پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور من

رتبه‌های برتر ۱۰ سال اخیر کنکور کجا هستند

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
5/5 - (1 امتیاز)

زمانی که صحبت از کنکور می‌شود، همه به رتبه برتر شدن فکر می‌کنند، اما سوالی که هست این خواهد بود که رتب های برتر کنکور 10 سال اخیر کجا هستند؟ در حقیقت آنان به کجا رسیدند که آن‌قدر رتبه برتر شدن خواهان بسیار زیادی دارد. در ادامه این مقاله تلاش خواهیم کرد تا گوشه‌ای از موفقیت این افراد را به تصویر بکشیم و نکات مختلف را در زمینه‌های مختلف برایتان بیان کنیم. مرکز مشاوره تخصصی کنکور آکو همراه شماست.

رتبه های برتر 10 سال اخیر کنکور

واقعیت این است که دنیای کار بسیار متفاوت از درس خواندن خواهد بود. بله همه مهندسان یا کسانی که رشته انسانی می‌خوانند، نمی‌توانند به نتیجه مطلوب دست پیدا کنند. البته این موضوع برای قبول شدگان رشته تجربی متفاوت خواهد بود. اکثر آنان درگیر کار هستند و البته برخی از آنان به جایگاهی که در ذهن خود دارند، نمی‌رسند. در ادامه به تفکیک رشته در مورد برخی از این رتبه های برتر 10 سال گذشته کنکور میپردازیم.

خانم مژگان قاسمی رتبه برتر کنکور

مژگان قاسمی رتبه 3 کنکور ریاضی سال 1387 و رتبه 4 کنکور هنر امسال، حالا یک دانش آموخته رشته مهندسی کامپیوتر است که تنها 4 سال لیسانس را تحصیل کرد و سپس درس را رها کرد و وارد بازار کار شد. او از جمله نفراتی است که ماندن را به رفتن از ایران ترجیح داده و امروزه در حوزه کامپیوتر در یک شرکت خصوصی فعال است. او عدم تحصیل خود را به علت عدم ضرورت دیدن بیان کرده است.

مسیری که خود او از آن راضی است و توانسته سریع‌تر به بازار کار ورود پیدا کند. او را می‌توان از نفرات با استعداد بیان کرد که توانسته مسیر بسیار طولانی را سپری سازد و امروزه نیز از جایگاه خود در رشته کامپیوتر کاملاً خرسند است. پس میبینید که قرار نیست رتبه های برتر ۱۰ سال اخیر در جایگاه خیلی خاص تری از بقیه باشند، فقط مسیر رسیدن آنها کمی کوتاه تر میشود.

رتبه های برتر ۱۰ سال اخیر رشته ریاضی

سعید مفتی آسان

یکی از نفرات برتر رتبه شده در کنکور ریاضی سال 90 است که امروزه نیز در حال فعالیت در رشته مکانیک به صورت کارخانه‌ای است. او پس از مقطع لیسانس در دانشگاه شریف اقدام به ادامه تحصیل مقطع ارشد داده است و امروز که با شما صحبت می‌کنیم، بعد از گذران از دوران سربازی در یک شرکت صنعتی خوب در حال فعالیت است.

آینده رتبه های برتر کنکور 10 سال اخیر فقط همین نیست

باید بیان کرد که این دو مورد نمونه کوچکی از بین 100 ها نفر در طول ده سال هستند. طبق تحقیقات انجام شده توسط موسسه آکو، این نفرات به دو دسته تقسیم خواهند شد. گروه اول را افرادی می‌نامند که در سال‌های قبل از 95 فارغ تحصیل شده‌اند و گروه دیگر که بعد از آن درس در مقطع لیسانس را تمام کرده‌اند.

در مورد نفرات قبل از سال 95 اگر بخواهیم صحبت کنیم باید بیان کرد که میزان ادامه تحصیل در بین این افراد تقریباً کم و حدود 30 درصد بوده است. در حقیقت وضعیت اشتغال بسیار عالی بوده و بسیاری به صورت یکباره به کار وارد شده‌اند. این آمار حدود 60 درصد بوده است. در مورد بقیه افراد باید بیان کرد که حدود 10 درصد نیز به فکر ادامه تحصیل در خارج از ایران بوده‌اند و این کار را انجام داده‌اند.

در مورد رتبه های برتر کنکور از سال 95 به بعد در مورد اشتغال به کار این حدود 30 درصد بوده است و حدود 40 درصد نیز اقدام به تحصیل در مقاطع سال بعد کرده‌اند. بدین صورت حدود 30 درصد نیز اقدام به مهاجرت و ادامه تحصیل در خارج از کشور کرده‌اند و عموماً برگشتی در آنان وجود نداشته است.

هانیه زراعتکار از رتبه های برتر کنکور 10 سال اخیر

هانیه زراعت کار رتبه 9 کنکور انسانی سال 87 ویکی از بهترین قبولی‌ها در کنکور سال 87 است که امروزه در منزل به نگهداری از فرزندان خود می‌پردازد. البته او که مدارج تحصیلی را سپری کرده و امروزه دکتری روان شناسی کودکان دارد که معتقد است به آن طوری که باید و شاید به این موضوع پرداخته نمی‌شود. هانیه زراعتکار معتقد است دبیرستان بهتر از دانشجویی حتی در مقاطع ارشد و دکتری است.

محمدرضا لمسه چی

محمدرضا لمسه چی رتبه 1 کنکور انسانی سال 1390 بوده است.او حالا یک وکیل موفق است که پس از تحصیل در مقطع لیسانس به خدمت سربازی رفته و امروزه به عنوان وکیل مدافع در حال خدمت رسانی است.

رتبه های برتر ۱۰ سال اخیر رشته انسانی

رتبه های برتر 10 سال اخیر کنکور انسانی کجا هستند

در حقیقت اکثر نفراتی که در این رشته درس خوانده‌اند، عموماً به کار گرفته شده‌اند و درصد بسیار کمی به طور کلی اقدام به مهاجرت کرده‌اند. از طرفی مردان عموماً به رشته‌های وکالت و قضاوت گرایش بالایی داشته‌اند و در کنار رشته مدیریت سه‌گانه مورد علاقه مردان این رشته است.

بانوان اما بیشتر در حوزه روان‌شناسی حضور داشته‌اند. و می‌توان گفت که بانوان بیشتر به ادامه تحصیل پرداخته‌اند و مردان اقدام به گذراندن خدمت سربازی و سپس ورود به بازار کار کرده اند.

سرنوشت رتبه های برتر کنکور تجربی 10 سال اخیر

در این رشته عموماً افراد در کار خود جذب شده‌اند. از این نمونه‌ها می‌توان به سیاوش مهرانی، کیانا امانی و امین رضا ابخو اشاره کرد که هر سه در حال فعالیت در رشته‌های پزشکی هستند. مورد اول و سوم تخصص خود را گرفته و امروز در بیمارستان‌های ایران در حال جراحی هستند. در حالی که خانم امانی پس از دوره 7 ساله اقدام به شروع فعالیت حرفه ای کرده و در حال طبابت با مدرک پزشکی عمومی است.

کمترین میزان مهاجرت در بین این گروه است و میزان جذب به کار این افراد حدود 100 درصد است. به طور کلی می‌توان گفت که آینده تقریباً تضمین شده‌ای در انتظار رتبه های برتر کنکور تجربی میباشد.

رتبه های برتر ۱۰ سال اخیر رشته تجربی

رتبه های برتر رشته هنر

یکی از مواردی که اکثر فارغ تحصیلان آن به دو دسته تقسیم می‌شوند. گروهی که امکان شغلی آنان در ایران وجود داشته، در بدنه هنر این کشور در حال فعالیت هستند و برخی دیگر که از نظر هنر آموزش دیده در داخل کشور زیر ساخت کافی وجود نداشته است، نسبت به مهاجرت اقدام کرده‌اند. البته این مورد در بین داوطلبین برتر کنکور هنر بسیار کم بوده است.

رشته زبان و رتبه های برتر

یکی از رشته‌هایی که به طور کلی می‌توان گفت رتبه‌های برتر در بهترین شرایط به سر می‌برند. این افراد عموماً مشغول به کار به عنوان مترجم یا رایزن بین‌المللی در شرکت‌های صنعتی مختلف شده‌اند. همچنین این رشته در بین بسیاری از افراد محبوب است و البته باید بیان کرد که میزان مهاجرت در این رشته بسیار کم‌تر است.

نظر مرکز مشاوره کنکور آکو درباره سرنوشت رتبه های برتر کنکور ۱۰ سال اخیر

رتبه های برتر ۱۰ سال اخیر کنکور ایران همگی و با هر وضعیتی به طور کلی تلاش کرده‌اند تا قسمتی از بازار را در اختیار بگیرند. در مجموع با تمام تحقیقاتی که در انجام دادیم، مشخص شد که به طور کلی اکثر فارغ تحصیلان در رشته‌های مختلف که رتبه‌های برتری داشتند، نسبت به سایرین در اولویت کاری هستند و این بستگی به خود شما دارد که تا چه میزانی برای دسترسی به کار اقدام خواهید کرد.

در بین رشته‌ها ی مختلف بیشترین جذب به کار برای رشته تجربی بوده است و بیشترین ادامه تحصیل یا مهاجرت مرتبط با رشته های مهندسی است. البته در مورد رشته انسانی باید بیان کرد که به دو گروه ادامه تحصیل و بازار کار به صورت تقریباً نصف به نصف تقسیم می‌شوند. بهرحال هیچ فرقی ندارد که رتبه برتر چه رشته ای در کنکور باشید یا اصلا رتبه برتر باشید یا خیر ، همه چیز به تلاش و پشتکار شما برای ورود به بازار کار دارد. پس خیال نکنید رتبه برتر کنکور شدن پایان مسیر است!

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا