پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور من

شروع کنکور 1402

مشاوره و برنامه ریزی کنکور 1402

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
4.5/5 - (27 امتیاز)

قبولی در ازمون کنکور سراسری و ورود به دانشگاه یکی از مهمترین دغدغه های دانش آموزان است . سوالی که ذهن دانش آموزان را پر کرده است، نحوه شروع کنکور 1402 از پایان امتحانات خرداد 1401 است. البته این سوال چندان هم بی ربط نیست. چون برنامه ریزی برای کنکور ۱۴۰۲ به این راحتی ها نیست. آکو بهترین مرکز مشاوره کنکور در کرج، با ارائه بهترین روش برنامه ریزی برای کنکور سعی دارد برای داوطلبان برنامه ریزی رایگان کنکور را به بهترین شکل انجام دهد.

از کجا باید شروع کرد؟ چگونه باید برنامه ریزی کرد؟ از کدام درس و پایه تحصیلی شروع به خواندن کرد؟ در چه کلاس هایی شرکت کرد؟  کتاب هایی که برای تست زنی و درسنامه نیاز است کدامند؟ چه نوع آزمون آزمایشی مشابه کنکور را باید ثبت نام کرد؟ ایا به شرکت در کلاس های اموزشی نیاز است؟ برای برنامه ریزی به چه مشاوری می شود اعتماد کرد و یا حتی احتیاج به ثبت نام در طرح های مشاوره ای است یا خیر؟

شما برای پاسخ به این سوالات لازم است که از منابعی معتبر تحقیق کنید و یا با مشورت با بهترین مشاور برنامه ریزی کنکور ، صحیح ترین راه را در نهایت انتخاب کنید.

شروع کنکور 1402 و برنامه ریزی برای کنکور ۱۴۰۲ در آکو

شروع کنکور 1402

کنکور ۱۴۰۲ یکی از کنکور هایی است که سردرگمی ها و ابهاماتی در ان وجود دارد و در عین حال در طی دو سال اخیر سال از طرف سازمان سنجش خبر های عجیب و غریبی درباره تغییرات کنکور سراسری 1402 اعلام شده که بعضی از این تغییرات شفاف سازیو البته تایید نهایی هم نشده اند .

چه تغییراتی در کنکور ۱۴۰۲ اعمال می شود ؟ گفته میشود که از سال ۱۴۰۲ کنکور در سال ۲ بار برگزار می شود.  از سال ۱۴۰۲ تاثیر معدل امتحانات نهایی پایه دوازدهم از ۴۰ درصد به ۶۰ درصد  تاثیر قطعی افزایش می یابد.

حذف دروس عمومی در کنکور 1402 یکی دیگر از تغییرات احتمالی در کنکور سراسری است. با حذف دروس عمومی زمان آن در جلسه کنکور به دروس تخصصی تعلق می گیرد چرا که طرح سوالات مفهومی تر از دروس تخصصی در دستور کار قرار گرفته است.(! درباره این تغییر ابهاماتی وجود دارد و قطعی نیست !)

با وجود این تغییرات شما باید برای شروع و برنامه ریزی برای کنکور ۱۴۰۲ از بهترین مشاور ها بهره بگیرید و راهی را انتخاب کنید که در راستای موفقیت و بهره گیری از کم سوادی رقبا در کنکور 1402 باشد.

برای موفق شدن در کنکور ۱۴۰۲ علاوه بر کنکور و تست زنی باید به امتحانات پایان سال که به صورت نهایی برگزار می شود نیز توجه داشته باشید . این امتحان به صورت همگانی در سراسر کشور برگزار می شود . برای مشاهده نمونه سوالات امتحان نهایی کلیک کنید.

مشاوره کنکور 1402  و بهترین روش برنامه ریزی برای کنکور

کنکور یک پروسه ای طولانی مدت است که برای موفقیت در این آزمون ، هرچه زودتر شروع به کار کنید بهتر است . کسانی که پایه یازدهم هستند پس از امتحانات خرداد پایه یازدهم یک کنکوری  ۱۴۰۲یی محسوب می شوند و بهتر است نهایتا به شروع کنکور از تابستان 1401 فکر کنند و یک روتین درسی کنکوری داشته باشند. پس در بدترین حالت شروع کنکور از سال یازدهم برای داوطلبان پیشنهاد میشود.

  قدم اول برای داشتن بهترین برنامه ریزی برای کنکور این است که در مدت زمان پایان امتحانات ترم دوم خرداد ماه تا اول تیر ماه شما باید خودشناسی حداکثری داشته باشید . وضعیت درسی خود را در هر درس مشخص کنید. برای مثال تعیین کنید که در درس ریاضیات چگونه هستید؛ بسیار مسلط ، متوسط ، ضعیف . اگر در درس ریاضیات مسلط هستید نیازی به شرکت در کلاس های کنکور نیست و فقط می توانید با تست زدن و تمرین کردن این درس را در همان سطح مسلط باقی نگه دارید.

اگر طبق ارزیابی صحیح، متوجه شدید که در یک درس در سطح متوسط هستید، باید در مرحله اول مروری کلی بر کتاب های پایه های تحصیلی گذشته بیندازید و مباحثی که بیشترین ضعف را دارید را مشخص کنید و رفع اشکال انجام دهید . اگر با رفع اشکالی که خودتان انجام داده اید باز هم ایراداتی وجود داشت حتما با شرکت در چند جلسه  کلاس های اموزشی مربوطه ، مشکلتان را حل کنید .

اگر درس مورد نظر نقطه ضعف شما بود و کاملا ضعیف بودید باید بسیار زیاد به آن درس اهمیت دهید تا خودتان را تا حدی به سطح متوسط برسانید. به عنوان یک مشاور میگوییم از نقاط ضعف خود فرار نکنید . علت نفرت اکثر دانش اموزان به بعضی از دروس این است که در ان درس ضعیف هستند و همیشه گله می کنند که من این درس را هرچقدر می خوانم متوجه نمی شوم و پیشرفتی ندارم.

برنامه ریزی رایگان کنکور 1402

هرچند سخت است اما شما برای کنکور باید بر درسی که از آن متنفرید هم مسلط شوید پس یک برنامه ریزی رایگان کنکور برایتان میکنیم. به شما پیشنهاد میکنیم که برای خواندن درسی که از آ متنفرید در کنکور 1402 :

تظاهر کنید که ان درس را دوست دارید و مورد علاقه تان است ، ان زمان است که متوجه می شوید چقدر قدرت یادگیری تان بهتر شده است و ان درس را خوب می فهمید .

قدم دوم مشاوره شروع کنکور 1402

 قدم دوم برنامه ریزی برای کنکور ۱۴۰۲ این است که وقتی که سطح خود را در هر درسی تعیین کردید ، برای دروس ضعیف و متوسط خود باید به دنبال بهترین کلاس های کنکور و بهترین استاد های کنکور باشید که علاوه بر مهارت و دانش بسیار ، متعهد به کار خود و دلسوز باشند. البته که باید برای انتخاب اساتید به رزومه کاری ان ها و  رضایت دانش اموزان سال های گذشته ان ها توجه کنید.

یک مشاور کنکور میتواند بهترین کمک را برای انتخاب بهترین اساتید و کلاس های کنکور به شما بکند. برای صحبت با مشاور کنکور در اینستاگرام آکو را فالو کنید.

نکته ای که لازم است عنوان کنم این است که سعی در این نداشته باشید که برای همه دروس در کلاس های اموزشی شرکت کنید؛ صرفا وقتی این کار را کنید که واقعا نیاز به کمک یک معلم دیگر برای یادگیری دارید . این تصور غلط را کنار بگذارید که هر کس در کلاس های بیشتری شرکت کند رتبه بهتری هم خواهد داشت . همچنین شما می توانید برای تشخیص سطح درسی خود و تعیین کردن شرایط تحصیلی و نیاز و عدم نیاز به شرکت کلاس های کنکور از برنامه ریزی رایگان کنکور در آکو کمک بگیرید.

روز خود را با چه درسی شروع کنیم؟

حالا که من گفتم باید از مشاوره کنکور استفاده کنید، پس بهتر است خودم هم کمی درباره مشاوره کنکور با شما صحبت کنم. احتمالا با خودتان میگویید روز خود را به چه درسی شروع کنم؟! اولویت با درس سخت تر یا ساده تر است؟؟ ایا بهتر نیست با دروس عمومی شروع کنیم؟؟؟

ببینید من اصولا عادت دارم به همه مسائل و اتفاقات به صورت نسبی نگاه کنم. این‌ یعنی که هر سوالی برمبنای شخصیت و روحیات یک فرد، یک راه حل داره و اینطور نیست که بتونیم یک پاسخ مشخص را نسخه کنیم و به آحاد جماعت کنکوری تجویز کنیم. اما به عنوان بهترین مشاور کنکور در مرکز مشاوره کنکور کرج بهت میگم:

رفیق گلم هر ما می‌خوای بکن، ولی همیشه اول از همه قورباغه‌ات رو قورت بده

یعنی از همه باید سخت ترین‌و عذاب‌آور ترین کار رو انجام بدی تا برای باقی روز با خیال راحت تری کار رو دنبال کنیم. همه مشاوران خوب و حرفه‌ای کنکور از تکنیک قورباغه‌ات را با لذت قورت بده استفاده می‌کنند تا در ساعات ابتدایی مطالعه کمر کار بشکنه. در ضمن اگه دوتا قورباغه داشتی بهتره اول اونی که زشت‌تر و ترسناک‌تر هست رو انتخاب کنی

یادت نره اصول برنامه ریزی درسی و مشاوره تحصیلی رو خودت با شناخت شخصیت درسی‌ات می‌تونی یاد بگیری البته به شرطی که خودت بخوای! با من در پیج اینستاگرام مرکز مشاوره تحصیلی کنکور آکو همراه شو.

انتخاب منبع با بهترین مشاوره کنکور 1402

انتخاب کتاب های کمک اموزشی بعد از هدف گذاری مهمترین نکته ای است که میتوانید برای شروع کنکور 1402 به آن فکر کنید. سعی کنید برای هر درسی یک منبع داشته باشید.

به عنوان مشاوره کنکور 1402 به شما میگوییم که چندین کتاب مختلف برای یک درس نیازی نیست و فقط به هزینه های خود اضافه می کنید . انتخاب یک کتاب کمک درسی برای هر درس طبق سطح خودتان ، می توانید تا اخر سال کنکور خود را بگذرانید .

اگر در کلاس شرکت می کنید بهتر است کتاب هایی را تهیه کنید که دارای تست های بیشتری باشد. کتاب های تست شما باید دارای تست های سه سطح اسان ،متوسط و سخت باشد.از انتخاب کتاب هایی با تست های خیلی دشوار و غیر منطقی بپرهیزید ؛ کتاب هایی با تست های استاندارد و هم سطح کنکور کتاب های مناسبی هستند. در وبسایت تخصصی مشاوره کنکور آکو راهنمای انتخاب بهترین منابع کنکور برای شما آمده است.

معرفی بهترین منابع کنکور و مشاوره کنکور 1402 برای یازدهمی ها

انتخاب آزمون آزمایشی در برنامه ریزی برای کنکور ۱۴۰۲

طی سال های اخیر ازمون های آزمایشی شبیه ساز کنکور فراوانی اضافه شده اند که از موسسات مختلف و نو هستند. هرچند نمی شود ان چنان به سطح سوالات ان ها و مشابه بودنش به کنکور سراسری اعتماد کرد. اما ان هایی که اسمشان بیشتر به گوشمان خورده است قلمچی، سنجش، گاج و گزینه دو هستند. که در مقایسه با هم میتوان کم و بیش بهترین آزمون آزمایشی کنکور را تشخیص داد.

بیشتر بخوانید: مزایا و معایب آزمون های آزمایشی

شرکت در این آزمون ها به شما کمک می کند که ازمون کنکور سراسری را شبیه سازی کنید و تا کنکور سراسری اصلی چندین بار شما در فضای ازمون قرار خواهید گرفت و می توانید خودتان را برای این ازمون به بهترین شکل اماده کنید . پس شرکت در آزمون های آزمایشی به عنوان چهارمین مرحله برنامه ریزی رایگان کنکور ضروری است. چرا آزمون های آزمایشی جزو بهترین روش برنامه ریزی برای کنکور است؟ چون شما باید در فضای کنکور قرار گرفته باشید و ازمون کنکور سراسری اولین ازمونی نباشد که شما شرکت می کنید .

در این ازمون ها شما علاوه بر سنجیدن خود ، مدیریت زمان در جلسه ازمون ، درست برخورد کردن در برابر مواجه شدن با اتفاقات غیرمنتظره در ازمون ، کنترل استرس و… را اموزش می بینید. شما در طی ۲ماه اول که شروع کنکور 1402 نیازی به شرکت در ازمون ها ندارید؛ چرا که باید دروسی را خوانده باشید  که بتوانید ازمون دهید. اما پس از ان یکی از این ازمون ها را با توجه به سطح خود و مشابه بودن ان ازمون به کنکور، انتخاب کنید و به طور مرتب با بودجه بندی ان پیش بروید .

مشاوره کنکور 1402 و برنامه ریزی برای کنکور ۱۴۰۲ با بهترین مشاور کنکور در کرج ، مهندس سهیل حاج کرم در مرکز مشاوره کنکور آکو.

مشاوره شروع کنکور 1402 و برنامه ریزی و مشاوره رایگان برنامه ریزی برای کنکور در کرج

شروع کنکور 1402 با بهترین مشاوره کنکور در کرج

قدم پنجم این است که شروع کنید! مشاوری خبره و متعهد را انتخاب کنید و با برنامه ریزی شخصی شروع کنید . اگر از تابستان شروع می کنید بهتر است که از از دروس پایه شروع کنید. شاید اولش سخت بنظر برسد اما وقتی در مسیر قرار بگیرید دیگر همه چیز به قلق خودش می افتد. برای مشاوره کوتاه مدت کنکور و شناخت مسیر اولیه کنکورتان میتوانید با شماره 09025646234 در تماس باشید. یا مطالب تخصصی کانال مشاوره کنکور آکو را در تلگرام مطالعه بفرمایید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا