پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور من

معرفی دانشگاه سراسری زنجان

دانشگاه سراسری زنجان

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

زنجان یکی از شهر های نسبتا بزرگ ایران به شمار می رود، که به( اسم دانشگاه خمسه) هم شناخته شده است. دراین شهر بدلیل وجود تعداد جمعیت داوطلبان در گروه های آموزشی مختلف دانشگاه های متعددی بنا شده اند. دانشگاه سراسری زنجان یکی از معتبر ترین ها و قدیمی ترین دانشگاه ها می باشد که در سال 1353 تاسیس شده است. دانشگاه زنجان دارای تعدادی دانشکده است که هر دانشکده شامل زیر گروه های متفاوتی می باشد. در ادامه درباره رشته های متعدد دانشگاه سراسری زنجان بیشتر صحبت خواهیم کرد. سعی کردیم با یکی از دانشجویان دانشگاه زنجان درباره شرایط تحصیل و آدرس و امکانات خوابگاه در این دانشگاه نیز صحبت کنیم. مرکز مشاوره تخصصی انتخاب رشته کنکور آکو کرج همراه شماست.

  دانشگاه سراسری زنجان یک دانشگاه با کیفیت

دانشگاه زنجان دومین دانشگاه وسیع ایران شناخته شده که بر اساس اطلاعات بدست آمده دانشگاه اصفهان از نظر وسعت در جایگاه اول قرار گرفته و نسبت به دانشگاه رنجان برتری دارد. دانشگاه زنجان دارای فضای سبز فوق العاده می باشد، که به هنگام ورود به دانشگاه وجود درختان سرسبز به چشم خواهد خورد و همین زیبایی ها باعث شد رتبه 48 جهانی را در سال 2019 به عنوان سرسبزترین دانشگاه ایران کسب کند.در ادامه با برترین مرکز مشاوره تخصصی انتخاب رشته کنکور اکو همراه باشید.

مشاوره تخصصی انتخاب رشته کنکور آکو درباره دانشگاه سراسری زنجان میگوید

دانشکده و امکانات دانشگاه سراسری زنجان

  • دانشکده کشاورزی
  • دانشکده مهندسی
  • دانشکده علوم
  • دانشکده علوم انسانی
  • پردیس سهروردی

دانشکده کشاورزی: از سال تحصیلی 1354-1355 فعالیت خود را شروع کرد. که در هر مقطع تحصیلی اعم از کارشناسی،کارشناسی ارشد،دکتری دارای گرایش های زیادی می باشد که دانشجو ها در حال تحصیل می باشند.

رشته های دانشکده کشاورزی دانشگاه زنجان : خاک‌شناسی/باغبانی/مهندسی آب/زراعت و اصلاح نباتات/علوم دامی/آموزش و ترویج کشاورزی/گیاه پزشکی/صنایع غذایی

دانشکده مهندسی: از سال تحصیلی 1365-1366 فعالیت خود را شروع کرد.این دانشکده هم تمامی مقطع را دارا است.

رشته های دانشکده مهندسی دانشگاه زنجان: مهندسی برق/مهندسی مکانیک/مهندسی کامپیوتر/مهندسی عمران/مهندسی نقشه‌برداری/مهندسی معدن/مهندسی شیمی/مهندسی مواد/معماری/نقاشی

دانشکده علوم: سال تحصیلی 1370-1369 در دانشگاه زنجان آغاز فعالیت کرد

گرایش های این دانشکده: شیمی/فیزیک/ریاضی/زمین‌شناسی/زیست‌شناسی/آمارمحیط زیست

دانشکده علوم انسانی: سال تحصیلی 1370-1371 در دانشگاه زنجان آغاز فعالیت کرد

رشته های دانشکده علوم انسانی دانشگاه سراسری زنجان: روانشناسی / زبان و ادبیات فارسی/تربیت بدنی/جغرافیا و ژئوماتیک/مترجمی زبان انگلیسی/الهیات، تاریخ و تمدن ملل اسلامی/حسابداری/معارف اسلامی/مدیریت بازرگانی/مدیریت صنعتی/راهنمایی و مشاوره/حقوق/علوم اقتصادی

دانشکده پردیس سهروردی دانشگاه زنجان: از دانشکده های می باشد که تازه به دانشگاه اضافه شده است. که این اضافه شدن بر اساس موافقت سازمان سنجش بود به همین سبب  در ترم دوم (نیمسال دوم) سال تحصیلی 93-92 این اتفاق می افتد.

معرفی رشته ها و امکانات و خوابگاه دانشگاه سراسری زنجان در مرکز مشاوره تخصصی انتخاب رشته کنکور آکو کرج

خوابگاه دانشگاه سراسری زنجان

محیط دانشگاه زنجان دارای طبیعتی فوق العاده می باشد. در نزدیکی ساختمان مرکزی خابگاه خواهران قرار دارد که در مجتمع های مسکونی مانند هستند و چندین ساختمان به اسم های (فاطمیه 1 ، فاطمیه 2، شهید بابازاده،ورقایی و..) دارد که در هر ساختمان اتاق های جدا شده از هم قرار گرفتند که جمعیت هر اتاق 4-5 نفر می باشد ، که هر اتاق دارای تخت ها دو طبقه ، میز ناهار خوری،کمد دیواری برای هر دانشجو،یخچال می باشد.

بیرون از اتاق ها در انتهای هر سالن سرویس بهداشتی قرار گرفته است و حمام هم در طبقه ی پایین هر خوابگاه تعدادی موجود است.در ورودی هر خوابگاه بوفه ای برای خرید دانشجوها قرار گرفته است و هر مجتمع دارای امکانات ورزشی است.ساعت ورود و خروج برای خواهران از 30-6 الی 30-21 و برای برادران از ساعت 30-6 الی 30-23 می باشد که با ثبت کارت دانشجویی مشخص میشود.

خوابگاه دانشگاه سراسری زنجان

رفت و آمد به دانشگاه زنجان برای دانشجویان

برای رفت و امد افراد بومی و غیر بومی از میدان استقلال در زنجان تا محوطه دانشگاه اتوبوس هایی قرار گرفته اند که طبق زمان بندی های مشخص شده دانشجو میتواند ازشون استفاده بهینه کند به صورت رایگان،اما خارج از اون تایم های مشخص شده امکان استفاده به صورت رایگان وجود ندارد

دارای سالن های ورزشی با مساحتی بزرگ است که در هر سالن  انواع ورزش ها به صورت رایگان آموزش داده میشود و در مسابقات موجود الخصوص مسابقات المپیاد از دانشجو ها بهره گرفته میشود.و به بازیکنایی که رتبه ای در مسابقات بدست می اورند هدیه ای ویژه تعلق میگیرد.

دارای کتابخانه مرکزی می باشد که تمامی دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه با داشتن کارت دانشجویی امکان ورود به کتابخانه را دارند و حتی می توانند به صورت امانت کتاب هایی را  در یک بازه زمانی مشخص تحویل گرفته و مطالعه کنند.

دارای سلف غذا خوری می باشد که در هر وعده تنوع غذایی موجوده و برای شارژ کردن کارت مبلغی ما بین 3 الی 500/3 تومان باید واریز کرد.

آدرس دانشگاه سراسری زنجان

ادرس دقیق دانشگاه زنجان : زنجان،بلوار دانشگاه،کیلومتر 6 جاده تبریز،دانشگاه زنجان

راه های دسترسی به دانشگاه: برای افراد بومی از میدان استقلال تا دانشگاه اتوبوس رایگان قرار دارد و افراد غیر بومی هم از طریق قطار یا هواپیما یا ماشین سواری امکان رفت و امد دارند و از خود شهر هم با استفاده از تاکسی های دربست امکان رفت و امد وجود دارد.

هزینه ی قطار یک طرفه 45 هزار تومان – تاکسی دربست از میدان ایستگاه قطار تا میدان استقلال 25 هزارتومان – هزینه هواپیما هم چیزی بین 500 الی 600 تومان می باشد

کد پستی: 38791-45371

لوکیشن دانشگاه سراسری زنجان

وبسایت تخصصی دانشگاه سراسری زنجان

رتبه‌ علمی ملی و بین المللی دانشگاه زنجان

درباره رتبه بندی دانشگاه های ایران و جایگاه دانشگاه زنجان تا کنون اطلاعات دقیقی در دسترس نمی باشد و متناسب با اطلاعاتی که در سایت های دیگر موجود هست دانشگاه زنجان در بازه ی رتبه بندی 20 الی 30 در بین دانشگاه های سراسری ایران قرار دارد. بالاتر از آن دانشگاه های تهران،امیر کبیر ، علوم پزشکی در رتبه های اول تا سوم قرار دارند.

از نظر دیپلماسی علمی ، مرجعیت علمی،معیار جنسیتی، معیار دسترسی آزاد دانشگاه زنجان در بازه ی رتبه ای 31-34 ایران قرار گرفته است. همینطور از نظر مقالات علمی حرف اول ما بین دانشگاه ها میزند و با داشتن تعداد زیادی مقالات علمی ثبت شده یک دانشگاهی کاملا علمی نام گرفته.

به همین دلایل در رشته های مختلف و تاپ کارشناسی حداکثر رتبه قبولی در شیفت روزانه دانشگاه سراسری زنجان زیر 2500 می باشد. در صورتی که دانشگاه زنجان علاوه بر شیفت روزانه، دوره تحصیل شبانه، پردیس خود گردان هم دارد که رتبه کنکور را میتواند تقریبا 1000 تا 2000 رتبه کمتر کند.

رتبه علمی دانشگاه سراسری زنجان

رتبه علمی اساتید دانشگاه زنجان

اساتید دانشگاه زنجان از به نام ترین اساتید هستند که اکثریت اساتید پروازی شهر های تهران اصفهان شیراز می باشند. تعدادی از سرشناس ترین اساتید دانشگاه سراسری زنجان عبارت اند از:

  • علیرضا خان تیموری: استاد یار، رشته های دانشکده مهندسی/کامپیوتر
  • مرتضی معینی:استادیار،رشته های دانشکده مهندسی/عمران
  • جعفر غضنفریان:دانشیار،رشته های دانشکده مهندسی/مکانیک
  • فاطمه شهریاری:دانشیار،رشته های دانشکده کشاورزی/گیاهپزشکی

کیفیت و شیوه آموزش اساتید در دانشگاه زنجان

با توجه به شرایط موجود کلاس ها در مقاطع کارشناسی ورودی 1400 تا اطلاع ثانوی به صورت انلاین (ال ام اس )برگزار میشود و مابقی رشته ها و ورودی ها مطابق با جدول زمانبندی ارسالی از دانشگاه به صورت حضوری برگزار میشود.هر استاد روش های تدریس متفاوت و منحصر به فرد خودش را دارد. بسیاری از اساتید سخت گیر هستند و برخلاف چیزی که درس میدهند امتحانات خود را برگزار میکنند. اما در مقابل هم اساتیدی حضور دارند که امتحانات مناسبی را از دانشجویان میگیرند.

مشاوره تخصصی انتخاب رشته کنکور آکو کرج همراه داوطلبان برای انتخاب بهترین دانشگاه و رشته برای همه داوطلبان کنکور ریاضی و تجربی و انسانی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا