پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

معرفی رشته

رشته امور اداری چیست

مدیریت امور اداری کاردانی

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
3.6/5 - (7 امتیاز)

بخش امور اداری هر سازمانی یک بخش بسیار مهم در آن سازمان می باشد. افراد در این قسمت پل ارتباطی بین قسمت های مختلف هستند، بخش استخدام در این قسمت انجام می شود، افرادی که در این رشته فارغ التحصیل می شوند در بخش منابع انسانی شرکت ها مشغول به کار می شوند، بررسی تمام امور مربوط به کارمندان اعم از مرخصی ها، برنامه ریزی درباره سِمَتِ کارمندان همگی بر عهده افرادی می باشد که در این بخش مشغول به کار هستند. مرکز انتخاب رشته تخصصی آکو در ادامه برای شما عزیزان توضیح می دهد که رشته امور اداری چیست.

معرفی رشته امور اداری

پس همان طور که گفتیم این بخش بسیار بخش تاثیر گزاری در شرکت ها می باشد و افرادی که در این قسمت مشغول به فعالیت هستند باید کار خود را بسیار دقیق انجام دهند. افرادی که در این رشته تحصیل می کنند باید در زمینه کارهای اداری صبر و حوصله داشته باشند و توان کار در یک زمان معین و از قبل مشخص شده را داشته باشند.

درس های رشته امور اداری کاردانی

رشته امور اداری از شاخه های رشته کار و دانش و فنی حرفه ای می باشد، در واقع رشته امور اداری در هنرستان ارائه کمی شود. پس این رشته در دانشگاه فقط در دوره کاردانی به کارشناسی می باشد، و افرادی که در مدرسه در بین رشته های کار و دانش و فنی حرفه ای رشته امور اداری را انتخاب کرده اند در دانشگاه نیز می توانند کاردانی این رشته را ادامه دهند. از آن جایی که این رشته یک رشته از شاخه های کار و دانش و فنی و حرفه ای می باشد به صورت کارشناسی پیوسته ارائه نشده و کاردانی پیوسته می باشد، در جدول زیر درس های رشته امور اداری کاردانی آورده شده است.

دروس

آشنایی با پایگاه های اطلاعاتی

اصول برنامه ریزی

آمار و احتمالات مقدماتی

حقوق اساسی

اصول حسابداری 1

رفتار سازمانی

اصول حسابداری 2

روانشناسی عمومی

جامعه شناسی عمومی

حقوق اداری و استخدامی
حقوق اداری و استخدامی

ریاضی عمومی

بایگانی و اداره امور اسنادی

زبان تخصصی

تشکیلات و روش های اداری

زبان پیش دانشگاهی

ریاضی پیش دانشگاهی

سازمان و وظایف انبارها

ریاضی کاربردی

کاربرد رایانه در امور اداری 1

روش تحقیق و مآخذ شناسی

کاربرد رایانه در امور اداری 2

نظام های حقوق و دستمزد

کارپردازی امور و اداره اموال

مدیریت منابع انسانی

مبانی علم اداره

کلیات علم اقتصاد

کنترل و تنظیم بودجه

مکاتبات اداری و اداره امور دفتری

کارآموزی

درس های رشته امور اداری

دانشگاه های رشته امور اداری

این رشته تنها در دانشگاه های علمی کاربردی ارائه خواهد شد و یکی از زیر شاخه های رشته حسابداری به حساب می آید، در سال های گذشته افرادی که در دوره هنرستان رشته امور اداری را انتخاب می کردند در دوره دانشگاه به سمت رشته حسابداری هدایت می شدند اما در حال حاضر دانشگاه های بسیاری هستند که این رشته را ارائه می دهند، در ادامه شما را با تعدادی از این دانشگاه ها آشنا می کنیم.

  • مرکز آموزشی علمی – کاربردی استان داری تهران
  • مرکز آموزشی علمی – کاربردی استان داری هرمزگان
  • مرکز آموزشی علمی – کاربردی بازرگانی مراغه
  • مرکز آموزشی علمی – کاربردی استان داری بوشهر
  • مرکز آموزشی علمی – کاربردی بهزیستی و تامین اجتماعی لرستان
  • مرکز آموزشی علمی – کاربردی استان داری آذربایجان شرقی
  • مرکز آموزشی علمی – کاربردی بهزیستی و تامین اجتماعی کرمان
  • مرکز آموزشی علمی – کاربردی بهزیستی و تامین اجتماعی برازجان
  • مرکز آموزش علمی – کاربردی جهاد دانشگاهی سنندج
  • مرکز آموزش علمی – کاربردی جهاد دانشگاهی زنجان
  • مرکز آموزش علمی – کاربردی جهاد دانشگاهی مشهد
  • مرکز آموزش علمی – کاربردی جهاد دانشگاهی زرند
  • مرکز آموزش علمی – کاربردی دهخدا
  • مرکز آموزش علمی – کاربردی زاهدان
  • مرکز آموزش علمی – کاربردی سازمان زندان ها
  • مرکز آموزش علمی – کاربردی دیلم
  • مرکز آموزش علمی – کاربردی کلاردشت
  • مرکز آموزش علمی – کاربردی نهبندان
  • مرکز آموزش علمی – کاربردی مالیاتی مشهد
  • مرکز آموزش علمی – کاربردی کنگان
  • مرکز آموزش علمی – کاربردی خور و بیابانک اصفهان
  • مرکز آموزش علمی – کاربردی صنعت غذا

بازار کار رشته مدیریت امور اداری در ایران و جهان

در متن فوق تا حدودی گفتیم که رشته امور اداری چیست، در ادامه درباره بازار کار و درامد رشته امور اداری صحبت می کنیم، رشته مدیریت امور اداری هم در بخش خصوصی و هم بخش دولتی بازار کار نسبتا خوبی دارد و این افراد می توانند در قسمت اداری این بخش ها مشغول به کار شوند.

افرادی ک علاقمند به کار در بخش دولتی هستند باید بدانند که این رشته در تمام ارگان های دولتی کار دارد، افرادی که علاقمند به بخش دولتی هستند می توانند پیگیر ارگان هایی که در حال جذب می باشند، باشند و بعد از گذراندن دوره های خاص مشغول به کار شوند. علاقمندان به بخش خصوصی نیز می توانند در شرکت ها و کارخانه های بزرگ مشغول به کار شوند.

رشته امور اداری کاردانی

این رشته در خارج از ایران نیز از بازار کار نسبتا خوبی برخوردار می باشد، در آمریکا نیز از سال 2010 به بعد اشتغال برای این رشته رشد داشته است، این به این معنی می باشد که بازار کار برای این رشته روز به روز در حال بهتر شدن می باشد.

درامد رشته امور اداری در ایران و جهان

درامد رشته امور اداری چه در ایران و چه در جهان بستگی به مهارت و توان فرد دارد، هر چه مهارت و تجربه فرد در زمینه کاری خود بیشتر باشد می تواند در شرکت هایی با بزرگ تر و با مزایای بهتر مشغول به کار شوند، فارغ التحصیلان این رشته می بایستی حتما در شرکت ها یا نهاد های دولتی مشغول به کار شوند و کار در این رشته به صورت خصوصی نخواهد بود.

رشته امور اداری در هنرستان

مشاوره کنکور فنی و حرفه ای با مرکز انتخاب رشته آکو

این رشته از جمله رشته هایی می باشد که افراد باید وابسته به یک شرکت یا نهاد دولتی درآمد زایی کنند و افرادی که علاقمند به کار آفرینی می باشند این رشته نمی تواند آن ها را به هدف خاصی برساند و بالعکس افرادی که علاقمند به کار در نهاد های دولتی یا شرکت ها می باشند این رشته می تواند برای این افراد بسیار مفید فایده واقع شود.

بنابراین برا اینکه یک انتخاب درست داشته باشید و بتوانید بسنجید که آیا فردی هستید که بتوانید در این رشته موفق شوید یا نه باید با یک مشاور کنکور فنی و حرفه ای در این باره به خوبی مشورت کنید تا شخصیت و نحوه علاقه شما را تشخیص دهد و با توجه به آن به سراغ علاقه خود بروید، مشاوران ما مرکز مشاوره کنکور آکو می توانند به تمام سوالات شما عزیزان در رابطه با مشاوره کنکور فنی و حرفه ای پاسخ دهند.

اینستاگرام مرکز مشاوره تخصصی آکو

بیشتر بخوانید:

کنکور فنی و حرفه ای

معرفی منابع کنکور فنی و حرفه ای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا