پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

تحصیل در خارج

صفر تا صد شرایط مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
4.3/5 - (3 امتیاز)

شما هنگامی که می خواهید مهاجرت تحصیلی کنید عوامل زیادی ممکن است برای انتخاب کشور مد نظر  برایتان مهم باشد از جمله شرایط اقتصادی ، فرهنگی ،اعتبار دانشگاه ، هزینه زندگی ، هزینه کم دانشگاه، آب هوا و… با توجه به تمامی این شرایط مهاجرت تحصیلی به ایتالیا می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. از جمله ویژگی های مهاجرت تحصیلی به ایتالیا که آن را مقصدی برا دانشجویان تبدیل کرده است:

  • اعتبار بالای دانشگاه ها (بهترین دانشگاه های خارج از کشور)
  • زیاد بودن دانشگاه های انگلیسی زبان 
  • وجود بورسیه های تحصیلی 
  • آسان بودن پذیرش حتی با رزومه های ضعیف 
  • امکان پذیرش بدون مدرک زبان نیز وجود دارد
هزینه و شرایط تحصیل در دانشگاه ایتالیا

مهاجرت تحصیلی به ایتالیا چه مزایا و معایبی دارد؟

ایتالیا از جمله کشور هایی است که هزینه های آن برای تحصیل مناسب است به صورتی که شما برای درخواست پذیرش نیاز نیست هرینه زیادی کنید. علاوه بر کم بودن هزینه تحصیل در ایتالیا دانشجویان می توانند از بورسیه استانی نیز استفاده کنند.اما بورسیه استانی چیست؟ در ادامه مشاوره مهاجرت تحصیلی آکو همراه باشید تا در این باره اطلاعات کافی را کسب کنید.

درباره مهاجرت تحصیلی به ایتالیا به این نکته توجه داشته باشید که شما اگر بخواهید در دانشگاه های دولتی تحصیل کنید هزینه ها بسیار پایین است اما در صورتی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های خصوصی را دارید هزینه ها ممکن است زیاد باشد. البته هزینه های تحصیل به مقطع تحصیلی و رشته نیز وابسته است.

فراموش نکنید که مهاجرت تحصیلی به کشور هایی مثل انگلستان چندبرابر هزینه مهاجرت به ایتالیا است که البته از نظر سطح دانشگاه ها نیز به ویژه در رشته های پزشکی و پیراپزشکی این دو کشور باهم قابل مقایسه نیستند.

ایتالیا از جمله کشور های اتحادیه اروپا است  و شما هنگامی که در این کشور تحصیل می کنید می توانید ویزای شینگن بگیرید و از لحاظ فرهنگی بسیار نزدیک به کشور ما هستند و شما سریع تر می توانید پس از مهاجرت با محیط ارتباط برقرار کنید. به علاوه مسافرت های اکثر کشور های اروپایی بدون هزینه ویزا و بلیط های فضایی میتواند از مزیت های مهاجرت تحصیلی به ایتالیا باشد.

هزینه و شرایط تحصیل در ایتالیا

نکته ای که درباره شرایط تحصیل در ایتالیا برای بسیاری افراد اهمیت دارد، شرایط آب و هوایی کشور مد نظر است که آب و هوای ایتالیا شامل مناطق کوهستانی و سردسیر در شمالو سواحل گرم و مرطوب در جنوب و شرق است. اگر شما بر روی شرایط آب و هوایی حساس هستید، باتوجه به تنوع آب و هوا، ایتالیا می تواند برای شما انتخاب مناسبی باشید.

از شرایط مثبت دیگری که برای تحصیل ایرانیان در ایتالیا وجود دارد، فاصله آن با ایران نسبت به کانادا ، امریکا و استرالیا است. این فاصله به صورت چشم گیری کمتر است و می تواند رفت و آمد را برای شما و خانواده‌تان راحت تر کند. 

شرایط تحصیل در ایتالیا برای ایرانیان با بورسیه استانی

بورسیه استانی ایتالیا به تمامی رشته ها  و در تمامی مقاطع تحصیلی  تعلق می گیرد و بدون محدودیت سنی است. بورسیه استانی بر اساس درآمد خانواده دانشجو و شرایط مالی سرپرست خانواده  تعلق می‌گیرد و رزومه دانشجو هیچ تاثیری بر روی آن ندارد. دانشجویان می‌توانند بخش زیادی از هزینه های تحصیل خود را با این بورسیه پرداخت کنند. 

اما شما برای نگه داشتن بورسیه هر سال باید مدارکی که از شما میخواهند را ترجمه و تایید کنید و برای اداره ی بورس استانی در تاریخ های مشخص شده بفرستید. شما باید هر سال تعداد واحد های مشخصی را پاس کنید و گرنه مجبور به از دست دادن بورسیه سال آینده می شوید و هم باید بورسیه سال گذشته ی خود را نیز برگردانید.

امکان افرایش هزینه های بورسیه مهاجرت تحصیلی به ایتالیا وجود دارد اما هم اکنون بورسیه شامل شهریه دانشگاه و سالی ۵۲۰۰ دلار کمک هزینه است. 

آزمون ایمت برای تحصیل در دانشگاه ایتالیا

متقاضیان رشته پزشکی و دندان پزشکی و دارو سازی می توانند برای تحصیل در دانشگاه ایتالیا در این آزمون شرکت کنند. این آزمون به صورت کتبی و ۱۰۰ دقیقه است که دارای ۶۰ سوال پنج گزینه ای است و هر سوال ۱/۵ نمره دارد.

آزمون ایمت برای مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

محتوای این آزمون ۱۸ سوال زیست شناسی ، ۱۲ سوال شیمی، ۸ سوال ریاضی و فیزیک و ۲۲ سوال از دانش عمومی و استدلال منطقی است. 

حداقل نمره قبولی برای آزمون ایمیت و مهاجرت تحصیلی به ایتالیا 50 امتیاز از آزمون 90 نمره ای است که با این گواهی اجازه تحصیل در اکثر دانشگاه های خوب ایتالیا در رشته های پزشکی و دندان پزشکی و دارو سازی  را دارید.

شروع ثبت نام این آزمون هر سال تیر ماه است و هزینه ی آن ۱۲۰ یورو است و زمان شرکت در این آزمون شهریور هر سال است. 

که این آزمون ها برای تحصیل در دانشگاه ایتالیا در ایران برگزار نمی شود و دانشجویان باید به کشور هایی مثل ترکیه و دبی و… بروند. 

هزینه تحصیل در ایتالیا چگونه است؟

به هرحال زندگی در هر کشوری هزینه دارد اما هزینه تحصیل در دانشگاه های ایتالیا اولا کمتر از کشور های دیگر اروپایی است و علاوه برای جاذبه تحصیلی برای دانشجویان، کشور ایتالیا از جمله توریستی ترین مناطق دنیا است و شما می توانید از این راه درآمد نیز داشته باشید. به عنوان مثال شغل لیدری برای تور های ایرانی و انگلیسی زبان یکی از شغل های پر درآمد در کشور ایتالیا و به ویژه در شهر های جاذب گردشگری مثل ونیز و رم است.

و اگر سوال شما این است که حقوقی که یک تور لیدر در این کشور دارد، برای یکسال کافی است یا خیر جواب قطعی نمی توان به آن داد زیرا متناسب به سبک زندگی هر فرد هزینه ها متفاوت است اما شرایط شغلی و پرداخت قوق در این دانشگاه ها به شر زیر است. 

  • دانشجویان بین الملل می‌توانند ۲۰ ساعت در هفته را در مراکز دولتی کار کنند اما امکان کار کردن بیشتر در مراکز خصوصی نیز وجود دارد.
  • دولت ایتالیا در حین ثبت نام دانشگاه دانشجویان را بیمه می کند و این بیمه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ یورو است که هزینه های درمان را پوشش می دهد.

متوسط هزینه زندگی برای دانشجویان ماهی ۳۵۰ یورو است یعنی به صورت سالیانه حدود 4200 یورو که تخمین زده میشود دانشجویان به صورت سالیانه حداقل نیاز به ۶۰۰۰ تا ۷۰۰۰ یورو برای مخارج زندگی و تحصیل دارند.

تاکید می کنم هزینه ها بسیار فردی است و به عوامل مختلفی مربوط است، ممکن است برای بعضی افراد صرفا داشتن بورسیه کافی نباشد و برای زندگی مرفه تر نیاز به اشتغال دانشجو باشد.

برای رزرو اولین وقت مشاوره خود میتوانید از طریق شماره 02633408944 با ما در ارتباط باشید و یا از طریق کانال تلگرام تیم مشاوره تحصیلی آکو با مشاوران ما همراه باشید و پاسخ سوالات خود را بگیرید.

مشاوره تحصیلی آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا