پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

تکنیک های کنکورمشاور من

تاثیر نوشتن دفتر برنامه ریزی برای کنکور

مزایای دفتر برنامه ریزی برای کنکور

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

کنکور یک پکیج کامل است که اگر تک تک قسمت‌های آن به درستی اجرا نشود، نتیجه مثبتی در نهایت به دست نمی‌آید. تاثیر نوشتن دفتر برنامه ریزی روزانه برای کنکور آن قدر زیاد است که می‌تواند تفاوت بین نفرات برتر و رتبه‌های دیگر را به وجود آورد. دفتر نویسی یعنی چه؟ دقیقاً باید چه کاری کرد؟ آیا نحوه خواندن دفتر اهمیت دارد؟ در ادامه این سوالات و موارد مختلف دیگر را درباره تاثیر و مزایای نوشتن دفتر برنامه ریزی روزانه کنکور پاسخ می‌دهیم تا بتوانید به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید. مشاوره تخصصی کنکور آکو در کرج ارائه دهنده انواع مشاوره برنامه ریزی روزانه کنکور با یک جلسه مشاوره رایگان به صورت حضوری و یا آنلاین در کنار شماست.

[aparat id=’Jb9FN’]

نحوه پر کردن دفتر برنامه ریزی روزانه در کنکور 

برخی از افراد ترجیح می‌دهند که هنگام نوشتن دفتر برنامه ریزی روزانه کنکور صرفاً چند عدد در قالب زمان را در دفتر وارد کنند و فکر می‌کنند که همه چیز تمام شده است. این موضوع 50 درصد کار است. عموماً برنامه‌ها بدون مشخص کردن زمان دقیق اجرا برنامه ریزی می‌شود تا فرد قابلی جا به جایی داشته باشد.

بهتر است که در هنگام یادداشت برنامه روزانه، صبح، بعدازظهر یا شب بودن مطالعه را مشخص کنید. بهترین حالت این است که تایم دقیق را بنویسید. مثلاً از 8 تا 9 شب.

مورد دوم که اهمیت زیادی دارد موضوع تست‌ها است. تنها تعداد تست مهم نیست. باید سوالات درست، غلط و نزده را یادداشت کنید. می‌توانید برای این کار از سه واژه د برای درست، غ برای سوالات غلط و ن برای سوالات نزده بهره ببرید. در کنار آن تعیین زمان پاسخگویی نیز اهمیت دارد. با این کار می‌توانید مدیریت زمان را بهبود دهید و در بررسی نتیجه فاکتور کند بودن یا نبودن را در نظر بگیرید.

زمان بیدار شدن از خواب مورد بعدی است که در هنگام نوشتن دفتر برنامه ریزی روزانه کنکور اهمیت دارد. حتماً در دفتر ساعت بیداری و خواب را روزانه یادداشت کنید. به این ترتیب اگر دیر می‌خوابید یا دیر بیدار می‌شوید، می‌توانید هدف گذاری کنید و کم کم زمان خوابیدنتان را پایین بیاورید.

مورد سومی که نوشتن آن در دفتر برنامه ریزی مهم است ، حوادث و اتفاقات روزانه و البته حس و حال های شخصی است. حتماً در قسمتی باید در این باره در برنامه روزانه خودتان بنویسید. در صورتی که تایم مطالعه کم بوده یا نحوه مطالعه به نظر شما کیفیت نداشته در این قسمت باید یادداشت شود تا بتوانید در زمان بررسی از آن بهره ببرید.

همچنین اگر برنامه خاصی در آینده نزدیک دارید، باید در آن یادداشت کنید تا بتوانید در موردش تصمیم گیری انجام دهید که می‌تواند شامل تغییر برنامه یا تغییر مدل خواندن باشد.  تاثیر و مزایای این نوع برنامه ریزی برای داشتن مسیر درسی مشخص بسیار مثبت است. هرچند داشتن دفتر برنامه ریزی تخصصی روزانه در کنار مشاوره تخصصی بیشتر از هرچیزی میتواند موفقیت شما را تضمین کند.

مشاوره تحصیلی در کرج

تاثیر نوشتن دفتر برنامه ریزی روزانه برای کنکور

در اولیه‌ترین حالت تاثیر نوشتن دفتر برنامه ریزی روزانه کنکور این است که شما می‌دانید که از کجا شروع کرده‌اید و به کجا خواهید رفت. از طرفی دیگر همه چیز نظم پیدا می‌کند و روزبه‌روز پیشرفت می‌کنید. اگر بخواهیم مزایای نوشتن دفتر برنامه ریزی روزانه را برای کنکور بیشتر توضیح دهیم باید تاثیر پر کردن دفتر برنامه ریزی را به موارد زیر تقسیم بندی کنیم:

  • منظم شدن برنامه ها و مشخص شدن زمان درس خواندن و استراحت
  • افزایش زمان مطالعه در طول روز
  • آرامش ذهنی و تسلیم روان بیشتر داوطلب
  • نقطه زنی و مشخص شدن علت ایراد در برنامه ریزی
  • تنظیم خواب و تغذیه با نوشتن برنامه ریزی روزانه در دفتر برنامه ریزی

نظم برنامه های سال کنکور با دفتر برنامه ریزی

شما با نوشتن روزانه برنامه ریزی خود در دفتر برنامه ریزی، به گونه ای تعهد پیدا می‌کنید. این تعهد باعث به وجود آمدن نظم و اراده بیشتر درونی شما می‌شود. این نظم درونی و برنامه ریزی روزانه موردی است که نه تنها در سال کنکورتان میتواند تاثیر داشته باشد، بلکه در زندگی شخصی شما نیز مزایای زیادی خواهد داشت. بر این اساس با نوشتن برنامه ریزی روزانه در دفتر برنامه ریزی دو ویژگی ذهنی جدید خواهید داشت.

اول از همه این که ذهنتان طبقه بندی می‌شود و می‌توانید برای درسی که می‌خوانید برنامه ریزی کنید. ثانیا پویایی ذهن بیشتر میشود. وقتی که نظم وجود دارد، تحرک ذهنی در جهت درس بسیار زیاد است. با این کار می‌توانید روزبه‌روز پیشرفت کنید و به موفقیت برسید. شاید باورتان نشود اما نوشتن دفتر برنامه ریزی روزانه یکی از ویژگی های مشترک بین همه رتبه های برتر کنکور بوده است.

بیشتر بخوانید: ویژگی های رتبه های برتر کنکور

افزایش زمان مطالعه با برنامه ریزی روزانه

وقتی می‌بینید که در کجا ضعف دارید و عملکردتان چطور بوده، خود به خود ترغیب می‌شوید تا بیشتر بخوانید و حد نهایی خود را کشف کنید. شاید افزایش از 3 به 6 ساعت امری دست نیافتنی باشد، اما اصلاً این گونه نیست. بلکه می‌توانید به راحتی به این میزان برسید.

کافی است که کمی درس بخوانید و روزانه برای آن وقت بگذارید. با نوشتن این پیشرفت روزانه قابل مشاهده است. تنها روزی 5 الی 10 دقیقه درس خواندن اضافی کافی است تا در طول یک ماه به این عدد برسید. در مرکز مشاوره تخصصی کنکور آکو کرج با بهترین شرایط

افزایش ساعت درس خواندن برای کنکور از مزایای نوشتن دفتر برنامه ریزی روزانه

آرامش بیشتر ذهنی و روانی با برنامه روزانه

وقتی که برای کنکور برنامه ریزی می‌کنید و به صورت روزانه آن را در دفتر می‌نویسید، بهتر درک می‌کنید که در کجای این رقابت قرار دارید. علت نا آرامی و استرس داوطلبان تنها و تنها عدم اطلاع درست از شرایط است. با این تفاسیر تاثیر و مزایای نوشتن دفتر برنامه ریزی برای کنکور به صورت مستقیم نمود می‌کند.

شما با نوشتن دفتر برنامه ریزی روزانه برای درس خواندن در سال کنکور بدون شک درمورد نتیجه آن حال بهتری دارید. اول این که به چشم میبینید هر آنچه در توانتان بوده است، انجام داده اید و این یعنی تلاش برای رسیدن به موفقیت. این موضوع باعث افزایش قوت قلب و باور می‌شود. از طرفی دیگر نیمه پر لیوان را خواهید دید. به این ترتیب می‌توانید با روحیه بالاتر، نتیجه بهتری بگیرید. همچنین اضطراب و استرس برای شما کاهش می‌یابد.

فراموش نکنید! درصورتی دفتر برنامه ریزی روزانه میتواند تاثیر مثبت در هنگام مطالعه برای کنکور داشته باشد که شما به ساعات درسی تان متعهد بوده باشید. در غیر این صورت دفتر برنامه ریزی فقط نقاط منفی و عدم اراده کافی شما را برای موفقیت به رختان میکشد و بیشتر دچار اضطراب و احساس سر خوردگی میکنید.

نقطه زنی و برنامه ریزی بهتر برای ساعات مطالعه

وقتی که می‌نویسید، مستندات خواهید داشت. بعد از هر گونه آزمون می‌توانید روی آن برنامه نظارت مجدد داشته باشید و میزان تلاشتان را با نتیجه مقایسه میکنید. به این ترتیب، مشکلات برنامه را بررسی کرده و می‌بینید که آیا طبق آن چه که نوشته‌اید و مطالعه کرده‌اید توانسته اید در آزمون ها و یا تست زنی نتیجه بگیرید یا نه. در صورت ایراد از برنامه می‌توانید آن را اصلاح کنید.

تاثیر نوشتن دفتر برنامه ریزی روزانه کنکور بر پیدا کردن نقاط ضعف درس خواندن

نکته جذاب دیگر در تاثیر نوشتن دفتر برنامه ریزی روزانه برای کنکور این است که شاید برنامه ایراد نداشته باشد و معضل از نحوه خواندن شما باشد. نوشتن برنامه ریزی روزانه تاثیری مستقیم در درک نقطه ضعف خواندن شما می‌گذارد. گاهی نیاز است که تعداد سوالات در هر زمان را افزایش دهید و در برخی از زمان‌ها نیاز به افزایش تایم مطالعاتی است. که دفتر برنامه ریزی آن را صراحتا مشخص میکند.

از نکات مثبت و مزایای دیگر برنامه ریزی روزانه برای مطالعه در سال کنکور موضوع هدف گیری است. کارنامه تنها یک قسمت کار است. با برنامه نوشته شده، متوجه میشوید که آیا نیاز به تغییر رویه و روش درس خواندنتان دارید یا خیر. مشاوره تخصصی کنکور آکو در کرج علاوه بر ارائه تحلیل تخصصی کارنامه امتحانات تشریحی و آزمون های شما میتواند شرایط درس خواندن شما را به طور کلی تغییر دهد.

بیشتر بخوانید:

تحلیل کارنامه آزمون های گاج

تحلیل کارنامه آزمون قلمچی

تنظیم خواب و تغذیه روزانه

تاثیر نوشتن دفتر برنامه ریزی برای کنکور در نحوه خواب و زندگی نیز عیان می‌شود. شما وقتی دقیق می‌نویسید، می‌توانید علل ناکامی خود را در طول شبانه روز و عدم رسیدن به ساعت خواب مناسب کنکوری را تعیین کنید. به این ترتیب آرام آرام خود را بهبود می‌دهید. همچنین در زمینه خورد و خوراک می‌توانید اندازه گیری و زمان بندی داشته باشید و حتی این روند را در طول چند ماه بررسی کنید. با نوشتن دفتر برنامه ریزی و البته اطلاعات کافی درباره رژیم غذایی کنکوری ، میتوانید جلوی پرخوری و کم خوری استرسی را در سال کنکور بگیرید. با این برنامه ریزی روزانه در دفتر کنکور مغزتان به بیشترین بازدهی خود خواهد رسید.

بیشتر بخوانید:

تنظیم خواب در سال کنکور

مشاوره تخصی تغذیه سال کنکور

مشاوره برنامه ریزی روزانه کنکور

در صورت نداشتن مشاور، نوشتن روزانه دفتر برنامه ریزی کنکور می‌تواند تاثیر شبه مشاور را در روند درس خواندنتان داشته باشد و بسیاری از نکات را برایتان روشن سازد. البته وجود خود مشاور در این مسیر بسیار موثر تر خواهد بود. چون ممکن است که به هر علتی نتوانید مفاهیم مهم را تشخیص دهید یا اصلا شرایط روحی و زندگی شما به گونه ای باشد که نتوانید به برنامه تان پایبند باشید و دفتر برنامه ریزی فقط آینه دق شما باشد.

بهترین مشاوره تحصیلی و کنکور در کرج

در حالی که مشاور همه چیز را می‌فهمد و به صورت تخصصی کنترل میکند. از طرفی مشاوران تغییرات مورد نیاز را سریع‌تر انجام می‌دهد و قبل از بروز بحران می‌تواند مسیر مطالعه شما را تغییر دهد. نوشتن دفتر برنامه ریزی تخصصی روزانه برای کنکور میتواند همین کار را با سرعت بسیار پایین تر و درصد خطای بالاتری انجام دهد. میدانید که در رقابت کنکور اتلاف وقت و خطا های ذهنی است که موجب سقوط داوطلبان از رتبه های برتر به عدم قبولی میشود.

دفتر برنامه ریزی تخصصی کنکور مرکز مشاوره کنکور آکو کرج

تاثیر نوشتن دفتر برنامه ریزی روزانه برای کنکور بسیار زیاد است. مهم این است که موارد اصلی را دقیق یادداشت کنید و هر آنچه که در روند مطالعه شما تاثیر گذار است، مکتوب کنید. به این ترتیب در برنامه ریزی مجدد مورد بررسی قرار می‌گیرد. برنامه ریزی تنها یک کار ساده نیست که با نوشتن چند درس و ساعات مطالعه آنها تمام شود. برای همین است که میگوییم مشاوره برنامه ریزی تخصصی کنکور را فراموش کنید. به همین ترتیب نوشتن گزارش روزانه نیز در چند عدد خلاصه نخواهد شد.

با مرکز مشاوره تخصصی کنکور آکو در کرج ، صفر تا صد برنامه ریزی درسی تان را به روش رتبه های برتر کنکور انجام دهید.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا