پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

دانلود آزمون های آزمایشی

بهترین آزمون آزمایشی کدام است

مشاوره انتخاب آزمون های آزمایشی

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
5/5 - (1 امتیاز)

لازمه اصلی موفقیت در کنکور سراسری آمادگی قبلی است یعنی شما باید از ابتدا با داشتن یک برنامه تحصیلی منظم و دقیق و منعطف می باشد. یکی از مراحل موفقیت در کنکور سراسری شرکت در بهترین آزمون آزمایشی است . البته شرکت در آزمون های آزمایشی کنکور نیز باید اصولی و پیوسته باشد و تمامی نکات لازمه را رعایت کرد.
اولین نکته و مهمتر از همه این است که نمی توان هر آزمون آزمایشی را انتخاب کرد باید با توجه به سطح علمی و بودجه بندی آزمون های آزمایشی و برنامه درسی به انتخاب آزمون آزمایشی برای کنکور اقدام شود .

آزمون های آزمایشی نقش مهمی در آماده سازی داوطلب در آزمون سراسری دارند . فراهم سازی شرایط کنکور برای داوطلب و همچنین کمک به بهبود شرایط داوطلب از ویژگی هایی است که یک آزمون آزمایشی مناسب باید داشته باشد. البته شرایط مهم تر و ویژگی های خاص تری نیز باید داشته باشد .که در ادامه تیم مشاوره تحصیلی کنکور آکو به بررسی تک تک این شرایط برای انتخاب بهترین آزمون آزمایشی کنکور خواهیم پرداخت .

شروع کنکور با انتخاب آزمون آزمایشی کنکور به کمک مشاور تحصیلی کنکور آکو

بررسی بهترین آزمون آزمایشی کنکور

برای انتخاب و بررسی آزمون آزمایشی کنکور باید به چند نکته توجه کرد. ابتدا تعداد شرکت کننده های آزمون های آزمایشی است این موضوع بدان معناست که هرچه جامعه آماری آزمون آزمایشی بیشتر باشد نتیجه ی کسب شده به نتیجه ای که بعد ها در کنکور سراسری بدست خواهید آورد نزدیک تر و دقیق تر خواهد بود.

کلا در آزمون آزمایشی کنکور هرچه جامعه آماری بالاتر باشد سنجش وضعیت خود بین رقبا دقیق تر خواهد بود.

در بین آزمون های آزمایشی قلم چی بیشترین جامعه ی آماری بین آزمون های آزمایشی را داراست و در آزمون های جامع و جمع بندی نزدیک به کنکور آزمون های سنجش و قلم چی دارای جامعه آماری زیادی هستند.

نکته بعدی سطح سوالات آزمون آزمایشی کنکور است که از عوامل مهم انتخاب بهترین آزمون آزمایشی است. سطح سوالات به این موضوع مربوط است که سوالات باید در سطح و مطابق کنکور سراسری باشند و در راستای سطح کنکور و هماهنگ با آن باشند . سوالات آزمون نباید آنچنان افراطی باشد که برای دانش آموزان عادی مشکل و دشوار باشند و نه آنچنان دارای سطح ساده و آسان باشند کهاصلا انگار نه انگار دارند آزمون میدهند.

سوالات آزمون های قلمچی و گاج در حد معقول هستند ولی از نظر سطح آزمون آزمایشی سنجش به کنکور سراسری نزدیک تر می باشد.

حجم بودجه بندی آزمون های آزمایشی کنکور نکته مهم بعدی می باشد که در این مورد نیز باید پیش از ثبت نام صحبت کنید. حجم آزمون آزمایشی حدودا برنامه درسی را در طول زمانی که باید آرمون برگذار شود را مشخص می کند. مثلا بودجه بندی آزمون های قلم چی به صورت دو هفته یک بار برگزار می شود و داوطلب می داند برنامه ی بلند مدت برای رسیدن به بودجه ی آزمون چیست .

آزمون های گزینه ی دو سه هفته یکبار و آزمون های سنجش هر ماه یک بار بزگزار خواهد شد و بودجه بندی آزمون های گاج نیز به صورت دوهفته یکبار هدف گذاری شده اند.

نکته مهم بعدی این است که شما فقط در یک آزمون آزمایشی شرکت کنید نه در چندتا! این یعنی هدف گذاری برای کنکور! مثلا شرکت در آزمون قلمچی همزمان با ثبت نام آزمون گاج به شدت باعث آشفتگی و از بین بردن خط فکری دانش آموز بگذارد.

نکته دیگر برای انتخاب آزمون آزمایشی داشتن کارنامه و پاسخنامه تشریحی سوالات است که داوطلبان باید با تحلیل تک تک سوالات بپردازد و نقاط ضعف خود را قوی تر و نقاط قوت خود را باثبات تر بنماید. به همین دلیل است که امکان دانلود آزمون های آزمایشی را در وبسایت تخصصی مشاوره تحصیلی کنکور آکو برای شما قرار داده ایم.

داشتن پاسخنامه ی کاملا تشریحی و تحلیل سوالات به همراه مشخص کردن کامل اینکه سوال مربوطه از کدام صفحه و کدام قسمت طرح شده است برا شرکت در آزمون باید مد نظر قرار بگیرد.

نکته بعدی برای شرکت در آزمون های آزمایشی از نظر مالی و هزینه آزمون آزمایشی می باشد از طرفی این گزینه که بالا بودن هزینه یک آزمون به معنای باکیفیت بودن آن است اصلا صحیح نیست!

برعکس ممکن است یک آزمون آزمایشی دارای هزینه کمتری باشد ولی کیفیت بالاتری از نظر سطح سوالات و برنامه ریزی میان مدت و بودجه بندی داشته باشد.

آزمون های آزمایشی که شرکت می کنید بهتر است از نظر تعداد سوالات هر درس و زمان پاسخگویی و حتی فونت تایپ شباهت با کنکور سراسری دارند. آزمون های آزمایشی باید یک ویژگی مهم دیگر نیز داشته باشند.

شرکت در آزمون قلمچی

یکی از معروف ترین آزمون آزمایشی کانون فرهنگی قلم چی می باشد که هر دو هفته یک بار شرکت در آزمون قلمچی ممکن خواهد بود. داوطلبانی که در آزمون های قلم چی شرکت می کنند دارای پشتیبان درسی می باشند که برنامه هایشان را چک می کنند و روند مطالعاتی داوطلبان را کنترل و با ارائه نکاتی در مورد صحیح آزمون دادند و شناسایی نقاط ضعف و قوت داوطلبان کمک خواهند کرد .

بررسی مزایا و معایب آزمون های قلمچی و آزمون های گزینه دو

تراز های آزمون قلم چی تا سقف 9000 می باشد و رنج تراز بالای 5500 یعنی شرایط خوب داوطلب در درس که البته ایده آل نیست و باید بهتر شود . سطح سوالات آزمون آزمایشی کنکور قلمچی متوسط رو به بالا است و حتی در بسیاری از مواقع دشوار تلقی میشود. این موسسه خدمات دیگری مانند کلاس و مشاور نیز در اختیار دانش آموزان قرار می دهد البته با هزینه ی متفاوت از آزمون ها .

یکی از نکات مثبت قلم چی بورسیه کردن دانش آموزانی است که از نظر مالی دارای شرایط نامساعد می باشند .

شرایط ثبت نام آزمون گاج

نباید از حق گذشت که مجموعه گاج بیشتر به کتاب های کمک آموزشی آن معروف است و چند سالی است که آرمون های آزمایشی نیز برگزار می کند . آزمون های آزمایشی گاج هر دو هفته یک بار برگزار می شود و کارنامه آزمون همان روز به همراه پاسخنامه تشریحی در اختیار داوطلبان قرار میی گیرد. آزمون های گاج دارای جامعه ی آماری پایین تر و البته سابقه کاری پایین تری نسبت به قلمچی است. سطح سوالات آزمون گاج نسبتا ضعیف می باشد و به طور کلی در مقایسه با قلمچی نمیتواند بهترین آزمون آزمایشی به حساب بیاید.

1200px Gaj logo.svg

شرایط و بررسی آزمون های آزمایشی گزینه دو

یکی دیگر از موسسات موفق در آزمون های آزمایشی موسسه  گزینه دو می باشد. آزمون گزینه دو دارای جامعه آماری نسبتا خوب اما کمتر از قلم چی می باشد. سطح سوالات این مجموعه متوسط رو به بالا می باشد. آزمون های گزینه دو دارای هزینه نسبتا مناسبی هستند ولی جامعه آماری کمتر و ضعف در بودجه بندی آزمون ، این مجموعه را از بهترین آزمون آزمایشی بودن منع میکند. .

گزینه دو خدمات دیگری مانند کلاس و مشاور نیز در اختیار دانش آموزان قرار می دهد البته با هزینه ی متفاوت از آزمون ها این خدمات به ایشان ارائه میشود.

شرایط آزمون سازمان سنجش

شرایط آزمون سازمان سنجش به صورت ثبت نام سالانه نیست و شرکت در آزمون های آزمایشی سنجش مرحله ای خواهد بود. آزمون های آزمایشی سنجش کاملا از نظر تعداد سوالات فونت سوالات زمان بندی سوالات کاملا شبیه کنکور می باشد . اما از نظر جامع آماری، فقط 3 آزمون آخر که جامع دروس هستند بسیار مفید و کارآمد می باشند.

آزمون های آزمایشی سنجش دارای هزینه نسبتا مناسبی نسبت به  آزمون های آزمایشی کنکور می باشد ولی در کل سطح سوالات در حد متوسط و بسیار شبیه کنکور سراسری می باشد.

شرایط آزمون آزمایشی ماز

مجموعه آزمون آزمایشی ماز توسط دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاسیس شده است . این موسسه غیر از آزمون آزمایشی خدمات دیگری مانند کلاس و همایش و حتی جزوه های اختصاصی درسی نیز دارد و ناشر کتاب زیست خیلی سبز می باشد. خدمات این مجموعه تماما به صورت مجازی و غیرحضوری می باشد .
سطح سوالات و نتیجه آزمون های ماز شبیه شرایط شرکت در آزمون قلمچی می باشد یعنی در حد متوسط رو به بالا و دشوار می باشد. آزمون های ماز دارای کارنامه دقیق و پاسخنامه کاملا تشریحی و تخصصی می باشد .این آزمون دارای برنامه ای منطبق با قلم چی می باشد که هر دو هفته یکبار به صورت آنلاین برگزار می شود.

یکی دیگر از نکته های مثبت و عالی در خصوص آزمون های آزمایشی ماز این است که دارای تایمر در آزمون می باشد. اما از ویژگی منفی آزمون آزمایشی ماز می توان به عدم امکان پرینت و داشتن پی دی اف آزمون می باشد. البته جامعه ی آماری مخصوصا در آزمون های جامع و جمع بندی پایین نیز از دیگر نکات منفی این آزمون آزمایشی کنکور می باشد.

گروه مشاوره تحصیلی کنکور آکو

مشاوره تحصیلی کنکور آکو با هدف کمک به داوطلبان به صورت تخصصی به مشاوره برنامه ریزی و شرایط انتخاب بهترین آزمون آزمایشی پرداخت. برای یک جلسه مشاوره تخصصی کنکور و بررسی شرایط انتخاب آزمون آزمایشی کنکور با شماره 02633408944 تماس بگیرید و یا از طریق اینستاگرام تیم مشاوره تحصیلی کنکور آکو در کرج با مشاوران ما به طور مستقیم در ارتباط باشید.

مشاوره تحصیلی کنکور سراسری 1402

بهترین آزمون آزمایشی کدام است؟

بهترین آزمون آزمایشی کنکور ، باتوجه به فاکتور های انتخاب آزمون آزمایشی کنکور ، آزمون های قلمچی است.

آزمون آزمایشی خوب چه ویژگی دارد؟

بودجه بندی منطقی، تنوع در محل برگزاری آزمون ها، جامعه آماری بالا، سطح سوالات منطقی و کارنامه تحلیلی مناسب.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا