پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

معرفی رشته

معرفی رشته مدیریت فرهنگی هنری

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
3.2/5 - (4 امتیاز)

در این مقاله با معرفی رشته مدیریت فرهنگی هنری همراه شما هستیم. رشته مدیریت فرهنگی هنری یکی از رشته های مهمی است که به تربیت مدیران در بخش های موسسات و مراکز هنری می پردازد. برای آنکه بیش تر با این رشته و شرایط تحصیلی و کاری آن آشنا شوید تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

پیشنهاد می کنیم در اینستاگرام آکو عضو شوید تا با رشته های جدید و شرایط پذیرش آن ها نیز بیش تر آشنا شوید.

55555777 1

همچنین درصورتیکه به سایر رشته های مدیریتی علاقه مند هستید می توانید به سایت پرسا مراجعه کرده و درباره هریک مطالعه کنید. رشته هایی مانند مدیریت بازرگانی, مدیریت امور بانکی یا مدیریت اطلاعات و ارتباطات از رشته های مدیریتی در بخش های مختلف هستند. اگر درباره هریک از رشته ها یا شرایط تحصیلی خودتان سوالی هم داشتید می توانید از مشاوران تلفنی آکو کمک بگیرید.

رشته مدیریت فرهنگی هنری

رشته مدیریت فرهنگی هنری, زیرمجموعه رشته مدیریت است و متقاضیان با شرکت در کنکور انسانی, تجربی و یا ریاضی می توانند برای تحصیل در این رشته در دانشگاه اقدام کنند. همچنین جزو رشته های شناور نیز محسوب می شود. از آنجایی که فرهنگ و هنر از مولفه های مهم هر جامعه ای هستند, به افرادی نیاز است تا بتوانند با استفاده از دانشی که دارند تصمیمات درست گرفته و شرایط و موقعیت های متفاوت را به درستی ارزیابی کنند.

رشته مدیریت فرهنگی هنری در سال 1380 و در موسسه آموزشی سوره تاسیس شد. و دانشجویان می توانند در مقاطع کارشناسی, کارشناسی ارشد و دکتری به تحصیل در این رشته بپردازند. دوره تحصیل در رشته مدیریت فرهنگی هنری در مقطع کارشناسی 4 سال است و 132 واحد را دانشجویان می گذرانند. در جدول زیر واحدهای درسی را مشاهده می توانید کنید:

دروس عمومیدروس پایهدروس اصلیدروس اختصاصیدروس اختیاری
20 واحد40 واحد23 واحد38 واحد12 واحد

توانایی های لازم برای مطالعه رشته مدیریت فرهنگی هنری

همانطور که می دانید انتخاب رشته تصمیم مهمی است که باید درباره آن خوب تحقیق کرده و توانایی های خودتان را در نظر گرفته باشید. اگر به اشتباه و یا بدون آگاهی رشته ای را انتخب کنید, ممکن است در آینده مجبور به انصراف شوید و یا از شغل خود راضی نباشید. بنابراین بهتر است حتما رشته های مورد نظرتان را بررسی کرده باشید و از مشاوران تحصیلی هم کمک بگیرید.

اگر به کارها و حوزه های فرهنگی و هنری علاقه دارید و از کار کردن در محیط های آرام و بدون رقابت زیاد لذت می برید, رشته مدیریت فرهنگی می تواند مناسب شما باشد. چون معمولا محیط کاری این افراد در دانشگاه ها, دفاتر مجله و مراکز فرهنگی و هنری می باشد.

برای مطالعه رشته مدیریت بیمه اکو بر روی لینک کلیک کنید.

ادامه تحصیل در رشته مدیریت فرهنگی هنری

معمولا دانشجویان در زمان تحصیل یا بعد از گذراندن دوره کارشناسی می توانند در مراکز فرهنگی, فرهنگ سراها و یا کانون پرورش فکری شروع به کار کنند. همچنین غیر از درس های تخصصی که به مدیریت مربوط می شوند, با مفاهیم اجتماعی, فرهنگی نیز آشنا می شوند. در ادامه مطلب گرایشات مقطع کارشناسی ارشد و دکتری را بررسی خواهیم کرد.

مقطع کارشناسی ارشدمقطع دکتری
گرایش برنامه ریزیمدیریت مراکز فرهنگی و اطلاع رسانی
مدیریت امور فرهنگیمدیریت و برنامه ریزی فرهنگ سازمان ملی
تصمیم گیری و خط مشی گذاری مدیریت, برنامه ریزی امور فرهنگی

بازار کار رشته مدیریت فرهنگی هنری

چون رشته مدیریت فرهنگی تقریبا از رشته های جدید است ولی بازار کار نسبتا خوبی دارد. فارغ التحصیلان این رشته می توانند در مراکز و موسسات فرهنگی مشغول به کار شوند. بطور کلی تمام موسسات و حوزه هایی که به فرهنگ ربط دارند, بازار کار خوبی هم دارند. سایر مشاغل مربوط به رشته مدیریت فرهنگی بدین صورت است:

  • اشتغال در مدارس و دانشگاه ها
  • صدا وسیما
  • گالری و یا موزه ها
  • سازمان های انتشاری
  • مجری گری
  • مدیریت روابط عمومی
  • نویسندگی
  • مدیریت آموزشی و راهنمایی تور گردشگری

سخن آخر مشاوره تحصیلی آکو

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم, هنر و فرهنگ جایگاه مهمی دارند. و هر کسی که به جایگاه فرهنگ و هنر اهمیت می دهد و برای پیشرفت و بهتر شدن آن اشتیاق دارد می تواند با مطالعه رشته مدیریت فرهنگی هنری نقش موثری داشته باشد. البته لازم به ذکر است که این رشته و بازار کار آن هنوز کاملا جا نیافتاده و جای پیشرفت دارد.

دانشجویان و کنکوری های عزیز در کانال تلگرام مشاوره آکو عضو شوید تا جدیدترین اخبار تحصیلی را مطالعه کرده و یا سوالات خود را بپرسید.

رومینا

رومینا ابوالحسنی هستم عضو تیم تولید محتوای سایت آکو، امیدوار هستم که همیشه بتونم جواب سوالاتتون رو به بهترین شیوه ممکن بدم

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام . من کارشناسی روابط عمومی در دانشگاه علامه طباطبایی گرفتم و تصمیم دارم برای ارشد ،مدیریت فرهنگی و هنری بخونم. آیا امکان دارد یا خیر. لطفا راهنمایی بفرمایید. با سپاس

    1. سلام وقتتون بخیر در کلیه رشته های زیر نظر وزارت علوم شرکت در کنکور ارشد و تحصیل در رشته های مختلف بلامانع هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا