پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

انتخاب رشته کنکور سراسری

رشته دندانپزشکی بدون کنکور امکان‌پذیر است؟

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
4/5 - (1 امتیاز)

واقعیت این است که افراد بسیاری با هزاران آمال و آرزو به رشته تجربی می‌آیند که روزی به هر کدام از پزشک، دندان پزشک یا هر کدام از رشته‌های پر طرف‌دار دیگر شوند، در حالی که ممکن است که به یکباره همه چیز فرو بریزد و به دنبال تحصیل در رشته دندانپزشکی بدون کنکور حتی در دانشگاه های آزاد یا پردیس و یا دانشگاه های خارج از کشور با هزینه های هنگفت میباشند. اما آیا میتوان رشته دندان پزشکی را بدون کنکور خواند؟

در ادامه سعی می‌کنیم که این موضوع را به صورت جامع و کامل برای شما باز کنیم تا با موارد مختلف آشنا شوید. اصلاً نگران نباشید. زیرا همه چیز برای شما در پایان مقاله روشن و قابل تصمیم گیری خواهد بود. برای اطلاعات بیشتر با مشاوران کنکور تجربی آکو تماس بگیرید.

رشته دندانپزشکی بدون کنکور

واقعیت این است که بدون کنکور به هیچ وجه نمی‌شود در رشته دندان پزشکی تحصیل کرد. البته در ایران! در خارج از کشور میتوان بدون کنکور در رشته دندان پزشکی تحصیل کرد که البته این موضوع با پرداخت هزینه همراه است. در ادامه توضیحات بیشتری در این باره خواهیم داد.پیش از هرچیز بهتر است رشته دندان پزشکی را بشناسید.

شاید برای شما سؤال شود که چرا قابلیت تحصیل بدون کنکور برای رشته دندانپزشکی حتی در دانشگاه های آزاد و پردیس امکان ندارد. در حالی که رشته‌های مهندسی یا انسانی به راحتی در دانشگاه‌های پیام نور، غیرانتفاعی و حتی آزاد می‌توانند تحصیل کنند.

رشته دندانپزشکی بدون کنکور در دانشگاه آزاد و پردیس و خارج از کشور

علت بسیار روشن خواهد بود. در حقیقت در مجموعه گروه تجربی و هر رشته‌ای که برگزینید، به صورتی با جان انسان در ارتباط هستید که می‌تواند اتفاقات فاجعه بار را به همراه داشته باشد. از این رو مهم‌ترین موضوع کیفیت خروجی دانشجویان است. حلقه‌ای مفقوده که در رشته‌های دیگر حس می‌شود.

به طور کلی رشته دندانپزشکی هیچ گونه قبولی با کنکور یا بدون کنکور در دانشگاه غیرانتفاعی و پیام نور ندارد البته تحصیل در این رشته در مورد دانشگاه های پردیس و آزاد به صورتی دیگر خواهد بود.

رشته دندانپزشکی بدون کنکور در دانشگاه آزاد

اول از همه بیان کنیم که دانشگاه آزاد برای رشته تجربی و به خصوص رشته های برتر مثل دندانپزشکی تعریفی متفاوت با رشته های زیر گروه ریاضی و انسانی دارد. در حقیقت شما باید ابتدا در کنکور شرکت کرده و رتبه خوبی را کسب کنید تا مجاز به انتخاب رشته شوید. سپس قادر هستید که برای تحصیل در رشته دندان پزشکی آنهم با در نظرگرفتن رتبه کنکور اقدام کنید.

عموماً رتبه زیر 3000 کشوری برای قبولی دندانپزشکی در دانشگاه آزاد مورد نیاز خواهد بود. پس به طور کلی دندان پزشکی بدون کنکور در دانشگاه آزاد منتفی خواهد بود و باید برای موفقیت در کنکور تجربی تلاش کنید.

بیشتر بخوانید: میانگین درصد و رتبه کنکور داوطلبان تجربی برای پزشکی و دندانپزشکی

رشته دندانپزشکی بدون کنکور در دانشگاه پردیس

شاید در نگاه اول و فلسفه وجودی این مراکز، این موضوع به ذهن بیاید که برای رفتن به این موارد تنها پول مورد نیاز است. در حالی که به هیچ وجه بدین صورت نخواهد بود و باید ابتدا کنکور دهید.

البته همه چیز به اینجا ختم نشده و دادن کنکور تنها دلیل نخواهد بود. باید رتبه حداقلی را کسب کنید و در هنگام انتخاب رشته نیز اصول را رعایت کنید. سپس با گذراندن این موارد می‌توانید به دانشگاه پردیس ورود پیدا کنید. البته هزینه‌های سرسام اور آن را نیز باید تحمل کنید.

در حقیقت هر سه نوع دانشگاه که باشد، سراسری، آزاد یا پردیس، باید از فیلتر کنکور عبور کرد. در تمایز این سه مورد باید بیان کرد که مورد اول بدون هزینه، دومی کمی هزینه بر و سومین مورد یعنی تحصیل در رشته دندانپزشکی بدون کنکور در دانشگاه پردیس کاملاً پر هزینه خواهد بود.

رشته دندانپزشکی بدون کنکور در دانشگاه های آزاد و پردیس

دندان پزشکی بدون کنکور و مهاجرت

در حقیقت تحصیل در رشته دندان پزشکی بدون کنکور در خارج از کشور به راحتی امکان‌پذیر است. در ادامه به دو سؤال اساسی پاسخ خواهیم داد.

  1. آیا تحصیل در رشته دندانپزشکی بدون کنکور در خارج از کشور راه منطقی خواهد بود؟
  2. تحصیل در رشته دندان پزشکی بدون کنکور در کدام دانشگاه بهتر است؟ آیا هزینه دندانپزشکی بدون کنکور در خارج از کشور با دانشگاه پردیس برابر است؟

تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور خارج از کشور

برای دندانپزشکی بدون کنکور مهاجرت به خارج از کشور تنها راه خواهد بود. البته این کار نیز اصول و شرایط خودش را خواهد داشت که باید کاملاً آن را ارزیابی کنید.

در اولین وهله باید شرایط روحی خود را بسنجید که آیا فردی مستقل هستید و می‌توانید دوری از خانواده را تحمل کنید یا خیر. عموماً افرادی که برای دندان پزشکی بدون کنکور اقدم می‌کنند، دارای رده سنی 18 تا 20 سال هستند و تازه وارد دوران جوانی خواهند شد که معضلات خاص خود را به همراه دارد. در صورتی که پاسختان بله است، حال باید به موارد بعدی بپردازید.

انتخاب دانشگاه برای رشته دندان پزشکی

یک قلم و کاغذ بردارید و به سایت وزارت علوم بروید. در آنجا می‌توانید لیست دانشگاه‌هایی که به عنوان تحصیلات تکمیلی می‌توانید از آن بهره ببرید، نگاه کنید. بدین ترتیب مقصدهای احتمالی که توسط وزارت علوم مورد تایید است را شناسایی می‌کنید.

شاید سؤال برایتان به وجود آید که این کار برای چیست؟ در حقیقت اگر قصد کار در داخل کشور را داشته باشید، باید مدرکی را دریافت کنید که توسط وزارت علوم مورد تأیید باشد تا بتوانید از طریق آن اقدام به دریافت مجوز کاری کنید.

دندانپزشکی بدون کنکور
دندان پزشکی بدون کنکور

البته اگر قصدتان بازگشت به کشور برای کار نیست، دستتان در انتخاب باز خواهد بود و می‌توانید از بین گزینه‌های مختلف انتخاب کنید.

در این مرحله نوبت به بررسی خود دانشگاه می‌رسد. باید ببینید که آیا نحوه تدریس دانشگاه مد نظر شما، خوب است یا نه؟ این کار به راحتی قابل بررسی خواهد بود. با بررسی رنکینگ جهانی این دانشگاه به راحتی می‌توانید به نتیجه مد نظر دست پیدا کنید.

علاوه بر مورد رنکینگ چند عامل دیگر نیز تأثیر گذار خواهد بود. مهم‌ترین موضوع هزینه خواهد بود. این هزینه دو حالت را شامل خواهد شد. اول هزینه خود دانشگاه و دومین مورد هزینه خرج زندگی خواهد بود. اگر از بودجه خوبی برخوردار نیستید، باید کشورهای درجه 2 اروپایی را انتخاب کنید. البته تحصیل در شرق آسیا نیز گزینه مطلوبی برای رشته دندانپزشکی بدون کنکور در خارج از کشور محسوب خواهد شد.

شرایط مورد نیاز برای دندان پزشکی بدون کنکور در خارج از ایران

همه چیز در مورد پذیرش به دوران تحصیل دبیرستان شما بستگی خواهد داشت. پس اگر قصد این کار را دارید، حتی از نمره دفاعی نیز نگذرید. در حقیقت معدل دیپلم اهمیت بسیار زیادی برای تحصیل در رشته دندانپزشکی بدون کنکور در خارج از کشور دارد و بعد از آن ریز نمرات اهمیت پیدا خواهد کرد.

مورد مهم در بحث ریز نمرات، نمره دروس تخصصی خواهد بود. به خصوص درس فیزیک، شیمی و زیست شناسی که باعث قبولی یا رد شدن شما در دانشگاه‌ها خواهد شد.

شرایط دندان پزشکی بدون کنکور در خارج از کشور
شرایط دندان پزشکی بدون کنکور در خارج کشور

البته تنها مدارک مهم نخواهد بود. باید شما تمامی مدارک تحصیلی را ترجمه کنید. البته اصلی‌ترین مورد، موضوع آزمون زبان خواهد بود. در این مبحث همه چیز به کشور مقصد بستگی دارد، اما به طور کلی تافل و آیلتس از بقیه موارد مورد پذیرش تر خواهد بود.

ارسال مدارک برای دانشگاه مورد سوم است. برای اطلاع دقیق باید به سایت دانشگاه مراجعه کنید. مورد چهارم نیز بحث آزمون Gmat خواهد بود که در کشورهای اتحادیه اروپا برگزار خواهد شد.

البته همه کشورها برای قبول دانشجوی رشته دندانپزشکی بدون کنکور در دانشگاه های آزاد یا سراسری خود، یک نوع آزمون را برگزار خواهند کرد که بسیار سبک‌تر از کنکور ایران خواهد بود. فرق مهم آن با کنکور داخل ایران این است که باید حد نصاب را بیاورید و رقابت شما فقط با خودتان خواهد بود.

دانشگاه پردیس برای رشته دندان پزشکی بدون کنکور بهتر است یا مهاجرت؟

در حقیقت هزینه دانشگاه های پردیس و آزاد به قدری زیاد است که بسیاری از افراد در دو راهی انتخاب دانشگاه های خارج از کشور برای رشته دندانپزشکی بدون کنکور قرار می‌گیرند. البته در این مورد بهتر است که تنها به مطالب اکتفا نکرده و با گروه مشاورین اکو در این زمینه مشورت کنید.

بیشتر بخوانید: هزینه دانشگاه آزاد برای رشته های پزشکی

دندان پزشکی بدون کنکور در خارج کشور یا پردیس
دندان پزشکی بدون کنکور در خارج کشور یا پردیس

در پاسخ به این سؤال باید بیان کرد که اگر قصد کار در داخل ایران را دارید، بهتر است که بدون شک دانشگاه پردیس را با وجود شرایط کنکور برای تحصیل رشته دندان پزشکی انتخاب کنید تا بعداً در دریافت مجوز دچار مشکل نشوید.

اتفاقی که برای دانشجویان محصل در روسیه به وجود آمد. وزارت علوم امروزه این دانشگاه را از لیست دانشگاه های قابل قبول خارج کرده، در حالی که چند سال پیش در لیست بوده است. و به همین علت دانشجویان رشته دندانپزشکی بدون کنکور در روسیه نمیتوانند در ایران فعالیت قانونی داشته باشند.

مؤسسه مهاجرتی اکو درباره رشته دندان پزشکی بدون کنکور میگوید

تحصیل در رشته دندانپزشکی بدون کنکور در دانشگاه های آزاد یا پردیس و … به هرحال غیر ممکن است پس برای تحصیل ناچار به مهاجرت به خارج از کشور هستید. اما نگران نباشید ، تیم مشاوره تحصیل خارج از کشور آکو حتی در این نقطه حساس نیز همراه شماست.

در صورتی که هر گونه سؤالی در مورد دندان پزشکی بدون کنکور در خارج از کشور داشتید، می‌توانید به راحتی و با گرفتن وقت مشاوره از مجموعه آکو، مشکلات خودتان را رفع کنید. در حقیقت این مجموعه با قدمتی طولانی در حوزه مهاجرت تحصیلی، توانسته تجربه خوبی را جمع آوری کند. به راحتی می‌توانید هر آنچه که می‌خواهید را بپرسید و پاسخی روشن بگیرید.

مشاوره مهاجرت تحصیلی به خارج از کشور در کرج

این را در نظر داشته باشید که بودجه و منابع مالی مهم است، اما همه چیز به آن ختم نخواهد شد و در جلسه مشاوره این مجموعه راه‌های مختلف برای شما بیان می‌شود.

مجتبی سادات رسول

کتاب های زیادی خوانده ایم، افراد بسیاری دیده ایم و با بزرگان بسیاری هم کلام شده ایم. راه درست را نشانتان خواهیم داد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا