پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور من

دروس مهم کنکور انسانی برای قبولی دانشگاه تربیت معلم

قبولی دانشگاه تربیت معلم با کنکور انسانی

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
3/5 - (2 امتیاز)

زمانی که افراد قصد دارند تا بتوانند در رشته دبیری در دانشگاه تربیت معلم قبول شوند باید در مورد دروس واقع در آن اطلاعات کامل داشته باشند. دروس مهم کنکور انسانی برای قبولی در دانشگاه تربیت معلم در قالب این مقاله برای شما باز خواهیم کرد تا بتوانید تصمیم درستی را بگیرید. در مرکز مشاوره کنکور آکو ، مشاور های تخصصی کنکور انسانی باتجربه سالها مشاوره موفق برای داوطلبان کنکور انسانی با تخفیف ویژه مشاوره برگزار میکند.

 

بهترین مشاوره تحصیلی و کنکور در کرج

دروس مهم کنکور انسانی برای قبولی دانشگاه تربیت معلم

سوالی که افراد زیادی ذهنشان به آن درگیر می‌شود این است که دروس مهم و لازم کنکور برای قبولی در رشته های دانشگاه تربیت معلم از طریق کنکور انسانی چیست؟ یک راه از نظر برخی مشاوره های تخصصی کنکور انسانی این است که 1 یا 2 درس از بین 4 درس عمومی را انتخاب کنیم و از بین دروس هشت گانه تخصصی کنکور انسانی یک الی دو مورد را انتخاب کنیم.

خب راه حل پیشنهادی تقریبا منطقی به نظر میرسد. اما نمی‌توانید هر کدام که دوست داشتید را سرخود انتخاب کنید. باید به کمک مشاوره تخصصی کنکور انسانی یک برنامه درست و منسجم را باتوجه به هدفتان برای خودتان تعریف کنید.

بیشتر بخوانید: آنالیز دروس تخصصی کنکور انسانی

فراموش نکنید که این انتخاب بین دروس مهم و مهم تر است و حذف کاملی برای هیچیک از دروس انسانی عملی نخواهد بود. پس همه دروس انسانی برای قبولی در رشته های تربیت معلم در دانشگاه مهم است اما برخی از موارد میتوانند نقش حیاتی تری داشته باشند. البته این نکته را بدانید که برای کنکور به طور کلی به یک رتبه نیمه خوب نیاز دارید و باید بتوانید از همه دروس یک درصد حداقلی به دست آورید.

مهم ترین دروس کنکور انسانی برای قبولی در دانشگاه تربیت معلم

اگر بخواهیم در مورد مهم ترین دروس کنکور انسانی برای قبولی در رشته های دبیری دانشگاه تربیت معلم صحبت کنیم، باید با قطعیت اعلام کنیم که مهمترین دروس عبارتند از:

  • ادبیات فارسی عمومی
  • دین و زندگی
  • اقتصاد
  • جامعه شناسی
  • روانشناسی
  • فلسفه
  • منطق

این 8 مورد شامل 2 درس عمومی و 4 مورد از دروس تخصصی است. این موارد از مهم‌ترین درس‌ها در کنکور هستند. با بدست آوردن درصد خوب در این درس ها می‌توانید رتبه مورد قبول خود را برای قبولی در دانشگاه تربیت معلم از طریق کنکور انسانی تضمین کنید.

دروس درجه دو برای تربیت معلم

بجز موارد گفته شده ، بقیه دروس در گروه دوم قرار خواهند گرفت. این درجه دوم بودن برخی درس ها به آن معنا نیست که این دروس برای قبولی در کنکور انسانی رشته های تربیت معلم به کار نمی‌آیند یا باید کنار گذاشت. در کارنامه‌های رتبه‌های برتر همواره یک هارمونی و بالانس تراز را مشاهده می‌کنید.

برای رسیدن به رتبه خوب این موارد نیاز هستند، اما با اهمیت درجه دوم. باید یک برنامه درست برای خواندن آنان داشته باشید تا بتوانید به نتیجه برسید. مشاوره تخصصی کنکور انسانی میتواند همه چیز را از صفر تا صد برایتان به بهترین شکل فراهم کند.

علت اهمیت برخی دروس برای دانشگا تربیت معلم

این درس ها به دو علت برای قبولی در دانشگاه های تربیت معلم بسیار اهمیت دارند. اول از همه این که میانگین پاسخ گویی در این دروس به صورتی است که در قسمت پایینی جدول پاسخگویی‌ها قرار دارد. از طرفی این دروس بسیار آسان هستند و پتانسیل بالایی دارند و شما با خواندن خوب دروس به راحتی می‌توانید به آنان پاسخ گویی داشته باشید.

در این درس‌ها میزان پیوستگی میان دروس کم است یا اصلاً وجود ندارد. به این ترتیب می‌توانید اقدام به خواندن جداگانه مقاطع کنید. همچنین در کنکور اگر یک مبحث را دچار مشکل شوید، سوالات زیادی را از دست نداده اید. چون هر محدوده درسی شامل چند سوال است.

 قبولی دانشگاه تربیت معلم در کنکور انسانی

از طرفی دروس فلسفه و منطق یک ویژگی خاص برای داوطلبان کنکور سال های اخیر دارند. تغییر درصد و بالاتر از میانگین کشوری تراز آوردن در این موارد بسیار راحت‌تر است. علت این است که کتاب‌ها جدید هستند و مولفان زیاد سخت گیری نمی‌کنند. از این رو سوالات در سطح متوسط هستند. در حالی که در نظام قدیم، به علت کمبود سوال، طراحان مجبور به ادغام چند موضوع و پیچیدن موارد مختلف بودند.

نحوه برنامه ریزی برای دروس تخصصی کنکور انسانی

برای این که بتوانید در رشته های کنکور انسانی تربیت معلم دانشگاه های فرهنگیان قبول شوید، باید چند نکته را رعایت کنید. اول از همه این که باید حتماً تا پایان مقطع متوسطه دوم تسلط بر دروس درجه اول را حتما به صد درصد نزدیک کنید. از طرفی بهتر است که بدانید دورس درجه دوم نیز باید حتماً به حداقل‌ها نزدیک باشد و اصلا به فکر حذف کردن نباشید.

داشتن اطلاعات حداقلی درباره دروس درجه دوم کنکور انسانی، برای شرایط تحصیلیتان بعد از ورود به دانشگاه مهم است و در ورود رتبه و مصاحبه حضوری اثر گذار است. برای این که بدانید در بین دروس مهم کدام یک بیشتر اهمیت دارد و به کدام درس درجه دوم اهمیت بیشتری بدهید، باید به رتبه بندی آن دقت کنید. این موارد به شرح زیر است.

عربی از دروس تخصصی کنکور انسانی برای دبیری

اولین مورد و مهم‌ترین درس در بین دروس درجه 2 رشته انسانی، درس عربی است. این درس در دو دفترچه عمومی و اختصاصی دارای سوال است. از طرفی ضریب درس عربی در کنکور بالا است و میتواند رتبه شما را به خوبی تحت تاثیر قرار دهد. اما از سمتی دیگر سختی خاص خود را دارد. به همین دلیل است که در بین دروس مهم و درجه یک برای قبولی در رشته های دانشگاه تربیت معلم قرار نمی‌گیرد. از سمتی دیگر سوالات عربی تخصصی کنکور انسانی از 3 کتاب هستند و پیوستگی خاصی دارند و امکان تفکیک خیلی زیادی وجود ندارد.

از طرفی این را در ذهن داشته باشید که بدون به دست آوردن نتیجه حداقل متوسط در این درس در کنکور ، به هیچ عنوان نمی‌توانید به دانشگاه تربیت معلم فکر کنید. بهتر است برای دریافت بهترین نتیجه با مرکز مشاوره تخصصی کنکور انسانی همراه باشید.

درس عربی برای قبولی در دانشگاه های تربیت معلم کنکور انسانی

علوم و فنون انسانی برای قبولی در دانشگاه تربیت معلم

این درس از نظر مباحث و حتی تست با ادبیات عمومی بسیار زیاد شباهت دارد. مشکل اصلی این درس در میزان پاسخگویی است. علت در سختی سوالات است. مباحث قرابت و آرایه در این بخش است که میزان پاسخگویی کم و سختی سوالات بالا است. اما برای کنکور و به ویژه قبولی در رشته های تربیت معلم دانشگاه های فرهنگیان حیاتی است. علت در داشتن 30 سوال در دو دفترچه اختصاصی و عمومی است.

دروس درجه سه کنکور انسانی

دروس آمار ، ریاضی و زبان انگلیسی برای قبولی در رشته های تربیت معلم کنکور انسانی در رتبه سوم قرار می‌گیرند. علت این است که افراد عموماً میزان پاسخ گویی به آن کم ( در ریاضی) و زیاد (مانند زبان) است. اما به طور کلی با توجه به اشباع بودن در این ناحیه، حتی خوب زدن این درس ها نیز تغییرات تراز ایجاد نمی‌شود. از طرفی برای رفتن به زیر 1000 تنها نیاز به داشتن 40 تا 50 درصد ریاضی هستید.

جغرافیا و تاریخ دروسی سخت، حجیم و تا حدودی شبیه به هم هستند. این ویژگی های خاص باعث شده که در این رتبه قرار بگیرد. از طرفی شما باید هر سه کتاب در هر کدام از دروس را مطالعه کنید تا پاسخگویی خوبی داشته باشید. همچنین درصد پاسخگویی به آن تقریباً متعادل است و حدود 30 درصد است. پس احتمال اینکه شما بتوانید بالاتر از 30 بزنید و تراز را خیلی جابجا کنید کم خواهد بود.

مشاوره تخصصی کنکور انسانی درباره قبولی در تربیت معلم میگوید

دروس مهم کنکور انسانی برای قبولی در رشته های دبیری دانشگاه تربیت معلم به دو قسمت درجه اول و دوم تقسیم می‌شود. برخی از آنان باعث می‌شود که رتبه بالاتری به دست آورید و تلاش به نسبت پایین‌تری داشته باشید. در نتیجه موفقیت به شما نزدیک‌تر خواهد بود.

مشاوره تخصصی کنکور انسانی

به عنوان مشاوره تخصصی کنکور انسانی پیشنهاد میدهیم برای داشتن یک جمع بندی خوب باید حتماً حواستان به دروس اصلی و درجه یک کنکور انسانی، که پیش تر ذکر کردیم، باشد. ایجاد یک تعادل در خواندن و رسیدن به رتبه خوب گاهی بسیار سخت می‌شود. مشاوره تخصصی کنکور انسانی است که می‌تواند در این مسیر کمک حالتان باشد. بهتر است که از این فرد برای برنامه ریزی امور درسی خود بهره ببرید.

همچنین مشاوره تخصصی کنکور انسانی در بالا ماندن روحیه شما بسیار کمک حال خواهند بود و تحلیلی درست از شرایطتان را در اختیارتان قرار می‌دهند.

اولویت انتخاب برای مطالعه دروس تخصصی کنکور انسانی با کدام درس‌ها است؟

ادبیات فارسی عمومی، دین و زندگی، اقتصاد، جامعه شناسی، روانشناسی، فلسفه و منطق.

بجز دروس مهم بقیه را از برنامه درسیمان حذف کنیم و اصلا نخوانیم؟

حتماً باید همه درس‌ها از جمله عربی و علوم و فنون را مطالعه داشته باشید. به هیچ وجه حق حذف کردن ندارید.

علت تمایز یک سری دروس نسبت به سایر دروس در چیست؟

موارد درجه اول تراز بالاتر را با میزان درس کمتر می‌دهند، درح الی که در موارد درجه دوم برای رسیدن به یک تراز خوب باید بسیار تلاش کنید و تایم مطالعه به نسبت بالاتری را نیاز دارد.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا