پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

اساتید تام لندزندگی نامه بزرگان کنکور

معرفی استاد مجید رفعتی ریاضی کنکور

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

استاد مجید رفعتی شباهت جالبی از نظر ظاهری با استاد ملاک پور ریاضی تاملند دارند و این همکاری اساتید در مجموعه و در یک رشته آموزشی شاید در شبیه شدن ظاهرشان به هم تاثیر داشته است. اما به هر حال کیفیت تدریس و شرایط کلاس های این اساتید باهم متفاوت است. در ادامه بعد از معرفی استاد رفعتی ریاضی به مقایسه کلاس های ایشان با سایر اساتید برتر ریاضی کنکور نیز خواهیم پرداخت.

استاد مجید رفعتی ریاضی را با سابقه 20 ساله تدریس میکند و باتوجه به اینکه در دانشگاه تهران مهندسی مکانیک خوانده است، تسلط خوبی روی مباحث ریاضی کنکور یاضی و فنی دارد. او تا به امروز در مدارس علامه حلی، علامه طباطبایی، فرزانگان، ادیب و آموزشگاه های برتر کنکور مثل هدف تهران یا ایران زمین اهواز تدریس کرده است.

استاد مجید رفعتی مدعی شده اند که تقریبا همه دانش آموزان وی میتوانند با کمک تدریس ایشان ریاضی کنکور را بالای 50 بزنند و رتبه های برتر کنکور هم از کلاس های ایشان بهره برده اند. اما بهتر است به جای بررسی تبلیغات برای معرفی اساتید، به نظرات دانش آموزان درباره کلاس های ریاضی استاد رفعتی تاملند توجه کنیم.

برای ثبت نام دوره های آموزشی ریاضی مجید رفعتی تاملند میتوانید با شماره های موجود در صفحه تماس با ما ارتباط برقرار کنید یا از طریق تلگرام با پشتیبانان تیم مشاوره تحصیلی آکو ارتباط برقرار نمایید.

تلگرام تیم مشاوره تحصیلی آکو

بیوگرافی شخصی و کاری مجید رفعتی ریاضی کنکور

درباره حواشی زندگی استاد رفعتی ریاضی کنکور اینکه او درباره تاهل یا تجرد خود اطلاعاتی به اشتراک نگذاشته اند ولی تا آنجا که میدانیم همسر ندارند و باوجودیکه متولد سال 1358 هستند، فرزندی هم در زندگی ایشان نیست.

استاد رفعتی که متولد 8 آذر ماه سال 1358 است، اصالتا جنوبی و ظاهرا بوشهری هستند، رابطه بسیار نزدیکی با خواهر زاده خود دارند و تصاویر جالبی هم از وقت گذراندن با این دختر 8 الی 10 ساله به نام بهار به اشتراک گذاشته اند. ایشان درباره کلاس های ریاضی کنکور در شهر اهواز گفته اند:

دانش آموزان اهواز همه شان مثل خانواده خودم هستند و موفقیتشان واقعا مثل موفقیت خودم مرا خوشحال میکند و برای آنها یک جور دیگر وقت میگذارم!

درباره افتخارات شغلی استاد مجید رفعتی هم که پیش از این گفته شد در مدارس تراز اول تهران و شهرستان ها تدریس کرده اند و بجز تدریس، تالیف یا مشارکت در تالیف بسیاری از کتاب های کمک آموزشی و تستی گاج نیز در رزومه ایشان وجود دارد. لیست کتاب های بیشتر شناخته شده به تالیف استاد مجید رفعتی به شرح زیر است:

  • ديفرانسيل IQ گاج
  • حسابان IQ گاج يازدهم و دوازدهم
  • حسابان جامع كنكور +IQ گاج
  • مجموعه آزمون هاى چهارگزينه حساب ديفرانسيل و انتگرال نيك انجام

روش تدریس ریاضی استاد رفعتی را در ویدئو زیر مشاهده میکنید. این ویدئو مربوط به جلسه اول دوره ریاضی یازدهم ریاضی در مجموعه تاملند است که نظر دانش آموزان و تحلیل مشاوران کنکور را درباره استاد رفعتی میتوانید در ادامه همین مطلب مطالعه نمایید.

تحلیل روش تدریس ریاضی استاد رفعتی

باوجودیکه نام استاد رفعتی ریاضی را برای تدریس ریاضی کمتر شنیده ایم، اما بررسی دوره های ایشان به ما ثابت کرد که تست های حل شده در کلاس ریاضی رفعتی سطح بالا، خلاقانه و متناسب با سوالات و مباحث کنکور هستند.

سرعت تدریس خیلی بالا یا خیلی پایین نیست و در طول تدریس مثال های زیادی با راه حل های مختلف تدریس میشوند که میتواند دید بازتر و تسلط بیشتری به دانش آموزان برای حل تست های جدید بدهد.

کلا شخصیت استاد در میزان کاربردی بودن تدریس خیلی تاثیر گذار است و از آنجا که استاد رفعتی خودشان یکی زا همان اساتید پر انرژی و پر انگیزه و البته علاقه مند به ریاضیات هستند، این علاقه به ریاضی تدریس موثر وی را قوی تر میکند. تدریس در کلاس های ایشان سه مرحله دارد:

  1. توضیحات کامل درباره مبحث، کاربرد آن، تاریخچه و در صورت نیاز نگاه به مبنای مبحث در سال های گذشته
  2. توضیح درباره سبک های مختلف سوالی که ممکن است از این مبحث مطرح شود و راه حل های پیشنهادی
  3. حل تست های مختلف از آسان تا سخت و با موضوع سوال های مختلف در راستای توضیحاتی که درباره راه حل های مختلف داده بود.

کلاس های استاد رفعتی ریاضی برای چه دانش آموزانی مناسب است؟

از آنجایی که سوالات متعدد از سخت تا آسان به صورت گام به گام و با توضیحات کامل حل میشوند، نمیتوان گفت که کلاس سطح بالایی دارد یا پایین اما به طور کلی سرعت و توضیحات تدریس میتواند قشر زیادی از دانش آموزان را در بر بگیرد و البته حوصله سر بر هم نباشد!

این را میتوان هنر یک استاد در نظر گرفت که بتواند هم دانش آموزان 20 از صد را در کلاس راضی نگه دارد و هم دانش آموزان 60 از صد را به آن سطح از سختی و چالشی که مورد نیاز است برساند!

تازه به نظر میرسد کلاس های استاد رفعتی برای دانش آموزان 70 الی 75 هم تا حدودی راضی کننده است. اما حقیقت این است که برای بچه هایی که دنبال ریاضی 100 برای کنکور ریاضی هستند، باید حتما مشاور اختصاصی کنکور ریاضی با منابع سطح بالاتر به 100 برساند، چون هیچ کلاس گروهی نمیتواند به اندازه سطح دانش آموزان قوی باشد مگر اینکه جلسه کلاس های جداگانه برای قوی تر ها گذاشته شود.

ریاضی استاد رفعتی تاملند

اگر میخواهید ریاضی را فقط برای کنکور حفظ کنید، دو نکته را فراموش نکنید اولا اینکه حفظ کردن برای رسیدن به سطح سوالات کنکور اصلا کافی نیست و دوما اینکه احتمالا عدم علاقه شما ریشه در نفهمیدن این درس از ابتدا دارد.

با کلاس های استاد رفعتی میتوانید برای اولین بار طعم شیرین فهمیدن ریاضی را بچشید و واقعا به این درس علاقه مند شوید. توضیحات پایه ای استاد هم باعث پیشرفت اساسی شما میشه که قطعا در آینده میتونه شما را در دوران دانشگاه و برای دروس مربوط به رشته های مهندسی هم همراهی کنه!

نقاط ضعف کلاس های استاد مجید رفعتی

اولین و مهمترین مشکلی که کلاس های استاد مجید رفعتی دارند، تکیه بیش از اندازه استاد بر جزوه های اختصاصی خودشان است. با وجودیگه سطح کلاس بالا است ولی باتوجه به پیچیدگی تمرین های کتاب درسی، بهتر است یک استاد تمرکز کافی را روی سوالات کتاب درسی هم داشته باشند.

نکته منفی دوم میتواند موضوع رفع اشکال آنلاین باشد. البته که استاد در طول کلاس تمام تلاش خود را میکند که به سوالات دانش آموزان به صورت کافی و وافی جواب دهد و دانش آموز با آمادگی کامل برای تست زنی و تمرین اقدام کند. حتی امکان تماس تصویری، رفع اشکال آنلاین با اساتید یا دستیاران وی و ارسال مشکلات به صورت تصویر حین در پنل ثبت نامی آموزشگاه تاملند وجود دارد.

ولی به هرحال شرایط دانش آموزان به تفکیک سطح درسی ممکن است نیاز به رفع اشکال جداگانه داشته باشند که بعضا باوجود شرایط کلاس های آنلاین سخت تر از کلاس های حضوری است.

در کل دانش آموزان در نظرسنجی درباره مشارکت دانش آموزان در کلاس برای استاد مجید رفعتی نمره 9 داده اند که نمره خوبی است! و نمیتوان ایراد خاصی به این استاد و روش تدریس و برگزاری کلاس هایش وارد کرد.

کلاس های ریاضی تاملند استاد رفعتی

ثبت نام کلاس ریاضی استاد رفعتی بهتر است یا ملاک پور یا کرمی؟

اگر بخواهیم از نظر سطح تدریس به این دو استاد نمره بدهیم، شاید تفاوت یک نمره باشد مثلا استاد ملاک پور 9 و استاد رفعتی 8 و هزینه کلاس های دو استاد تفاوت زیادی باهم ندارند.

قیمت کلاس های تاملند کلا به تفکیک منطقه ثبت نام دانش آموزان تا اندازه کمی متفاوت است .ولی به طور کلی قیمت کلاس استاد رفعتی و استاد ملاک پور در تاملند تفاوت زیادی باهم ندارند.

اگر بخواهیم یک استاد با قیمت مناسب تر ولی با سطح تدریس استاد رفعتی معرفی کنیم، استاد کرمی میتواند گزینه مناسبی باشد.

به طور کلی ریاضی استاد رفعتی اختصاصی برای کنکور ریاضی است و اصلا دوره ریاضی کنکور تجربی ندارند و شاید به همین خاطر است که به اندازه دیگر اساتید نام شناخته شده ای ندارند.

ولی تدریس و سطح تدریس کنکوری بالایی دارند و اگر به دنبال اساتید برند شده نیستید، استاد رفعتی و استاد کرمی ماز بهترین اساتیدی هستند که میتوانید برای ریاضی کنکور ریاضی انتخاب کنید.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا