پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مقالات آموزشی و مشاوره ایمعرفی دانشگاه های کشور سراسری، آزاد، پیام نور و غیرانتفاعی

دانشگاه های غیرانتفاعی تهران

بهترین دانشگاه های غیر انتفاعی

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
3.5/5 - (8 امتیاز)

در این مقاله به معرفی دانشگاه های غیرانتفاعی تهران می پردازیم. بهترین دانشگاه های غیرانتفاعی تهران، دانشگاه‌هایی هستند که از بودجه ­ای غیر از بودجه دولت استفاده می‌کنند و به‌صورت مستقل زیر نظر هیئت‌امنای دانشگاه اداره می‌شوند. مدرک و ارائه دروس رشته های دانشگاه های غیرانتفاعی تهران و شهرستان ها همگی زیر نظر وزارت علوم بوده و مدرک دانش‌آموختگان توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صادر می‌شود.

دانشجویان دانشگاه غیرانتفاعی تهران بدون کنکور و با کنکور پذیرش می‌شوند. در بعضی از رشته‌ها داوطلبان می‌توانند بدون شرکت در آزمون سراسری و با تاثیر سوابق تحصیلی بر انتخاب رشته وارد دانشگاه شوند اما در بعضی از رشته‌ها داوطلب موظف است در آزمون‌های سراسری شرکت کرده و در صورت کسب رتبه قابل‌قبول وارد دانشگاه شود.

تحصیل در رشته های دانشگاه غیر انتفاعی تهران و هیچ شهرستان دیگری رایگان نبوده و با دریافت شهریه همراه است. این شهریه بسته به رشته و دانشگاه متغیر است. درصورتی‌که دانشجو از شهری دیگر برای دانشگاه غیرانتفاعی پذیرش شود باید این نکته را در نظر داشته باشد که دانشگاه های غیرانتفاعی خوابگاه ندارند و دانشجو باید به‌صورت مستقل نسبت به گرفتن خوابگاه یا خانه دانشجویی اقدام کند. رشته های تحصیلی ارائه شده در دانشگاه‌های غیرانتفاعی از تنوع بالایی برخوردار است و بیشترین تنوع مربوط به رشته‌های علوم‌انسانی می‌باشد. در ادامه این مقاله به بررسی بهترین دانشگاه های غیرانتفاعی در شهر تهران می‌پردازیم.

تفاوت موسسه و دانشگاه های غیرانتفاعی تهران

موسسه غیرانتفاعی و دانشگاه غیرانتفاعی هر دو مراکز غیردولتی هستند که وزارت علوم تحقیقات و فناوری بر آن ها نظارت می‌کند. دانشگاه های غیرانتفاعی از موسسه‌های غیرانتفاعی بزرگ‌تر هستند و تعداد رشته های تحصیلی و دانشکده‌های بیشتری دارند. باید توجه داشته باشید که تعدادی از دانشگاه های غیرانتفاعی تهران قبلاً موسسه بوده‌اند که در پی امتیازات مختلفی که کسب کرده‌اند، به دانشگاه تبدیل شدند.

مدرک دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی غیرانتفاعی مورد تأیید وزارت علوم تحقیقات و فناوری است پس دارای ارزش استخدامی می‌باشد و دانشجویان می‌توانند در آزمون‌های دکتری و ارشد شرکت کنند و تحصیلات خود را ادامه دهند.

بهترین دانشگاه های غیرانتفاعی تهران

در ادامه به معرفی بهترین دانشگاه های غیرانتفاعی تهران می‌پردازیم. باتوجه‌به اینکه تهران پایتخت کشور است و جمعیت زیادی را در خود جای‌داده است، دانشگاه‌های زیادی نیز در سطح شهر وجود دارد و متقاضیان می‌توانند باتوجه‌به مسافت و سطح علمی دانشگاه موردنظر خود را انتخاب کنند. دانشگاه‌ها و موسسات غیرانتفاعی تهران عبارت‌اند از:

  • دانشگاه سوره
  • دانشگاه غیرانتفاعی آل طه
  • دانشگاه علم و فرهنگ
  • موسسه آموزش عالی صدرالمتألهین (صدرا)
  • موسسه آموزش عالی ابرار
  • موسسه آموزش عالی ایرانیان (مجازی)
  • موسسه آموزش عالی تدبیر
  • دانشکده غیرانتفاعی رفاه (ویژه خواهران)
  • موسسه آموزش عالی اهل بیت
  • موسسه آموزش عالی معماری و هنر پارس
  •  دانشگاه غیرانتفاعی خاتم
  • موسسه آموزش عالی مجازی رایانه ای
  • موسسه آموزش عالی ارشاد دماوند
  • موسسه آموزش عالی فاران مهر دانش
  • موسسه آموزش عالی نور طوبی (مجازی)
  • موسسه آموزش عالی مجازی مهر البرز

در بین این دانشگاه‌ها، دانشگاه علم و فرهنگ دارای رتبه 4 و دانشگاه خاتم با رتبه 16 از بهترین دانشگاه های غیرانتفاعی تهران  البته کشور به‌حساب می‌آیند. در ادامه به معرفی بعضی از این دانشگاه‌ها می‌پردازیم. میتوانید درباره رشته های دانشگاه های غیر انتفاعی بدون کنکور در مقاله های هر دانشگاه به صورت اختصاصی مطالعه کنید.

لیست معرفی دانشگاه ایران و خارج از کشور

دانشگاه غیرانتفاعی خاتم تهران

دانشگاه خاتم در سال 137 تأسیس شد و با پذیرش 4 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد فعالیت خود را آغاز کرد. این دانشگاه ارارائه‌دهنده رشته‌هایی چون هنر، معماری، مدیریت، مهندسی و علوم انسانی می‌باشد. دانشگاه خاتم واقع در تهران خیابان ملاصدرا می‌باشد. متقاضیان برای تحصیل در این دانشگاه موظف به پرداخت شهریه می‌باشند.

دانشگاه غیرانتفاعی آل طه

دانشگاه آل طه از سال 1373 برای برگزاری دوره های آموزش عالی مجوز دریافت کرده است و از سال 1380 شروع به پذیرش دانشجو کرده است. رشته‌های این دانشگاه شامل رشته‌های علوم‌انسانی، فنی و مهندسی و علوم پایه می‌باشد که در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد ارائه می‌شود. در حال حاضر این دانشگاه دارای 1 ساختمان مرکزی، 6 دانشکده فنی و مهندسی، علوم‌انسانی، علوم پایه، برق و کامپیوتر، مدیریت، حسابداری و روان‌شناسی می‌باشد. همچنین هم اکنون در این دانشگاه 2300 دانشجو و 200 استاد مشغول به فعالیت هستند.

دانشگاه سوره

دانشگاه سوره در بهمن‌ماه سال 1372 با نام موسسه آموزش عالی سوره تأسیس و راه‌اندازی شد. در دو سال ابتدای فعالیت خود به‌صورت آزاد دانشجو پذیرفت و پس از آن توسط سازمان سنجش آموزش کشور در 11 رشته به پذیرش دانشجو پرداخت. مدرک این دانشگاه هم اکنون مورد تأیید وزارت علوم می‌باشد. این دانشگاه در مقطع کاردانی و کارشناسی در رشته‌های صنایع‌دستی، موسیقی، تئاتر، سینما، معماری، روابط عمومی، مجسمه سازی، گرافیک و نقاشی، هنر اسلامی، مدیریت فرهنگی هنری دانشجو می‌پذیرد. همچنین ثبت نام بدون کنکور در این دانشگاه امکان‌پذیر می‌باشد. ثبت نام بدون کنکور تنها مختص دانشجویان مقطع کارشناسی بوده و در رشته‌های معماری داخلی، مهندسی شهرسازی، مهندسی معماری، روابط عمومی، روزنامه نگاری، مدیریت فرهنگی هنری، ادبیات نمایشی، طراحی صحنه، کتابت و نگارگری، نمایش عروسکی و هنر اسلامی انجام می‌شود. لازم به ذکر است تحصیل در رشته‌های سینما، گرافیک و نقاشی صرفاً با کنکور سراسری امکان‌پذیر می‌باشد.

موسسه آموزش عالی صدرا

موسسه آموزش عالی صدرا در سال 1373 به جهت برگزاری دوره‌های آموزشی در سطح داخلی و بین­ المللی مجوز خود را دریافت کرد و در سال 1380 موفق به پذیرش دانشجو شد. بر اساس آمارهای موجود این موسسه تاکنون 120 مقاله علمی در نشریات و همایش‌های داخلی منتشر کرده است. دانشکده‌های موجود در این موسسه عبارت‌اند از: دانشکده عمران، برق، کامپیوتر، علوم و علوم‌انسانی.

موسسه آموزش عالی معماری و هنر پارس

موسسه آموزش عالی معماری و هنر پارس یک موسسه غیرانتفاعی در تهران واقع در خیابان کارگر شمالی می‌باشد و در سال 1392 تأسیس شده است. در حال حاضر 36 استاد و 286 دانشجو در این موسسه مشغول به فعالیت هستند و تاکنون این مرکز 264 مقاله علمی در نشریات و همایش های داخلی منتشر کرده است. این دانشگاه در مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجو می‌پذیرد. از رشته‌های این دانشگاه می‌توان به بازیگری، عکاسی، سینما، هنر اسلامی، معماری داخلی، مهندسی عمران، مهندسی صنایع، طراحی شهری و اشاره کرد.

موسسه آموزش عالی ارشاد تهران

این موسسه در سال 1375 تأسیس شده است و واحد پسران این موسسه در دماوند و واحد دختران در تهران قرار دارد. پذیرش دانشجو در این دانشگاه توسط سازمان سنجش کشور انجام می‌شود و از طریق آزمون سراسری می‌باشد. در حال حاضر حدود 9000 نفر در مقطع کارشناسی، 3500 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 2200 نفر در مقطع کارشناسی ناپیوسته در این موسسه مشغول به تحصیل هستند. از جمله رشته‌های ارائه شده توسط این دانشگاه می‌توان به مدیریت بازرگانی و صنعتی، مهندسی صنایع، مهندسی کامپیوتر، زبان و ادبیات انگلیسی، حقوق و حسابداری اشاره کرد.

دانشکده غیرانتفاعی دخترانه رفاه

این دانشکده در سال 1389 با دریافت مجوز از شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم پایه‌گذاری گردید و فعالیت خود را آغاز کرد. این موسسه ویژه خواهران می‌باشد و بانوان علاقه‌مند به تحصیلات عالی می‌توانند در این دانشکده مشغول به تحصیل شوند. این دانشکده در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجو می‌پذیرد و رشته‌هایی چون علوم ارتباطات اجتماعی، روزنامه‌نگاری، حقوق، روان‌شناسی، مشاوره، علوم تربیتی، الهیات و معارف، فقه و مبانی حقوق اسلامی، آموزش ریاضی و مهندسی کامپیوتر در این دانشکده ارائه می‌شود.

مشاوره انتخاب دانشگاه در کرج

در مقاله معرفی دانشگاه های غیرانتفاعی تهران سعی کردیم اختصارا بهترین دانشگاه های غیرانتفاعی تهران را برایتان معرفی کنیم. هرچند رشته های دانشگاه های غیرانتفاعی تهران بدون کنکور و با کنکور را باید هرساله اختصاصا بر اساس دفترچه انتخاب رشته مشاهده و درباره تحصیل در آنها تصمیم گیری کنید.

اما سعی کردیم دید جامعی را درباره این دانشگاه ها به شما عزیزان ارائه دهیم. ما در مرکز مشاوره تخصصی انتخاب رشته و کنکور آکو به شما کمک می‌کنیم تا در مهم‌ترین سال زندگی‌تان، بهترین خود را اجرا کنید و عالی‌ترین نتیجه را بگیرید.

شما می‌توانید برای ارتباط با برترین مشاوران کشور با شماره 02633408944 ارتباط برقرار کنید. تیم مشاوره تحصیلی مهندس حاج کرم اینجا حضور دارند تا به عنوان اولین مشاوره انتخاب دانشگاه در کرج پاسخگوی سؤالات شما در زمان انتخاب رشته دانشگاه باشند. همچنین می‌توانید سؤالات خود را در قسمت نظرات یا در پیج اینستاگرام ما درمیان بگذارید.

اینستاگرام مشاوره انتخاب رشته کنکور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا