‌رشته دکتری حرفه‌ای (دکتری حرفه‌ای دامپزشکی عمومی) دانشجو می‌پذیرد. تمام رشته‌های این دانشگاه و گرایش های آن‌ها مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌باشد.

ساختمان های علوم تحقیقات

۱- علوم‌انسانی ۲- علوم پایه ۳- فنی مهندسی ۴- مدیریت و اقتصاد ۵- مجتمع آزمایشگاهی رازی ۶- مرکز تحقیقات فیزیک پلاسما ۷- ابن‌سینا بلوک A ۸- ابن‌سینا بلوک B ۹- ابن‌سینا بلوک c ۱۰- کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد (ساختمان دکتر حسن حبیبی) ۱۱- مجموعه ورزشی فتح ۱۲- پارکینگ طبقاتی ۱۳- مرکز شیخ بهایی ۱۴- بلوک آموزشی یک ۱۵- بلوک آموزشی دو ۱۶- هتل فرهیختگان ۱۷- بیمارستان فرهیختگان

ساختمان های در حال ساخت:

  • علوم‌انسانی دو
  • بلوک آموزشی سه
  • بلوک آموزشی چهار

پذیرش در دانشگاه علوم تحقیقات

دانشگاه علوم تحقیقات از طریق کنکور و بدون کنکور یعنی بر اساس سوابق تحصیلی اقدام به جذب دانشجو می‌کند. تمام دانشجویان مقطع کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته می‌توانند در رشته تحصیلی آخرین مقطع تحصیلی خود ادامه تحصیل بدهند. به همین دلیل باید تمام مدارک لازم را مانند ریز نمرات آخرین مدرک تحصیلی، آخرین مدرک تحصیلی، عکس پرسنلی، تصویر شناسنامه و کارت ملی را در سایت آپلود کنند و اگر پذیرفته شوند با آن‌ها تماس می‌گیرند. شرایط قبولی در دانشگاه آزاد علوم تحقیقات با تمام دانشگاه‌های آزاد کشور کمی تفاوت دارد. این دانشگاه به دلیل جایگاه علمی خوبی که دارد، دانشجویان را با رتبه‌های خوب جذب می‌کند.

امکانات دانشگاه علوم تحقیقات

از بهترین امکانات دانشگاه علوم تحقیقات کتابخانه‌ای مجهز است که ۱۵۷ هزار کتاب دارد و امکان مطالعه بهترین کتاب‌ها را به دانشجویان می‌دهد. مجموعه ورزشی فتح در واحد علوم تحقیقات شرایط فعالیت برای تقریباً ۳۰ رشته ورزشی را برای دانشجویان فراهم کرده است. این مجموعه مسابقات مختلف را با فضایی پرشور و بانشاط برای علاقه‌مندان ورزشی فراهم می‌کند. در این مجموعه سالن ورزشی برای برگزاری مسابقات والیبال، هندبال، فوتسال و بسکتبال، سالن‌های بدنسازی، کشتی، رزمی وزنه‌برداری، تیراندازی، زمین اسکواش، استخر، سونا و جکوزی قرار دارد. مرکز تحقیقات فیزیک پلاسما نیز از دیگر امکانات این دانشگاه است. مرکز تحقیقات فیزیک پلاسما یکی از دو مرکز تحقیقاتی در زمینه گداخت هسته‌ای در ایران می‌باشد. مهم‌ترین تجهیزات آزمایشگاهی این مرکز عبارت‌اند از:

  • توکاماک IR-T۱
  • دستگاه کاشت یونی
  • اسپکترومتری جرمی یون ثانویه SIMS
  • دستگاه میکروسکوپ پروب روبشی SPM
  • اسپکتروفوتومتری
  • میکروسکوپ نوری – آنالیز تصویری
  • آزمایشگاه تفنگ الکترونی
  • آزمایشگاه کندو پاش

خوابگاه دانشگاه علوم تحقیقات

دانشجویان زیادی از سراسر کشور برای تحصیل در دانشگاه علوم تحقیقات به تهران می‌آیند به همین دلیل خوابگاه‌های خودگردان مجزا برای دانشجویان تأسیس شده است. دانشجویان در مقاطع تحصیلی مختلف می‌توانند قبل از شروع ترم تحصیلی اقدام به رزرو خوابگاه کنند. خوابگاه‌هایی که زیر نظر دانشگاه علوم تحقیقات هستند عبارت‌اند از:

  • خوابگاه اندیشه
  • خوابگاه خانه خورشید
  • خوابگاه پروین اعتصامی
  • خوابگاه انقلاب

سیستم تغذیه دانشگاه علوم تحقیقات

دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد علوم تحقیقات می‌توانند هر روز غذای موردعلاقهٔ خود را از طریق اتوماسیون تغذیه رزرو کنند. برای این کار باید چند روز قبل از خریدن ژتون غذا، از طریق اتوماسیون اعتبار خود را افزایش بدهند. این موضوع برای دانشجویانی که بومی نیستند و فرصت کافی برای آماده‌کردن غذا ندارند بسیار مناسب است.

تیم مشاوره تحصیلی مهندس حاج کرم

در مقاله معرفی دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات تهران سعی کردیم دید جامع و کاملی از این موضوع را ارائه دهیم. اگر قبولی در کنکور و بهترین دانشگاه‌های کشور هدف شماست و می‌خواهید با ورود به دانشگاهی معتبر و انتخاب رشته‌ای مناسب آینده شغلی خود را به بهترین شکل بسازید، تیم مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی آکو به مدیریت مهندس حاج کرم در کنار شما خواهد بود. ما به شما کمک می‌کنیم تا در مهم‌ترین سال زندگی‌تان، بهترین خود را اجرا کنید و عالی‌ترین نتیجه را بگیرید. شما می‌توانید برای ارتباط با برترین مشاوران کشور با شماره 02633408944 ارتباط برقرار کنید. تیم مشاوره تحصیلی مهندس حاج کرم اینجا حضور دارند تا پاسخگوی سؤالات شما باشند. همچنین می‌توانید سؤالات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید..

نرگس

نرگس لک هستم مشاور گروه مشاوره تحصیلی آکو رکن اول موفقیت رو تلاش و استمرار می دونم ما توی آکو سعی میکنیم راه بهینه رو بهتون نشون بدیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا