پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

خبر

افت 5 نمره ای میانگین نمرات امتحانات نهایی 1402

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
3.5/5 - (2 امتیاز)

احتمالا همه دانش آموزانی که در امتحانات نهایی 1402 شرکت کرده اند میدانند که سطح سوالات چقدر بالا بوده و حتی برخی از سوالات دروس عمومی و تخصصی در سطح سوالات کنکور شناخته شده است. دلیل این سخت گیری بیش از اندازه را میتوان تاحدودی درک کرد. تاثیر 40درصدی سوابق تحصیلی و حذف شدن دروس عمومی از کنکور و همه تغییرات کنکور که “با هدف تسهیل ولی حالا با افت میانگین نمرات امتحانات نهایی 1402 میخواهند چه کنند؟

چطور میخواهند حق دانش آموزانی که در مدارس شهرستان و با یک معلم معمولی درس خوانده اند را ادا کنند؟ شاید علت اینکه امسال بیشتر رتبه های برتر از شهر های بزرگ بودند و سهمیه منطقه 1 داشتند، همین امکانات بیشتر بوده.

باورتان میشود که در کل دانش آموزان سراسر کشور تنها یک دانش آموز پسر آن هم در مدرسه نمونه دولتی و بدون هیچ امکانات خاصی توانسته معدل 20 در کارنامه امتحانات نهایی خود کسب کند؟ باورتان میشود که میانگین نمرات امتحانات نهایی به 10.2بوده است؟ باورتون میشه که حتی رتبه یک کنکور هم نتونسته نمرات امتحان نهایی رو 20 بشه؟

تراز امتحانات نهایی و میانگین نمرات امتحانات نهایی 1402 از نظر خود آموزش و پرورش هم عجیب بود

باوجود همه اتفاقات عجیب و غریبی که در زمینه نمرات امتحانات نهایی و تراز سوابق تحصیلی افتاده است، خود سازمان سنجش و آموزش و پرورش هم متوجه شده اند که ممکن است اشتباه کند و امکان اعتراض به تراز های سوابق تحصیلی را در وبسایت مای مدیو فراهم کرده است.

جالب است که بعضی از بچه های ترمیم معدلی 1402 که فکر میکردند تراز بالاتری از آنچه در کارنامه ثبت شده بود دریافت میکردند، ثبت اعتراض کردند و تفاوت فاحشی بین تراز های سوابق تحصیلی شان قبل و بعد از اعتراض وجود داشت. نمونه این اعتراض را میتوانید مشاهده کنید:

نمونه کارنامه اعتراض به نمرات امتحانات نهایی

بالاترین تراز امتحانات نهایی 1402 حدود 11.000 بوده است و همانطور که در کارنامه رتبه 1 کنکور تجربی هم دیدیم این دانش آموز در امتحانات نهایی تراز 11هزار کسب کرده است.

کارنامه رتبه 1 کنکور تجربی و بررسی تراز سوابق تحصیلی وی

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا