پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور من

دانشگاه های علوم دریایی ایران

دانشگاه های علوم دریایی

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

در ابتدا ما معرفی کوتاهی در رابطه با رشته علوم دریایی  ارائه می دهیم و پس از آن به معرفی دانشگاه های علوم دریایی می پردازیم. در شمال و جنوب کشور ما دو دریا وجود دارد و شرایط آب و هوایی این مناطق به شکلی می باشد که می توان از این دریاها و امکانات آن ها به نفع کشور بهره برد، حال برای استفاده از این امکانات و حفظ این سرمایه ارزشمند کشور عزیزمان نیازمند تربیت نیروهای دریایی زبده و توانایی می باشد که بتوانند در این راستا تلاش کنند. مرکز انتخاب رشته تخصصی آکو در ادامه شما را با دانشگاه های علوم دریایی ایران آشنا می کند.

دانشگاه های علوم دریایی ایران

حال باید توجه داشت قبولی برای تحصیل در این رشته ها و دانشگاه ها کار راحتی نیست و توانمندی بسیاری هم از لحاظ جسمانی هم توانمندی های علمی می طلبد، پذیرفته شدن در این رشته ها با شرکت در آزمون سراسری و پس از آن گذراندن مصاحبه و آزمایش ها تست های لازم امکان پذیر است، همچنین افرادی که این شغل را انتخاب می کنند باید در نظر داشته باند که شغل آن ها به شکلی می باشد که ممکن است ماه ها خانواده خود را نبینند و روی آب باشند.

دانشگاه های علوم دریایی ایران

در ایران چند دانشگاه مختص رشته های علوم دریایی برای افرادی که علاقمند به این رشته ها می باشند اختصاص داده شده است، افرادی که در این دانشگاه ها تحصیل می کنند کمک هزینه تحصیل دریافت می کنند و تمام دوران تحصیل آن ها رایگان می باشد، نیروهایی که از این دانشگاه ها فارغ التحیل می شوند به دلیل سطح علمی بسیار بالای اساتید این دانشگاه از شرایط بسیار خوبی برخوردار خواهند شد. در حال حاضر در ایران امکان تحصیل در هر سه مقطع تحصیلی این نوع رشته ها وجود دارد، در ادامه شما را با دانشگا علوم دریایی چابهار، امام خمینی نوشهر و خرمشهر آشنا می کنیم.

دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار

دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار در چابهارِ سیستان و بلوچستان واقع شده است، این دانشگاه تحت نظارت وزارت علوم و تحقیقات در کنار ساحل چابهار قرار دارد، این دانشگاه در ابتدا زیر نظر دانشگاه سیستان و بلوچستان قرار داشت که در سال 1381 به صورت مستقل درآمد و به فعالیت خود در زمینه تربیت افراد متخصص ادامه داد، این دانشگاه یک دانشگاه بسیار تخصصی در زمینه علوم دریایی و دریانوردی می باشد که در در حال حاضر سه دانشکده فعال دارد:

  • دانشکده علوم دریایی
  • دانشکده مدیریت و علوم انسانی
  • دانشکده مهندسی دریا

در این دانشگاه برخی رشته ها به صورت بین المللی تدریس می شود، استادان این دانشگاه استادانی بسیار حاذق و فارغ التحصیل از بهترین دانشگاه های دنیا می باشند، این دانشگاه در سال 1400توانسته در بین کل دانشگاه های کشور رتبه 212 و در بین دانشگاه های دولتی کشور رتبه 89 را از آن خود کند. همچنین این دانشگاه علوم دریایی تا به حال 1175 مقاله داخلی و 507 مقاله بین المللی منتشر کرده است.

دانشگاه علوم دریایی چابهار

دانشگاه علوم و فنون دریایی امام خمینی

دانشگاه علوم و فنون دریایی امام خمینی در نوشهرِ مازندران قرار دارد، این دانشگاه علوم دریایی در سال 1359 توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران تاسیس شد، افرادی که در این دانشگاه تحصیل می کنند بجز دروس اختصاصی رشته خود به دروس نظامی هم می پردازند و در دانشگاه با البسه نظامی وارد می شوند، این دانشگاه دارای شش دانشکده می باشد

  • دانشکده عرشه و فرماندهی کشتی
  • دانشکده مهندسی مکانیک
  • دانشکده علوم پایه
  • دانشکده تفنگدار دریایی
  • دانشکده مهندسی الکترونیک و مخابرات دریایی
  • دانشکده مدیریت و کمیسر دریایی

این دانشگاه تا به الان 411 مقاله داخلی منتشر کرده است و در سال 1400 بین دانشگاه های کل کشور رتبه 266 و بین دانشگاه های دولتی کشور رتبه 99 را از آن خود کرده است.

دانشگاه های علوم و فنون دریایی

دانشگاه علوم فنون دریایی خرمشهر

دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در خرمشهرِ خوزستان قرار دارد، این دانشگاه در سال 1355 فعالین خود را شروع کرد اما به دلیل جنگ عظیمی که در آن سال ها بر کشور تحمیل شد این دانشگاه فعالیت خود را لغو و دوباره در سال 1372 شروع به فعالیت نمود. این دانشگاه ابتدا یک دانشکده زیر نظر دانشگاه چمران اهواز بود که از سال 1382 توانست به طور مستقل به فعالیت خود ادامه دهداین دانشگاه از لحاظ تجهیزات آموزشی بسیار غنی بوده و فضا را برای دانشجویان خود بسیار مهیا کرده است که بتوانند شرایط خود را بیش از پیش ارتقا ببخشند و مهارت های لازم را فرا گیرند، این دانشگاه در حال حاضر چهار دانشکده فعال دارد:

  • دانشکده اقتصاد و مدیریت دریا
  • دانشکده مهندسی دریا
  • دانشکده مهندسی منابع طبیعی دریا
  • دانشکده علوم دریایی و اقیانوسی

این دانشگاه نیز زیر نظر وزارت علوم و تحقیات می باشد و در هر سه مقطع تحصیلی دانشجو می پذیرد. این دانشگاه در سال 1400 در بین کل دانشگاه های کشور توانسته رتبه 264 و در بین دانشگاه های دولتی کشور رتبه 98 را از آن خود کرده است، تعداد مقالات داخلی این دانشگاه علوم دریایی 1343 و تعدا مقالات بین المللی این دانشگاه 119 می باشد. حال باید دانست قبولی در دانشگاه های علوم و فنون دریایی کار دشواری می باشد اما در صورت علاقه و توانایی می تواند کار بسیار جذابی داشد.

انتخاب رشته کنکور سراسری

انتخاب رشته کنکور سراسری با مرکز انتخاب رشته تخصصی  آکو

با توجه به گفته های فوق کمی با ماهیت رشته علوم دریایی آشنا شدید، همچنین معرفی دانشگاه های علوم دریایی به شما علاقمندان به این نوع شغل ها کمک می کند در زمینه انتخاب رشته کنکور سراسری دقت کافی را به خرج دهید، همان طور که گفته شد کار در این نوع رشته ها نیازمند توانایی بسیار بالایی هم از لحاظ جسمانی هم روانی می باشد .

بنابراین قبل از ورود به این گونه رشته ها حتما باید دقت کافی را به عمل آورد و همچنین مشورت  با یک راهنما یا مشاور که در این زمینه علم کافی دارند و می توانند تمام جوانب های تحصیلی و شغلی این نوع رشته ها را برای داوطلبان به طور شفاف ارائه دهند بسیار ضروری می باشد. مشاوران ما در مرکز انتخاب رشته تخصصی آکو در این زمینه فعالیت های بسیاری داشته اند و می توانند به تمامی سوالات شما در این زمینه پاسخ دهند.

اینستاگرام مرکز انتخاب رشته تخصصی آکو

بیشتر بخوانید:

معرفی رشته مهندسی دریانوردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا