پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

خبر

دانشجو ایرانی در سوئد توجه وزارت علوم را به خود جلب کرد

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
4.5/5 - (2 امتیاز)

حاشیه سازی دانشجو سوئدی؛ دانشجو ایرانی به نام ((وحید سعادت طلب)) دانشجو دانشگاه استکهلم سوئد، این روز ها سر و صدای زیادی داشته است. این دانشجو جایزه بهترین پایان ‌نامه کارشناسی و فناوری سال سوئد در دانشگاه سلطنتی تکنیک استکهلم (کی تی اچ) تعلق گرفت.

جریان از این قرار است که دانشجو ایرانی در سوئد در پایان نامه خود از شهید مطهری، شهید سلیمانی و شهید آوینی تشکر کرده است و معاون فرهنگی وزیر علوم با اشاره به این حواشی با بیان اینکه کشور هایی که تحمل نام و یاد شهید سلیمانی را ندارند، ادعای آزادی بیان دارند گفت: پافشاری وحید سعادت طلب بر موضع بحق خود، همچنین منطق و عقلانیتی که در گفتار و رفتار او وجود داشت، موجب شد که دانشگاه از موضع ناحق خودش عقب نشینی کند و این دانشجو جمعه از رساله خود دفاع خواهد کرد.

دکتر عبدالحسین در گفت و گو با ایسنا در خصوص این مطلب وضعیت وحید سعادت طلب اعلام کرد: دانشجویان و دانشگاهیان هرجای جهان که باشند، جزئی از وجود ما هستند و قطعا ما نسبت به آنها تعصب داریم و احساس وظیفه می کنیم. خصوصا نخبگان و فرهیختگانی که عناصر هویتی و میراث و ارزش‌ها و شخصیت‌های دینی و ملی ایران عزیز را پاس می‌دارند و به آنها وفادارند.

در ادامه این مطلب معاون فرهنگی علوم تصریح کرد: زمانی که بنده از این موضوع مطلع شده ام، خودم شخصا موضوع را پیکیری کرده و با این دانشجو گفتو گو کرده ام. عقلانیت، صلابت، شجاعت و درایت این دانشجو در خور تحسین بود و در کلام او موج میزد. با صحبتی که با وحید سعادت طلب داشته ام او خود را وامدار شهدا و مردم شریف ایران میدانش و چندین بار به این موضوع تاکید داشته است.

معاون فرهنگی وزیر علوم خاطرنشان کرد: هر چه هست از رب المعالمین است و خداوند رب بودنش را هدایت کردن در وسط تاریکی غرب برایم معنا کرد و انسان باید در دریای مواج زندگی با هدایت کردنم در وسط تاریکی غرب برایم معنا کرد و انسان باید در دریای مواج زندگی با هدایت او موج سواری کند تا به ساحل دوست برسد. در ادامه از این مطلب معاون فرهنگی وزیر علوم گفتند که با خانواده این دانشجو نیز تماس داشتم، پدر این دانشجو در قید حیات نیست اما به مادرشان به دلیل تربیت چنین فرزندی تبریک گفتم و دیگر امورات مرتبط را پیگیری کردم.

دکتر کلانتری در ادامه اظهار داشتند: مادر این دانشجو بسیار شیرزن است که به مواضع پسرش و از اینکه پسرش از ارزش های دینی و ملی خود دفاع می کند افتخار میکنند و خود نیز خواهر شهید است. در ادامه گفتند ما نیز وظیفه خود میدانیم که در برابر این نوع رفتار های فاشیستی و نژادپرستانه و دیکتاتورما به نظام سلطه در مواجهه با دانشگاهیان، که متاسفانه تازگی ندارد و بارها تکرار شده، از این دانشجویان دفاع کنیم. این دانشجو اگر ساکن ایران بود میتوانست از سهمیه کنکور خود استفاده کند.

معاون فرهنگی وزیر علوم تاکید کرد: کشور هایی که تحمل نام و یاد شهید سلیمانی را ندارند، ادعای آزادی بیان دارند و مدعی هستند که در ایران آزادی بیان وجود ندارد. علاوه بر این ها تمام تلاش خودمان را بکار خواهیم برد از دیگر دانشگاهیانی که با تحریم ظالمانه مواجه شدند هم حمایت کنیم.

برای مطالعه اخبار بیشتر میتوانید کانال تلگرام تیم ما را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا