پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

خبر

درخواست لغو محرومیت کنکور برای دانشجویان روزانه

دانشجویان دوره روزانه درخواست لغو محرومیت از آزمون سراسری را دارند.

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

واژه کنکور برای تمامی دانش آموزانی که در حال به اتمام رساندن دوران مدرسه خود هستند آشناست، دانش آموزان در سال های اخر یا سال آخر مدرسه، مطالعه برای این آزمون را شروع می کنند تا بتوانند رتبه خوبی را کسب کنند و در دانشگاه و رشته مورد نظر خود پذیرفته شوند، در ادامه این خبر با مرکز مشاوره آکو همراه باشید.

پس از برگزاری این آزمون سازمان سنجش و آموزش کشور کارنامه ای که در آن رتبه داوطلب و برخی اطلاعات دیگر درج شده است را منتشر می نماید، در این مرحله داوطلبان به انتخاب رشته می پردازند، ممکن است داوطلبان برای این که حتما به دانشگاه بروند کد رشته محل هایی که به آن ها هیچ علاقه ندارند را هم انتخاب نمایند و در آخر در این کد رشته محل ها پذیرفته هم شوند.

درخواست لغو محرومیت کنکور

این داوطلبان در رشته یا دانشگاهی که به آن علاقه ندارند مشغول به تحصیل می شوند و پس از مدتی پشیمان خواهند شد و برای بار دوم تصمیم به شرکت در آزمون سراسری می گیرند، اما شرکت در این آزمون در صورتی که فرد در یکی از دانشگاه های دولتی کشور دانشجو باشد ممکن نیست و داوطلب حتما باید از دانشگاه انصراف دهد.

درخواست لغو محرومیت کنکور

برخی دانشجویان در این مورد اعتراض دارند و خواستار لغو محدودیت انصراف دانشجویان روزانه برای شرکت در آزمون سراسری شدند، برخی دانشجویان دوره روزانه دانشگاه های سراسری می خواهند بار دیگر شانس خود را برای پذیرش در رشته و دانشگاه مورد علاقه خود امتحان کنند ولی تا از دانشگاه به طور قطعی انصراف ندهند نمی توانند در این آزمون شرکت نمایند، این محدودیت برای بقیه دانشجویان در دوره های دیگر وجود ندارد.

عبدالرسول عباس پور رئیس سازمان سنجش در خصوص این خواسته دانشجویان گفت: اگر کشور این محدودیت را برای دانشجویانی که در دوره روزانه دانشگاه ها تحصیل می کنند لغو کند نظام آموزش عالی کشور دچار آشفتگی بسیاری خواهد شد، همچنین این موضوع برای کشور بسیار هزینه بر خواهد بود زیرا این دانشجویان به صورت رایگان در دانشگاه در حال تحصیل می باشند و اگر این محدودیت برداشته شود تمامی دانشجویان می خواهند دوباره در این آزمون شرکت نمایند و شانس خود را برای پذیرش در رشته و دانشگاه مورد علاقه خود امتحان کنند.

اینستاگرام مرکز مشاوره آکو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا