پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

سوال و جواب کنکوری

نظر سنجی داوطلبان درباره کنکور مرحله اول 1402

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
4/5 - (1 امتیاز)

این مقاله را به نظر سنجی از داوطلبان کنکوری درباره مرحله اول کنکور 1402 اختصاص داده ایم. در سایت اموزشگاه پرسا می توانید اطلاعات بیش تری را درباره شرایط کنکور 1402 بیابید و درصورت نیاز از خدمات مشاوره تحصیلی رایگان آکو نیز کمک بگیرید.

کنکور مرحله اول سال ۱۴۰۲ در دیماه برگزار شد. این اولین باری بود که کنکور به شکل دو مرحله ای بدون در نظر گرفتن زیر واحد ها و با تاثیر قطعی معدل برگزار گردید و با توجه به تغییراتی که در کنکور امسال دیده می‌شود چالش‌های بسیار زیادی در مقابل راه داوطلبان وجود دارد چرا که این برای اولین بار است که کنکور به این شکل انجام می‌شود.

به همین منظور برای آگاه‌سازی داوطلبانی که می خواهند در تیرماه سال ۱۴۰۲ در مرحله دوم کنکور شرکت کنند به تحلیل و بررسی نظرسنجی داوطلبان پردازیم که در کنکور مرحله اول شرکت کردند.

دقت داشته باشید که ما در این مقاله تنها به بررسی و تفسیر نظرات داوطلبان مبپردازیم.

اما اگر اطلاعات بیش تری درباره کنکور 1402 می خواهید بدانید, برای مثال حذف ضرایب دروس در کنکور 1402 یا شرایط ترمیم معدل بر روی لینک ها کلیک کنید.

کنکور ریاضی دی‌ماه ۱۴۰۱

در درس ریاضی بسیاری از داوطلبان معتقد بودند که ریاضیات کنکور امسال به صورت متعادل و نسبت به کنکور های سالهای گذشته ساده تر بوده اما برخی از دانش آموزان معتقد بودند که ریاضیات کنکور امسال دشوارتر بوده و همچنین در درس فیزیک جمع کثیری از داوطلبان معتقدند که فیزیک امسال کاملا متعادل و سه تست با کنکور های سال ۹۸ و ۱۴۰۱ داشته است.  در ارتباط با درس شیمی داوطلبان معتقد بودند که سوالات کنکور دی ماه ۱۴۰۱ نسبتاً سوالاتی در سطح متوسط رو به بالا اما آسانتر از سال های قبل بوده است.

تحلیل کنکور ریاضی 1401

کنکور انسانی دی‌ماه ۱۴۰۱

یکی از دروس چالش برانگیز برای داوطلبان رشته انسانی درس ریاضی در کنکور مرحله اول ۱۴۰۲ بوده است. این درس سوالاتی بسیار دشوارتر از سال ۱۴۰۱ و ۹۹ را دارا بوده و بسیاری از داوطلبان این درس را دشوار خواندند.

به گفته داوطلبان درس اقتصاد و روانشناسی دارای سوالاتی روتین بوده و حتی در بعضی از سوالات آسان تر از سالهای قبل بوده است درس تاریخ و جغرافی بسیار سخت و تحلیلی اعلام شده است همینطور در ارتباط با دروس منطق و فلسفه و جامعه شناسی داوطلبان معتقدند که سوالات متوسط رو به بالا بوده و در حد سال های گذشته مطرح شده است.

در درس عربی تخصصی و ادبیات تخصصی که مختص به داوطلبان رشته انسانی می باشد داوطلبان معتقد بودند که سوالات مربوط به این درس به صورت متوسط رو به بالا مطرح شده و در حد کنکورهای گذشته بودند.

تحلیل کنکور انسانی 1401

کنکور تجربی دی‌ماه ۱۴۰۱

درس زیست شناسی یکی از مهمترین درست برای داوطلبان رشته تجربی می باشد داوطلبان کنکور دی ماه ۱۴۰۱ معتقد بودند که سطح سوالات زیست بسیار ساده تر از سال ۱۴۰۱ و تقریبا مشابه با ۱۴۰۰ است و تنها تعداد اندکی از داوطلبان معتقدند که سوالات این درس در سطح دشوار طراحی شده است. نکته بسیار مثبت با توجه به نظرات دانش آموزان این بود که هر سوال زیست شناسی دارای یک دقیقه زمان بود و داوطلبان حس بهتری نسبت به سال های گذشته داشتند و با کمبود زمان برای این درس مواجه نبودند.

درس چالشی برای داوطلبان رشته تجربی درس ریاضیات بود و بسیاری از داوطلبان پس از برگزاری کنکور اعلام کردند که سوالات این درس بسیار دشوار بوده و دارای سطح بسیار بالایی بوده است.  درس فیزیک برای داوطلبان رشته تجربی سخت تر از کنکور تیر ماه ۱۴۰۱ بود اما داوطلبان معتقدند همچنان در سطح متوسط سوالات طراحی شده بود. همینطور برای درس شیمی سطح سوالات به طور کلی با توجه به نظر داوطلبان مشابه تیر۱۴۰۱ و ۱۴۰۰ بود اما نکته مهم این بود که میزان سوالات وقت گیر نسبت به سال‌های گذشته بیشتر بود.

به طور کلی داوطلبان با بررسی سطح سوالات و نظرات داوطلبان که در کنکور دی ماه شرکت کردند می توانند کمی ذهن خود را در چارچوب های مد نظر طراحان قرار دهند با دید بازتری مسیر خود را ادامه دهند. اما همیشه این را در نظر داشته باشید که کنکور قابل پیشبینی نیست و نمیتوان به بررسی سوالات کنکور دی ماه اکتفا کرد.

البته بررسی نظرات و تحلیل های موجود در ارتباط با کنکور دی ماه ۱۴۰۱ به داوطلبان کنکور تیما ۱۴۰۲ کمک می‌کند تا بیشتر بتوانند با نحوه طراحی سوالات آشنا شوند چراکه انتظار می‌رود سطح سوالات در کنکور تیما ۱۴۰۲ در هر درس مشابه بادی ۱۴۰۱ باشد و علت آن این است که برای اعلام نتایج تراز ها با هم مقایسه می شوند.

تحلیل کنکور تجربی 1401

رومینا

رومینا ابوالحسنی هستم عضو تیم تولید محتوای سایت آکو، امیدوار هستم که همیشه بتونم جواب سوالاتتون رو به بهترین شیوه ممکن بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا