پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

رشته های دانشگاهی هنر

رشته هنرهای چند رسانه ای

رشته چند رسانه ای در کنکور هنر

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

در این مقاله به معرفی رشته هنر های چند رسانه ای در دانشگاه می پردازیم. استفاده از رسانه‌های گوناگون، مانند عکس، صدا، تصویر، انیمیشن و … در کنار یکدیگر برای بهتر منتقل کردن پیام را رشته هنر های چندرسانه ای و به اختصار رشته چند رسانه ای میگویند. می‌گویند که رشته چندرسانه ای در هنرستان در مقابل برنامه های صرفاً متنی به کار می‌رود. اما پیش از انتخاب رشته هنر های چند رسانه ای در کنکور لازم است که دربار دروس و بازار کار این رشته اطلاعات کافی داشته باشید.

در برنامه های تولید شده توسط فارغ التحصیلان رشته هنر های چند رسانه ای تا جای ممکن از متن کمتری استفاده شده و قسمت اصلی انتقال پیام توسط رسانه های تصویری یا صوتی انجام می‌گیرد. دانشجویان در دروس رشته کارشناسی هنر های چندرسانه ای در هنرستان ها و دانشگاه ها مهارت‌ها و علوم طراحی و تولید محصولات هنری چندرسانه‌ای را می‌آموزند. در واقع مباحث نظری و رویکردهای هنری باهم آمیخته می‌شوند و برای اجرای پروژه‌های کاربردی از آن ها بهره می‌گیرند.

در بهمن‌ماه سال ۱۳۸۶ دانشکده هنرهای رایانه‌ای با پذیرش ۳۰ دانشجو در رشته چندرسانه ای فعالیت و ایجاد بازار کار برای این رشته را آغاز کرد. در این میان از اعضای هیئت‌علمی و متخصصین سراسر کشور و باتکیه‌بر امکانات و فناوری‌های جدید توانست پیشرفت خوبی را تا به امروز داشته باشد. با مرکز مشاوره تخصصی انتخاب رشته کنکور آکو کرج همراه باشید.

معرفی دروس رشته هنر های چند رسانه

معرفی رشته هنر های چند رسانه ای

کلمهٔ چندرسانه ای در زبان انگلیسی multimedia نام دارد و در ادبیات فارسی نیز بعضی افراد آن را به نام‌های مولتی مدیا یا مالتی مدیا می‌شناسند. دروس رشته هنر های چند رسانه ای در این زمینه است که رسانه‌های سنتی و اطلاعات رایانه‌ای به‌وسیله صدا، فیلم و انیمیشن نیز نمایش داده می‌شود. در واقع در مالتی مدیا شکل‌های مختلف محتوا مانند متن، گرافیک، نقشه‌ها، تصویرهای ثابت و متحرک، انیمیشن، صدا و یا رسانه‌های مختلف دیگر با یکدیگر ادغام می‌شوند. در آن هر نوع اطلاعاتی می‌تواند به شکل دیجیتالی نمایش، ذخیره، انتقال و یا پردازش گردد.

رشته هنر های چندرسانه ای در هنرستان نیز تدریس میشود و در کنکور نیز از زیرگروه‌های رشته هنر است و مهارت‌ها، علوم طراحی و تولید محصولات هنری چندرسانه‌ای به دانشجویان آموزش داده می‌شود. این رشته مانند یک برنامه بین‌رشته‌ای مبتنی بر فعالیت‌های عملی و علمی می‌باشد. می‌توان گفت که دروس این رشته به‌صورت کلی چهار جریان اصلی را پوشش می‌دهد که عبارت‌اند از:

  • کسب مهارت‌های طراحی هنری
  • کسب توانایی‌های طراحی رایانه‌ای
  • ترکیب کردن این مهارت‌ها با پروژه‌های عملی و به‌دست‌آوردن تجربه‌های عملی
  • اجرا کردن پروژه‌های برگزیده باتوجه‌به سلیقه دانشجویان

مهارت های لازم برای رشته هنرهای چند رسانه ای

در ابتدا دانشجویان در دروس رشته هنر های چند رسانه ای در دانشگاه با مهارت های طراحی آشنا میشوند. علاوه بر طراحی هنری افراد در این رشته توانایی مربوط به طراحی رایانه ای را نیز آموزش می‌بینند. دانشجویان بعد از تسلط بر مهارت‌های نام‌برده‌شده، این دو مهارت را باهم ترکیب می‌کنند و در اجرای پروژه‌های عملی، تجربه‌های عملی جدیدی را کسب می‌کنند. در آخر دانشجویان باید پروژه‌های انتخابی بر اساس علاقه و سلیقهٔ خود را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: مشاوره تخصصی انتخاب رشته کنکور هنر

دروس رشته هنرهای چندرسانه ای

در ادامه مقاله معرفی رشته هنر های چندرسانه ای به بررسی دروس رشته هنرهای چند رسانه ای می‌پردازیم.

دروس پایه رشته هنر های چند رسانه ای در هنرستان: آشنایی با زبان تصویر ۱، آشنایی با زبان تصویر ۲، مقدمات طراحی ۱، مقدمات طراحی ۲، آشنایی باهنر در تاریخ ۱، آشنایی باهنر در تاریخ ۲، آشنایی با هنرهای معاصر، هنر و تمدن اسلامی، هندسه ۱، هندسه ۲، ریاضیات، آمار، مبانی رایانه و چندرسانه‌ای، عکاسی دیجیتالی.

دروس اصلی شته هنر های چند رسانه ای: گرافیک رایانه‌ای ۱، گرافیک رایانه‌ای ۲، گرافیک رایانه‌ای ۳، ارتباط متقابل انسان و رایانه، چندرسانه‌ای و اسکریپت، نویسندگی برای پویانمایی، تاریخ چندرسانه‌ای، قوانین و مقررات چندرسانه‌ای، مدیریت چندرسانه‌ای، تجهیزات چندرسانه‌ای، روش تحقیق، تجزیه‌وتحلیل هنرهای چندرسانه‌ای، زبان خارجی تخصصی.

دروس تخصصی رشته هنر های چندرسانه ای در دانشگاه: مدل‌سازی مقدماتی رایانه‌ای، شبیه‌سازی و متحرک‌سازی رایانه‌ای ۱، شبیه‌سازی و متحرک‌سازی رایانه‌ای ۲، مبانی صدا و نور دیجیتالی ۱، طراحی واقعیت مجازی ۱، طراحی واقعیت مجازی ۲، طراحی واقعیت مجازی ۳، طراحی واقعیت مجازی ۴، پروژه نهایی.

دروس رشته هنر های چندرسانه ای و بازار کار این رشته در هنرستان و دانشگاه.

بازار کار رشته چند رسانه ای

بازار کار در رشته هنر های چندرسانه ای به میزان توانایی و مهارت‌های فارغ‌التحصیلان این رشته بستگی دارد. اگر دانشجویان در طول تحصیل خود دروس تخصصی رشته هنر های چند رسانه ای را به خوبی آموزش دیده باشند و مهارت‌های لازم را کسب کنند و کارکردن با نرم‌افزارهای مختلف را یاد بگیرند و ذوق هنری و خلاقیت زیادی داشته باشند می‌توانند به‌راحتی وارد بازار کار بسیار فعال رشته چندرسانه ای شوند. فارغ‌التحصیلان رشته هنر های چندرسانه ای فرصت‌های شغلی مختلفی دارند که عبارت‌اند از:

  • طراحی کردن و بهینه‌سازی وب‌سایت‌های مختلف
  • برنامه‌نویسی رایانه‌ای مانند بازی‌های رایانه‌ای و نرم‌افزارها
  • فعالیت کردن در کانون‌های تبلیغاتی و ساخت فیلم تحت عنوان مشاور تبلیغات، ساخت تیزرهای تبلیغاتی و…
  • طراحی کردن گرافیک‌های متحرک، گرافیک رایانه‌ای، گرافیک چندرسانه‌ای، مؤلف چندرسانه‌ای، مدیر سیستم‌های اطلاع‌رسانی، طراحی سیستم‌های عملکردی رایانه، طراحی بازی‌های رایانه‌ای و…

تیم مشاوره تخصصی انتخاب رشته کنکور هنر

در مقاله معرفی رشته هنر های چند رسانه ای سعی کردیم دید جامع و کاملی از این رشته را ارائه دهیم. با داشتن اطلاعات کافی درباره دروس و بازار کار رشته هنر های چند رسانه ای راحت تر میتوانید انتخاب رشته کنکور هنر را با کمک مشاوره تخصصی انجام دهید.اگر قبولی در کنکور و بهترین دانشگاه‌های کشور هدف شماست و می‌خواهید با ورود به دانشگاهی معتبر و انتخاب رشته‌ای مناسب آینده شغلی خود را به بهترین شکل بسازید، تیم مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی آکو به مدیریت مهندس حاج کرم در کنار شما خواهد بود.

مشاوره تخصصی انتخاب رشته کنکور هنر آکو در کرج

ما به شما کمک می‌کنیم تا در مهم‌ترین سال زندگی‌تان، بهترین خود را اجرا کنید و عالی‌ترین نتیجه را بگیرید. شما می‌توانید برای ارتباط با برترین مشاوران کشور با شماره 02633408944 ارتباط برقرار کنید. تیم مشاوره تحصیلی مهندس حاج کرم اینجا حضور دارند تا پاسخگوی سوالات شما باشند. همچنین می‌توانید سوالات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

اینستاگرام مشاوره تخصصی انتخاب رشته کنکور هنر

 

نرگس

نرگس لک هستم مشاور گروه مشاوره تحصیلی آکو رکن اول موفقیت رو تلاش و استمرار می دونم ما توی آکو سعی میکنیم راه بهینه رو بهتون نشون بدیم

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا