پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور من

نکاتی برای داوطلبان کنکور سراسری 1402 در روز های پایانی

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

از 50 روز هم کمتر تا کنکور سراسری 1402 باقی مانده و با نزدیک شدن به کنکور، داوطلبان بیش از پیش به مشاور و نکاتی که درباره کنکور گفته میشود نیاز پیدا خواهند کرد. در این مقاله سعی کرده ایم نکاتی را که یک داوطلب برای پشت سر گذاشتن کنکور تیر 1402 نیاز دارد بیان کنیم. البته نه اینکه تنها نکاتی که برای موفقیت در کنکور تیر لازم است همین ها هستند، بلکه برنامه ریزی درست در طول سال و هدفمندی برای داوطلبان کنکور ضروری تر از هر نکته ای است.

اما به هر حال در این مقاله سعی کرده ایم آنچه در روز های پایانی مانده به کنکور نیاز دارید را به صورت خلاصه اما مفید برای شما بازگو کنیم. با تیم مشاوره تحصیلی کنکور آکو همراه باشید.

کانال تلگرام تیم مشاوره تحصیلی کنکور آکو

در روز های آخر چطور برای کنکور سراسری 1402 آماده شویم؟

به طور کلی در روز های مانده به کنکور باید به فکر جمع بندی از روی نکات و خلاصه نویسی هایتان باشید و خیلی روی متن کتاب ها تمرکز نکنید. شرکت در کلاس های نکته و تست میتواند تا حد زیادی مفید باشد اما بازهم باید روی دروسی که از یادگیری کامل آنها اطمینان دارید و از آنها خلاصه دارید تمرکز کنید. در زمان مرور داوطلبان کنکور 1402 باید روی چند بخش از مطالعه تمرکز کنید.

یک نکته ای که به عنوان مشاور کنکور میدانیم لازم است داوطلبان کنکور 1402 توجه بیشتری به آن داشته باشند، عدم تغییر روش مطالعه، برنامه درسی، مشاور و حتی روند درس خواندن است.

هر روشی که بخواهید برای درس خواندن پیش بگیرید، حداقل دوماه آزمون و خطا دارد و مدتی طول میکشد تا به آن عادت کنید. پس چه فایده دارد که شما در این مدت سختی روش جدید را به خودتان بدهید و در نهایت هم تا بیایید در مسیر پیشرفت قرار بگیرید کنکور داده باشید و تمام.

مگر اینکه بخواهید برای کنکور 1403 صبر کنید و از اردیبهشت 1402 بخواهید برای کنکور 1403 درس بخوانید. در این صورت همین حالا با شماره 02633408944 تماس بگیرید و اولین برنامه خود را از مشاورتان دریافت کنید.

خواب و خوراک برای داوطلبان کنکور 1402 در روز های آخر

ساعات خوابتان را در حالت نرمال قرار دهید نه کم تر از حالت عادی بخوابید نه بیشتر! کم کردن ساعات خواب بازدهی مطالعه را کم میکند و احتمالا کیفیت درس خواندن شما به صفر میل میکند. (خواب کافی در سال کنکور)

درباره غذا هایی که در روز های مانده به کنکور تیر 1402 میخورید هم باید بگوییم که سعی کنید برنامه غذایی مرتب و مغذی داشته باشید. غذاهای سالم و پر انرژی و تازه بخورید و از خوردن غذاهای سنگین و چرب که ممکن است مشکلات معدوی ایجاد کنند جدا خود داری نمایید.(تغذیه مناسب برای کنکوری ها)

روز های آخر کنکور چطور تغذیه مان را رعایت کنیم؟

مطالعه در یک ماه آخر مانده به کنکور تیر 1402

در روز های مانده به کنکور عادت کنید ساعت مطالعه خود را در زمان مشخصی شروع کنید و در ساعت مشخصی به پایان برسانید. البته که این نکته برای کل سال ارزشمند است چون ذهن آموزش میبنید که در این زمان فعالیت خود را بیشتر کند و درنتیجه بازدهی بیشتری را شاهد خواهیم بود.

درباره کنکوری که پیش رو دارید واقع بین باشید! سوالات کنکور دی 1401 را بررسی کنید و میزان سختی دروس را برای خودتان تخمین بزنید. قرار نیست خیلی به خودتان سخت بگیرید یا مدام سوالات سخت کنکور را بگذارید پیش روی خود و فکر کنید که من هیچکدام از این سوالات را نمیتوانم پاسخ دهم!

سوالات کنکور سخت و آسان قاطی است و گاهی حتی سوالات آسان بیشتر از سوالات سخت در آن دیده میشود. کافی است خوشبین باشید و به ذهن خودتان اعتماد کنید. بازهم تاکید میکنم یادگیری تکنیک های تست زنی و زمانبندی اصلی ترین کاری است که داوطلبان کنکور 1402 از اواخر اردیبهشت تا کنکور باید انجام دهند.

خوشبین و مثبت اندیش باشید! انرژی منفی و نگرش بدبینانه بجز تاثیر منفی هیچ عایدی دیگری برای شما ندارد.

اگر تمام تلاش خود را کرده اید در روز های آخر کنکور توکل به خدا تنها راه است

آرامش، آرامش و آرامش نکته کلیدی است که در روز کنکور تفاوت میان داوطلبان ضعیف تر و رتبه های برتر را مشخص میکند. بیایید قبول کنیم که همه رتبه های برتر کنکور در شهر های بزرگ زندگی نمیکنند و از امکانات رفاهی و امکانات تحصیلی مانند کلاس های کنکور با بزرگان تدریس ایران یا مشاور های رتبه های برتر برای برنامه ریزی برخوردار نیستند.

مثلا رستگار رحمانی که اعجوبه کنکور ایران است از چه کلاسی استفاده کرده جز پشتکار؟ از کدام مشاور و پشتوانه درسی کمک گرفته بجز خدا و تلاش در مسیر هدف؟

شاید تو به عنوان یک دانش آموز معمولی روزانه 14 ساعت درس بخوانید اما رستگار رحمانی ها در طول سال تی ساعت مطالعه شان به 12 ساعت در روز هم نرسیده باشد. اما تفاوت یک دانش آموز معمولی با رتبه های برتر کنکور اعتماد و آرامشی است که از درون دارند و این اعتماد و آرامش تا حد زیادی به پشتوانه الهی بستگی دارد.

البته رفتار والدین و اطرافیان کنکوری ها نیز برای حفظ آرامش و اعتماد لازم است و یکی از کارهایی که مشاور در این روز ها انجام میدهد صبت با خانواده ها در جهت کم کردن فشار ذهنی بر داوطلب است.

توکل برای دانش آموزی که تمام تلاش خود را برای کنکور تیر 1402 کرده است بهترین راه است

برای حفظ آرامش درونی در روز های مانده به کنکور چکار کنم؟

در این روز های قبل از کنکور سراسری 1402 برای حفظ آرامش و اطمینان خود و دوری از اضطراب های مخرب، از هرگونه تنش و درگیر شدن با مسائل هیجانی بپرهیزید! واقعا میگویم! وارد روابط اساسی نشوید و برای خارج شدن از آنها هم تا بعد کنکور صبر کنید. از بحث های هرروزه ای که با خانواده و اطرافیان، دوستان یا خواهر و برادر ممکن است پیش بیاید دوری کنید و این روز ها را حتی با خودتان در صلح بگذرانید.

داوطلبانی که با تن و روانی خسته در کنکور شرکت میکنند، تی اگر از نظر درسی و زمان مطالعه و هدفمندی نیز از داوطلبان دیگر بالا تر باشند هم نمیتوانند از ذخیره های علمی دانششان به اندازه کافی استفاده کنند و احتمالا نتیجه مطلوبی نیز نمیگیرند.

برای داشتن روان سالم تر میتوانید ورزش را در برنامه روزانه خود قرار دهید. اما درباره ورزش کردن در روز های مانده به کنکور باید چند نکه اساسی را در نظر داشته باشید:

  1. قرار نیست شما در این روز های آخر آنقدر ورزش کنید که دیگر نیروی درس خواندن نداشته باشید یا آنقدر درس بخوانید که ورزش و تفری را از یاد ببرید و اضطراب سراغتان بیاید. پس حد وسط را برای ورزش در روز های مانده به کنکور سراسری 1402 رعایت کنید.
  2. ورزش های مناسب برای داوطلبان کنکور 1402 عبارتند از پیاده روی در فضای مناسب، دوچرخه سواری یا شنا. البته اگر به ورزش خاصی مثل فوتبال یا والیبال علاقه دارید بد نیست سراغ علاقه تان بروید. ( ترجیحا ورزش هایی مثل کاراته و تکواندو و کلا ورزش های رزمی که امکان آسیب بیشتری دارند را برای ایجاد شادی و شور و نشاط در واپسین روز های کنکور تیر 1402 انتخاب نکنید.)
  3. در هر شبانه روز بین 2 تا 3 ساعت ورزش کنید و خیلی در این زمینه به خودتان سخت نگیرید چون این کار قرار است روحیه شما را تقویت کند نه اینکه با کمالگرایی و نرسیدن به نتیجه تضعیف کند.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا